HAPPOJA MAHASSA

onko hoitoa tähän?

Onko mitään hoitoa siihen kun koira "röyhtäilee" syömisen jälkeen? Mikä auttas happoihin? Ahmii kyllä, mutta en ole ostamassa ahmijalle tarkoitettua kuppia vaikka oli ollut mietinnässäkin ja kun en usko, että se auttais pysyvästi, ettei ahmis ahmimiskupin käytön jälkeen.

9

8993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile pienempiä annoksia kerralla ensin; jos annat kerran päivässä ruokaa, niin siirry kahteen kertaan.

Ensin muut menetelmät kokeiltava, ei sekään paljoa auta vaikka eläinlääkäri määräisikin vatsahapposalpaajia, jotka tekevät kyllä vatsan hapottomaksi, jolloin ruoka ei sula niin kuin pitäisi, josta taas voi seurata puutoksia pitemmän päälle....

• kipale

Oma koirani myös röyhtäisee jokaisen aterian jälkeen. Koira saa 3 kertaa päivässä ruoan, syö ihan normaalitahtia aina, ei hotki. Kai se vaan samalla sitten nielee ilmaa, ajattelin jossain vaiheessa ostaa/tehdä jonkinlaisen telineen mihin kupit voi sijoittaa niin ettei koiran tarvitse lattian rajassa syödä. Se ilmeisesti olisi parempi muutenkin, kuin vain tämän "ongelman " takia.

• KJhkjshdf

Onko ruuassa liian vähän lihaa (eli liikaa viljaa, riisiä, perunaa tms.)?

Voisitko ostaa koiralle kongin tai vastaavan koiralelun, josta se söisi ruokansa pikkuhiljaa, nappula kerrallaan (ja saisi samalla viihdykettä)? Hinta ehkä kympin tai pari.

Oman koiran happamat röyhtäilyt loppuivat, kun osa ruuasta korvattiin jauhelihalla.

• kipale

(tiedän ettei vastaus ollut mulle mutta:)
        Meillä koira saa jauhelihaa ja muutakin raakaa lihaa ja kalaa ja aikalailla kaikenmoista muutakin, ja röyhtäisee siis jokaisen ruokailun jälkeen silti, eikä varmasti ole liikaa viljaa ruoassa. Kai se on (ainakin meillä) sitä ilmaa vaan.. Ja nappuloita jos annan niin pieree karmeita ja läjät on kun lehmällä..

• KJhkjshdf
        kipale kirjoitti:

Meillä koira saa jauhelihaa ja muutakin raakaa lihaa ja kalaa ja aikalailla kaikenmoista muutakin, ja röyhtäisee siis jokaisen ruokailun jälkeen silti, eikä varmasti ole liikaa viljaa ruoassa. Kai se on (ainakin meillä) sitä ilmaa vaan.. Ja nappuloita jos annan niin pieree karmeita ja läjät on kun lehmällä..

Yksittäiset röyhtäisyt ovat meilläkin normaaleja ja ok. Tarkoitin happamia röyhtäisyjä (jotka viittaavat myös närästykseen), jotka voivat johtua vääränlaisesta ruuasta ja joita tulee vasta jonkin ajan kuluttua ruokailusta. Vähän kuin tyhjän vatsan oksentelu, mutta lievempänä. Tällaisesta pääsin eroon ruuan laatua parantamalla. Kongi taas tepsii ahmimiseen ja ilmannielentään.

• ap ap

kong lelu on meillä, mutta se saa useamman nappulan siitä kerralla ulos ku heilauttaa sitä eikä lelun aukko ole iso eikä lelu iso koiralle

• nappulamerkin vaihto
        kipale kirjoitti:

väärä nappulamerkki jos pieree.

• molossi ei rek

Pitäisi selvittää mistä röyhtäily johtuu.

Joillekkin ahmiminen tekee sen,mutta toisille ei kuitenkaan.Ahmiminen ei myöskään kaikille tee mitään "vaivaa".Joillekkin auttaa kupin korotus.Eli syöntiasennon muutos.
      Voi koettaa ensin vaikka niin,että laittaa kupin kirja/kirjojen päälle(koosta riippuen)tai jonkun muun korotuksen päälle.Ettei tarvi ostaa telinettä,jos ei tarvitsekkaan tai halua muuten sitä käyttää.

Mutta aika usein on kyseessä,jos siis enemmän röyhtäilee ja "vaivaa",niin sopimaton ruoka tai ruuassa on jotain sopimatonta.Sopimaton ainesosa voi olla ihan mitä vaan,on ihan yksilöllistä.
      Eli viimekädessä sitten vaan tutkimaan tuo asia ja tarvittaessa ruokaremontti.

En myöskään noita happosalpaajia käyttäisi.Useinmiten vaan pika apu,jos käy,mutta itse syytä harvemmin poistaa.Ja muutenkin turha käyttää lääkkeitä,ellei ihan pakko.

Ja kuten jo mainittu,yksittäiset röyhyt ruuan jälkeen on ihan normaaleja.

• ap ap

koira ahmii vaikka pidän kuppia pään/selän kohdalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe