Koiran ripuli

letsfart

Kyseessä 2v laumanvartija ja käytiin koirapuistossa, olimme koko sen ajan koirani kanssa kaksistaan ja keppejä noutaessa koiralle tuli jano ja joi puiston paska lammikoista sitten.

Nyt koiralla ollut 2 pv ripuli. Koira on muuten täysin oma itsensä, juo syö ja riehuu kuin penska konsanaan. Näin on sattunut ennenkin, koira on käynyt likavettä juomassa ja ripuli tullut seurauksena.

Koiralla rokotukset ja madotukset kaikki ok. Milloin syytä huolestua vakavemmasta? Ajattelin katsoa vielä päivän, josko ripuli hellittäisi mutta on muuten niin eloisa ja virkeä että ei uskoisi vakavemmasta olevan kyse.. Kokemuksia? Koti konsteja?

5

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirapuiston lätäköissä on varmasti kakkavettä, ja moisesta menee ruuansulatuskanava sekaisin.. eri asia juoda metsässä sadevesilätäköstä.

      kunnon annos maitohappobakteereja ja vaikka inupekt fortea palauttamaan parempaa suolistoflooraa..?

      jos koira saa siellä koirapuistossa vetää lärviinsä mitä vaan niin kohta saa laittaa madotukset uusiksi, ellei sitten saa suolistotulehdusta tai muuta; on ne vaan semmoisia tautipesäkkeitä.

    • ripulikoiran hoito

      hei varmaan oot tehnyt asialle jotain, mutta sinuna ainakin antaisin ab piimää ja ripuliin tarkoitettuja tabletteja. Apteekis suositteli inupekt fortea ja kaksinkertainen määrä, kyllä. Mun koiran painoiselle siis 3, mut annoin 6. Ei oo tullu oireita yliannostuksesta eikä koiran painosta ollenkaan kyse.

    • kipale

      Menee varmasti itsestään ohi, jos ei ole vakavammasta kyse. Jos koira muuttuu käytökseltään tai lakkaa syömästä/juomasta niin lääkäriin soitto.

      • kipale

        Niin ja oma koira teki tätä samaa myös koirapuistossa, että joi kuralammikoista, nyt sitten olen alkanut ottaa pullollisen vettä ja kipon mukaan puistoon. Kannattaa.


      • itsover
        kipale kirjoitti:

        Niin ja oma koira teki tätä samaa myös koirapuistossa, että joi kuralammikoista, nyt sitten olen alkanut ottaa pullollisen vettä ja kipon mukaan puistoon. Kannattaa.

        Jihuu! Ripuli meni ohi ja matot pesty! Meni tosiaan itsestään ohi, viikonhan se kestikin... Mutta nyt kaikki hyvin ja ollaan otettu vettä ja oma kuppi mukaan puistoon:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe