7.1 Äänikortti

stöpö

Terve!

Osaisikohan joku ehdottaa hyvää 7.1 kanavaista äänikorttia. Viisi jakkia pitäisi saada kytkettyä äänikorttiin. Haluan mahdollisimman hyvän äänikortin, joten hinnalla ei ole väliä.

Ehdotuksia otetaan vastaan.

9

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rautaa

      Siis mitä olet liittämässä äänikorttiin ja miksi juuri pitää olla 7.1 kanavainen?
      Sen lisäksi missä muodossa musiikki on?
      Mp3, Flac, tai joku muu?
      Käsittääkseni on virtuaalista 7.1 ja sitten todellista 7.1 vai oliko se vain 5.1.
      Taitaa olla jokunen eri tapa myös liittää laitteet, toinen on ihan 3.5m liittimillä. Toinen taisi olla spdif kautta.

    • stöpö

      Kuulokkeissani on viisi audio-piuhaa, jotka pitää kaikki saada äänikorttiin, että saa 7.1 surroundin.

    • Rautaa

      Olisi ihan hauska tietää mitkä kuulokkeet ovat kyseessä.

      Mutta itse asiaan. On jokunen vaihtoehto ja vähän eri hinnoissa.

      Halpa mutta todella hyvä kortti on
      Asus Xonar DSX halvin 7.1
      Asus Xonar DX

      Sitten hypätään hieman parempiin kortteihin yleisesti ottaen. Osassa näistä on Kuulokevahvistin stereo kuulokkeille.

      Asus Xonar Phoebus (kuulokevahvistin) Tarkoitettu pääsääntöisesti pelaajille.
      Kohtuullisen uusi kortti joka on äänenlaadullisesti todella hyvä.

      Asus Xonar D2X ( ei vahvistinta ).

      Asus Xonar Essence ST (kuulokevahvistin) tämä kortti vaatii lisäkortin nimeltä Asus Xonar H6 7.1
      Tämä tekee siitä siis 7.1 kortin.
      Äänenlaadullisesti todella hyvä kortti. Niin musiikin kuunteluun kuin myös pelaamiseen. Sisäisistä äänikorteista oikeastaan paras.

      Kaikissa näistä korteista on hyvä äänenlaatu, mutta kalliimmissa on myös kuulokevahvistin kunnon stereo kuulokkeille. Kärkipään korteissa on myös EMI suojaus häiriöitä vastaan. Kuulokevahvistimen kanssa varustettu kortti voisi olla ihan hyvä ostos jos myöhemmin haluat siirtyä parempiin kuulokkeisiin jotka usein vaativat vahvistimen.

    • Resika

      Millä tavalla nuo Xonarit liitetään toisiinsa. Olen noita vilkuillut itse jo aiemmin ja vaikuttivat jo silloin niin hyvältä ratkaisulta, että jos en itselleni parempaa systeemiä löydä, niin Verkkokauppa kutsuu....

    • Rautaa

      Tarkoitatko Xonar Essence ST korttia ja Xonar H6 ?
      Se on mielestäni IDE tyyppisellä piuhalla se liitos.

      Jos tarkoitat mihin porttiin kortit tulevat niin.
      Xonar Essence ST ikävä kyllä on PCI paikkainen kortti ja Xonar H6 toimii vain ja ainoastaan sen kanssa.

      Muut kortit ovat PCI-e paikkaisia kortteja, näistä myös löytyy PCI paikkaiset versiot, ainakin useimmista.

      Itse asiassa on tullut päivitetty versio tuosta Essence ST kortista ja H6 yhdistelmästä. Huomasin asian juuri kun katselin Asuksen sivuja.

      Asus Xonar Essence STX II 7.1
      Tämä on todennäköisesti paras mitä rahalla voi saada.
      PCI-e paikkainen vihdoin !

      Sen jälkeen ehkä suosittelisin Asus Xonar Phoebusta.

    • hre

      Ei saa Suomesta. Parempi kuin aikaisemmin mainitsemasi?

    • Rautaa

      Pitäisi pian saada suomesta. Äänenlaadullisesti ei todennäköisesti mitään merkittäviä eroja vanhempaan Essence ST / H6 comboon mutta ongelma on portti vanhassa eli se on PCI ja uudemmissa koneissa on enään korkeintaan 1 portti PCI korteille, se on usein myös hankalassa paikassa. Tulevaisuudessa voi olla ettei enään ole PCI paikkoja. Eli mielummin kannattaa satsata PCI-e porttiseen siinä mielessä että on pitkäikäisempi.

    • Annattilainen

      Huono kortti on, sihisee ja ei toimi windows 10:ssä. En suosittele. Sound Blaster Zx on varma valinta.

    • Muuuusa

      Minulla on ollut koti teatteri 7 kaiutinta ja erikoinen basso ratkaisu missä oli 4 kpl 15” ja 4 kpl 12”

      Sillä oli ihan hyvä kunella 5.1 musa.

      Nykyän minulla on 2 kpl kaiutinta 1 kpl aktivi subi ja tehokas pääte vahvistin.

      Uuskon että moni kanava kuulokkeet on hyvät pelamisen.

      Musan rittä tavalliset sen takia minulla ei ole enä koti teatteria kun en katso leffoja melkein aina musa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe