Vanhan kovalevyn laitto uuteen..

Hepreaa minulle

Vanhassa olisi 500 Giganen,jossa kuvia,musaa ja kaikkea kertynyttä.
Koneen vaihto tulossa ja samalla päivittyy xp-win 7-8.ksi.
Voiko vanhan kovalevyn laittaa uuteen noin vaan?Siis valmiiseen pakettiin.
Ikää kovolla n.4 vuotta.

13

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi laittaa mutta jos sen laittaa päälevyksi niin vastaan voi tulla ajuriongelmia eikä Windows välttämättä edes käynnisty.

      Jos kotelossa on tilaa toiselle levylle ja liittimet löytyy niin sen voi lisätä toiseksi levyksi.

      • Hepreaa minulle

        Juuri näin ajattelin,että toiseksi levyksi vaan.Kiitos.


    • Itse tekisin myös silleen että siirtäisin siitä levystä kaikki tärkeät tiedostot ensimmäiseen levyyn ja alustaisin tuon. Sen jälkeen siirtäisin ne takaisin sinne. Näin siinä ei olisi Windowsia vaan pelkästään tärkeät tiedostot.

      • 9-pallox

        Niinhän sinä tekisit, kun tietoturva ei ole hallussasi.


      • Minäpä minä

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?


      • Minäpä minä kirjoitti:

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.


      • vapunen kirjoitti:

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.

        Aika naurettavaa touhua. Sama kun laittaa sen vanhan kovon koneeseen ja poistaa ne Windows kansiot huitzin Nevadaan :D. Ihan turha niitä tiedostoja on siirtää toiseen kiintolevyyn, alustaa ja siirtää takaisin. Tulee mieleen Hölmöläisten valon siirto säkillä ikkunattomaan mökkiin.


    • varalevy saa olla

      Joo, levyltä kaikki tärkeä uudelle levylle, sitten alustus ja kamat takaisin vanhalle. Levy kannattaa tässä vaiheessa myös osioida uusiksi, jos ennen oli esim 2, niin nyt tehdään 1 osio.
      Sitä voi käyttää myös varmuuskopiointiin, kaikkein tärkeimmät (esim valokuvat) asiat molemmille levyille.

      • Hepreaa minulle

        mainiota.Vai ei saa muka täältä nopeasti apua?Palaan vielä varmaan apujen haussa uudelleen.Mainio saitti.


    • Apua tulee jos ollaan paikalla ja jos osataan neuvoa.

    • USB -> kiintolevy -sovitin on halpa, Suomessakin 10€ luokkaa
      Kahdesta usb-portista virran ottava on luotetavampi
      Virtalähteellä varustettu taisi maksaa Suomessa 17€

      • Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.


      • Hepreaa minulle
        timekillerx kirjoitti:

        Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.

        näin,löytyy ulkoinenkin 3,5"joka muuntajalla toimii.Mutta mukavampi(minun mielestä)kun kaikki samassa paketissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      1016
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      110
      800
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      226
      640
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe