Irlikset ja kissat?

maikki

Moikka!
Onko kellään kokemuksia irliksistä ja kissoista? Itselläni on kaksi sisäkissaa ja nyt on irliksen hanikinta suunnitteilla.Et ei kai se syö mun misuja?

7

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luna

      Irlikset on erittäin sympaattisia ja sosiaalisia koiria, saalis vietti on tietysti korkea, mutta jättää ihan varmaan kisut rauhaan ja varsinkin kun koira tulee pentuna niin saat varoa ettei kissat "syö" sitä.
      Kaverini irkulla oli tapana aina pestä kisun peppu kun kissa ei itse yltäny kovin hyvin lihavuuden vuoksi:):)

      • Dweian

        Tiedät varmasti että irlanninsusikoirat metsästävät näköaistinsa avulla. Irkut ovat oikeasti todella mukavaluontoisia jne. ja varmasti tulevat toimeen myös kissojen kanssa. MUTTA eräänä päivänä josja kun kissasi juoksevat ulkona, voi irkun vaistot herätä. Vaistoille kun ei voi mitään, joten ei ole yllättävää jos irlanninsusikoira saa kissasi kiinni ja tappaa sen/ne.

        Yhdistelmä ei tästä syystä ole kissoille hyvä. En suosittele..


      • Dweian
        Dweian kirjoitti:

        Tiedät varmasti että irlanninsusikoirat metsästävät näköaistinsa avulla. Irkut ovat oikeasti todella mukavaluontoisia jne. ja varmasti tulevat toimeen myös kissojen kanssa. MUTTA eräänä päivänä josja kun kissasi juoksevat ulkona, voi irkun vaistot herätä. Vaistoille kun ei voi mitään, joten ei ole yllättävää jos irlanninsusikoira saa kissasi kiinni ja tappaa sen/ne.

        Yhdistelmä ei tästä syystä ole kissoille hyvä. En suosittele..

        Niin kissasi ovat sisäkissoja, en huomannut sitä. Mutta esimerkiksi jos talon/huushollin toisella puolella kissasi alkavat vaikka leikkiessään juosta ja irlanninsusikoira näkisi ne, voisiko sellainen laukaista saalistusvietin? Tuskin kukaan voi antaa sinulle 100%:sta vastausta - aina on RISKI.

        Ja vaikka on kokemuksia yms. että irkkuja/kissa -yhdistelmä on toiminut, voi sinun (= kissasi) kohdalle käydä se "odottamaton".

        Onnea kuitenkin! :)


      • luna
        Dweian kirjoitti:

        Tiedät varmasti että irlanninsusikoirat metsästävät näköaistinsa avulla. Irkut ovat oikeasti todella mukavaluontoisia jne. ja varmasti tulevat toimeen myös kissojen kanssa. MUTTA eräänä päivänä josja kun kissasi juoksevat ulkona, voi irkun vaistot herätä. Vaistoille kun ei voi mitään, joten ei ole yllättävää jos irlanninsusikoira saa kissasi kiinni ja tappaa sen/ne.

        Yhdistelmä ei tästä syystä ole kissoille hyvä. En suosittele..

        Niin kukapa kaveriaan tappaisi, itselläni ei ole ollut vielä irkkua, mutta niillä tutuilla joilla on irkku ja kissa yhdistelmä niin ei ole ollut mitään ongelmia tuon saalistusvietin kanssa. Kyllä minä ainakin olen sitä mieltä että jos irkku tulee pentuna niin se kasvaa niiden kissojen kanssa ja pitää niitä perheenjäseninä... Mutta asiastahan voi olla montaa eri mieltä. Kannattaa kysyä kasvattajilta joilla on kokemusta siitä että tappaako ne kavereitaan:)


    • Ripste

      Irliksillä niin suuri se metsästysvietti ole!!!! Mulla itelläni on ollu 2 irlistä ja molemmat on ollu tekemisissä sekä sisä- että ulkokissojen kanssa ja ongelmia ei ole ollut. Kamuja ne vaan on kun ne ensin tottuu toisiinsa.. :)

    • Zoolandia

      HYVIN ON TULTU TOIMEEN SISÄLLÄ JA ULKONA IRILIS 3V. NUORIN KISSA 4KK VANHIN 14V LOPUT SILTÄ VÄLILTÄ. SOSIAALINEN LUONNE KOIRALLA

    • irlikset

      Meillä on molempia useampia.Kissat ovat sisäkissoja joten niitä ei koirat ulkona tapaa.Irliksiä ja kissoja meillä on ollut kohta 10 v eikä sinä aikana ole irlis kertaakaan hampsaissut kissaa joten ne tulevat hyvin toimeen sisällä.Ulkona kaikki mikä liikkuu on jahdattavaa vaikkei kuitenkaan tapettavaa joten jos ulkona kissa näkyy niin sen irlikset juoksevat kyllä kiinni.Kyllä se hyvin menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe