Hieman rahastuksen makua...

Hääkutsun saannut

Sain joitakin aikoja sitten lähisukulaiseni häihin kutsun. Kivahan tietty on mukaviin juhliin mennä, mutta... Tämä pariskunta on ollut yhdessä jo 15v. ja lapsiakin on siunaantunut vuosien varrella, mielestäni elämän luulisi olevan jo vakiintunut. Vaan nyt tuli kutsun myötä niin kovat toiveet häälahjojen suhteen, lähinnä rahaa ja rahaa matkakassaan yhteiseen matkaan, oli tilinumeroita ja lahjalistaa.
Hieman alkoi tökkimään, kun luin kutsun nyt tarkemmin. Kummallakin on yritystoimintaa ja mielestäni tälläinen rahankeräys ei ole lainkaan tarpeen.

Olimme perheen kanssa kutsuttuna muutama vuosi sitten aivan vastaavanlaisiin häihin, joissa jo vuosia yhdessä asuneet ja perheen perustaneet keräsivät rahaa ja lahjoja (lahjalista oli netissä) , rahaa häämatkaa varten jne. Osallistuimme tuolloin näihin talkoisiin, vaimoni vielä oli ilmaiseksi suorittamassa häävalmisteluja useita päiviä. Häiden jälkeen osoittautui, että osa häälahjoista olikin siirretty yritystoiminnan käyttöön, kylpytynnyri (lahjalistalla..) meni vuokraukseen, astiat ravintolan käyttöön (lahjalistassa oli tietty astiasarja toiveena..), häämatkaa pariskunta ei sitten tehnytkään, vaan rahoilla ostettiin ilmeisesti kaivinkone ja maksettiin entisiä koneita. Yritin hieman kysellä tuon häämatkan perään, mutta sain vain ympäripyöreitä vastauksia, että joskus myöhemmin. No nyt tuo perhe teki halvan viikon matkan Turkkiin, jonkun äkkilähdön ostivat, että oli Facebookiin kuvia laittaa.

Olemme vaimoni kanssa kustantaneet itse perheemme matkat maailmalle ilman, että olisimme suorittaneet mitään keräyksiä sukulaisien ja tuttavien keskuudessa. Sekä maksaneet koneet ja laitteet itse yritystoimintaan, taikka yritystoimintamme on ollut sen verran kannattavaa, että koneet on saatu maksetuksi itse. Nyt haisee vaan rahastuksen maku hääkutsuissa!

4

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EVK5

Sinuna en vaivaisi asialla lainkaan itseäni. Pistän tälläiset kerjuut ihan omaan kastiinsa, kunhan munaavat itsensä. Jos menen ylipäätään tälläisiin häihin, lahjoitan Tallinnan risteilyyn liput.

• Samoilla linjoilla

Nämä kerjuut on menneet liian pitkälle, ei jaksa enään häät ja muutkaan sukujuhlat kiinnostaa, kun raha raha raha on vaan pääasia. Ennen juhlittiin ja vieraat toivat lahjoja, jos toivat ja ei niitä etukäten toivottu ja vaadittu. Häät pidettiin varojen mukaan. Yököttää tämmöiset kerjuuhäät!

• Kepuli meininkiä

No joo, nää kerjuut on joskus aika hupasia. Tuli va tuosta kaivinkoneen ostosta mieleen, että täällä meidän kulmilla oli ihan yleinen tapa, että nuoripari keräsi taloa varten hirsitalkoilla puita. Loppuihan ne talkoot, kun muutama pariskunta myi saamansa rakennuspuut ja lahjaksi saadun tontinkin. Joku osti saaduilla rahoilla auton.
      On vähän iflaation kärsineet nämä kerjuut, oli sitten mihin hyvänsä. Pitää vaan semmoset häät, mitkä jaksaa itse maksaa.

• rakkaudesta avioon

Me mentiin naimisiin ilman juhlia ja tarkoitus on myöhemmin pitää juhlat erikseen lähimmille niin että kestitään ja on kivaa mutta ilman mitään lahjahössötyksiä tahi pukukoodeja. Jos jotain haluaa tuoda niin tuokoon mutta ei tartte. Juhlat on ihan vaan muistoksi rakkaille meistä avioparina eikä muuta sen kummempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe