Trölli: ”Sinähän et voi tietää...”
Asia jäi vaivaamaan ja pyysin saada nähdäksi Tröllin kuulustelukertomuksen. Olin todellakin ollut väärässä, anteeksi Trölli. ;)))
____ C-miehen kuulustelu______
Kuulusteltavana Trölli, ei toista nimeä, pienkone(mopo)korjaaja, sairaseläkkeellä selän vuoksi. Asiasta kuultuna kuulusteltava kertoi seuraavaa:
Toukokuussa 2006 luin Wall Street Journalia aamukahvilla ja huomasin lehdessä Giiclubin ilmoituksen. Samana aamupäivänä soitti Hardardin käynyt ekonomi ja suositteli minulle klubin jäsenyyttä, jolloin asia jäi muistiini.
Saman vuoden syksyllä puolukasta tullessa ajoin viritetyllä mopolla poliisien tutkaan ja sain 50 euron sakon. Poliisipartio kertoi olevansa klubin jäsen ja suositteli jäsenyyttä minulle, jotta saamani sakko tulisi kätevästi tienattua.
Sakosta järkyttyneenä ajoin Parkanon ABC-huoltoasemalta hakemaan olutta. Siellä tapasin evp. upseerin, professorin , lakimiehen ja Nokian insinöörin, jotka kaikki suosittelivat minulle Giiclubin jäsenyyttä. Professori erityisesti lausui, että kimppakassa ja laukkavedonlyönti ovat varmaa tuloa kokeneelle sijoittajalle.
Seuraavana päivänä olin viemässä puolukan myynnistä saatuja tuloja Kovelahden Osuuspankkiin, kun pankinjohtaja pyysi minut takahuoneeseen. Hän kehoitti minua liittymään klubiin, koska pankki tarvitsi myös tilitapahtumia, pelkät säästöni eivät riitä pitämään pankkia Kovelahdella. Paikalla oli myös Konneveden Osuuspankin hallintoneuvoston puheenjohtaja, joka nyökytteli kiivaasti. Suostuin pyyntöön ja lupasin liittyä klubiin.
Samana iltana tunnetut urheilumiehet, rallikuksi, lentopallo- ja mäkihyppyvalmentaja, soittivat minulle kukin erikseen. He sanoivat, että olet Trölli tehnyt hyvän päätöksen.
Seuraavalla viikolla ajoin mopolla Seinäjoelle, tunkin itseni takahuoneeseen ja pyysin tuntemaani huonekalukauppiasta liittämään minut klubin jäseneksi. Aloituspääoman, 3 tuhatta euroa annoin käteisenä huonekalukauppiaan kouraan. En saanut maksusta kuittia.
Kuulustelukertomuksen lukemisen jälkeen kuulusteltava pyysi erityisesti kirjaamaan seuraavaa:
Jupiter- ja Solifermopojen kipinän säätö oli erityisen vaikeaa. Eino Poutianen lähetti kiitoskirjeen eduskunnasta, kun panin hänen moponsa vaalikuntoon.
N.N., vanhempi konstaapeli, päiväys
Anteeksi Trölli - en voinut tietää
13
190
Vastaukset
- Markussetä
Buhaaaaaaaaaaaa
- Markustäti munilla
Pahan heitti valtsu...eiköhön rölli sentään liiku potkukelkalla siellä lapissa..
- B...
> Olin todellakin ollut väärässä, anteeksi Trölli.
Saat anteeksi. Sinähän olet tyypillisesti väärässä.
___C___
> Eino Poutianen lähetti kiitoskirjeen eduskunnasta, kun panin hänen moponsa vaalikuntoon.
Jäseneksi liittymisessä oma vertaispiiri, ja sitä kautta saatu tieto voi usein rikkoa luontaisen varovaisuuden muurin.
Hyvän ystävän tai sukulaisen antama suositus voi olla todella tehokas. Jos suosittelija vielä liittyy vaikkapa pankin toimintaan, varovaisuuden muuri voidaan helposti rikkoa. Pankkien, lakimiesten, ekonomien, kenraalien ja poliisien jäsenyys lisäävät tietenkin luottamusta toimintaan ja tietoisuus tällaisten jäsenten jäsenyydestä leviää kulovalkean tavoin.
Omiaan luottamusta lisäämään oli toukokuussa 2006 Winkkarin Wall Street Journalissa julkaistu mainos, jossa mainostetaan automaattista valuuttakauppajärjestelmää. Tiedoksi asiaa tuntemattomille, että WSJ on maailman arvostetuimpia talousalan lehtiä.
Kuten on yleisesti tiedettyä, eräs mielenkiintoisimpia liittymisiä on tapaus, jossa nuhteeton poliisimies suositteli asianajajan mukaan toimintaan. En voi uskoa, että molemmat olisivat liittyneet mukaan toimintaan tyhmyyttään, ahneuttaan ja koska heillä oli rikollinen mielenlaatu. Toisessa aivan yhtä mielenkiintoisessa tapauksessa asianajaja sponsoroi mukaan Winkkarin toimintaan toisen asianajajan. Ovatko kaikki tynnyrissä kasvanutta porukkaa, kuten täällä on haluttu jälkiviisaasti sanoa? Tuskin! Kolmannessa tapauksessa asianajaja sijoitti Winkkariin yrityksen rahoja ja neljännessä tapauksessa lakimies-sijoittaja liittyi jäseneksi ja halusi palkata Hannun....
Luulisi että pankinjohtajat, entiset pankinjohtajat, pankin hallintoneuvoston varapuheenjohtajat ja hallituksen jäsenet, asianajajat ja Harvardin käyneet ekonomit sekä kenraalit että poliisit olisivat asemansa ja tietoisuutensa puolesta ottaneet selvää siitä, millaiseen toimintaan lähtevät mukaan. Elleivät he osanneet ottaa tai saanet asiasta selvää, miten se olisi onnistunut tuulipukupelleille?
Arvovaltaiset henkilöt lisäsivät WinCapitan uskottavuutta. Siitä ei voi olla minkäänlaista epäselvyyttä. Tuulipukupelle luottaa arvovaltaisiin jäseniin. Ihme on, ettei yksikään ministeri liittynyt mukaan toimintaan. "Saat anteeksi."
On hyvä, että tämä asia ei jäänyt kalvamaan sinua vaan ihan kristillisesti hyväksyit vilpittömän anteeksipyyntöni. ;)))
PS. Muuten sinun kirjouksesi on asiasisällöltä ihan oikein, mutta mistä ihmeestä kaivoit asianajajan? Ainakaan sitä ei mainittu kuulustelukertomuksessa.
Oletko nyt varma, ettei kyse vaan ollut pelkästä lakimiehestä kuten Petteri tai Ilkka. Tuon asianajajuus edellyttää liiton jäsenyyttä. Petteri ei pääsyyt ja Ilkka lensi ulos, kuten tiedät. ;)))- Ö...
> Oletko nyt varma
Kyllä. Ö... kirjoitti:
> Oletko nyt varma
Kyllä.Jääkäämme odottamaan. Kyllä se asianajaja aikanaan pomppaa näkyviin.
Sinänsä oli jo helpottava tieto se, että Petteriä tai Ilkkaa minun ei tarvitse turhaan epäillä klubin jäsenyydestä. ;)))
- 22+66
Sitten vielä yksi tärkeä asia että tekijä esiintyi rehellisesti omalla nimellään.
- Anonyymi00006UUSI
Toki sen nimiä on useampia. MoktarValuuttakauppiasPerseentervaajaBrynolf lienee tuttu yhdistelmä erilaisia, rautalankakauppiaan salto mortale.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Toki sen nimiä on useampia. MoktarValuuttakauppiasPerseentervaajaBrynolf lienee tuttu yhdistelmä erilaisia, rautalankakauppiaan salto mortale.
Mätä Nuasjärven tuhoaja MoktarValkku.
Ymmärtääkseni sinulla on nyt käytössäsi vain kaksi vaihtoehtoa:
A. Toimi oman ohjeesi mukaisesti:
- ”Kyllä sinunkin kannattaisia hakeutua lataukseen jos et pääse wincapita kusetuksesta millään yli.”
B. Toimi minun ohjeeni mukaisesti:
- Kirjoita olostasi Jerusalemin itkumuurin päivystävälle rabbille.
Tuo ”kannattaisia” on sinun omaa muotoilua. Pidä siitä kiinni. ;)))- Anonyymi00007UUSI
Moktar hävisi sukulaismiehensä kanssa niin paljon suvun rahoja Wikariin, että mummo oli pakko lähettää Jerusalemin muurille väijyyn. Sieltä sitten ohjeita eläville ja kuolleille.
Kummallisia nämä lestakörttirauhansanaset. Suosittelivat asiaa toisilleen, siihen Moktu myös haksahti.- Anonyymi00009UUSI
Pahasti sen pää kosahti. Alkoi urakoimaan monella eri nikillä s24- palvelussa.
Ystävä hyvä!
Yritä nyt vaan suosiolla ymmärtää, että vaihtoehtosi ovat vähissä. Ei ole muuta kuin A ja B.
Siitä vaan valitsemaan. ;)))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2126748Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p3034683"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1433616Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1153434Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m673405Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492876Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2602648Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.832449- 252366
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1011941