Miten kieltää syömästä ulkoa?

Käpyjä!

5 kk:n ikäinen pentu panee suuhunsa kaiken irti lähtevän pihalta vapaana ollessaan. Hihnassa tai sisällä tottelee hyvin irti- ja ei ota- käskyjä, pudottaa jopa herkkupalan käskystä. Ulkona vapana mussuttelee niin kepit kuin kävytkin. Miten saisi koiran tajuamaan, että käpyjen mussuttelu on kategorisesti kielletty? Nyt olen kulkenut koiran perässä pitkin pihaa ja rääkynyt joka kävyn kohdalla ei ota, mutta hermohan siihen menee. Männynkäpyjä, lehtiä ym. pihalla riittää.

7

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentu vielä

Vaikka pentu tietäisi ettei saa kaikkea syödä niin sillä on tosi vaikee hillitä itsensä. Kaikkea pitää maistaa että tietää miltä maistuu, varsinkin tuossa iässä.

• imperatiivi

Kyllähän sitäkin kannattaa miettiä, että mitä kaikkea sitten oikeasti tarvitsee kieltää. Itse en ole pennuiltani kieltänyt käpyjen ja keppien pureksimista, en näe siinä mitään mieltä. Pennut on pentuja.
      Suullaan koiraeläin tutustuu uusiin asioihin, ei niillä käsiä ole. Haluat estää pennultasi ihan luonnollista toimintaa.

• Pentu vielä

Samaa mieltä Imperatiivin kanssa. Meidän koira saa pureskella luonnon antimia(ei sentään yliajettuja eläimiä jne..). Muut roskat irottaa jo melkeen ilman käskyä nykyään.

• keppinen

No mitenkä vaarallista on, jos 1-vuotias puree ja myös nielee keppejä. Mulla on tälläinen nuori koira, joka ei piittaa mistään käskyistä, jos tarpeeksi lahoavan kepin löytää. Pelkään, että koira saa vatsavaivoja. Onko muilla näitä keppien syöjiä. Olen jo ajatellut ostaa kuonokopan, kannattaako.

• Pentu vielä

Kyllähän ne luunpalojakin nielee. Jos kokonaisia keppejä nielee niin ehkä voi ongelmia tulla..

• keppinen

No tää ottaa kepin suuhunsa ja puree ensin pienemmäksi ja sitten nielaisee. Olen huomannut, että kieltäminen vain pahentaa asiaa. Sitten natustelee matonreunaa kotona, kun ilmeisesti vatsa kipeä. Tästä on tullut meille sellainen kierre. Olen toisinaan meinannut luovuttaa ja antaa syödä, toivossa, että koira itse oppii. Miten teidän muiden koirat metsässä liikkuu.

• imperatiivi

" Sitten natustelee matonreunaa kotona, kun ilmeisesti vatsa kipeä. "
        - ei muuten kerro vatsakivusta mitään, vaan pureskelun tarpeesta. Pennut haluavat pureskella.

Omieni kanssa olen vaan antanut pureskella kävyt ja kepakot. Ihmisen jättämät roskat kiellän. En ole havannut mahaoireita kellään. Aikuiseksi tultuaan koira yleensä luopuu tästä roskan pureksimisestsa, se on pentumaista käytöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe