Lapsenkaipuu

kyyneleet

Ongelmani on todella paha vauvakuume. Tämä ei ole normaalia, vaan täyttä helvettiä, ja vaivaa jo parisuhdettani. Aina kun näen esim. Facebookissa kavereiden raskausilmoituksia, kuvia syntyneistä lapsista jne, tuntuu etten ole mitään. Todella moni ikäisistäni kavereista on saanut jo lapsen tai odottaa, ja minulla on oikeastaan vain muutama ystävä, kellä ei ole vielä lasta. Tahtosin itsekkin lapsen, mutta mieheni ei halua, enkä halua erota.

Se tunne ei ole mitään normaalia, vaan näitä vauvajuttuja nähdessäni tuntuu kuin sisuskalut vaihtaisi paikkaa ja sydän pysähtyisi, lapsenkaipuu tuntuu siis ihan fyysisenä kipuna. Aina kun mieheni nukkuu, lueskelen vauvasivustoja, raskausaiheisia juttuja tms, ja joskus jopa itken, kun tuntuu niin pahalle. Viime syksynä tapahtui eräs asia, josta luulin jo toipuneeni, ja se ilmeisesti vaikuttaa taustalla. Välillä jopa kuvittelen hetken, että olen raskaana (huom, minulla on kierukka), kunnes palaan taas ikävään todellisuuteen.

Välillä saan raivokohtauksia, kun lapsenkaipuu yltyy tarpeeksi kovaksi. Näen myös usein unia, joissa minulla ja avomiehelläni on lapsi, ja herätessäni jälleen kova todellisuus iskee vasten kasvoja. Olen vasta parikymppinen, mutta tilanne on mikä on.

Edes kaverin hankala uhmaikäinen lapsi ei saa vauvahaaveitani kaatumaan kuin hetkeksi, kunnes näen taas kuinka kaveri katsoo lastaan, tytärtään. Niinä hetkinä haluan vain paeta kauas pois. Olen alkanut juomaan alkoholia enemmän, koska tämä tunne on läsnä 24/7 muuten, ja krapulassakin on niin paha olo fyysisesti, että se taitaa olla ainut hetki, jolloin en lasta halua.

Parempi lopettaa kirjoittaminen tähän, koska kipu iskee taas, ja kyyneleet kohoaa silmiin. Pyydän, auttakaa!

Miten voisin hillitä vauvahaaveitani? Mieheni päätä tuskin saan käännettyä, hänen ajatuksensa kun ovat "katsotaan 10 vuoden päästä uusiksi", enkä haluaisi erota.

28

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yjtyhntyjnt

      Kokemuksesta sanon, että vauvakuumeesta on vaikea päästä eroon tai edes hillitä sitä. Se on ihan biologinen fakta, että naiselle tulee "vauvakuume", näin meidän lajimme on selvinnyt tähän päivään saakka. Vauvakuume on vahva ja selittämätön tunne. Itselleni se puhkesi yhtäkkiä 23-vuotiaana ja kohta jo aloin odottamaan esikoistamme. Seuraavaksi se puhkesi, kun esikoinen oli 3-vuotias ja vuoden päästä siitä aloin odottamaan toista lasta.


      Sinulla on tietysti toivoa, että vauvakuume hellittyy kun saat elämääsi muuta sisältöä vähäksi aikaa. Se voi olla uusi työ, oma asunto/talo, matkustelu, lemmikki tms. Mutta jos se ei ota hellittyäkseen, niin muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin erota ja etsiä mies joka haluaa lapsen nopeasti, tai sitten kärvistellä vauvakuumeessa ja odottaa, että nykyinen mies jossain vaiheessa ehkä sen lapsen haluaa.

      • kyyneleet

        Tämä tunne on jatkunut 14-vuotiaasta, silloin se tosin oli sellaista "vauvat on söpöjä"-meininkiä, ja myöhemmin siitä on tullut sellaista aitoa lapsenkaipuuta. Meillä on jo kolme ihanaa kissaa, joilla olen yrittänyt hillitä kovinta hoivaamisviettiä, enkä luopuisi noista karvapalloista mistään hinnasta, mutta tää vauvakuume on ja pysyy. Olen kokeillut vaikka mitä keinoja, hoitanut mahdollisimman hankalia lapsia, kokeillut uusia harrastuksia, muutto on edessä parempaan asuntoon, mutta ei vain hellitä. Miehestäni en aio erota, en kestäisi sitä tuskaa. Toivon jopa, että kierukasta huolimatta tulisin raskaaksi, jotta mieheni näkisi että meidän kuuluu saada lapsi... Tässä alkaa olla mielenterveys koetuksella...


    • Onnellinen isä

      Lopeta se Facebookin kyttääminen ja elä omaa elämääsi. Hanki oikeita ystäviä, hylkää nämä paskavaippamammat - ovat itseensä kääntyneitä ja masentuneita, koska katuvat tekoaan. Eihän niiden kanssa ole mitään elämää, masennut itsekin.
      Kyse ei ole mistään urbaanista legendasta "biologisesta lisääntymisvietistä" vaan sosiaalisesta paineesta. Nuorena ja epävarmana siihen sortuu helposti, ja se on virhe - syy avioeroihin, itsareihin, alkoholismiin jne.

      Hanki lapset 35 vuotiaana. Vasta julkaistun tutkimuksen mukaan tämä ikärajapyykki on edellytys olla onnellinen äiti onnellisessa perheessä!
      Haluatteko lähteen?

      • kyyneleet

        Voi kun pystyisin ajattelemaan tuolla tavalla, joskus se auttaa n. 5 minuutiksi... Kiitos kun piristit edes hetkeksi :)


      • paskanjauhanta stop!

        Lopata jo tuo jauhanta tällä palstalla. kaikki tietävät, että riski lapsen kehitysvammaisuuteen sekä keskenmenoihin lisääntyy kun nainen täyttää 35. Lisäksi monelle se on jo liian myöhäistä, eikä saa lasta enää ollenkaan. 20-35 on naiselle paras ikä. Myös miehen ikä vaikuttaa tulevan lapsen terveyteen, joten ei kannata isänkään olla liian vanha.

        Älä ap kuuntele tuota "onnellista isää", hän on juuri se sekopää-tyyppi tältä palstalta, joka jauhaa jokaisessa viestissä sitä, kun pitää olla yli 10 vuotta yhdessä ja yli 30 vuotta ikää. joku traumatisoitunut reppana kyseessä.


      • 12/32
        paskanjauhanta stop! kirjoitti:

        Lopata jo tuo jauhanta tällä palstalla. kaikki tietävät, että riski lapsen kehitysvammaisuuteen sekä keskenmenoihin lisääntyy kun nainen täyttää 35. Lisäksi monelle se on jo liian myöhäistä, eikä saa lasta enää ollenkaan. 20-35 on naiselle paras ikä. Myös miehen ikä vaikuttaa tulevan lapsen terveyteen, joten ei kannata isänkään olla liian vanha.

        Älä ap kuuntele tuota "onnellista isää", hän on juuri se sekopää-tyyppi tältä palstalta, joka jauhaa jokaisessa viestissä sitä, kun pitää olla yli 10 vuotta yhdessä ja yli 30 vuotta ikää. joku traumatisoitunut reppana kyseessä.

        Kuule penikka! Teillä nuorilla ne penikat saattaa syntyä jokseenkin normaaleina, mutta kasvatatte niistä kaltaisianne kehitysvammaisia.
        Keharin saamiseen on todella pieni riski alle 40 vuotiailla. Tosi harvoin näkee kehareita muutenkaan ja jos näkee, niin nuorilla äideillä ja joillakin sukulaistenkanssa nussijoilla. Omassa lapsuudessani 80-luvun alussa vammaisia oli paljon, mutta silloin oli ensisynnyttäjien keski-ikä todella pieni, joku 20v!
        Toki ihmiset veto viinaa ja röökiä raskausaikana, kun silloin se ei ollut tiettävästi vaarallista sikiölle, ja moni pani serkkuja kantavaksi, niin sieltä tuli ne syyt. Iästä ei ole kysymys vaan geeneistä! Nykyajan nuoret syö roskaruokaa ja mähii sähkökenttien ääressä -mm. netissä- ja siinä menee äidin ja sikiäminen aivot. Ei liikuta ei mitään. Kunnon luusereita!
        Eikä tajuta edes mitä tänne kirjoitetaan, kuten sinä todistit juuri.

        32v on oikea ikä alkaa lapsia tekemään, miehillä myöhemmin.


      • paskanjauhanta stop!
        12/32 kirjoitti:

        Kuule penikka! Teillä nuorilla ne penikat saattaa syntyä jokseenkin normaaleina, mutta kasvatatte niistä kaltaisianne kehitysvammaisia.
        Keharin saamiseen on todella pieni riski alle 40 vuotiailla. Tosi harvoin näkee kehareita muutenkaan ja jos näkee, niin nuorilla äideillä ja joillakin sukulaistenkanssa nussijoilla. Omassa lapsuudessani 80-luvun alussa vammaisia oli paljon, mutta silloin oli ensisynnyttäjien keski-ikä todella pieni, joku 20v!
        Toki ihmiset veto viinaa ja röökiä raskausaikana, kun silloin se ei ollut tiettävästi vaarallista sikiölle, ja moni pani serkkuja kantavaksi, niin sieltä tuli ne syyt. Iästä ei ole kysymys vaan geeneistä! Nykyajan nuoret syö roskaruokaa ja mähii sähkökenttien ääressä -mm. netissä- ja siinä menee äidin ja sikiäminen aivot. Ei liikuta ei mitään. Kunnon luusereita!
        Eikä tajuta edes mitä tänne kirjoitetaan, kuten sinä todistit juuri.

        32v on oikea ikä alkaa lapsia tekemään, miehillä myöhemmin.

        Missä vitun keharilandiassa oot lapsuutesi elänyt, jos siellä ei vielä 80-luvullakaan tiedetty viinan ja tupakan vaaroista sikiölle?! Joku takahikinen sisäsiittoinen pajula kyseessä?!
        Tuo sun tekstisi on sellasta paskaa muutenkin, ja aivan aivotonta länkytystä, että en edes vaivaudu kommentoimaan noihin imbesillimäisiin väitteisiin. Niin, ja en muuten ole penikka, enkä vielä parikymppisenä lapsiani saanut, vaan "oikeassa iässä" sinun mittapuullasi. Urpo.


      • kyyneleet
        12/32 kirjoitti:

        Kuule penikka! Teillä nuorilla ne penikat saattaa syntyä jokseenkin normaaleina, mutta kasvatatte niistä kaltaisianne kehitysvammaisia.
        Keharin saamiseen on todella pieni riski alle 40 vuotiailla. Tosi harvoin näkee kehareita muutenkaan ja jos näkee, niin nuorilla äideillä ja joillakin sukulaistenkanssa nussijoilla. Omassa lapsuudessani 80-luvun alussa vammaisia oli paljon, mutta silloin oli ensisynnyttäjien keski-ikä todella pieni, joku 20v!
        Toki ihmiset veto viinaa ja röökiä raskausaikana, kun silloin se ei ollut tiettävästi vaarallista sikiölle, ja moni pani serkkuja kantavaksi, niin sieltä tuli ne syyt. Iästä ei ole kysymys vaan geeneistä! Nykyajan nuoret syö roskaruokaa ja mähii sähkökenttien ääressä -mm. netissä- ja siinä menee äidin ja sikiäminen aivot. Ei liikuta ei mitään. Kunnon luusereita!
        Eikä tajuta edes mitä tänne kirjoitetaan, kuten sinä todistit juuri.

        32v on oikea ikä alkaa lapsia tekemään, miehillä myöhemmin.

        Mieheni on minua vanhempi, emmekä ole serkuksia. Lopetin tupakanpolton jonkin aikaa sitten, ja olen ryypännyt tarpeeksi. Meillä on iso asunto ja vakituiset tulot. Ihan itse teen ruokaa, koska einekset on paskaa ja tulevat huomattavasti kalliimmaksi. Käytöksestäsi päätellen olet katkera jostain, ei kai sinun vanhempasi ole serkuksia?


      • 12/32
        paskanjauhanta stop! kirjoitti:

        Missä vitun keharilandiassa oot lapsuutesi elänyt, jos siellä ei vielä 80-luvullakaan tiedetty viinan ja tupakan vaaroista sikiölle?! Joku takahikinen sisäsiittoinen pajula kyseessä?!
        Tuo sun tekstisi on sellasta paskaa muutenkin, ja aivan aivotonta länkytystä, että en edes vaivaudu kommentoimaan noihin imbesillimäisiin väitteisiin. Niin, ja en muuten ole penikka, enkä vielä parikymppisenä lapsiani saanut, vaan "oikeassa iässä" sinun mittapuullasi. Urpo.

        No meidän kadulla asui yksi cepari ja kadulla tuli aina joskus vastaan niitä.
        En tiedä vetikö niiden vanhemmat sitten kessua ja viinaa odotusaikana. Oma äitini ka isäni eivät ikinä ole polttaneet, mutta viinaa isä kyllä ottaa nykyään. Koulussa oli muutamia hinteliä luokkakamuja jotka eivät oppineet lukemaan peruskoulussa ja niiden vanhemmat kuulema veti tupakkia odotusaikana. Kolmessa eri koulussa kävin peruskoulun 9 vuotta, niinpä niitä riitti. Nuorten vanhempien lapsia, kuten minäkin.

        Sinä et vastaa kun et osaa vastata. Puhut täyttä sontaa ja jotakin propagandaa mitä on joskus julkaistu. Aivoja sinulla ei ole omaan ajatteluun ja maalla sosiaaliset suhteesi rajoittuu naamakirjaan, eläimiin ja kaltaisiisi, niin ei voi liikoja vaatia sinullakaan :)


      • 12/32
        kyyneleet kirjoitti:

        Mieheni on minua vanhempi, emmekä ole serkuksia. Lopetin tupakanpolton jonkin aikaa sitten, ja olen ryypännyt tarpeeksi. Meillä on iso asunto ja vakituiset tulot. Ihan itse teen ruokaa, koska einekset on paskaa ja tulevat huomattavasti kalliimmaksi. Käytöksestäsi päätellen olet katkera jostain, ei kai sinun vanhempasi ole serkuksia?

        Vanhempani eivät ole serkuksia, enkä ole katkera, olen vain realisti.

        Miten teillä 12/32?


      • ................
        12/32 kirjoitti:

        No meidän kadulla asui yksi cepari ja kadulla tuli aina joskus vastaan niitä.
        En tiedä vetikö niiden vanhemmat sitten kessua ja viinaa odotusaikana. Oma äitini ka isäni eivät ikinä ole polttaneet, mutta viinaa isä kyllä ottaa nykyään. Koulussa oli muutamia hinteliä luokkakamuja jotka eivät oppineet lukemaan peruskoulussa ja niiden vanhemmat kuulema veti tupakkia odotusaikana. Kolmessa eri koulussa kävin peruskoulun 9 vuotta, niinpä niitä riitti. Nuorten vanhempien lapsia, kuten minäkin.

        Sinä et vastaa kun et osaa vastata. Puhut täyttä sontaa ja jotakin propagandaa mitä on joskus julkaistu. Aivoja sinulla ei ole omaan ajatteluun ja maalla sosiaaliset suhteesi rajoittuu naamakirjaan, eläimiin ja kaltaisiisi, niin ei voi liikoja vaatia sinullakaan :)

        Sinua taas on valistettu lukuisia kertoja esim. down riskistä, mutta ei sillä ole väliä ymmärrätkö, koska sinulla ei ole väliä, kun ihmiset suunnittelevat lapsen saamista.


    • Amalia91

      Sama ongelma täällä, vauvakuumetta pukkaa :/

      Se kuume tuli jo ennen kun muut tuttuni saivat lapsia, mutta räjähti heti vielä voimakkaammaksi, kun ystäväni sai 2 edellisenä vuotena kaksi ihanaa poikaa. Me miehen kanssa sitten otettiin kissa, kun ajateltiin molemmat että sillä se kuume lähtee :D Mutta eipä lähtenytkään ei...

      Sulla on hyvä tilanne! Mä haaveilen lapsesta, vaikka ei ole asuntoa, miehellä vakkarityö ja minä juuri valmistun ensi kuussa :D Lisäksi olen haaveillut että matkustelisin hieman, että näkisi edes vähän jotain muutakin kuin Suomea :)

      Vielä yritän näiden asioiden takia malttaa mieleni 1-3 vuotta...

      • kyyneleet

        Meilläkin on ylikallis vuokra-asunto, josta muutetaan nyt sopuhintaiseen ja pienempään. Ja oikeastaan, tärkeintä on, että on katto pään päällä ja rahaa tarpeeksi elämiseen. Sulla on parempi tilanne, koska sun miehellä on vakkarityö ja sä valmistut, ja ei tarvi odotella kymmentä vuotta. Mä alan taas kuvitella raskausoireita ja varmaan sekoan tähän kuumeeseen ennen pitkää...


      • Realistique
        kyyneleet kirjoitti:

        Meilläkin on ylikallis vuokra-asunto, josta muutetaan nyt sopuhintaiseen ja pienempään. Ja oikeastaan, tärkeintä on, että on katto pään päällä ja rahaa tarpeeksi elämiseen. Sulla on parempi tilanne, koska sun miehellä on vakkarityö ja sä valmistut, ja ei tarvi odotella kymmentä vuotta. Mä alan taas kuvitella raskausoireita ja varmaan sekoan tähän kuumeeseen ennen pitkää...

        Talous on niin epävarma kaikilla Suomessa, että hillitkää lisääntymistänne! Vakituisia työpaikkoja ei ole!


    • Terapia auttaa

      HAE APUA SOSIAALISEEN PAINEESEEN, UHKANA ON ELÄMÄSI VIRHE!

      • jflxnmcmb

        Kyllä 12/32:sen pitäisi hakea apua, jos hänestä tuoreet äidit ovat masentuneita ja heillä ei ole omaa elämää. Sinä et ole isä, et ole edes parisuhteessa. Et tajua oikeasta elämästä mitään.


      • 12/32
        jflxnmcmb kirjoitti:

        Kyllä 12/32:sen pitäisi hakea apua, jos hänestä tuoreet äidit ovat masentuneita ja heillä ei ole omaa elämää. Sinä et ole isä, et ole edes parisuhteessa. Et tajua oikeasta elämästä mitään.

        Kyllä minä olen isä ja pitkässä onnellisessa suhteessa. Otan osaa suruusi.


      • göhöhäj
        12/32 kirjoitti:

        Kyllä minä olen isä ja pitkässä onnellisessa suhteessa. Otan osaa suruusi.

        Kukaan nainen ei tosiaankaan olisi parisuhteessa miehen kanssa joka kirjoittaa älyttömiä provoja vauvapalstalle. Eikä kukaan lapsen isä, nolaisi lapsiaan ja perhettää haukkumalla heitä julkisilla sivuilla ja vielä vaimoaan masentuneeksi etc. Sinä tässä kuule olet masentava / masentunut, ei äidit ja odottajat.


      • Lääkitys kuntoon
        göhöhäj kirjoitti:

        Kukaan nainen ei tosiaankaan olisi parisuhteessa miehen kanssa joka kirjoittaa älyttömiä provoja vauvapalstalle. Eikä kukaan lapsen isä, nolaisi lapsiaan ja perhettää haukkumalla heitä julkisilla sivuilla ja vielä vaimoaan masentuneeksi etc. Sinä tässä kuule olet masentava / masentunut, ei äidit ja odottajat.

        göhöjäj: Mahtavaa logiikkaa. Tuollaista se mt-ongelmaisen ja yksinkertaisen ihmisen itsekäs ajatusmaailma tuottaa. Oletkohan liikaa ollut neljän seinän sisällä ja liekö lukkojen takana?


    • totuus 777

      Eihän tuossa muu auta kuin vaihtaa miestä!

      Vauvakuumeesi ei mene pois ennenkuin sinulla on vauva. Itse asiassa vauvakuume voi tulla vielä pahempana, kun on jo yksi lapsi ---- "mä haluun toisen".

      Sitten se voi tulla VIELÄ pahempana, kun haluaa vielä kolmannen. Yleensä kahteen ensimmäiseen on jo vähän väliä, viitisen vuotta tai jotain. Olet luotu äidiksi ja hyväksy se.

      Tulet katumaan koko ikäsi, jos et tee lapsia. Tyhjyyden ja tarpeettomuuden tunne vain kumuloituu vuosi vuodelta ja saavuttaa huippunsa, kun et enää ole edes kykenevä saamaan lapsia ja muut iloitsevat rakkaudella lastenlapsistaa.

      Vaikka miehesi olisi kuinka rakas sinulle tahansa, niin se tunne tulee haalistumaan. Lapsen kaipuu ei koskaan.

    • Harhailija

      Mullakin on vauvakuumetta joskus mut se ei vielä ainakaan haittaa parisuhdetta ollaan vähän yritettykkin, mut mulle tuliki sit kk päästä menkat joten siihen se tyssäs. kohta menkat on ohite ja yritys jatkuu. Luulen vain että mulla ei ole mahdollisuutta kun minulla on ollut n.4 vuotta anoreksiaa eikä tuona aikana ole ollut moniakaan menkkoja! Luulen että kohtuni on vaurioitunut jotenkin? Anoreksiasta aloin toipua muutamia kuukausia ennen kun täytin 19. Tällä hetkellä olen 20.

    • ----

      Ap:n teksti oli kuin suoraan omasta elämästä. Itselläkin ihan sietämätön lapsen kaipuu joka vaikuttaa todella rajusti parisuhteeseen ja omaan elämään. Eikä oloa todellakaan helpota pakottava tarve selailla eri vauva-aiheisia lehtiä ja blogeja. Pointtini oli nyt se että lohduttavaa kuulla etten ole ainoa, koska tällaisesta piinaavasta ja jopa omalla kohdalla pakkomielteisestä asiasta on todella hankala puhua kellekkään suhteen ulkopuolella olevalle. Mitään varsinaisia neuvoja mulla ei siis ole koska kamppailen ite samojen ongelmien kanssa, mutta toivotan kuitenkin sinulle aurinkoista kesän odotusta

    • Ei sun auta

      kuin vaihtaa mies hiukan vanhempaan, jolla on jo samat haaveet.

    • yossu1

      Tiedän tunteen. Meillä yritystä takana 4 kiertoa.

      Aiemassa suhteessa exäni teki selväksi ettei hän halua lasta ainakaan 10 vuoteen, mutta minä halusin. Meille tuli ero, hyvä niin.

      Mieti suhdettanne, että onko teillä yhteiset tulevaisuuden haaveet? Jos ei, niin ajauduttu kuitenkin eri teille jossain välissä. Jos nainen haluaa lapsia mutta mies ei niin ei siitä vain tule mitään pitemmän päälle vaikka toista rakastaakin.

      Tsemppiä. Ihania miehiä on maailma pullollaan jos et saa nykyistä miestäsi käännytettyä vauvan tekoon :D

      • Vitun taukki olet!

        Joo teilläkin kaksi luuseroa sitten alkoi lyhyeen suhteeseen penikkaa yrittää. Tajuatko, että tuosta leikistä ei hyvä heilu?


      • Yossu1
        Vitun taukki olet! kirjoitti:

        Joo teilläkin kaksi luuseroa sitten alkoi lyhyeen suhteeseen penikkaa yrittää. Tajuatko, että tuosta leikistä ei hyvä heilu?

        Kysyppä joku toinen.


    • tosi tyhmä

      olet tosi hölmö ihan kuin omisttais vanhan 60 luvun auton joka on tosi romu ja voittaisit tämän vuorisen auton mutta et haluaisi sitä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe