Mistä/minkä sivun kautta ostat osakkeita?

damselindistress

Hei kaikille,

olen tässä yrittänyt opetella osakkeista mahdollisimman paljon, ja nyt kiinnostaa tietää minka sivun kautta kannattaa ostaa osakkeita.

Katselin oman pankkini kautta jotain mutta oli hirveän sekavat sivut, en ymmärtänyt mitään..

Joku on ehdottanut Nordnettiä..

Kerro SINÄ minulle, mistä kannattaa ostaa..

Muitakin vinkkejä saa antaa! Olen nainen 30v eli ihan pihalla vielä, varman xD

7

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • damselindistress

      ....ei näytä vinkkejä heruvan..

      En usko että täällä kukaan ostaa oman pankin kautta?

      Tutustuin myös sivuun nimeltä Morningstar, olisiko se luotettava ja hyvä? Pystyykö Morningstarin kautta ostamaan osakkeita myös ulkomaan pörsseistä?

      Auttakaa vasta-aloittelijaa.

      Kiitos!

      • Vakuusvaje

        Olen suositellut vasta-alkajalle oman pankin välityksen käyttöä, vaikka se ei yleensä olekaan halvin vaihtoehto. Syynä helppous ja vaivattomuus, kun asioissa on muutakin miettimistä sijoittamista aloiteltaessa. Sitten kun omat kaupankäyntitavat alkavat muotoutua, on aika ryhtyä laskemaan mikä tulee niillä edellytyksillä edullisimmaksi. Arvo-osuustilin siirto toiselle välittäjälle on helppo juttu, jos se osoittautuu tarpeelliseksi.

        Tällainen välittäjäkatsaus ja hintaselvitys on kokeneemmankin sijoittajan syytä tehdä muutaman vuoden välein, sillä hinnat muuttuvat ja oma sijoitustyyli elää. Välittäjät ovat erilaisia kuten sijoittajatkin.


    • sadnfe9

      Itse käytän Nordnettiä ja on toiminut ihan kivasti. Jos osakehommista ei tiedä erityisen paljoa, niin kannattaa ensin vähän opiskella ennen kuin lähtee soitellen sotaan. Voi muuten tulla tehtyä paljon tappiota.

      Lue vaikka Jukka Oksaharjun kirja Hajauta tai hajoa. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

    • damselindistress

      Kiitos!

      Tuleeko lisää vinkkejä??

      Oman pankin kautta en halua ostaa koska niillä on niin isot maksut.

      Löysin mielenkiintoisen ruotsalaisen sivun Avanza, mutta hirmu vaikeeta avata tili. Pitää esittää kaikennäköisiä dokumentteja ja vahvistaa että missä asuu ja sitten pitää avata ruotsalaisen pankin kautta tili, että se kaatui kyllä vähän siihen...

      Otan siis vielä vastaan vinkkejä :)

    • pohjatyöt ensin

      Kuulostaa vahvasti siltä, että avaajan kannattaisi vielä jatkaa riittävästi itseopiskelua ennen arvo-osuustilin avaamista ja kaupankäynnin aloittamista.

      Välittäjää valitessa tulee selvittää sen maine, kaupankäyntialustan toimivuus ja tekninen luotettavuus, asiakaspalvelun saatavuus ja pätevyys ongelmatilanteita ajatellen, sekä kulurakenne (myös oma kauppapaikka huomioiden).

      Ei suomalaista välittäjää harkitessa on hyvä myös huomioida ettei sen veroselvitys vastaa suomalaisia verosäädöksiä veroilmoitusta varten jne.

    • damselindistress

      Olen löytänyt kolme

      Morningstar
      Nordnet
      Plus500

      Kokemuksia?? Löytyykö vielä muita samankaltaisia?

      • wall street

        Moi,
        Minäkin aloitin vasta viime syksynä sijoitustoimintani, koska kuulin, että se on toiseksi paras keino tehdä konkurssi. Paras ja sofistikoitunein on perustaa lampola. Mulla ei vaan oo niitä lammashakoja, lampaista nyt puhumattakaan.
        Siksi tein Nordnetin sivuilta löytyvän riskinsietoanalyysin itselleni ja sijoitin sen jälkeen pikkasen osakkeisiin sekä rahasto-osuuksiin.
        Rahastoista näyttää parhaiten tuottavan esim. Persian gulf sekä lääketeollisuuden rahastot.
        Nordnet on edullinen, ei veloita hallinnointipalkkiota, ja usein merkintätarjouksia hintaan 0 euroa. Kannattaa lueskella heidän sivustoltaan.
        Nordnetin sivusto myös on ymmärrettävissä ilman kauppatieteiden maisterin titteliä, joten voin suositella, vaikka vain lyhyellä kokemuksellani.

        Toivottavasti löydät itsellesi sopivan ratkaisun, vaikka onhan lampaat suloisia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe