Vanhan kovalevyn laitto uuteen..

Hepreaa minulle

Vanhassa olisi 500 Giganen,jossa kuvia,musaa ja kaikkea kertynyttä.
Koneen vaihto tulossa ja samalla päivittyy xp-win 7-8.ksi.
Voiko vanhan kovalevyn laittaa uuteen noin vaan?Siis valmiiseen pakettiin.
Ikää kovolla n.4 vuotta.

13

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi laittaa mutta jos sen laittaa päälevyksi niin vastaan voi tulla ajuriongelmia eikä Windows välttämättä edes käynnisty.

      Jos kotelossa on tilaa toiselle levylle ja liittimet löytyy niin sen voi lisätä toiseksi levyksi.

      • Hepreaa minulle

        Juuri näin ajattelin,että toiseksi levyksi vaan.Kiitos.


    • Itse tekisin myös silleen että siirtäisin siitä levystä kaikki tärkeät tiedostot ensimmäiseen levyyn ja alustaisin tuon. Sen jälkeen siirtäisin ne takaisin sinne. Näin siinä ei olisi Windowsia vaan pelkästään tärkeät tiedostot.

      • 9-pallox

        Niinhän sinä tekisit, kun tietoturva ei ole hallussasi.


      • Minäpä minä

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?


      • Minäpä minä kirjoitti:

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.


      • vapunen kirjoitti:

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.

        Aika naurettavaa touhua. Sama kun laittaa sen vanhan kovon koneeseen ja poistaa ne Windows kansiot huitzin Nevadaan :D. Ihan turha niitä tiedostoja on siirtää toiseen kiintolevyyn, alustaa ja siirtää takaisin. Tulee mieleen Hölmöläisten valon siirto säkillä ikkunattomaan mökkiin.


    • varalevy saa olla

      Joo, levyltä kaikki tärkeä uudelle levylle, sitten alustus ja kamat takaisin vanhalle. Levy kannattaa tässä vaiheessa myös osioida uusiksi, jos ennen oli esim 2, niin nyt tehdään 1 osio.
      Sitä voi käyttää myös varmuuskopiointiin, kaikkein tärkeimmät (esim valokuvat) asiat molemmille levyille.

      • Hepreaa minulle

        mainiota.Vai ei saa muka täältä nopeasti apua?Palaan vielä varmaan apujen haussa uudelleen.Mainio saitti.


    • Apua tulee jos ollaan paikalla ja jos osataan neuvoa.

    • USB -> kiintolevy -sovitin on halpa, Suomessakin 10€ luokkaa
      Kahdesta usb-portista virran ottava on luotetavampi
      Virtalähteellä varustettu taisi maksaa Suomessa 17€

      • Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.


      • Hepreaa minulle
        timekillerx kirjoitti:

        Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.

        näin,löytyy ulkoinenkin 3,5"joka muuntajalla toimii.Mutta mukavampi(minun mielestä)kun kaikki samassa paketissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      4974
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      292
      3085
    3. 134
      1797
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1647
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1223
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1173
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe