Kävin mieheni kanssa talven päällä pikku kylpylässä Keski-Suomen alueella. Siinä pidennetyn viikolopun aikana päätimme ottaa kumpikin hoito-osastolla lämpimän savikäärehoidon ja sen päälle kummallekin koko hieronta.
Jotenkin tuli koko hoidosta hiukan outo olo, kun sitä savea sitten oli molemmilla melkein joka läpösessä ja kolossa, kun hoitaja kehoitti ottamaan kaikki vaatetuksen pois. Millekään intiimialueelle ei laitettu mitään suojaa. Kun sitten savikääreet käänneltiin päälle, niin voitte vain miettiä sen tuntemuksen, kun se alkaa valumaan joka paikkaan.
Puolen tunnin savikääreen jälkeen keho pyyhittiin märillä pyyhkeillä ja sitten siirryttiin kehon hierontaan. Onko menetelmä todellakin tällainen, kun olimme ekaa kertaa savihoidossa ? Tuli aikalailla suttaamisen tuntu koko touhusta...
Lämmin savikääre + hieronta
1
417
Vastaukset
- Mutasilmä
Tervehdys Savisilmä! Vertaan sinulle annettua savihoitoa, mutakylpyyn. Siinä myös ollaan täysin alastomana, pötkötellään "kaukalossa" ja lämmin muta kaadetaan päälle.
Hoitaja kääntää vielä vartalon ylle muovilakanan ja lopuksi viltin. Siinä sitä sitten pötkötellään ja vaivutaan "nirvanaan". En voisi kuvitella, että tätä hoitoa annettaisiin vaatetus yllä, tai pikkarit jalassa? Kyllä nämä hoitajat ovat nähneet niin paljon erilaisia vartaloita, ettei siitä kannata ottaa stressiä, että joutuu olemaan hetken nakusillaan! Ja se että savea tai mutaa valuu joka reikäseen, mitä se haittaa, tuleepahan kaikki paikat hoidettua! Itsekkin rentoutuu paremmin, kun ei ole ylimääräisiä vaatekertoja välissä! Kannattaa hoidot ottaa aina avoimin mielin, niin itsekkin rentoutuu paremmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805549
- 1263897
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj423695- 663414
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262858Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72379- 252151
- 2022065
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4431727Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91658