Vanhan kovalevyn laitto uuteen..

Hepreaa minulle

Vanhassa olisi 500 Giganen,jossa kuvia,musaa ja kaikkea kertynyttä.
Koneen vaihto tulossa ja samalla päivittyy xp-win 7-8.ksi.
Voiko vanhan kovalevyn laittaa uuteen noin vaan?Siis valmiiseen pakettiin.
Ikää kovolla n.4 vuotta.

13

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi laittaa mutta jos sen laittaa päälevyksi niin vastaan voi tulla ajuriongelmia eikä Windows välttämättä edes käynnisty.

      Jos kotelossa on tilaa toiselle levylle ja liittimet löytyy niin sen voi lisätä toiseksi levyksi.

      • Hepreaa minulle

        Juuri näin ajattelin,että toiseksi levyksi vaan.Kiitos.


    • Itse tekisin myös silleen että siirtäisin siitä levystä kaikki tärkeät tiedostot ensimmäiseen levyyn ja alustaisin tuon. Sen jälkeen siirtäisin ne takaisin sinne. Näin siinä ei olisi Windowsia vaan pelkästään tärkeät tiedostot.

      • 9-pallox

        Niinhän sinä tekisit, kun tietoturva ei ole hallussasi.


      • Minäpä minä

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?


      • Minäpä minä kirjoitti:

        Kiinnostas "vapu" kyllä tietää, jos kyseinen vanha levy laitetaan kakkoslevyksi, mitä hyötyä on liikutella dataa edestakaisin, ts. kaikenmaailman kevätjuhlaliikeitä? Aloittaja ei kertonut kyseisessä levyssä olleen Windowssia, missä siis järki, siis tuohon edestakaisuuteen?

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.


      • vapunen kirjoitti:

        Jos siinä ei ole Windowsia niin toki tuota alustamista ei kannata välttämättä tehdä.

        Aika naurettavaa touhua. Sama kun laittaa sen vanhan kovon koneeseen ja poistaa ne Windows kansiot huitzin Nevadaan :D. Ihan turha niitä tiedostoja on siirtää toiseen kiintolevyyn, alustaa ja siirtää takaisin. Tulee mieleen Hölmöläisten valon siirto säkillä ikkunattomaan mökkiin.


    • varalevy saa olla

      Joo, levyltä kaikki tärkeä uudelle levylle, sitten alustus ja kamat takaisin vanhalle. Levy kannattaa tässä vaiheessa myös osioida uusiksi, jos ennen oli esim 2, niin nyt tehdään 1 osio.
      Sitä voi käyttää myös varmuuskopiointiin, kaikkein tärkeimmät (esim valokuvat) asiat molemmille levyille.

      • Hepreaa minulle

        mainiota.Vai ei saa muka täältä nopeasti apua?Palaan vielä varmaan apujen haussa uudelleen.Mainio saitti.


    • Apua tulee jos ollaan paikalla ja jos osataan neuvoa.

    • USB -> kiintolevy -sovitin on halpa, Suomessakin 10€ luokkaa
      Kahdesta usb-portista virran ottava on luotetavampi
      Virtalähteellä varustettu taisi maksaa Suomessa 17€

      • Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.


      • Hepreaa minulle
        timekillerx kirjoitti:

        Miksi näin kun ei aloittajalla ollut tarvetta ulkoiselle...
        Ja taitaa 3,5" levyn pyöriminen USB virralla olla niin ja näin, ne on sitten 2,5" levyjä.

        näin,löytyy ulkoinenkin 3,5"joka muuntajalla toimii.Mutta mukavampi(minun mielestä)kun kaikki samassa paketissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe