Liikenteen melu? Musiikin kuuntelu?
Riittääkö korvatulpat baarissa ym?
Voinko siis kulkea rauhassa kaduilla ilman pelkoa että liikenteen melu pahentaisi tinnitusta. Ja voinko katsoa rauhassa telkkaria. APUA, kukaan ei tiedä!!!
Ei ole meluvauriota mulla, ainoastaan tinnitus.
Mikä pahentaa tinnitusta?
7
224
Vastaukset
- kohtalotoveri1
Liikenteen melu on tuskin liikaa korville. Riippuu tietenkin tiestä, mutta mielestäni vasta monikaistainen tie tunnelissa voi nostaa melun haitalliselle tasolle. Samoin ohiajavan bussin paineilman sihahdus, varsinkin jos se on aivan vieressä (kosketusetäisyys).
Musiikkia voi kuunnella maltillisella voimakkuudella, samoin musiikin kuuntelu kuulokkeilla on ok, JOS musiikki on hiljaisella. Musiikin kuuntelu kuulokkeilla melussa, esim bussissa, voi vaatia musiikin asettamista niin kovalle että haittoja alkaa jo ilmetä.
Telkkarin katsomisesta ei ole mitään haittaa, kunhan äänenvoimakkuus on hillitty.
Baarissa _ei välttämättä_ riitä korvatulpat! Melu esim kaiuttimen vieressä tai tanssilattialla voi olla niin kova että vaikka korvatulpat vaimentavat melua, ne eivät tee sitä riittävästi. - dasda
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Eniten mua vaan huolettaa se, että voinko ruokalassa olla kevein mielin vaikka melun takia sen jälkeen saattaa tinnittää vähän kovempaa jonkun aikaa. Tinnitus kuitenkin palaa normaalille tasolle kun oon ollu hetken jossai rauhallisemmassa paikassa. Ja just tuo, että voinko kaduilla kuljeksia ilman pelkoa siitä että aiheutan ittelleni pahemman tinnituksen.
En haluais liikaa miettiä näitä, mutta tinnitus alkoi pari viikkoa sitten ilman syytä ja oon neuroottisena kolunnu nettiä läpi ja ettiny vastauksia. Ilman absoluuttisia totuuksia tietenkin, mikä hermostuttaa ja stressaa. - lekuriin
Menisin kyllä tutkimuksiin, jos tinni jo pari vkoa "inissyt". Et voi tietää, onko melusta tai onko lisäksi kuulonalentumaa. Itselläni tuli tinni ja tuntui, että normaali kuulo, mutta keskussairaalassa huomattiin, että korkeat äänet häipyneet. Alussa tinniin voi kokeilla lääkitystäkin, itselleni määrättiin ns. verenkiertoa parantavaa lääkitystä, muttei enää auttanut, koska luulin, että tinni häipyy itsekseen eikä mitään kiirettä tutkimuksiin. Nyt takana tinniä tasan 27v ja harmittaa, etten heti mennyt vastaanotolle. Vieläkin kaihertaa se, että jos se lääke olisi alussa sittenkin auttanut.
- dasda
Tiedän koska kävin jo. Kahdesti kuulokokeessa vieläpä, normaalia parempi kuulo. Yritän huomenna saada lääkärin kiinni ja kysyä voisiko ylipainehappihoito toimia/ lääkkeet. Kellää muute mitää hajua tosta ylipainehappihoidosta, että soveltuuko se vain meluvaurion saaneelle? Luulen, että ei ole väliä jos noita lääkkeitä ottaa heti vai myöhemmin?
- Niska
No oletko edes kokeillut tätä testiä ?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977 - dasda
olen kokeillut eikä muuta mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458580Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472449Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272251- 371995
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221390Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091147Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015