Uudet kuviot insinöörialalla, pian työllistytään yrittäjinä

Visionääri2015

Aluksi yritykset laittavat työntekijät pihalle ja korvaavat heidät ostettuina henkilöinä, jotka ovat yksityisyrittäjiä kommuunissa, joka vain hoitaa juoksevat asiat. Kivaa kun tulee ketteryyttä työsuhteisiin, huutavat kokoomusyrittäjät. Tavallisen työntekijän kannalta tilanne on huomattavasti kurjempi:

- Jos sairastut, niin olet sairaana omalla ajallasi. Parempi ettet sairastu
- Jos sairastut, niin kustannat itse terveydenhuoltosi. Parempi ettet sairastu.
- Lomat omalla ajallasi. Parempi ettet lomaile.
- Lomarahaa tulee, jos itse maksat itsellesi.
- Sinun palveluksesi voidaan päätää ilman irtisanomisaikaa. Ehkä sinusta vain vedetään menut hetkessä ja sitten uusi linjoille.
- Joudut kerjäämään töitä lakkikourassa, jos vanha työsuhde päättyy. Siksi ei ole järkevää kitistä vanhoista epäoikeudenmukaisuuksista, ettei päädy mustalle listalle.
- Ammattiliitot katoavat, koska kaikki ovat yrittäjiä
- Riski työntekijälle, voitot omistajille. Ihanaa, eikö niin?

3

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omistaja

      Tuo kuulostaa varsin pätevältä. Olen osakkaana keskisuuressa ohjelmistoyrityksessä, ja mielestäni tässä esitetyt pointit on ihan hyviä. Yrittäjänä itsekin pitkän uran tehneenä kannatan yrittäjyyttä.

    • 2+10

      Itse mielelläni puolittaisin oman palkkani jos saisin sen sijaan vapaa-aikaa, mutta kun se ei työnantajalle käy. Esim 60 000 vuosipalkkani veroprosentti 30 000 tuloilla laskisi 30,5 stä 19,5 mitä se sitten tarkoitta rahassa:
      käteistä jäisi 42 000 sijaan 24 000 noin pyoristettynä.

      Toinen sivu vaikutus tietysti olisi etät nykyinen 60 euroa/kk eläkekertymä putoaa 30/kk. Näin 50 v kun raha ei nää ole se pääasia elämässä ja kun ei ole velkaa niin niin 4 kk kesäloma ja kenties kuukausi Thaimaassa talvella voisi olla elämänlaatua.

    • Saunan takana on kuo

      Toivottavasti en kuule työnntajalta tiettyä ehdotusta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe