Edellisessä asunnossa oli vuokravakuustili käytössä, minä siis vuokralaisena. Irtisanoin asunnon ajallaan, reilu viikko sitten muutin pois. Asunto jäi siistiksi, mitään ei jäänyt maksamatta, mitään korjattavaa ei ole.
Tuo vakuustili on op:ssa ja siellä sivulla näkyy nyt, että voisin ilmeisesti ko. tiliä käyttää. Siis ainakin se antaa maksaa laskun tältä tililtä. En ole aiemmin katsellut tiliä sen kummemmin, joten en tiedä onko ollut näin koko vuokrasuhteen ajan että minä vuokralaisena voisin käyttää noita rahoja kuten tahdon? Tili on tuolla nimellä "käyttötili". En muista sitäkään, onko näin ollut kokoajan.
Mitään ilmoitusta ei ole tilin vapautuksesta tullut, voinko nyt siis kuitenkin käyttää noita rahoja? Tiedän, että mitään ei vuokranantajan pitäisi tuosta takuusta ottaa, koska kaikki kunnossa. Mietin kuitenkin että pitääkö siitä odottaa jotain ilmoitusta vai voinko ottaa sieltä rahaa kun tili kerran näyttää avatulta?
Onko kellään muulla op:n vuokravakuustiliä? Näkyykö teillä op:n sivuilla, että tilillä voi maksaa?
OP Vuokravakuustili, apua?!
4
6557
Vastaukset
- Tuhlaamaan
Vuokranantaja on vapauttanut tilin rahat ovat käytössäsi.
- vuokralainen1
Hei! Itsellani olisi sama juttu että pitäisi avata vuokravakuustili. Maksaako se tili jotain?? Kiitos vastauskestasi , jos vielä käyt täällä :)
- Vinkkinä tästä
Sellanen juttu tuosta vuokravakuustilistä, että VUOKRANANTAJA voi ilman vuokralaisen suostumusta nostaa tilillä olevat varat millon vaan, eikä pankki ole tuosta vastuussa millään tavalla... löytyy OP:n vuokravakuustiliä koskevista tiedoista.
- Mitä järkeä?
Itselläni on 4 asuntoa vuokralla ja vuokravakuuksia n. 4500€.
Vakuudet on maksettu sille samalle tilille minne tulee vuokratkin.
Kun vuokralainen muuttaa, niin tarkastuksen jälkeen maksan heille vakuuden ulos.
Ilmeisesti minut lasketaan luotettavaksi vuokranantajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388