voiko opintoja nopeuttaa lukiopohjaisella?

juupas

Olen siis suorittanut lukion ja hain nyt lähihoitajaksi lukiopohjaiseen koulutukseen. Haaveena olisi ensihoidossa työskentely joten päätin ensin saada lähihoitajan ammatin ja sitä kautta yrittää amk opintoihin. Olisiko siis mahdollista saada lähihoitajan pätevyys 1-1,5 vuodessa että saisin edes hieman nopeutettua taivalta kohti unelma-ammattia. Varsinkin jos en amk:n pääse ensiyrittämällä..

1

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öäpå

Opintojen nopeus riippuu siitäkin, miten ne toteutetaan/jaksotetaan oppilaitoksessa.Lukion todistuksella saat kaikki yhteiset aineet (ATTO-aineet), vapaasti valittavat ja kaikille valinnaiset tutkinnot osat hyväksi luetuksi. Jäljelle ja pakolliset tutkinnonosat 15 ov 20 ov 15 ov 30 ov.
      Nuo pakolliset osat toteutetaan eri kouluissa erilailla. Yhdessä isossa oppilaitoksessa opintoaika on syksystä toisen vuoden kevään puoliväliin tai tammikuusta seuraavan kalenterivuoden syksyn puoliväliin, siis noin 1,75 lukuvuotta. Aikuisopiskelu on eri juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe