Voisiko joku kertoa miten tietokone formatoidaan kunnolla. En itse onnistu formatoimaan, mutta olen vain koittanut asentaa windowsia uudelleen... Tarvitsisin tätä tietoa nopeasti, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa.
Formatointi
13
4932
Vastaukset
- ...
...format c:
Jos ei onnistu niin lyö lekalla paskas ja ala ottaa bissee...- Teme
laita windowsin (oletan ettet käytä linuxia kun kysyt tällaista) asennuslevy koneeseen ja käynnistä se uudelleen, jos saat sen koneesi käynnistymään levyltä, niin seurailet ohjeita, sieltä löytyy levyn alustus.
- Avuton
Oon koittanu kirjota Tilariville ja Suorita-ikkunaan "format c:". Saan vastaukseksi: "Alustamista ei voi suorittaa, koska toinen prosessi käyttää asemaa. Alustaminen voidaan suorittaa, jos tämä asema poistetaan ensin käytöstä." Mut miten ihmees mä voisin poistaa C-aseman pois käytöstä? Toinen mitä oon koittanu, on Omassa tietokoneessa klikannu C:tä hiiren kakkosnapilla ja sieltä alusta. Silloin tulee ilmoitus: "Tätä asemaa ei voi alustaa. Lopeta kaikki levyapuuohjelmat tai muut ohjelmat, jotka käyttävät tätä asemaa, ja varmista, että mikään ikkuna ei näytä aseman sisältöä. Yritä sitten alustamista uudelleen." Ei näistä ota selvää.
- Reiska
kokeillu käynnistää konetta käynnistyslevykeellä
ja sitten poistaa format:c
- mickeysoft winhotus
Ilmeisesti kyseessä Windows kone ? Microsoft on tehnyt siitä nykyisin hieman hankalaa, et kertonut millainen kone... jos kannettava niin "palautus CD" saattaa tehdä sen automaattisesti, mutta varminta kun hankit jostain käynnistyslevykkeen (esim. win98) ja poistat osiot levyltä fdiskillä (win98 ei osaa formatoida NTFS partitiota mutta poistaa ne kyllä). Asennusohjelmalla onnistuu sitten partitioiden uudelleen luonti ja formatointi. Jostain syystä Microsoft on uusimmissa Windowseissa tehnyt tuon levyn kunnollisen putsauksen hankalaksi :( ....Periaatteessa puhdasta asennusta varten ei tarvisi kuin poistaa "winnt", "program files" ja "documents and settings" hakemistot (win2000 englanninkielinen... XP lienee samat, suomenkielisessä hieman erinimillä) mutta milläs poistat kun ei ole erillistä buuttilevyä, windows ei anna poistaa itseään...
En muista oliko asennus CD:llä joitain työkaluja joilla tuo onnistuisi ?
P:S: Win2000 asennettuna VFAT tiedostojärjestelmään ko. hakemistot saa poistettua win98 buuttilevyn avulla...- Avuton
Tein sen MS-DOS käynnistyslevykkeen ja boottasin sen kanssa. Koitin laittaa siinä sitten format c:, mutta "Bad command or filename". Kyseessä on siis pöytäkone ja Windows XP.
- jope
Avuton kirjoitti:
Tein sen MS-DOS käynnistyslevykkeen ja boottasin sen kanssa. Koitin laittaa siinä sitten format c:, mutta "Bad command or filename". Kyseessä on siis pöytäkone ja Windows XP.
Laita nyt kiltisti se xp:n cd levy siihen koneeseen ja käynnista kone uudelleen, kone kysyy käynnistetäänkö cd levyltä, painat jotain nappia, valitset sitten asennuksen sieltä, sitten se kyselee haluatko alustaa levyn. Eli voit sieltä formatoida sen, et tartte mitään boottikorppua, sitä paitsi xp tekee muistaakseni 5 boottikorppua, joten ei niillä kannata pelleillä.
- Jake-Jammer
jope kirjoitti:
Laita nyt kiltisti se xp:n cd levy siihen koneeseen ja käynnista kone uudelleen, kone kysyy käynnistetäänkö cd levyltä, painat jotain nappia, valitset sitten asennuksen sieltä, sitten se kyselee haluatko alustaa levyn. Eli voit sieltä formatoida sen, et tartte mitään boottikorppua, sitä paitsi xp tekee muistaakseni 5 boottikorppua, joten ei niillä kannata pelleillä.
Xp ei tee yhtään bootti-korppua.
- Rami
jope kirjoitti:
Laita nyt kiltisti se xp:n cd levy siihen koneeseen ja käynnista kone uudelleen, kone kysyy käynnistetäänkö cd levyltä, painat jotain nappia, valitset sitten asennuksen sieltä, sitten se kyselee haluatko alustaa levyn. Eli voit sieltä formatoida sen, et tartte mitään boottikorppua, sitä paitsi xp tekee muistaakseni 5 boottikorppua, joten ei niillä kannata pelleillä.
WinXP:n asennuksen käynnistyslevykkeitä käytetään asennusohjelman suorittamiseen tietokoneissa, joissa ei voi käynnistää CD-asemasta.
Tuolla lisätietoja:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;FI;310994
Halojaa!! :)
Voiskohan olla? Aattelin vaa et yhellä kaverilla on tasan sama ongelma.- XP:n formatonti
Kun sinulla on XP käyttöjärjestelmä niin sitä ei tarvitse erikseen formatoida!
XP:n asennus CD-rompulla on myös formatointi ohjelma,
voit XP:n käyttiksen uudelleen asennuksen aikana formatoida kovalevyltäsi haluamasi osiot tai vaikka koko kovalevyn täysin tyhjäksi jolloin sinne ei jää mitää vanhoja tiedostoja ja voit myös osioida kovelevysi haluamallasi tavalla.
XP:n asennuksen aikana näet erittäin selkeät ohjeet.
Jos sinulla on joku merkkikone ja olet saanut sen mukana ainoastaan windows XP Rescovery CD-rompun, niin sitä on koneesi valmistaja muutellut ja sillä ei uudelleen asennus ja formatointi toimi kuten toimii alkuperäisissä windows XP Cd-rompuilla,jos sinulla on vain tuo windows XP Rescovery CD-romppu, niin sinun pitää kysyä koneesi myyjältä miten uudelleen asennus ja formatointi sillä tehdään ja onko se edes mahdollista.- tietoa
Kun sinulla on XP käyttöjärjestelmä niin sitä ei tarvitse erikseen formatoida!
XP:n asennus CD-rompulla on myös formatointi ohjelma,
voit XP:n käyttiksen uudelleen asennuksen aikana formatoida kovalevyltäsi haluamasi osiot tai vaikka koko kovalevyn täysin tyhjäksi jolloin sinne ei jää mitää vanhoja tiedostoja ja voit myös osioida kovelevysi haluamallasi tavalla.
XP:n asennuksen aikana näet erittäin selkeät ohjeet.
Jos sinulla on joku merkkikone ja olet saanut sen mukana ainoastaan windows XP Rescovery CD-rompun, niin sitä on koneesi valmistaja muutellut ja sillä ei uudelleen asennus ja formatointi toimi kuten toimii alkuperäisissä windows XP Cd-rompuilla,jos sinulla on vain tuo windows XP Rescovery CD-romppu, niin sinun pitää kysyä koneesi myyjältä miten uudelleen asennus ja formatointi sillä tehdään ja onko se edes mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673