"Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää te työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, SINUN JUMALASI ,SAPATTI...sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ HÄN LEPÄSI, sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen" 2Moo.20:8-11.
Jeesus meni "tapansa mukaan SAPATINPÄIVÄNÄ SYNAGOOGAAN..."Luuk.4:16.
Adventtikirkot ovat avoimina kaikille jumalanpalvelusta ja hiljentymistä varten sapattina eli lauantaina. Minä ainakin menen : )
MUISTA
3
53
Vastaukset 3
Minusta Jeesus ei juhlinut Jeesuksen ylösnousemuspäivää eli sunnuntaita eli "Herran päivää" koskaan niin kuin kristittyjen ympäri maailmaa on tapana ...
Miksiköhän ? :O
Ai nii... eihän se ollutkaan vielä "ylösnoussut"... ;D
MUTTA JEESUSPA OPETTI JOKA PÄIVÄ PYHÄKÖSSÄ ! :o
Luuk 19:47 "Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä. Mutta ylipapit ja kirjanoppineet sekä kansan ensimmäiset miettivät, miten saisivat hänet surmatuksi;
19:48 mutta he eivät keksineet, mitä tekisivät, sillä kaikki kansa riippui hänessä ja kuunteli häntä."- Minä ainakin menen
Luuk 19:47 "Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä."
Kyseisessä tekstissä Jeesus oli tullut viimeistä kertaa Jerusalemiin. Oli pääsiäisviikko, jonka aikana Jeesus todella opetti joka päivä pyhäkössä, mutta niiden lähes kolmen vuosikymmenen aikana, jolloin Jeesus oli "duunissa" puusepän verstaassa, hän sulki perjantaina hyvissä ajoin työpaikkansa oven ja suuntasi askeleensa TAPANSA MUKAAN SAPATTINA SYNAGOOGAAN.
Seurataan mekin hänen askelissaan :) Minä ainakin menen kirjoitti:
Luuk 19:47 "Ja hän opetti joka päivä pyhäkössä."
Kyseisessä tekstissä Jeesus oli tullut viimeistä kertaa Jerusalemiin. Oli pääsiäisviikko, jonka aikana Jeesus todella opetti joka päivä pyhäkössä, mutta niiden lähes kolmen vuosikymmenen aikana, jolloin Jeesus oli "duunissa" puusepän verstaassa, hän sulki perjantaina hyvissä ajoin työpaikkansa oven ja suuntasi askeleensa TAPANSA MUKAAN SAPATTINA SYNAGOOGAAN.
Seurataan mekin hänen askelissaan :)Minä olen jo kerran ei toivottuna saanut sinne jo hienotunteisen porttikiellon kun en uskonutkaan, että Ylienkeli Mikael = Jeesus Kristus, niin minun pitää kunnioittaa toisia ja pysyä nyt pois...
Lepäilkää te adventistit siellä ihan rauhassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2111614
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka183822- 51770
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm56765Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s36724Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät388709Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k50552- 18535
- 30531
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19526