Ostin vähän Vaconin osakkeita 28.03.2014 ja luin että yrityksellä on maksuton osakeanti.
''Oikeus osakkeisiin on
osakkeenomistajilla, jotka ovat osakeannin täsmäytyspäivänä 1.4.2014
merkittyinä osakkeenomistajiksi yhtiön osakasluetteloon. Uudet osakkeet
tuottavat osakkeenomistajan oikeudet osakeannin rekisteröimisestä alkaen
kuitenkin siten, että uudet osakkeet eivät oikeuta varsinaisessa
yhtiökokouksessa 27. maaliskuuta 2014 päätettyyn osinkoon tilikaudelta 2013.''
Tilillä ei näy vaconin maksuttomia osakeantia.
''Uudet Vaconin osakkeet (ISIN FI0009009567, kaupankäyntitunnus VAC1V) otetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n pörssilistalla ja liitetään arvo-osuusjärjestelmään arviolta 2.4.2014. ''
Voisiko joku auttaa?
Vacon Oyj:n maksuton osakeanti (split)
2
165
Vastaukset
- Vakuusvaje
Ostit päivän verran liian myöhään. Pörssikaupat merkitään omistajaluetteloon vasta kolme pankkipäivää kaupanteon jälkeen. Maaliskuun 28. päivä oli perjantai ja siitä kolme pankkipäivää eteenpäin oli keskiviikko 2. huhtikuuta. Et siis ole omistajaluettelossa vielä tiistaina 1. huhtikuuta, kun ilmaisosakkeet jaetaan. Etkä ole ensimmäinen, jota osakekauppojen kirjausviive on hämännyt.
Olet ostanut splitin jälkeisiä vanhoja osakkeita, joiden arvo on noin puolet antia edeltäneestä kuudestakympistä. Ilmaisosakkeita et saa, mutta olet myös saanut osakkeet puolella hinnalla eli noin 30 eurolla. Mitään periaatteellista tappiota et siis ole kärsinyt. - Tietämätön
Kiitos vastauksestasi, nyt ymmärrän :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569