Moikka moi. Minulla on noin neljän vuoden ikäinen narttu sakemanni, ja koirasta irtoaa älyttömästi karvaa! Nypin siltä aina puolen vuoden jälein kaikki karvat pois kun ne lähtee. En tiedä onko tässä jotakin snautseri tai terrieri geenejä kun karva irtoaa nypittäessä. Koira on kyllä kamalan näköinen nyppimisen jälkeen mutta eipähän ole irtokarvoja.
Mietin tässä että onko saksanpaimenkoiria tarkoituskaan nyppiä? kun en ole perehtykyt asiaan.
Sakemannin nypintä
3
147
Vastaukset
- Villakoiratnurkissa
Ei ole nypittävä rotu,mutta jos karva irtoaa niin samahan miten sen poistaa jos ei
koirasta nyppiminen ei tunnu epämukavalle..
Kannattas miettiä karvanlähdön syytä jos sitä noin kovasti lähtee?
Tai jos se on joka keväistä, niin jospa kuuluu asiaan. - rkjzdhjhföglhföl
Normaalisti kaikki koirat, joilla on kaksinkertainen karva vaihtavat ensin alusvillan ja sen jälkeen päälykarvan. Irtoavaan pohjavillaan on hyvä esim furminator,ja päälykarvaan on paras esim hevosilla käytettävä kumisuka tai jokin vastaava.
Itse harjaan karvanlähtöaikaan päivittäin, ensin pohjavillan pois furminaattorilla, sitten päälykarvan joko käsin "sukimalla" tai kumisualla. Näyttäähän ne aivan kojooteilta, mutta mitä ahkerammin jaksaa harjata vaihtuvaa turkkia, sitä vähemmän niitä karvoja on omassa sohvassa ja nurkissa :)- Amores perros
Tässä nyt tuskin tulee mitään uutta, edellämainitsematonta, mutta nypittävä rotu ei ole. Pari kertaa vuoteen lähes räjäyttää turkkinsa niin, että sitä karvakarnevaalia on joka paikassa... Meillä nimittäin 4-vuotias sakutyttö päästää ensin pyllykarvansa, vaaleita rujoja tukkoja pitkin lattioita, sen jälkeen selkä- ja kylkikarvansa.
Hilseilyyn auttaa (rusinaton!) maksalaatikko ja raaka kananmuna, jos koirasi on niihin tottunut ja mahansa kestää. Molempia rajoitetusti a-vitamiinin ja keltuaisen biotiinin takia. Monet antavat koiralleen kylmäpuristettua luomu-rypsiöljyä, josta saa omega-rasvahappoja, mutta sitäkin rajoitetusti, ettei mene kuralle. Meillä harjataan aktiivisesti (silti lattiat täynnä... :/ ) ja pahimman jälkeen suihkuun. Kananmunaa ja maksista saavat pari kertaa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623