Miksei keskusteluissa ole mahdollisuutta korjata viestiä?

Yksinkertainen 'korjaa' painike lähettämisen jälkeen, jolloin voi muokata tekstiä esim. kirjoitusvirheen ym.
Luulen, että tämä olisi useimmille mieleinen korjaus keskusteluihin, väärinymmärryksiä kun tuppaa tulemaan muutenkin.

11

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

Tämä on aiemminkin ehdotettu. Mutta ei se toiminto olisi pelkkää korjaamista varten.

Voihan olla, että AP esimerkiksi ylläpitää listaa jostakin, ja päivittää listaa ensimmäiseen postaukseen sitä mukaa kun vastauksia tulee. Jos kyseessä on esimerkiksi kilpailu.

• Minä kaipaan myös mahdollisuutta pystyä korjaamaan kirjoitusvirheitä samalla tavalla kuin FB:ssäkin. Rekatuilla mahdollisuus poistaa teksti ja kirjoittaa uudestaan mutta korjaamismahdollisuutta ei ole.

• Joissakin foorumeissa on lyhyt korjausaika, esimerkiksi 2 minuuttia, minkä jälkeen viestiä ei enää voi korjata.

Mahdollisuus esikatseluun voisi myös auttaa. Kun tekstinsä näkee hiukan toisen näköisenä kuin sitä kirjoitettaessa, kirjoitusvirheet huomaa helpommin.

• ....................

Entäs sitten kun viestä päivitetään tarkoituksella, mutta ei virheiden vuoksi?

• ei tuollaista

Jos korjaus tulisi niin ilmestyisi taas uusi ongelma. Väittelyssä häviävä taho muokkaisi viestiänsä niin että hänelle tulisi hyvvä mieli ja toinen vaikuttaisi idiootilta.

• Jollakin foorumilla on ollut siten, että jos viestiin on vastattu, sitä ei enää pääse editoimaan.

Tuolla taattiin se, että kommentti viittasi aina juuri tarkasti siihen tekstiin, jolle se oli vastattu.

Olisiko ollut aikanaan Maikkarilla? Se oli silloin...

• qywter

Suoli24:ssa ehkä. Käytän useita foorumeita jossa on editointimahdollisuus ja BBCode, siellä ei ole kyseistä ongelmaa kun käyttäjäkuntakin on uskottavampi.

• Talletetaan tietysti aikaisemmatkin jotka pääsee viestin "historiasta" katsomaan ihan kuin wikipediassa sivujen vanhat versiot.

• Ymmärtäjä

Mitä väliä jollain pienillä kirjoitusvirheillä? Eiköhän porukka tajua, vaikka pilkku tai piste puuttuisikin. Ei tämä ole mikään äidinkielenkoe. Typeriä just semmoiset pienet korjaukset "Anteeksi, edellisessä viestissä luki siis mummo osti tomaatteja, ei tomateja". Niinkö tosiaan?

• eitarvetta

Ei todellakaan ole tuolle tarvetta...

• Margit / TPLs

Viestien muokkausmahdollisuus ei ole hitti, vaikka puolestapuhujat ovatkin erittäin näkyvästi esillä.

Terveisin,
      Margit
      TPLs

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe