Puikot tahmeita

paljon kutonut

Ostin juuri muovisen(?) pyöröpuikot ja aloin kutoa sellaisella langalla, joka on hyvin epätasainen paksuudeltaan. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta sen langan luisto puikolla on tosi nihkeää. Joskus olen kuullut niksejä, miten puikon saa liukkaammaksi, mutta en muista. Onko teillä mitään neuvoja?

13

7050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilkku

      Olen kuullut että perunajauho auttais. Sivelet puikot perunajauholla ja pyyhkäset ylimääräset pois. Toinen minkä itse teen uusille puikoille on pesu pesuaineella esim. fairilla. Itse en ole tykästynyt muovipuikkoihin.

    • neuloja myöskin

      Kannattaa pestä kädetkin hyvin ja kuivata sen jälkeen kunnolla. Minä neulon aina kun voin bambupuikoilla, eikä kädet hikoile; kuten muovisilla ja metallisilla puikoilla. Bambusta tehtyjä puikkoja saa hyvinvarustetuista käsityöliikkeistä. Ovat kestäneet minulla jo monta vuotta eivätkä katkeile ja eivätkä väänny!

      • yks

        Onko PYÖRÖPUIKKOJAKIN bambusena?????????????


    • Tahma

      Joidenkin lankojen materiaali on vain sellaista, että se ei oikein luista. Ei auta kuin kestää...

      • koville otti

        Kiitos viesteistänne. Luulen, että tässä tapauksessa oli vikaa langassa, koska ennen ei näin vaikeata se kutominen ollut. Joten vinkkinä kaikille älkää ostako sellaista lankaa, jonka nimi on muistaakseni joku Happy tai Hippy, jos joudutte tekemään siitä ison työn. Tuo kaulaliina nyt vielä menetteli.


      • Seija333

        Hio sukkapuikot nahkalla


      • 14vuottavanhaketju

        Kaivoit sitten yli 14 vuotta vanhan viestiketjun esille ja päätit siihen vastata. Eiköhän tuokin kyselevä kutoja ole jo saanut puikkonsa luistamaan.


      • Anonyymi
        14vuottavanhaketju kirjoitti:

        Kaivoit sitten yli 14 vuotta vanhan viestiketjun esille ja päätit siihen vastata. Eiköhän tuokin kyselevä kutoja ole jo saanut puikkonsa luistamaan.

        Mitä väliä??!! Pöljä. Aina on vinkit tervetulleita. Etkö sinä halua elämääsi neuvoja kuin määrättynä vuonna? Ilmankos ei kehitystä tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä??!! Pöljä. Aina on vinkit tervetulleita. Etkö sinä halua elämääsi neuvoja kuin määrättynä vuonna? Ilmankos ei kehitystä tapahdu.

        No niinpä! Tänään on 21.1.20 ja googlaan juuri netistä, miten sais noi bambupuikot liukkaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä! Tänään on 21.1.20 ja googlaan juuri netistä, miten sais noi bambupuikot liukkaiksi.

        Samoin minä olen tapellut pyöröpuikkojen kanssa vuonna 2021 ja etsinyt netistä kokemuksia, joten kiitos teille jotka olette vastailleet vuosien takaiseen viestiin.


      • Anonyymi
        14vuottavanhaketju kirjoitti:

        Kaivoit sitten yli 14 vuotta vanhan viestiketjun esille ja päätit siihen vastata. Eiköhän tuokin kyselevä kutoja ole jo saanut puikkonsa luistamaan.

        Hyvä kun löytyi vanha viesti, mulla sama ongelma just nyt 2021


    • En osaa neuloa mutta liukkautta saa mm. Teflon sprayllä tai silicon spray. Annatte vain kuivua ennen Käyttöä. Puu materiaalit vahat tai lakkaus lakka tosin ei anna puupohjaisten hengittää.

    • Anonyymi

      Kynttilän tali auttaa puikon luistoa. Hiero puikkoja kynttilän pintaan ja hankaa sitten talouspaperilla liiat talit pois. Vanha konsti, mitä tämä mummu käuttää. Prymin puikot eivät tahdo luistaa. En enää osta niitä. Vanhat metallipuikot tai luistavat muovipintaiset minulle hyvät, puiset ei.

      Huonot puikot kyllä ärsyttävät. Menee koko neulomisen into sellaisilla. Pyöröpuikoissa taas on liian lyhyt suoraosa meikäläisen räpylään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe