Näin näyttää olevan. Nyt kaikki joille asialla on väliä, laittakaa palautetta Am.lle ja Finskille. Itse vaihdan matkanjärjestäjän, koska minulle lentomukavuudella on paljon väliä eikä business luokkaan reittilennolla ole varaa. Vähiten huono vaihtoehto lienee Finnmatkojen Premium- lentoluokka.
Hyvästi Comfort-luokka, Finnair muutti Phuketin ja Krabin lomalennot reittilennoiksi
35
2706
Vastaukset
- koettakaa pinnistää
Matkustin juuri economyluokassa Meksikoon ja takaisin. Valittamista ei matkustusmukavuudesta kuitenkaan löydy. Jos saisin Meksikon lähemmäksi Suomea, niin ei olisi mitään ongelmia, sillä lentomatka noin 10000 km päähän on aika pitkä jo vai mitä?
- aur/finn??
Palaute on jo lähetetty, suututtaa niin vietävästi, meilläkin on suunnitteilla AM:n Khao Lakin peruutus, juuri tuota samaa Finnmatkojen Premiuta on ajateltu, saattaa vaan mennä aika nopeeta loppuun, jos kovin kauan suunnitellaan!!!
On vaan vähän huonoja kokemuksia Finnmatkoista...- finski1
Aika monelle vissiin menee vaihtoon matkajärjestäjä...facebook sivuista päätellen.
- Matkatuumailija
Tämän viimeisimmän am.n kokemuksen (khao lak) perusteella en voi sanoa että finnmatkat olisi huonompi. Opas oli välillä ihan pihalla. Hotelleissa kyllä am.lla parempi ja laajempi info hotellikirjassa.
- Lentomukavuus
Millainen olisi Thomas Cookin royal class Tjäreborgilla? Onko kenelläkään kokemusta tästä lentoluokasta?
- finski1
Kokemusta ei ole muualta kuin aurinkomatkojen comfort luokasta, mutta arvelen että ei vastaa sitä luokkaa.
- Matkatuumailija
finski1 kirjoitti:
Kokemusta ei ole muualta kuin aurinkomatkojen comfort luokasta, mutta arvelen että ei vastaa sitä luokkaa.
Ei vastaa, tuolit ei mene täyteen lepoasentoon. Tämä on minulle tärkein kriteeri, muilla ( esim alkoholijuomien maksullisuus tai maksuttomuus) seikoilla vähemmän väliä. Ruuan laatu lienee se ja sama.
- Krabi
finski1 kirjoitti:
Kokemusta ei ole muualta kuin aurinkomatkojen comfort luokasta, mutta arvelen että ei vastaa sitä luokkaa.
No onhan hintakin puolet Finnairin hinnasta joten siitä voi päätellä jotakin!
Itse olen ollut tyytyväinen muiden toimistojen premium ja royal luokkiin. On kuitenkin lounget, omat selvitystiskit eikä koneessa tarvitse puljata rahan kanssa ollenkaan , suosittelen :) Nii ja on se istumaväljyyskin eri luokkaa kuin "karvahattupuolella" . Makuuasentoon ei penkkiä saa, mutta kaikkeahan ei voi saada....
- Mitä ihmettä
Mulla kokemusta Finnairin comfort-luokasta ja Tuin premium-luokasta. On hinnassa eroa ja niin myös mukavuudessa. Premium-luokassa istuinosa voisi olla syvempi, niin pitkäsääriselläkin olisi miellytävämpää istua. Tähän pitäsi nyt toiset matkanjärjestäjät tarttua TJ ja FM sekä lentoyhtiöt ja säätää koneen paras luokka vieläkin paremmaksi. Ihmettelen tätä Am:n Finnairin muutosta tilauslennot reittilennoiksi. Kyllähän tilauslentoihin ennekin on voinut ostaa pelkän lennon comfort paikkoineen. Tietenkin bisnessluokasta saa perittyä paremman hinnan. Mukavuus on kuitenkin sama.
- finski1
Tuskin sinne eteen nyt finnair enemmän porukkaa saa kuin hinnat nousi pilviin..toivottavasti ihmiset nyt antavat palautetta,vaikka ei tämä nyt maailmaa kaada.
- tyhmä muutos
Ja tuollainen lento, joka menee selkeästi johonkin lomakohteeseen. Tuskinpa Phuketin kentälle menevät ne, jotka perinteisesti reittilennoilla matkustavat bisnesluokassa. He lentävät edelleenkin Bangkokiin.
- khaokseen
Kyllä Aurinkomatkat teki itselleen hallaa ja meille väärin, kun ei ilmoittanut muutoksesta ennen kun matkat tuli myyntiinkään, tuskin se heille yllätyksenä tuli, on siitä varmaan Finnairin kanssa puhuttu ja toimittu jo aiemmin. Olisi tiennyt jo varata matkan toiselta järjestäjältä, no käyhän se vaihto nytkin...turha vaiva vaan.
- finski1
tähän asti aina suosinut kotimaista finnairia,nyt ei niinkään varmaa enää!
- Rentorane
Hahhaa! Nyt jatkossa business-luokassa matkustaa ei suomalaiset, joille Finnair myy halvemmalla lentoja (lennot muista maista liittymälennoilla), suomalaisia pidetään turistiluokassa kakkosluokan kansalaisina, kun keskitytään business-luokan matkustajiin.
Uskon, että koneet tulee paremmin täyteen, koska suomalaisilla matkanjärjestäjillä Thaimaan matkat on hinnoiteltu pilviin. Minulla esim. kuukauden omat. matka tulee maksamaan noin 1000 euroa marraskuussa Keski-Thaimaahan (lento hotelli) - Rentorane
Jatkoa. Niin kyllä se Finski myy liittymälentomatkustajille halvempia lippuja sinne turistiin myöskin eli Hgistä lento Phukettiin on kalliimpi kuin esim. Tukholmasta tai Moskovasta. Buaaah
- Rentorane
Jatkoa lisää. Otin sattumavaraisesti lennon 2.1...16.1.2015. Hgistä 974 euroa, Tukholma 929,07 euroa ja Moskova 938,12 euroa turistissa Phukettiin
No säästäväinen suomalainen menee halvemmalla esim. Bangkokiin ei Finskillä, koska pomppulennot ovat muilla halvempia. Jos säästö on useampi sata euroa, ei haittaa pitempi lento. - Rentorane
Jatkoa, jatkoa! Ko päivinä business olikin melkein sama kaikissa, mutta economyssaTukholmasta ja Moskovasta pääsi halvemmalla. Business erot suurempia Finskin Bangkokin lennoilla.
- T:gin Kekkeruusi
Voi teitä köyhät.
- maunitsio
voi sua kekeruusi et sentään tähän väliin änkenyt sitä sun lempi harrastusta.
- yxhailee
Juuri noin, mulle yks hailee jos maksaa vähän tai vähän enemmän, olen valmis maksamaan mukavuudesta hieman extraa, sekä siitä että pääsen mahdollisimman suoraan ja nopeiten määränpäähäni..
- Matkaan 6.12
Milläs tavoin tämä vaihdos sitten vaikuttaa tavan turistiluokkaan?oliko näin että matkalaukku saa olla painavampi kuin Am lomalennolla? Onko juomat ilmaisia reittilennolla?muita eroja?
- finski1
Tuskin vaikuttaa mitenkään turistiluokkaan..
- Rentorane
Jos on joku edullinen asunto Phuketissa tai Krabilla, on helpompaa ottaa reittilento sinne. Ne jotka haluavat sinne businessjakkaroille saavat jatkossa maksaa enemmän. No rahamiehet voivat uppgreidata itsensä Businekseen tai kerätä lentomaileja. Economyssa saa olutta ja viiniä hillitysti, terävät maksavat.
No kylä turistista saa myös lentomaileja mutta seuramatkalla hikisesti.
Itse olen tullut 2 kertaa Bangkokista ja kerran Phuketista (silloin, kun keltaiset olivat valloittaneet S.bumin) etuosassa. En ole maksanut korotuksista mitään. Matkalaukkujen ja lentolaukkujen painorajoitukset löytää Finskin sivuilta. Kyllä noin 10-12 tunnin lennon voi tulla turistissa, mieluiten panostaa mukavaan hotelliin.- 6.12
Eli meille turistipuolen matkustajille vaihto parempi? Juomat ilmaseks,paitsi terävät,laukut saa olla painavammat ja viihdelaite maksuton.onko muuten tuossa koneessa niitä isommalla jalkatilalla olevia paikkoja vain exit paikalla?liekö koneen rivit muuten väljempiä kuin lomalennoilla?
- Rentorane
No se on ainakin niille helpompi, joilla on ostettu pelkkä lento, suorat lennot, voi valita haluamansa lentopäivät. Osa lennoista lennetään näköjään Bangkokin kautta. Eiköhän ne painorajat ovat samat ainakin Aurinkomatkalaisille (samoja koneita).
Kyllä ne exit-paikat ovat niitä parhaimpia. Jos saat suoran lennon (340), mukavat paikat ovat mielestäni myös 22 D ja H, koska edessä on yksi penkki vähemmän. Jos haluat tutkia istuinpaikkoja varauksen jälkeen, mene Seatgurun sivuille: valitse lentoyhtiö lennon numero, niin näet hyvät ja huonot paikat. Lentoemot pitävät huolen, että et humalaan pääse. Alkoh. tarjoillaan hillitysti. Minulle riitti vesi. Penkkirivien välit ovat samat Finskin koneissa. Jatkossa varmasti kansallisuuksia enemmän, koska on reittilento. Ensimmäiset Phuketin reittilennot olivat silloin, kun Finski ei päässyt lentää Bangkokiin keltaisten takia.- kommentti tähän
Höpö höpö Finnairin reittikoneet thaimaahan 340 ja 330. Finnair ei lentänyt reittilentoja phukettiin keltaisen takia, ne olivat force major tilanteesta johtuvat reitti muutoksia, niille lennoille ei lippuja voinut ostaa. Lisäksi Finnirin sivuilta ostaessa liput voit valita istumakartasta katsomalla itsellesi sopivat istumapaikat.
- rentorane
kommentti tähän kirjoitti:
Höpö höpö Finnairin reittikoneet thaimaahan 340 ja 330. Finnair ei lentänyt reittilentoja phukettiin keltaisen takia, ne olivat force major tilanteesta johtuvat reitti muutoksia, niille lennoille ei lippuja voinut ostaa. Lisäksi Finnirin sivuilta ostaessa liput voit valita istumakartasta katsomalla itsellesi sopivat istumapaikat.
Höpö Höpö vaan. Keltaisten aikana lennolla nimenomaan kuulutettiin: Tervetuloa harvinaiselle reittilennolle Helsinkiin.
Kaikki Finskin matkustajat joilla oli paluulento Bangkokista, Finski halusi ensiksi Bangkokiin hotelliin, asui missä tahansa Thaimaata. Mekin tulimme Keski- Thaimaasta taksilla 3-4 tuntia Bangkokiiin. Illalla oli Finskillä tiedotustilaisuus. Seuraavana aamuna herätys klo 5.00, lähtö kohti Phukettia klo 7.00, olimme Phuketin lentokentällä noin klo 18.00. Eräs tärkeän näköinen herra poltti päreensä, kun ei päässyt lennolle Phuketista.
Meitä koitti iloinen yllätys, kun ennen lähtöä thaivirkailija vaihto turistipaikkamme riville 5 businekseen.
- finski1
ja ilmeisesti,jos konetyyppi on A340 niin on vanhanmallin buisness penkit,eli ei käänny edes kokonaan makuuasentoon,hinnat nousee,taso laskee!
- Silver asiakas
Finnairin plus asiakkaat busines lippu Phukettin tai Krabille joulukuussa 1499 € hintaa tietenkin pudotetaan jo kerätyillä pisteillä lisää , ei plus asiakkaat maksaa tietenkin enemmän.
- finski1
Silver asiakas kirjoitti:
Finnairin plus asiakkaat busines lippu Phukettin tai Krabille joulukuussa 1499 € hintaa tietenkin pudotetaan jo kerätyillä pisteillä lisää , ei plus asiakkaat maksaa tietenkin enemmän.
Ihmeen vähän näkyy huono palaute finnairille esim facebookissa..
- TeeMaMies
Ainakin juuri tällä hetkellä Finnairilta saa hyvin edullisia busineksen paikkoja Helsinki - Phuket. Maksaa noin 2000e/hlö. Joo-o, on kallimpi mitä Comfort-luokka, mutta toi on aito business ja tosta saa 30 000 pistetä menopaluusta.
- Mukavasti lentäen
Business-luokka on se ainoa oikee ja b-luokka ja luokatttomat pysyköön takana karjakasassa.
- Varmaan moni vaihtaa
Aito business ? Ainoa ero on tarjoilussa, mutta conmfortinkin tarjoilu oli avian riittävää. Kyllä Finski näillä toimenpiteillä sahaa omaa oksaansa. Lensin muutaman kerran comfortilla, sen lisämaksun viitsi maksaa, mutta ei business-lisää. Kai se on valitettavasti alettava etsimään ja käyttämään muita yhtiöitä. Mielelläni Finskiä aina käytän kun mahdollista, mutta joku raja siinäkin.
- finski1
ottakaa huomioon että ilmeisesti käyttävät vanhoja koneita eli on melko vaatimaton business...
- pisnestä uunoille
Eiköhän näille "reiteille" tosiaan laiteta ne ex-airfrancen kulahtaneet koneet jos vielä pysyvät ilmassa..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869