Tapasin aivan ihana Turkkilaisen Miehen Alanyassa 1998!

melike

Tapasin aivan ihana miehen Alanyassa 1998 elokuussa ja siitä asti olemme pitäneet yhteyttä.. Nyt ensi kuussa hän on tulossa Suomeen minun luokseni..=)!
Hän on töissä Sifalar hotellissa ravintola päällikkönä..
Harun (Marco) niin menimme sitten kihloihin elokuussa 2001.. Olemme onnellinen pari ja tulevaisuuden suunnitelmat on hyvässä mallissa..=)!
Hirveä ikävä on kyllä Harunia.. Mutta kohta hän on taas mun luona..=)!

Onkos muilla ollut samanlaisia kokemuksia, kun mulla?

T: Melike

[email protected]

75

11547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tällä palstalla et varmasti tule saamaan kovinkaan asiallisia kommentteja liittyen tähän asiaan. Harmi, että tätä palstaa terrorisoi niin kovasti kaikenmaailman häiriköt ja kateelliset, katkerat ym. ihmiset. :(

      • Minä taas..

        No jos joku on niin lapsellinen ja ei osaa aiallisesti vastata tähän viestiin, niin olkoot.. Se ei mua hetkauta.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..
        Noitahan tuommosia idiootteja on joka lähtöön.. Mut omapahan on ongelmansa jos niitten "maailma on niin pieni.. hah.."

        Joten jos joku voi ihan asiallista viestiä pistää tähän ketjuun ja tuohon mun kysymykseen..

        T: Melike

        [email protected]


      • ...
        Minä taas.. kirjoitti:

        No jos joku on niin lapsellinen ja ei osaa aiallisesti vastata tähän viestiin, niin olkoot.. Se ei mua hetkauta.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..
        Noitahan tuommosia idiootteja on joka lähtöön.. Mut omapahan on ongelmansa jos niitten "maailma on niin pieni.. hah.."

        Joten jos joku voi ihan asiallista viestiä pistää tähän ketjuun ja tuohon mun kysymykseen..

        T: Melike

        [email protected]

        Niin siis älä vaan ymmärrä väärin, että mulla olisi mitään negatiivista sanottavaa. Onnea toivotan sinulle jos hyvän miehen olet löytänyt. Itselläni on vasta alussa suhde turkkilaiseen mieheen ja toivon hänen olevan hyvä tyyppi. Tällä palstalla kirjoitetaan vaan niin uskomattoman paljon p..kaa, että huh huh. Eipä tänne siis viitsi paljon näistä suhteista kirjoitella.


      • yhdentyminenkö jo alkanut
        Minä taas.. kirjoitti:

        No jos joku on niin lapsellinen ja ei osaa aiallisesti vastata tähän viestiin, niin olkoot.. Se ei mua hetkauta.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..
        Noitahan tuommosia idiootteja on joka lähtöön.. Mut omapahan on ongelmansa jos niitten "maailma on niin pieni.. hah.."

        Joten jos joku voi ihan asiallista viestiä pistää tähän ketjuun ja tuohon mun kysymykseen..

        T: Melike

        [email protected]

        Ai taas on suomityttö käynyt levittelemässä haarojaan etelämaissa....- nauraa kippurassa...Luulet varmaan olevasi sille ainoo...nauraa maassa kierien....Sillä kuule on varmaan suomessa 100 muijaa mitä se käy painamassa vuorotellen, varo tauteja.Äläkä vaan tee lapsii ,mitkä se sitte sieppaa sinne turkin vuoristoon ,senjälkeen et sitä et ikinä enään näkisi!Olen jo saanut tarpeekseni kaikenmaailman Campoista ja tunisiastaki mitkä niitä täältä sinne lapsii kidnappaavat.Eikö äitisi sulle mitään opettanut? ONNEE NYT SITTE VAAN , sitä tosiaan tarvitset.Ja mikä vika SOOMIPOJASSA on?Tehdään täälläki tampereella mustaamakkaraa!


      • tota

        Niin, vähemmän mölyä syntyisi jos suomalaiset naiset eivät A) olisi niin helvetin bimboja etelän reissuillaan ja B) eivät raahaisi näitä "ravintola päällikköjä" Suomeen veronmaksajien rahoilla elämään. Jos taas itse ajattelit muuttaa Turkkiin niin sitten asia on eri (ja helvetin kannatetteva!).


      • ...hyvä,hyvä...
        yhdentyminenkö jo alkanut kirjoitti:

        Ai taas on suomityttö käynyt levittelemässä haarojaan etelämaissa....- nauraa kippurassa...Luulet varmaan olevasi sille ainoo...nauraa maassa kierien....Sillä kuule on varmaan suomessa 100 muijaa mitä se käy painamassa vuorotellen, varo tauteja.Äläkä vaan tee lapsii ,mitkä se sitte sieppaa sinne turkin vuoristoon ,senjälkeen et sitä et ikinä enään näkisi!Olen jo saanut tarpeekseni kaikenmaailman Campoista ja tunisiastaki mitkä niitä täältä sinne lapsii kidnappaavat.Eikö äitisi sulle mitään opettanut? ONNEE NYT SITTE VAAN , sitä tosiaan tarvitset.Ja mikä vika SOOMIPOJASSA on?Tehdään täälläki tampereella mustaamakkaraa!

        ...olenkin jo aika kauan odottanut, että joku alkaisi oikeasti pudottelemaan näitä suomityttöjä maanpinnalle! Tällaisia ihmisiä ja kirjoituksia vaan enemmän tänne! Uskaltakaa kaikki kertoa mielipiteenne ja avautukaa ihan rauhassa, sananvapaus tännekin! Tästähän syntyy kohta SOOMIPOIKIEN LIITTO!!


      • niin no
        ...hyvä,hyvä... kirjoitti:

        ...olenkin jo aika kauan odottanut, että joku alkaisi oikeasti pudottelemaan näitä suomityttöjä maanpinnalle! Tällaisia ihmisiä ja kirjoituksia vaan enemmän tänne! Uskaltakaa kaikki kertoa mielipiteenne ja avautukaa ihan rauhassa, sananvapaus tännekin! Tästähän syntyy kohta SOOMIPOIKIEN LIITTO!!

        Mun mielestä on vaan huvittavaa, kun suomalaiset naiset aina valittaa miksei suomalaiset miehet arvosta heitä. Mikseiköhän?!? Ja luuleeko nää ruudinkeksijät että joku turkin karvaranne heitä arvostaa edes sen vertaa?!? Kyllä suominaisten tyhmyys joskus pistää mykäksi...


      • hah
        ...hyvä,hyvä... kirjoitti:

        ...olenkin jo aika kauan odottanut, että joku alkaisi oikeasti pudottelemaan näitä suomityttöjä maanpinnalle! Tällaisia ihmisiä ja kirjoituksia vaan enemmän tänne! Uskaltakaa kaikki kertoa mielipiteenne ja avautukaa ihan rauhassa, sananvapaus tännekin! Tästähän syntyy kohta SOOMIPOIKIEN LIITTO!!

        Taitaapa jäädä vaan yritykseksi nämä typerät kirjoitukset, joten sopii vaan jatkaa noita kirjoituksia, ei niitä kukaan järkevä ihminen noteeraa kuitenkaan!


      • Minä taas..
        hah kirjoitti:

        Taitaapa jäädä vaan yritykseksi nämä typerät kirjoitukset, joten sopii vaan jatkaa noita kirjoituksia, ei niitä kukaan järkevä ihminen noteeraa kuitenkaan!

        Nämä kyseiset ihmiset eivät varmaankaan ymmärtäneet tekstiä "asiallista".. No syytön mä siihen olen jos heillä ei oikein pelaa..=P!
        Tottakai jokainen saa mielepiteensä sanoa, mutta voipi sen vähän hienotunteisemmin kertoa.. Eikä vetää noin lapsellista tekstiä.. Ei voi muuta sanoa, kun että jos vaikka aikuistusitte..??!!
        Jokaisella on omat ongelmansa henkisesti, mutta näillä kyseisillä on aika pahasti itsetunto varmaankin takamuksessa.. Heh..!

        -Melike-


      • tyttönen
        Minä taas.. kirjoitti:

        Nämä kyseiset ihmiset eivät varmaankaan ymmärtäneet tekstiä "asiallista".. No syytön mä siihen olen jos heillä ei oikein pelaa..=P!
        Tottakai jokainen saa mielepiteensä sanoa, mutta voipi sen vähän hienotunteisemmin kertoa.. Eikä vetää noin lapsellista tekstiä.. Ei voi muuta sanoa, kun että jos vaikka aikuistusitte..??!!
        Jokaisella on omat ongelmansa henkisesti, mutta näillä kyseisillä on aika pahasti itsetunto varmaankin takamuksessa.. Heh..!

        -Melike-

        mä tosiaankin toivotan onnea ja menestystä. mutta kannalleni en voi mitään ja se on se että turkkilaiset miehet ovat pettureita!!!
        ne ei muuksi muutu.
        pidän heidän ulkonäöstä ja muutenkin haluaisin seurustella ulkomaalaisen kanssa, mutta en lähde siihen soppaan. ihan oikeesti!!! siitä ei seuraa ku harmia.
        en usko sellasiin suhteisiin. anteeks vaan..
        vaikka itse haluaisinkin, mutta ei ni ei..
        en sano etteikö olisi poikkeuksia mut niitä on varmaan yks miljoonasta.. että sellasta..
        enkä tätä todellakaan sano millään pahalla ja oikeesti toivon et tedän juttu toimii...
        saako kysyä että kun se sun mies on siellä alanyassa ja sinä täällä ni uskotko hänen pysyvän uskollisena????


      • Kasva aikuiseksi
        yhdentyminenkö jo alkanut kirjoitti:

        Ai taas on suomityttö käynyt levittelemässä haarojaan etelämaissa....- nauraa kippurassa...Luulet varmaan olevasi sille ainoo...nauraa maassa kierien....Sillä kuule on varmaan suomessa 100 muijaa mitä se käy painamassa vuorotellen, varo tauteja.Äläkä vaan tee lapsii ,mitkä se sitte sieppaa sinne turkin vuoristoon ,senjälkeen et sitä et ikinä enään näkisi!Olen jo saanut tarpeekseni kaikenmaailman Campoista ja tunisiastaki mitkä niitä täältä sinne lapsii kidnappaavat.Eikö äitisi sulle mitään opettanut? ONNEE NYT SITTE VAAN , sitä tosiaan tarvitset.Ja mikä vika SOOMIPOJASSA on?Tehdään täälläki tampereella mustaamakkaraa!

        Olet uskomaton nyhväke. Ja varmasti vielä rumakin. Sisuksesi on niin täynnä katkeruutta, että eipä ihme että olet yksin. Get a life.


    • :)(:

      wau :) olet hyvän miehen itselles löytäny, nimittäin oltiin kesällä sifalarissa ja tiedän sen marcon kenestä puhut :) hän osaa suomea, eikö niin?? toivotan teille kaikkea hyvääääää

    • -minä-

      Voi, että ihanaa..olin pari vuotta sitten Alanyassa ja hotelli sifalarissa.. muistan tyypin ja tosi mukava.. muistelenkin, että hän puhui tyttökaverista suomessa..Itse olen lähdössä kahden viikon päästä Alanyaa.
      Hyvät jatkot teille!!!!!!!!!!!!!

      • Minä taas..

        Heh.. Maailma on pieni..=) Varmaan ihanaa lähteä lomalle..=)?
        Voisitko pistää mulle mailia.. Olisi asiaa ja jos voisit millään kertoa terveiseni (Mirjamilta) Harunille (Marco)..=)!?
        Tässä mun sähköpostiosoite: [email protected]
        Ni pistä mailia niin vastailen.. Nimes ei varmaan ole Marianna??

        -Melike-


    • visvasyylä

      Mee nopeesti ,keräsimme kaveriporukassa sulle jopa lentolipun hinnan, on sitte yksi tyhmä plondi suomessa vähemmän!Miksiköhän se muuten niin hyvin suomee osaa,Hah Hah hah...olisikohan suomalaisten naisten kanssa "sänkykamarisuomee" oppinu.Joo, mee sinne äläkä tuo sitä mun verovaroilleni tänne makaileen!On muuten sama mustapää joka on mun yhden tutun tyttären kanssa ollut lomailemassa täällä suomessa. Jättihän se jotain tänne,kuulemma visvasyylän , herpeksen likalle ikuiseksi muistoksi.

      • Minä taas..

        Oletko sanonut tämän saman tutun tyttärellesi???
        Etpä varmaan.. Eipä taia pokka riittää.. Hah.. Mistäs tiedät ettei suomalaisilla olisi myös kyseisiä tauteja..???
        Taidat itse pitää venäläisistä naisista sen takia koska en usko että kukaan noin lapsellista (suomalaista) miestä haluaisi.. Ja toiseks en ole blondi..
        Ja sitä paitsi tästä suomen kielestä.. Mistä SÄ sen oikein luulit oppivas.. Heh heh= Nauraa hysteerisesti sun helv. tyhmille kirjotukselles..=D!!!!!!!!!!!!

        -Melike-

        [email protected]


      • Ei kiitos

        Ja tässä taas osoittavat henkiset voimavaransa ja älynsä kukkaset nämä rakkaat Suomen urhot. Voi herranen aika, jos tässä on Suomen tulevaisuus, kehoittaisin kaikkia suomalaisia lisääntymisikäisiä naisia hankkimaan parempia geenejä. Esimerkiksi Turkista. Se olisi palvelus isänmaalle.

        Mikä teitä suomalaisia miehiä vaivaa? Järkyttäviä pellejä.


      • enough

        Kannattaa ehkä sitten pysyä siellä Jakomäen lähiössä, tallata sitä samaa polkua lähiökuppilasta omalle sohvalle, ettei vain vahingossa tapaisi uusia ihmisiä, oppisi uusia asioita ja - mikä pahinta - kehittyisi. Mutta älkää hyvät juntit, pilatko toisten ihmisten onnea. Nielkää tappionne. Teillä ei mennyt putkeen. Nou kän duu. Onnea Melikelle!


      • tota...
        enough kirjoitti:

        Kannattaa ehkä sitten pysyä siellä Jakomäen lähiössä, tallata sitä samaa polkua lähiökuppilasta omalle sohvalle, ettei vain vahingossa tapaisi uusia ihmisiä, oppisi uusia asioita ja - mikä pahinta - kehittyisi. Mutta älkää hyvät juntit, pilatko toisten ihmisten onnea. Nielkää tappionne. Teillä ei mennyt putkeen. Nou kän duu. Onnea Melikelle!

        siis mun käsityksen mukaan nimenomaan jakomäestä ja vastaavista mestoista lähtee eniten näitä blondeja turkkiin. harmi vaan, kun eivät tajua jäädä matkalle...


      • Hanki elämä...
        tota... kirjoitti:

        siis mun käsityksen mukaan nimenomaan jakomäestä ja vastaavista mestoista lähtee eniten näitä blondeja turkkiin. harmi vaan, kun eivät tajua jäädä matkalle...

        Auts! tais sattua kun piti noin upeesti sanailla:))
        ai, niin kukaan muu ei käy Turkissa kuin ne Jakomäen blondit:) Kiesus, mitä jengiä täällä on:=


      • Ei Jakomäestä kotoisin
        Hanki elämä... kirjoitti:

        Auts! tais sattua kun piti noin upeesti sanailla:))
        ai, niin kukaan muu ei käy Turkissa kuin ne Jakomäen blondit:) Kiesus, mitä jengiä täällä on:=

        Ei tässä mikään "sattunut" eikä tuo nyt niin kovin upeaa sanailua ollut. Yleinen käsitys vaan on se, että suomalaiset turkinmatkaajanaiset ovat harvemmin mitään menestyjätyyppejä, enemmänkin näitä lähiöiden ruusuja. Osittain tämä tietty selittyy Turkin halpuudella, sinne on vähän köyhemmänkin helppo lähteä. Ja veikkaan että aika suurta osaa suomalaisista ottaa vähän aivoon, kun näitä rantaleijonia tuodaan sit tänne asumaan sossun rahoilla (huom! sama pätee thaikkunaisiin).


      • Elämä on hankittu, toisin k...
        Ei Jakomäestä kotoisin kirjoitti:

        Ei tässä mikään "sattunut" eikä tuo nyt niin kovin upeaa sanailua ollut. Yleinen käsitys vaan on se, että suomalaiset turkinmatkaajanaiset ovat harvemmin mitään menestyjätyyppejä, enemmänkin näitä lähiöiden ruusuja. Osittain tämä tietty selittyy Turkin halpuudella, sinne on vähän köyhemmänkin helppo lähteä. Ja veikkaan että aika suurta osaa suomalaisista ottaa vähän aivoon, kun näitä rantaleijonia tuodaan sit tänne asumaan sossun rahoilla (huom! sama pätee thaikkunaisiin).

        Jos joku nainen hankkii miehen esim. Alanyasta niin katsoppas poikaseni, naisen pitää olla töissä että saa edes miehensä tänne ja kun toinen on töissä ei sossusta tule penniäkään! Etkö tätä edes tiennyt? voih...et taida ollakkaan niin "fiksu" kuin luulin:))
        sori vaan, yritä jaksaa. Elämä ei aina ole niin kuin sinä menestyvä, yleistävä,rikas, joka naisen unelmien rinssi luulet:)


    • juups

      Mulla on vähän samoja kokemuksia. Tosin en voi sanoa, että aina olisin ollut yhtä onnellinen kuin nyt tämän miehen kanssa..kun kohdalle on sattunut myös niitä kunnon "pelureita". Onnellinen saa siis olla, mutta ei sinisilmäinen = )

      • Tyttönen

        Uskomatonta tekstiä. Melike ole onnellinen miehesi kanssa varmaan homma toimii. Näille sivuille ei kannata onnestaan kirjoitella yhtään mitään. En ymmärrä miten joku viittii kirjoitella tollasia edes leikillään. Kyllä hävettää olla niin "kansainvälinen suomi",kun täällä ei suvaita mitään


      • ani57
        Tyttönen kirjoitti:

        Uskomatonta tekstiä. Melike ole onnellinen miehesi kanssa varmaan homma toimii. Näille sivuille ei kannata onnestaan kirjoitella yhtään mitään. En ymmärrä miten joku viittii kirjoitella tollasia edes leikillään. Kyllä hävettää olla niin "kansainvälinen suomi",kun täällä ei suvaita mitään

        Voi teitä, miksi teillä on niin hirvittävä huoli turkkilaisten Suomeen tulosta. Täällä on joka kaupungissa alkoholisteja jotka ryyppäävät meidän verorahoilla ja monessa paikassa somaleita jotka eivät tee töitä vaan elävät verorahoillamme. Enempi olisin huolissani näistä uusista EU-maista kuin Viro, Latvia ,Liettua ja Puola jne jotka ovat köyhiä maita ja joista voi tulla tänne armaaseen maahamme hyötymään Suomen sosiaaliturvasta. Herätkää ihmiset ja jos ette asioista tiedä ottakaa selvää älkääkä aina solvatko täällä. Turkkilaiset ovat ihmisiä kuten me kaikki täällä maapallollla ja kaikilla on oikeus elää ja matkustaa ja muuttaa toiseen maahan jos haluaa. Uskomatonta miten paljon täällä saa lukea tuota samaa oli viestiketjun aloittajan asia mikä tahansa. Antakaa toisten olla onnellisia löytämästään rakkaudesta sitä ei koskaan ole liikaa tässä sotien ja luonnon katastrofien keskellä. Älkää tuomitko tietämättä tai tuntematta asioita ja asianosaisia, jos inhoatte niin paljon esim turkkilaisia niin älkää tulko tälle palstalle on niitä muitakin. Nauttikaa
        elämästä ja rakkaudesta täysillä sillä elämä on kuitenkin niin kovin lyhyt! Onnea Melikelle myös!


      • Butterfly
        ani57 kirjoitti:

        Voi teitä, miksi teillä on niin hirvittävä huoli turkkilaisten Suomeen tulosta. Täällä on joka kaupungissa alkoholisteja jotka ryyppäävät meidän verorahoilla ja monessa paikassa somaleita jotka eivät tee töitä vaan elävät verorahoillamme. Enempi olisin huolissani näistä uusista EU-maista kuin Viro, Latvia ,Liettua ja Puola jne jotka ovat köyhiä maita ja joista voi tulla tänne armaaseen maahamme hyötymään Suomen sosiaaliturvasta. Herätkää ihmiset ja jos ette asioista tiedä ottakaa selvää älkääkä aina solvatko täällä. Turkkilaiset ovat ihmisiä kuten me kaikki täällä maapallollla ja kaikilla on oikeus elää ja matkustaa ja muuttaa toiseen maahan jos haluaa. Uskomatonta miten paljon täällä saa lukea tuota samaa oli viestiketjun aloittajan asia mikä tahansa. Antakaa toisten olla onnellisia löytämästään rakkaudesta sitä ei koskaan ole liikaa tässä sotien ja luonnon katastrofien keskellä. Älkää tuomitko tietämättä tai tuntematta asioita ja asianosaisia, jos inhoatte niin paljon esim turkkilaisia niin älkää tulko tälle palstalle on niitä muitakin. Nauttikaa
        elämästä ja rakkaudesta täysillä sillä elämä on kuitenkin niin kovin lyhyt! Onnea Melikelle myös!

        Olen ihan samaa mieltä, että sosiaaliturvalla asustelee Suomessa niin paljon alkkiksia ja muunlaisia työtävieroksuva, ettei pitäisi sormella osoitella.
        Eivätkä ne turkkilaiset sen kummempia ihmisiä ole kuin muutkaan. Täällä Saksassa asuu parimiljoonainen turkkilaisvähemmistö, ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä.
        Minusta tuntuu, että liian monen suomalaisen asenteeseen vaikuttaa silkka tietämättömyys toista kulttuuria ja sen tapoja kohtaan.
        Jos Venäjältä tuodut vaimot/tyttöystävät eivät ole Suomen sosiaaliturvaa jo kaataneet, niin tokkopa muutama turkkilainenkaan sitä tekee;-)
        Ja toisekseen, pian tulee aika, jolloin on Pohjolan perukoillekin oikein kutsuttava työvoimaa hoivaamaan ikäntyvää katajaista kansaa.
        Asenteisiin muutosta ja antaa edes mahdollisuus sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan.
        Jos sitä edes ensivisiitin jälkeen harkitsee.
        Melikelle onnea, nauti suhteestasi.
        Minäkin valitsin parikymmentä vuotta sitten suomalsiesn ja ulkomaalaisen välillä ja onnellisesti aviossa ollaan edelleen.
        Tärkeintä on se rakas ihminen. Ja lapset tietenkin.


      • Hmmm
        Butterfly kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä, että sosiaaliturvalla asustelee Suomessa niin paljon alkkiksia ja muunlaisia työtävieroksuva, ettei pitäisi sormella osoitella.
        Eivätkä ne turkkilaiset sen kummempia ihmisiä ole kuin muutkaan. Täällä Saksassa asuu parimiljoonainen turkkilaisvähemmistö, ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä.
        Minusta tuntuu, että liian monen suomalaisen asenteeseen vaikuttaa silkka tietämättömyys toista kulttuuria ja sen tapoja kohtaan.
        Jos Venäjältä tuodut vaimot/tyttöystävät eivät ole Suomen sosiaaliturvaa jo kaataneet, niin tokkopa muutama turkkilainenkaan sitä tekee;-)
        Ja toisekseen, pian tulee aika, jolloin on Pohjolan perukoillekin oikein kutsuttava työvoimaa hoivaamaan ikäntyvää katajaista kansaa.
        Asenteisiin muutosta ja antaa edes mahdollisuus sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan.
        Jos sitä edes ensivisiitin jälkeen harkitsee.
        Melikelle onnea, nauti suhteestasi.
        Minäkin valitsin parikymmentä vuotta sitten suomalsiesn ja ulkomaalaisen välillä ja onnellisesti aviossa ollaan edelleen.
        Tärkeintä on se rakas ihminen. Ja lapset tietenkin.

        "ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä" :-D Voi mikä vitsi...

        Noh, kyllä sen suomityttökin tajuaa jossain vaiheessa kun länsimainen naisen vapaus on menetetty, sääli vaan että se ei koske teitä vaan jälkipolveanne. Mutta meille miehillehän se kyllä sopii, turkkilainen ihmissuhdemalli. Ei siinä mitään.


      • HipHei
        Hmmm kirjoitti:

        "ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä" :-D Voi mikä vitsi...

        Noh, kyllä sen suomityttökin tajuaa jossain vaiheessa kun länsimainen naisen vapaus on menetetty, sääli vaan että se ei koske teitä vaan jälkipolveanne. Mutta meille miehillehän se kyllä sopii, turkkilainen ihmissuhdemalli. Ei siinä mitään.

        Niin..sinähän tunnetkin niin hyvin moniaaaa turkkilaisia ihan henkilökohtaisesti, ja siksi AINA joka paikassa kirjoitat samaa "paskaa".
        Olet aika huvittava:)) Ei, siinä mitään jokainen saa sanoa mielipiteensä mutta..mutta..sinun saman jauhaminen alkaa kyllästyttämään.


      • fairytale
        Hmmm kirjoitti:

        "ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä" :-D Voi mikä vitsi...

        Noh, kyllä sen suomityttökin tajuaa jossain vaiheessa kun länsimainen naisen vapaus on menetetty, sääli vaan että se ei koske teitä vaan jälkipolveanne. Mutta meille miehillehän se kyllä sopii, turkkilainen ihmissuhdemalli. Ei siinä mitään.

        Sä et oo tainnu tutustua kovinkaan paljon tohon turkkilaiseen kulttuuriin, kun kehtaat tollasta roskaa tänne kirjottaa!! Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin. Välillä tuntuu jopa että naisten asema on siellä parempi ku täällä, tollasten perussuomalaisten äijien keskellä. Kannattaskohan ihan ensin tarkistaa oma arvomaailmasa ja miettiä pitääkö ite naisia saman arvosina ku miehiä, uskallan epäillä. sitä paitsi suurin osa suomessa asuvista turkkilaisista, oli sitten miehiä tai naisia, tekee töitä tai hankkii koulutusta, että ihan turha siinä naureskella heidän ahkeruudelleen...


      • fairytale
        Hmmm kirjoitti:

        "ahkeria, yritteliäitä ja ystävällisiä" :-D Voi mikä vitsi...

        Noh, kyllä sen suomityttökin tajuaa jossain vaiheessa kun länsimainen naisen vapaus on menetetty, sääli vaan että se ei koske teitä vaan jälkipolveanne. Mutta meille miehillehän se kyllä sopii, turkkilainen ihmissuhdemalli. Ei siinä mitään.

        Sä et oo tainnu tutustua kovinkaan paljon tohon turkkilaiseen kulttuuriin, kun kehtaat tollasta roskaa tänne kirjottaa!! Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin. Välillä tuntuu jopa että naisten asema on siellä parempi ku täällä, tollasten perussuomalaisten äijien keskellä. Kannattaskohan ihan ensin tarkistaa oma arvomaailmasa ja miettiä pitääkö ite naisia saman arvosina ku miehiä, uskallan epäillä. sitä paitsi suurin osa suomessa asuvista turkkilaisista, oli sitten miehiä tai naisia, tekee töitä tai hankkii koulutusta, että ihan turha siinä naureskella heidän ahkeruudelleen...


      • Idiootit...
        fairytale kirjoitti:

        Sä et oo tainnu tutustua kovinkaan paljon tohon turkkilaiseen kulttuuriin, kun kehtaat tollasta roskaa tänne kirjottaa!! Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin. Välillä tuntuu jopa että naisten asema on siellä parempi ku täällä, tollasten perussuomalaisten äijien keskellä. Kannattaskohan ihan ensin tarkistaa oma arvomaailmasa ja miettiä pitääkö ite naisia saman arvosina ku miehiä, uskallan epäillä. sitä paitsi suurin osa suomessa asuvista turkkilaisista, oli sitten miehiä tai naisia, tekee töitä tai hankkii koulutusta, että ihan turha siinä naureskella heidän ahkeruudelleen...

        Lukekaa nyt vaikka ensin K. Härkösen teos "Kunniallisen naisen taakka. Raportti seksuaalisesta väkivallasta Turkissa" ja ruvetkaa vasta sitten uhoamaan. Vitun piloille hemmotellut idiootit. Turkkilaiset naiset antaisivat toisen kätensä jos pääsisivät samaan asemaan kuin naiset Suomessa.

        Mutta kuten sanottua, ette te höyhenaivot tajua vapauttanne ennen kuin olette sen menettäneet. Ja tämähän miehille sopii, ei siinä mitään.


      • Hemmoteltu nainen
        Idiootit... kirjoitti:

        Lukekaa nyt vaikka ensin K. Härkösen teos "Kunniallisen naisen taakka. Raportti seksuaalisesta väkivallasta Turkissa" ja ruvetkaa vasta sitten uhoamaan. Vitun piloille hemmotellut idiootit. Turkkilaiset naiset antaisivat toisen kätensä jos pääsisivät samaan asemaan kuin naiset Suomessa.

        Mutta kuten sanottua, ette te höyhenaivot tajua vapauttanne ennen kuin olette sen menettäneet. Ja tämähän miehille sopii, ei siinä mitään.

        Olen lukenut..ja sitten?
        Sinä yleistät/luulet että KAIKKI turkkilaiset miehet ovat väkivaltaisia ym.Yleistätkö että kaikki suomalaiset miehet räiskivät vaimonsa ja lapsensa aivot haulikolla seinille? ovat juoppoja?
        Höyhenaivot? voi , vitsi..:) ihan itsekkö keksit?*nauraa*
        Piloille hemmotellut?:) Tämä on totta..niin olenkin, mieheni puolesta:)


      • Just joo
        Hemmoteltu nainen kirjoitti:

        Olen lukenut..ja sitten?
        Sinä yleistät/luulet että KAIKKI turkkilaiset miehet ovat väkivaltaisia ym.Yleistätkö että kaikki suomalaiset miehet räiskivät vaimonsa ja lapsensa aivot haulikolla seinille? ovat juoppoja?
        Höyhenaivot? voi , vitsi..:) ihan itsekkö keksit?*nauraa*
        Piloille hemmotellut?:) Tämä on totta..niin olenkin, mieheni puolesta:)

        Typerä horo. Jos kirjoitetaan: "Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin" niin kai itsekin tajuat, ettei tuolla lauseella ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Koittaisit nyt edes tajuta hävetä.


      • Hemmoteltu nainen
        Just joo kirjoitti:

        Typerä horo. Jos kirjoitetaan: "Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin" niin kai itsekin tajuat, ettei tuolla lauseella ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Koittaisit nyt edes tajuta hävetä.

        Älä viitsi enempää naurattaa:))
        Sähän suollat tuolla sanaisella miekallasi niin helvetin hyvin:)) että tässähän ihan tikahtuu nauruun.
        Keksitkö ihan itse tämänkin vai auttoiko äitisi?:))


      • Voi juma...
        Hemmoteltu nainen kirjoitti:

        Älä viitsi enempää naurattaa:))
        Sähän suollat tuolla sanaisella miekallasi niin helvetin hyvin:)) että tässähän ihan tikahtuu nauruun.
        Keksitkö ihan itse tämänkin vai auttoiko äitisi?:))

        Voi herranjumala mikä bimbo...


      • Hemmoteltu nainen
        Voi juma... kirjoitti:

        Voi herranjumala mikä bimbo...

        VoiVoi etkö nyt saanutkaan sanallista arkkuasi
        auki? Harmi...olisi ollut niin mukavaa nauraa sulle kun luulet olevasi niin fiksu:))


      • Roope-setä
        Voi juma... kirjoitti:

        Voi herranjumala mikä bimbo...

        Etkö huomaa että tämä"hemmoteltu nainen"vedättää sua kuusnolla? Olet kyllä erittäin tyhmä. sori.
        Mä pitäisin turpani kiinni ja häipyisin vähin äänin täältä jos olisin sinä.


      • tyyppi
        Roope-setä kirjoitti:

        Etkö huomaa että tämä"hemmoteltu nainen"vedättää sua kuusnolla? Olet kyllä erittäin tyhmä. sori.
        Mä pitäisin turpani kiinni ja häipyisin vähin äänin täältä jos olisin sinä.

        en oo tuo sama, mutta huomaan kyllä bimbon kun bimbon näen. ja nyt on kyseessä aika paha sellainen... että kukahan tosiaan vedättää ja ketä... :-D Mut hei, uskokaa mitä uskotte, varmaan on Turkki joo maailman tasa-arvoisin maa. :-D


      • Niin ja muuten
        Roope-setä kirjoitti:

        Etkö huomaa että tämä"hemmoteltu nainen"vedättää sua kuusnolla? Olet kyllä erittäin tyhmä. sori.
        Mä pitäisin turpani kiinni ja häipyisin vähin äänin täältä jos olisin sinä.

        Luuletko, että kukaan mukamas tajua että Roope-setä on sama kuin turkkibimbo? :-D Siis oikeesti, nyt vois jo vähän käyttää niitä kahta päässä olevaa aivosolua... :-D


      • Just niin joo
        Niin ja muuten kirjoitti:

        Luuletko, että kukaan mukamas tajua että Roope-setä on sama kuin turkkibimbo? :-D Siis oikeesti, nyt vois jo vähän käyttää niitä kahta päässä olevaa aivosolua... :-D

        Niin ja muuten kaikkihan sen huomaa että sinä olet sama paskanjauhaja jolle "hemmoteltu nainen" vastasi. Ei mennyt sun juttus läpi.


      • ei tosiaan... :-D
        Just niin joo kirjoitti:

        Niin ja muuten kaikkihan sen huomaa että sinä olet sama paskanjauhaja jolle "hemmoteltu nainen" vastasi. Ei mennyt sun juttus läpi.

        Girl, please... Älä kirjota enää enempää, tyhmyytes näkyy vähän turhan pahasti läpi... :-D aiempi "paskanjauhaja" todennäkösesti kypsyi kun ei järkipuheet menneet läpi, lue ketju läpi ennen kuin rupeet arvuuttelemaan. :-D


      • Eurooppalainen
        Hemmoteltu nainen kirjoitti:

        Olen lukenut..ja sitten?
        Sinä yleistät/luulet että KAIKKI turkkilaiset miehet ovat väkivaltaisia ym.Yleistätkö että kaikki suomalaiset miehet räiskivät vaimonsa ja lapsensa aivot haulikolla seinille? ovat juoppoja?
        Höyhenaivot? voi , vitsi..:) ihan itsekkö keksit?*nauraa*
        Piloille hemmotellut?:) Tämä on totta..niin olenkin, mieheni puolesta:)

        Uusin EU arvostelee jyrkästi Turkkia. Maassa esiintyy mm. kidutusta ja ihmisoikeusaktivistien häirintää. Lisäksi sananvapaudessa ja vähemmistöjen ja naisten oikeuksissa on HUOMATTAVIA puutteita.


      • henrik
        Eurooppalainen kirjoitti:

        Uusin EU arvostelee jyrkästi Turkkia. Maassa esiintyy mm. kidutusta ja ihmisoikeusaktivistien häirintää. Lisäksi sananvapaudessa ja vähemmistöjen ja naisten oikeuksissa on HUOMATTAVIA puutteita.

        Turkissa on siis moni asia aivan perseellään, minkä takia täällä täytyy vääntää kättä tasa-arvosta tms.? Ei mikään maa yhdessä yössä muutu, Turkissa on asukkaita 15 x määrä Suomeen verrattuna ja maatakin melkoinen lääni, että siinä on hieman tehtävää pojilla. Kirsti Härkösen kirja on hyvä, mutta kannattaa tutustua muuhunkin aineistoon sillä tuohan on nimenomaan tutkimus seksuaalisesta väkivallasta ja asioihin perehtymättömälle jää aika yksipuolinen kuva Turkista...Turkin yksi viehättävyys on juuri maan monipuolisuus ja kulttuurien kirjo. Huomattavia puutteita eurooppalaisen mainitsemissa asioissa onkin mutta tämän hetkisen johdon avulla moni asia on mennyt suuria harppauksia parempaan suuntaan viimeisen 3 vuoden aikana.


      • Ulkosuomalainen
        Just joo kirjoitti:

        Typerä horo. Jos kirjoitetaan: "Turkki kun sattuu olemaan hyvinkin länsimaistunut ja sen vuoksi naisten asema siellä on lähes tulkoon yhtä hyvä kuin miestenkin" niin kai itsekin tajuat, ettei tuolla lauseella ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Koittaisit nyt edes tajuta hävetä.

        Hyvä ihminen,

        Turkki. Maa, jonka kulttuuri on tuhansia vuosia vanha. Maa, jonka luonnonvarat ja historialliset aarteet lyövät laudalta minkä tahansa muun maan. Troyan maa. Kappadokian maa. Pamukkalen maa. Efesoksen maa. Maa, jossa vielä ymmärretään perhearvoja. Maa, jossa nainen on nainen ja mies on mies, mutta NAINEN, ÄITI, ehdottomasti perheessä se, jonka sana painaa. Aivan kuten Italiassa, Espanjassa tai Kreikassa. Silloin, kun meillä asuttiin luolassa, Anatolian kulttuuri kukoisti jo täydessä loistossaan. Nykypäivän Turkki on silta idän ja lännen välillä: tasa-arvoinen, demokraattinen, Välimerellinen.

        Ollaanpa realisteja. Turkissa on 70 miljoonaa asukasta. Se on siis aika paljon enemmän kuin Suomessa. Näin suuren maan ekonomiset ja sosiologiset ongelmat ovat LUONNOLLISESTI hieman toista luokkaa, kuin lintukotomaisen Suomen. Ovathan Turkin lähinaapuritkin aika mielenkiintoinen cocktail. Annetaan Turkille aikaa kehittyä.

        Ettekö te hyvät ihmiset lue? Ettekö te matkaile? Istutte siellä ja kirjoitatte näitä äärettömän typeriä pikkuviestejänne. Herätkää. Katsokaa peiliin, ettei sieltä vain kurkistaisi pikkusieluinen rasisti. Jos näin on, tehkää asille jotakin ja äkkiä, ettei teitä tarvitse enää hävetä Teidän puolestanne.


      • Tuota noin...
        Ulkosuomalainen kirjoitti:

        Hyvä ihminen,

        Turkki. Maa, jonka kulttuuri on tuhansia vuosia vanha. Maa, jonka luonnonvarat ja historialliset aarteet lyövät laudalta minkä tahansa muun maan. Troyan maa. Kappadokian maa. Pamukkalen maa. Efesoksen maa. Maa, jossa vielä ymmärretään perhearvoja. Maa, jossa nainen on nainen ja mies on mies, mutta NAINEN, ÄITI, ehdottomasti perheessä se, jonka sana painaa. Aivan kuten Italiassa, Espanjassa tai Kreikassa. Silloin, kun meillä asuttiin luolassa, Anatolian kulttuuri kukoisti jo täydessä loistossaan. Nykypäivän Turkki on silta idän ja lännen välillä: tasa-arvoinen, demokraattinen, Välimerellinen.

        Ollaanpa realisteja. Turkissa on 70 miljoonaa asukasta. Se on siis aika paljon enemmän kuin Suomessa. Näin suuren maan ekonomiset ja sosiologiset ongelmat ovat LUONNOLLISESTI hieman toista luokkaa, kuin lintukotomaisen Suomen. Ovathan Turkin lähinaapuritkin aika mielenkiintoinen cocktail. Annetaan Turkille aikaa kehittyä.

        Ettekö te hyvät ihmiset lue? Ettekö te matkaile? Istutte siellä ja kirjoitatte näitä äärettömän typeriä pikkuviestejänne. Herätkää. Katsokaa peiliin, ettei sieltä vain kurkistaisi pikkusieluinen rasisti. Jos näin on, tehkää asille jotakin ja äkkiä, ettei teitä tarvitse enää hävetä Teidän puolestanne.

        "Nykypäivän Turkki on silta idän ja lännen välillä: tasa-arvoinen, demokraattinen, Välimerellinen."

        Tälläisestä lauseesta näkee heti, ettei sen esittäjällä ole oikein järjellistä käsitystä maailmanmenosta eikä varsinkaan Turkista. Huh huh. Koittaisit nyt avata silmäsi.


      • Ihan suomalaisen kunniallis...
        Idiootit... kirjoitti:

        Lukekaa nyt vaikka ensin K. Härkösen teos "Kunniallisen naisen taakka. Raportti seksuaalisesta väkivallasta Turkissa" ja ruvetkaa vasta sitten uhoamaan. Vitun piloille hemmotellut idiootit. Turkkilaiset naiset antaisivat toisen kätensä jos pääsisivät samaan asemaan kuin naiset Suomessa.

        Mutta kuten sanottua, ette te höyhenaivot tajua vapauttanne ennen kuin olette sen menettäneet. Ja tämähän miehille sopii, ei siinä mitään.

        Mites iso se suomalaisten naisten parisuhteessa kokeman väkivallan prosenttiluku olikaan ....
        Ei tarvitse mennä Turkkiin eikä muuallekaan, kaikkialta löytyy väkivaltaisia sadisteja ja hiljaisia hyväksyjiä. Häpeä pitää kunniallisena ja roskat piilotetaan maton alle siellä täällä. Niin pitkään että niihin kompastuu väkisin...


      • Noh
        Ihan suomalaisen kunniallis... kirjoitti:

        Mites iso se suomalaisten naisten parisuhteessa kokeman väkivallan prosenttiluku olikaan ....
        Ei tarvitse mennä Turkkiin eikä muuallekaan, kaikkialta löytyy väkivaltaisia sadisteja ja hiljaisia hyväksyjiä. Häpeä pitää kunniallisena ja roskat piilotetaan maton alle siellä täällä. Niin pitkään että niihin kompastuu väkisin...

        Taatusti pienempi kuin Turkissa. Mutta tästä on aika tyhmää väitellä. Naisen asema Turkissa on kaikinpuolin huonompi kuin Suomessa, ja jos tätä ei tajua niin sitten ehkä kannattaa luopua Suomen kansalaisuudesta ja muuttaa sinne Turkkiin.


      • Kiitos
        henrik kirjoitti:

        Turkissa on siis moni asia aivan perseellään, minkä takia täällä täytyy vääntää kättä tasa-arvosta tms.? Ei mikään maa yhdessä yössä muutu, Turkissa on asukkaita 15 x määrä Suomeen verrattuna ja maatakin melkoinen lääni, että siinä on hieman tehtävää pojilla. Kirsti Härkösen kirja on hyvä, mutta kannattaa tutustua muuhunkin aineistoon sillä tuohan on nimenomaan tutkimus seksuaalisesta väkivallasta ja asioihin perehtymättömälle jää aika yksipuolinen kuva Turkista...Turkin yksi viehättävyys on juuri maan monipuolisuus ja kulttuurien kirjo. Huomattavia puutteita eurooppalaisen mainitsemissa asioissa onkin mutta tämän hetkisen johdon avulla moni asia on mennyt suuria harppauksia parempaan suuntaan viimeisen 3 vuoden aikana.

        Ihana huomata, että täällä on myös ajattelevia ihmisiä. Annetaan Turkille aikaa kehittyä. Kunnioitetaan tuhat vuotista kulttuuria ja erilaisuutta. Ja jos ollaan oikein fiksuja, opitaan myös hieman heidän maailmastaan. Sitten voimme puhua todellisesta kulttuurien ymmärtämisestä. Turkki on erittäin kiehtova maa, jossa on paljon ongelmia. Mutta aivan kuten sanoit, ongelmia ei ratkaista sormia näpsäyttämällä. Ei niitä myöskään ratkaista sormea osoittamalla tai boikotoimalla. Turkki tarvitsee turismia kehittyäkseen. Ja me tarvitsemme itämaista kulttuuria kehittyäksemme. Hyvää jatkoa!


      • perkele
        Ihan suomalaisen kunniallis... kirjoitti:

        Mites iso se suomalaisten naisten parisuhteessa kokeman väkivallan prosenttiluku olikaan ....
        Ei tarvitse mennä Turkkiin eikä muuallekaan, kaikkialta löytyy väkivaltaisia sadisteja ja hiljaisia hyväksyjiä. Häpeä pitää kunniallisena ja roskat piilotetaan maton alle siellä täällä. Niin pitkään että niihin kompastuu väkisin...

        kuitenkin naisten lyöminen on heti rikos josta napsahtaa teon vakavuuden mukaan linnaa tai kunnon vahingonkorvaukset.

        Mitähän mahtaa Turkissa tapahtua jos yksinäinen nainen menee poliisille em. syytösten kanssa?


      • Perspektiiviä
        Eurooppalainen kirjoitti:

        Uusin EU arvostelee jyrkästi Turkkia. Maassa esiintyy mm. kidutusta ja ihmisoikeusaktivistien häirintää. Lisäksi sananvapaudessa ja vähemmistöjen ja naisten oikeuksissa on HUOMATTAVIA puutteita.

        Martti Ahtisaari kertoi EU-tapaamisessa seuraavan jutun: Kolmelle uudelle EU-tulokkaalle, Virolle, Puolalle ja Turkille järjestettiin koe unioniin pääsyä varten. Eestiläisiltä kysyttiin: Kertokaa, kuinka monta pommia USA tiputti II maailmansodan aikana Japaniin.
        Viro vastasi oikein, heidät kelpuutettiin jäseneksi.

        Sitten kysyttiin Puolalta, montako ihmistä kuoli näissä pommituksissa. Puola vastasi oikein: heidät kelpuutettiin jäseneksi.

        Sitten oli Turkin vuoro. Heille sanottiin: antakaa meille pommituksissa kuolleiden nimet ja osoitteet, niin pääsette jäseneksi. Että näin. Martsa got the point.

        Ehkä Turkilta vaaditaan hieman kohtuuttomia muihin verrattuna.


      • xxx
        perkele kirjoitti:

        kuitenkin naisten lyöminen on heti rikos josta napsahtaa teon vakavuuden mukaan linnaa tai kunnon vahingonkorvaukset.

        Mitähän mahtaa Turkissa tapahtua jos yksinäinen nainen menee poliisille em. syytösten kanssa?

        Eihän Suomessa saa linnaa nykyään mistään, ainakaan kovin pitkää aikaa. Että taitaa olla ihan sama käykö siellä poliisin juttusilla vai ei. Ja perheväkivalta-tapauksissa nämä ilmoitukset jäävät yleensä tekemättä. Jännä huomata, kuinka yhtäkkiä suomalaiset miehet ovat huolissaan naisten asemasta Turkissa, samalla kun itse pahoinpitelevät Suomalaisissa kodeissa omia puolisojaan. Toisin kuin monissa länsimaissa, yhä useammat perheväkivaltajutut päätyvät sovitteluun Suomessa, jolloin ei edes varmisteta uhrin turvallisuutta. Eli se niistä tuomioista..


      • viitsi...
        xxx kirjoitti:

        Eihän Suomessa saa linnaa nykyään mistään, ainakaan kovin pitkää aikaa. Että taitaa olla ihan sama käykö siellä poliisin juttusilla vai ei. Ja perheväkivalta-tapauksissa nämä ilmoitukset jäävät yleensä tekemättä. Jännä huomata, kuinka yhtäkkiä suomalaiset miehet ovat huolissaan naisten asemasta Turkissa, samalla kun itse pahoinpitelevät Suomalaisissa kodeissa omia puolisojaan. Toisin kuin monissa länsimaissa, yhä useammat perheväkivaltajutut päätyvät sovitteluun Suomessa, jolloin ei edes varmisteta uhrin turvallisuutta. Eli se niistä tuomioista..

        Ei tosiaankaan kannata lähteä edes vertailemaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa Suomessa ja Turkissa. Lukisit enemmän, luulisit vähemmän...

        Vaikuttaisi siltä, että useimman suomalaisen naisen turkin matkat pohjautuvat pikemminkin vihaan suomalaisia miehiä ja suomalaista yhteiskuntajärjestelmää kohtaan. Senpä takia olisikin kiva, jos jäisitte niille reissuillenne ettekä tulisi takaisin.


      • xxx
        viitsi... kirjoitti:

        Ei tosiaankaan kannata lähteä edes vertailemaan naisiin kohdistuvaa väkivaltaa Suomessa ja Turkissa. Lukisit enemmän, luulisit vähemmän...

        Vaikuttaisi siltä, että useimman suomalaisen naisen turkin matkat pohjautuvat pikemminkin vihaan suomalaisia miehiä ja suomalaista yhteiskuntajärjestelmää kohtaan. Senpä takia olisikin kiva, jos jäisitte niille reissuillenne ettekä tulisi takaisin.

        Voi hyvä ihme, vastasin vaan asiaan Suomen osalta, en verratakseni Turkin ja Suomen tilannetta. Ja oletko itse muuten asunut esimerkiksi myös Turkissa, joskus kirjallisuus saattaa olla aika yksipuoleisesti kirjoitettua, ei ehkä kuitenkaan koske jokaista naista siinä maassa. Minulle henk.koht aivan sama, en ole sinne jäämässä, mutta matkustaa aion ehkä joskus uudestaan.


      • henrik
        xxx kirjoitti:

        Eihän Suomessa saa linnaa nykyään mistään, ainakaan kovin pitkää aikaa. Että taitaa olla ihan sama käykö siellä poliisin juttusilla vai ei. Ja perheväkivalta-tapauksissa nämä ilmoitukset jäävät yleensä tekemättä. Jännä huomata, kuinka yhtäkkiä suomalaiset miehet ovat huolissaan naisten asemasta Turkissa, samalla kun itse pahoinpitelevät Suomalaisissa kodeissa omia puolisojaan. Toisin kuin monissa länsimaissa, yhä useammat perheväkivaltajutut päätyvät sovitteluun Suomessa, jolloin ei edes varmisteta uhrin turvallisuutta. Eli se niistä tuomioista..

        Turkissa on voimassa tasa-arvolaki kuten Suomessakin, tosin maan kehittymättömimmillä seuduilla ihmiset ovat aika tietämättömiä asiasta, siellä eletään perinteiden mukaan. Turkissa langetetaan kyllä lähestymiskieltoja sekä naisille (!) että miehille. Pienissä kylissä naiselle on vain usein melkoinen kynnys mennä poliisin puheille, on kysymys kunniasta eikä vain omasta vaan myös suvun ja perheen. Toki Turkissa on naisten asema huono, tosin asioilla on aina monta puolta. Olen myös omassa elämässäni saanut kokea elämää turkkilaisen naisen sekä tietysti hänen sukunsa kanssa. ei turkkilainen nainen ole alistuva! hän on usein kodin tukipylväs, tiukka täti joka käskytyksellään, ja nyrkillä pitää koko pesuetta(ukko mukaan lukien) komennossaan. nainen sitä perhettä pyörittää, varakkaimmilla on lasten ja taloudenhoitajat ja arki kuluu kahviloissa ja kaupoissa, erilaisissa yhdistyksissä ja ystävien kanssa, eiväthän kaikki 2000-l. turkkilaiset todellakaan asu kivimökissä. turkissa on äänekäs ja sisukas toisinajattelijoiden liike, seuratkaa uutisia ja erdoganin viime aikaisia uudistuksia. naisten asemaa turkissa eikä muuallakaan voi yleistää, turkissa on niitäkin jotka asuvat heikoissa oloissa ilman omaa päätäntävaltaa väkivallan pyörteessä. niin on monessa muussakin maassa. turkissa on myös naississejä taistelemassa vuoristossa omien intressien ja ajatuksien puolesta.


      • xxx
        henrik kirjoitti:

        Turkissa on voimassa tasa-arvolaki kuten Suomessakin, tosin maan kehittymättömimmillä seuduilla ihmiset ovat aika tietämättömiä asiasta, siellä eletään perinteiden mukaan. Turkissa langetetaan kyllä lähestymiskieltoja sekä naisille (!) että miehille. Pienissä kylissä naiselle on vain usein melkoinen kynnys mennä poliisin puheille, on kysymys kunniasta eikä vain omasta vaan myös suvun ja perheen. Toki Turkissa on naisten asema huono, tosin asioilla on aina monta puolta. Olen myös omassa elämässäni saanut kokea elämää turkkilaisen naisen sekä tietysti hänen sukunsa kanssa. ei turkkilainen nainen ole alistuva! hän on usein kodin tukipylväs, tiukka täti joka käskytyksellään, ja nyrkillä pitää koko pesuetta(ukko mukaan lukien) komennossaan. nainen sitä perhettä pyörittää, varakkaimmilla on lasten ja taloudenhoitajat ja arki kuluu kahviloissa ja kaupoissa, erilaisissa yhdistyksissä ja ystävien kanssa, eiväthän kaikki 2000-l. turkkilaiset todellakaan asu kivimökissä. turkissa on äänekäs ja sisukas toisinajattelijoiden liike, seuratkaa uutisia ja erdoganin viime aikaisia uudistuksia. naisten asemaa turkissa eikä muuallakaan voi yleistää, turkissa on niitäkin jotka asuvat heikoissa oloissa ilman omaa päätäntävaltaa väkivallan pyörteessä. niin on monessa muussakin maassa. turkissa on myös naississejä taistelemassa vuoristossa omien intressien ja ajatuksien puolesta.

        Kiitos kerrankin asiallisesta ja järkevästä vastauksesta!


      • Turkissa asuva mies
        henrik kirjoitti:

        Turkissa on voimassa tasa-arvolaki kuten Suomessakin, tosin maan kehittymättömimmillä seuduilla ihmiset ovat aika tietämättömiä asiasta, siellä eletään perinteiden mukaan. Turkissa langetetaan kyllä lähestymiskieltoja sekä naisille (!) että miehille. Pienissä kylissä naiselle on vain usein melkoinen kynnys mennä poliisin puheille, on kysymys kunniasta eikä vain omasta vaan myös suvun ja perheen. Toki Turkissa on naisten asema huono, tosin asioilla on aina monta puolta. Olen myös omassa elämässäni saanut kokea elämää turkkilaisen naisen sekä tietysti hänen sukunsa kanssa. ei turkkilainen nainen ole alistuva! hän on usein kodin tukipylväs, tiukka täti joka käskytyksellään, ja nyrkillä pitää koko pesuetta(ukko mukaan lukien) komennossaan. nainen sitä perhettä pyörittää, varakkaimmilla on lasten ja taloudenhoitajat ja arki kuluu kahviloissa ja kaupoissa, erilaisissa yhdistyksissä ja ystävien kanssa, eiväthän kaikki 2000-l. turkkilaiset todellakaan asu kivimökissä. turkissa on äänekäs ja sisukas toisinajattelijoiden liike, seuratkaa uutisia ja erdoganin viime aikaisia uudistuksia. naisten asemaa turkissa eikä muuallakaan voi yleistää, turkissa on niitäkin jotka asuvat heikoissa oloissa ilman omaa päätäntävaltaa väkivallan pyörteessä. niin on monessa muussakin maassa. turkissa on myös naississejä taistelemassa vuoristossa omien intressien ja ajatuksien puolesta.

        Minäkin kiittäisin hyvästä vastauksesta asiattomuuksiin. Asun Turkissa ja voin sanoa, että Turkin kulttuuri ja todellisuus on monimutkainen, myös naisten asema täällä. Mitä sanoit naisten asemasta on täysin totta. Toisaalta esim. Itä-Anatoliasta löytyy uskomatonta naisten sortoa (esim. naisten kunniamurhia). Minkähän siinä on, että asioiden hyväksyminen monimutkaisina on niin vaikeaa? Ja miksiköhän Turkki herättää ihmisissä näin paljon kielteisiä fiiliksiä? Minusta tämä on tosi kiehtova maa ja turkkilaiset pääasiassa mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Silti en kiellä, etteikö ongelmia olisi esim. ihmisoikeuksissa.


      • henrik
        Turkissa asuva mies kirjoitti:

        Minäkin kiittäisin hyvästä vastauksesta asiattomuuksiin. Asun Turkissa ja voin sanoa, että Turkin kulttuuri ja todellisuus on monimutkainen, myös naisten asema täällä. Mitä sanoit naisten asemasta on täysin totta. Toisaalta esim. Itä-Anatoliasta löytyy uskomatonta naisten sortoa (esim. naisten kunniamurhia). Minkähän siinä on, että asioiden hyväksyminen monimutkaisina on niin vaikeaa? Ja miksiköhän Turkki herättää ihmisissä näin paljon kielteisiä fiiliksiä? Minusta tämä on tosi kiehtova maa ja turkkilaiset pääasiassa mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Silti en kiellä, etteikö ongelmia olisi esim. ihmisoikeuksissa.

        hienoa että kerrankin viestiketju jatkuu näin asiallisena!Suomi on pieni maa, ollut aina hieman Euroopan laidalla, Venäjän otteessa. Meillä on jotenkin ihmeellinen kyräily ja pessimistinen asenne ulkomaalaisiin ja heidän elämäntyyliin. Sitten meidät on vielä median puolelta saatu luottamaan että Suomi on maailman paras maa ja muualla on aina huonommin. Hyvä maa Suomi onkin mutta on niin monia tapoja elää elämää. Kateus tekee sen että haukutaan muita kulttuureita, joka on osoitus siitä ettei osata enää omaakaan kulttuuria arvostaa. Tuntuu pahalta miten suomalaiset puhuvat muun maalaisista ja silti ainakin itse olen aina kohdannut pelkkää ystävällisyyttä ulkomailla. Turkki on kaunis ja upea maa. Menkää ja nauttikaa, Kiitos kaikille asiallisesti keskusteluun osallistumisesta!


      • hippu
        henrik kirjoitti:

        hienoa että kerrankin viestiketju jatkuu näin asiallisena!Suomi on pieni maa, ollut aina hieman Euroopan laidalla, Venäjän otteessa. Meillä on jotenkin ihmeellinen kyräily ja pessimistinen asenne ulkomaalaisiin ja heidän elämäntyyliin. Sitten meidät on vielä median puolelta saatu luottamaan että Suomi on maailman paras maa ja muualla on aina huonommin. Hyvä maa Suomi onkin mutta on niin monia tapoja elää elämää. Kateus tekee sen että haukutaan muita kulttuureita, joka on osoitus siitä ettei osata enää omaakaan kulttuuria arvostaa. Tuntuu pahalta miten suomalaiset puhuvat muun maalaisista ja silti ainakin itse olen aina kohdannut pelkkää ystävällisyyttä ulkomailla. Turkki on kaunis ja upea maa. Menkää ja nauttikaa, Kiitos kaikille asiallisesti keskusteluun osallistumisesta!

        Hienoa nähdä että täältä löytyy myös asiallisia kommentteja (ja erityisesti miehiltä)! Hieno kirjoitus ja hyviä näkökantoja. Olen myös ihmetellyt tätä suomalaisten pessimistisyyttä ja turkki-vihaa. Ihan samalla tavalla muualla voitaisiin nostaa keskusteluja suomalaisten kateellisuudesta, itsekeskeisyydestä ja oman navan tuijottamisesta. Mutta kun muualla ei alennuta siihen (tai sitten ei todellakaan tunneta suomalaisia, eihän tämä ole mikään ihanne-turistikohde =) )
        Mikä me olemme arvostelemaan muita? Miksi emme voisi antaa Turkin kehittyä rauhassa ja auttaa ja opastaa minkä kykenemme (vrt. eu ja suuret eu-viisaudet... ;). Mutta se on hankalaa kun sieltä löytyy sellainen asia kun kulttuuri, joka on sen verran syvälle juurtunut, ettei sitä ihan hetkessä muuteta. Ja ilmeisesti useimmat suomalaiset eivät ymmärrä mitä tarkoittaa sana kulttuuri ja näin ollen on hiukan hankalaa ymmärtää näitä ongelmia. Vaikka siellä on monia ongelmia, on siellä myös monia hienoja asioita. Minusta ainakin perhekeskeisyys ja lojaalisuus ovat kunnioittamisen arvoisia asioita. Lisäksi hienoa on ihmisten avoimmuus! Sieltä kun saisi näistä himpun myös tänne!
        Hyvää syksyn jatkoa kaikille!


      • Turkissa asuva mies
        henrik kirjoitti:

        hienoa että kerrankin viestiketju jatkuu näin asiallisena!Suomi on pieni maa, ollut aina hieman Euroopan laidalla, Venäjän otteessa. Meillä on jotenkin ihmeellinen kyräily ja pessimistinen asenne ulkomaalaisiin ja heidän elämäntyyliin. Sitten meidät on vielä median puolelta saatu luottamaan että Suomi on maailman paras maa ja muualla on aina huonommin. Hyvä maa Suomi onkin mutta on niin monia tapoja elää elämää. Kateus tekee sen että haukutaan muita kulttuureita, joka on osoitus siitä ettei osata enää omaakaan kulttuuria arvostaa. Tuntuu pahalta miten suomalaiset puhuvat muun maalaisista ja silti ainakin itse olen aina kohdannut pelkkää ystävällisyyttä ulkomailla. Turkki on kaunis ja upea maa. Menkää ja nauttikaa, Kiitos kaikille asiallisesti keskusteluun osallistumisesta!

        Minua monien koulutettujen suomalaisten asenteessa ulkomaalaisiin (lukunnottamatta amerikkalaisiin, britteihin yms "kehittyneiden" maiden asukkaisiin) ja ulkomaiden tapahtumiin ärsyttää tietty omahyväinen ylimielisyys. Katsotaan TV:stä puolen tunnin dokumentti jostain maasta ja heti seuraavana päivänä voidaan sitten esiintyä asiantuntijana ja opettaa kyseisen maan kansalaisia heidän omissa asioissaan. Uskomatonta naiviutta. Ja kaikki tämä siksi, että Suomi on niin kaukana kaikkialta eikä oikeasti ole mukana missään tapahtumissa. Kaukaa on helppo olla viisas. Venäjästä tai Virosta puhuttaessa sitten yhtäkkiä asiat ovatkin sitten monimutkaisia...vaikka Turkin ongelmat osattiin ratkaista tietämättä väkilukua tai pääministerin nimeä. On se vaan kumma, kun on niin vaikea myöntää ettei ehkä tiedä kaikkea kaikesta.

        Tosin olen tavannut päinvastaisiakin esimerkkejä: ihminen tulee Turkkiin ennakkoluuloisena, mutta avoimin mielin, ja palaa kotiin paljon viisaampana. En tarkoita, että kaikkien pitäisi rakastaa Turkkia, mutta kannattaisi tunnustaa oman tietämisensä rajat ja kunnioittaa vierasta (ja omaa) kulttuuria. Siitä se oikea kansainvälisyys alkaa.

        Näyttäisi siltä, että kaikilla mailla on oma "helmasyntinsä". Briteillä suurvaltakompleksi, turkkilaisilla paranoidisuus ("kaikki ovat meitä vastaan") ja suomalaisilla tietämättömyyteen pohjautuva nöyristelevä ylimielisyys. Pokkuroidaan amerikkalaisten ja "euroopalaisten" edessä ja katsellaan muita alaviistoon.


      • Turkissa asuva mies
        hippu kirjoitti:

        Hienoa nähdä että täältä löytyy myös asiallisia kommentteja (ja erityisesti miehiltä)! Hieno kirjoitus ja hyviä näkökantoja. Olen myös ihmetellyt tätä suomalaisten pessimistisyyttä ja turkki-vihaa. Ihan samalla tavalla muualla voitaisiin nostaa keskusteluja suomalaisten kateellisuudesta, itsekeskeisyydestä ja oman navan tuijottamisesta. Mutta kun muualla ei alennuta siihen (tai sitten ei todellakaan tunneta suomalaisia, eihän tämä ole mikään ihanne-turistikohde =) )
        Mikä me olemme arvostelemaan muita? Miksi emme voisi antaa Turkin kehittyä rauhassa ja auttaa ja opastaa minkä kykenemme (vrt. eu ja suuret eu-viisaudet... ;). Mutta se on hankalaa kun sieltä löytyy sellainen asia kun kulttuuri, joka on sen verran syvälle juurtunut, ettei sitä ihan hetkessä muuteta. Ja ilmeisesti useimmat suomalaiset eivät ymmärrä mitä tarkoittaa sana kulttuuri ja näin ollen on hiukan hankalaa ymmärtää näitä ongelmia. Vaikka siellä on monia ongelmia, on siellä myös monia hienoja asioita. Minusta ainakin perhekeskeisyys ja lojaalisuus ovat kunnioittamisen arvoisia asioita. Lisäksi hienoa on ihmisten avoimmuus! Sieltä kun saisi näistä himpun myös tänne!
        Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

        Tuossa aiemmin joku kehui Kreikkaa sivistysvaltioksi ja nimitteli turkkilaisia barbaareiksi. Minkä takia aina täytyy vertailla ja löytää parempi? Miksi on niin vaikea tajuta, että elämäntapoja on monia eikä niiden vertailussa ole järkeä? Käyn Kreikassa usein, vähintään kerran vuodessa, tapaamassa tuttuja ja työmatkoilla. Minusta Kreikkakin on upea maa eikä missään Turkki-Kreikka -vertailuissa ole mitään tolkkua. Samaa sanovat muuten tuntemani kreikkalaiset ja turkkilaiset. Tulkaa käymään molemmissa, hienoja maita ovat!


      • hippu
        Turkissa asuva mies kirjoitti:

        Minua monien koulutettujen suomalaisten asenteessa ulkomaalaisiin (lukunnottamatta amerikkalaisiin, britteihin yms "kehittyneiden" maiden asukkaisiin) ja ulkomaiden tapahtumiin ärsyttää tietty omahyväinen ylimielisyys. Katsotaan TV:stä puolen tunnin dokumentti jostain maasta ja heti seuraavana päivänä voidaan sitten esiintyä asiantuntijana ja opettaa kyseisen maan kansalaisia heidän omissa asioissaan. Uskomatonta naiviutta. Ja kaikki tämä siksi, että Suomi on niin kaukana kaikkialta eikä oikeasti ole mukana missään tapahtumissa. Kaukaa on helppo olla viisas. Venäjästä tai Virosta puhuttaessa sitten yhtäkkiä asiat ovatkin sitten monimutkaisia...vaikka Turkin ongelmat osattiin ratkaista tietämättä väkilukua tai pääministerin nimeä. On se vaan kumma, kun on niin vaikea myöntää ettei ehkä tiedä kaikkea kaikesta.

        Tosin olen tavannut päinvastaisiakin esimerkkejä: ihminen tulee Turkkiin ennakkoluuloisena, mutta avoimin mielin, ja palaa kotiin paljon viisaampana. En tarkoita, että kaikkien pitäisi rakastaa Turkkia, mutta kannattaisi tunnustaa oman tietämisensä rajat ja kunnioittaa vierasta (ja omaa) kulttuuria. Siitä se oikea kansainvälisyys alkaa.

        Näyttäisi siltä, että kaikilla mailla on oma "helmasyntinsä". Briteillä suurvaltakompleksi, turkkilaisilla paranoidisuus ("kaikki ovat meitä vastaan") ja suomalaisilla tietämättömyyteen pohjautuva nöyristelevä ylimielisyys. Pokkuroidaan amerikkalaisten ja "euroopalaisten" edessä ja katsellaan muita alaviistoon.

        Olen samaa mieltä kanssasi! Ja samoin nim. henrikin kirjoituksiin pystyin samaistumaan! Olen muutaman kerran näillä palstoilla huomannut/löytänyt avoimen, asiallisen ihmisen ja kaikki ovat olleet ns. turkki-ystäviä. Ehkäpä juuri se vetoaa heihin Turkissa!? Pitävät avoimista ihmisistä, jotka tuntuvat olevan kiven alla täällä suomessa!? Hiukan kun saisi suomalaisiin lisää suvaitsevaisuutta, niin hyvä tulis! Me ei todellakaan olla maailman napa, eikä parempia kuin muutkaan maat. Myös meillä on paljon opittavaa, ei ainoastaan Turkilla!!


      • ja-miksei
        Perspektiiviä kirjoitti:

        Martti Ahtisaari kertoi EU-tapaamisessa seuraavan jutun: Kolmelle uudelle EU-tulokkaalle, Virolle, Puolalle ja Turkille järjestettiin koe unioniin pääsyä varten. Eestiläisiltä kysyttiin: Kertokaa, kuinka monta pommia USA tiputti II maailmansodan aikana Japaniin.
        Viro vastasi oikein, heidät kelpuutettiin jäseneksi.

        Sitten kysyttiin Puolalta, montako ihmistä kuoli näissä pommituksissa. Puola vastasi oikein: heidät kelpuutettiin jäseneksi.

        Sitten oli Turkin vuoro. Heille sanottiin: antakaa meille pommituksissa kuolleiden nimet ja osoitteet, niin pääsette jäseneksi. Että näin. Martsa got the point.

        Ehkä Turkilta vaaditaan hieman kohtuuttomia muihin verrattuna.

        Turkin jäsenyyttä ajatellen on totta, että siellä on epäkohtia, joita toki on edelleen runsaasti, mutta joiden korjaamiselle toivottavasti annetaan tarpeeksi aikaa - ja jätetään ovi raolleen. Toivon todella sitä, että että jatkossakin tulee olemaan näin. Jos luukut Eurooppaan lyödään kiinni, luonnollinen suuntaus tulee olemaan itään. Tällä hetkellä Turkki keikkuu -kiikun kaakun- kumpaan suuntaan lahtisi ja ihan meidän kaikkien vuoksi todella toivon, että suuntaus on jatkossakin länteen päin.

        (Enpä nyt muista kenen) tutkimuksissa löytyi vastaavuuksia "joutavien" runsaslukuisten pokalapsien määrän ja yleisen rauhattomuuden ja terrorismin välillä. Jätetäänpä Turkki ulkopuolelle, ei lasketa näitä "turhia" poikalapsia sieltä pois tekemään sitä työtä, jolle Euroopan puolella ei riitä tekijöitä. Annetaan tarpeeksi syitä katkeroitua läntisille parempiosaisille. Osoitetaan suunta itään ja jäädään huomataan, että sunnit muuttuvat shiioiksi ja pian Bin Laden saa kutsun kouluttamaan uusia ryhmiä. Sitten voikin rauhassa istua odottelemaan, kuinka kauan mahtaa kestää ennen kuin Turkki on seuraava Irak, jonka sitten Jenkit voivat rauhassa pommitella vähän tasaisemmaksi... Ei hyvä.


    • tulli

      "Kell onni on se onnensa kätkeköön", eli suomennettuna; älä vaan tuo sitä meidän West-Endiimme ,naapurithan siitä "innostuisivat"negatiivisessamielesä kylläki. Eli vieppä suomee tutustumaan samantien vaikka kuusamon korpiin, siellähän saa karhujaki ampuu.

    • alanya kiz

      Moikka Melike!!! Mä oon ollu turkissa 3 kertaa, joka kerta Alanyassa :) Kesäkuussa oltiin hotelli Şifalarissa ja tykättiin tosi paljon. Tutustuttiin myös Markoon, aivan ihana ihminen :)No ei tässä sitten muuta...kerro terveiset Markolle Annikalta!! ps. Tää mun viesti ei tosiaan liittyny siihen et mul ois ollu samanlaisii kokemuksii! :)Onnea teille ja hauskaa syksyn jatkoa!!!

      • melike

        Moi!

        Pystyisitkö millään lähettämään mulle sähköpostia..??
        Puhuko se musta silloin mitään, kun olit turkissa..??
        Entä oliko teil jotain juttua.??
        Täs on mun sähk.posti: [email protected]

        -Melike-


      • AIDS -testaaja
        melike kirjoitti:

        Moi!

        Pystyisitkö millään lähettämään mulle sähköpostia..??
        Puhuko se musta silloin mitään, kun olit turkissa..??
        Entä oliko teil jotain juttua.??
        Täs on mun sähk.posti: [email protected]

        -Melike-

        Hah, hah,hah... nauraa taas kippurassa,nyt tuoliltapudoten ,tammipuuparketilla kieriskellen....Lainaten sanojasi... "Puhuiko se musta mitään" .Millätasolla se haritys on, taitaa muukin harittaa kun hampaat....Ja jouduitko antamaan samalla kokosuvun kolleille, mahtoikohan olla käveleminen suomessa hankalaa.Terveyskeskus tuli varmaan suomeenpalattuasi erittäin tutuksi ja ehkä myöhemmin vielä sairaalaki aidstesteineen.


    • suomityttö

      Hei mäkin oon seurustellut just tuon Harunin (el Pullah) kanssa viimeiset viisi vuotta. Se on varmaan sitten junaillut meidän vierailut niin ettei olla oltu koskaan samaan aikaan paikalla. Mihin päin Suomea hän on tulossa? Hyvä juttu että säästyy matkakulut kun ei enää tarvitse lähteä Turkkiin saakka!

      • on aivan

        hanurista!!!!


      • minä taas
        on aivan kirjoitti:

        hanurista!!!!

        Jos vaikka opettelisit kirjoittamaan sen OIKEIN!?
        Heh.. Eipä taida sun äidinkieles olla hyvä..=D???!


    • Naurettavaa meininkiä...

      Voi helv*tti, kyllä taas vaihteeks oikeen hävettää olla suomalainen! Suurin osa tähänkin keskusteluun osallistuneet ovat ahdasmielisiä, omaa napaa tuijottavia persoonia!
      Suurimmassa osassa viesteissä järjellä/tyhmyydellä ei ole osaa eikä arpaa mihinkään! Tunne ja mielipideasioista kun on kyse! Eli turhaan te täällä toistenne kanssa tappelette kuka on oikeassa kun se ei tule johtamaan mihinkään!!
      Jokaisella on oma yksilöllinen maailmankuvansa, joka kehittyy puoleen tai toiseen kokemusten myötä, joten eiköhän anneta jokaisen olla sitä mieltä esim. Turkista kuin on!
      Erilaisia mielipiteitä tottahan toki saa tuoda esille, mutta sen voi tehdä aikuismaisemmallakin tavalla (joka muuten antaa paljon fiksumman kuvan. Sitä kun niin moni täällä tuntuu huutavan, että kuka on fiksu ja kuka ei) eikä alkaa rähjätä pää punaisena kuka on bimbo jne. Mutta eipä taida järki paljon päätä pakottavan!

    • palsta

      on käsittääkseni matkailupalsta,ei mikää ihmissuhde asioiden setvimispaikka.Perustakaa itsellenne oma sellainen kaikki halukkaat,ei millään pahalla...

    • just me

      ootko melike muuten minkä näköinen??
      olis kiinnostavaa tietää...

      • melike

        Miksi haluat tietää minkänäköinen olen????!

        No, mulla on vaaleat kihartavat hiukset ja siniset silmät ja vartaloltani normaali.

        Ootko kenties nähnyt musta jossain kuvan???
        Haruniltako???!

        Pst, Harunin oikea nimi on Ilkay.. Jos tiesit???!


        -Melike-


        [email protected]


    • Saisinpa minäkin

      Kumpa löytyisi oma kulta minullekin Turkista, olen 16 v. Toivoa on vielä !!!

    • Julia

      Ootko lukenut Liza Marklundin kirjaa Uhatut? Se on tositapahtumiin perustuva, ja kertoo turkkilaisista miehistä. Suosittelen lukemista...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      188
      1512
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1237
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1153
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1094
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      105
      950
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      948
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      932
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      61
      910
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      885
    Aihe