Mikä pahentaa tinnitusta?

dasda

Liikenteen melu? Musiikin kuuntelu?
Riittääkö korvatulpat baarissa ym?

Voinko siis kulkea rauhassa kaduilla ilman pelkoa että liikenteen melu pahentaisi tinnitusta. Ja voinko katsoa rauhassa telkkaria. APUA, kukaan ei tiedä!!!

Ei ole meluvauriota mulla, ainoastaan tinnitus.

7

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri1

      Liikenteen melu on tuskin liikaa korville. Riippuu tietenkin tiestä, mutta mielestäni vasta monikaistainen tie tunnelissa voi nostaa melun haitalliselle tasolle. Samoin ohiajavan bussin paineilman sihahdus, varsinkin jos se on aivan vieressä (kosketusetäisyys).

      Musiikkia voi kuunnella maltillisella voimakkuudella, samoin musiikin kuuntelu kuulokkeilla on ok, JOS musiikki on hiljaisella. Musiikin kuuntelu kuulokkeilla melussa, esim bussissa, voi vaatia musiikin asettamista niin kovalle että haittoja alkaa jo ilmetä.

      Telkkarin katsomisesta ei ole mitään haittaa, kunhan äänenvoimakkuus on hillitty.

      Baarissa _ei välttämättä_ riitä korvatulpat! Melu esim kaiuttimen vieressä tai tanssilattialla voi olla niin kova että vaikka korvatulpat vaimentavat melua, ne eivät tee sitä riittävästi.

    • dasda

      Kiitos nopeasta vastauksesta!

      Eniten mua vaan huolettaa se, että voinko ruokalassa olla kevein mielin vaikka melun takia sen jälkeen saattaa tinnittää vähän kovempaa jonkun aikaa. Tinnitus kuitenkin palaa normaalille tasolle kun oon ollu hetken jossai rauhallisemmassa paikassa. Ja just tuo, että voinko kaduilla kuljeksia ilman pelkoa siitä että aiheutan ittelleni pahemman tinnituksen.

      En haluais liikaa miettiä näitä, mutta tinnitus alkoi pari viikkoa sitten ilman syytä ja oon neuroottisena kolunnu nettiä läpi ja ettiny vastauksia. Ilman absoluuttisia totuuksia tietenkin, mikä hermostuttaa ja stressaa.

    • lekuriin

      Menisin kyllä tutkimuksiin, jos tinni jo pari vkoa "inissyt". Et voi tietää, onko melusta tai onko lisäksi kuulonalentumaa. Itselläni tuli tinni ja tuntui, että normaali kuulo, mutta keskussairaalassa huomattiin, että korkeat äänet häipyneet. Alussa tinniin voi kokeilla lääkitystäkin, itselleni määrättiin ns. verenkiertoa parantavaa lääkitystä, muttei enää auttanut, koska luulin, että tinni häipyy itsekseen eikä mitään kiirettä tutkimuksiin. Nyt takana tinniä tasan 27v ja harmittaa, etten heti mennyt vastaanotolle. Vieläkin kaihertaa se, että jos se lääke olisi alussa sittenkin auttanut.

    • dasda

      Tiedän koska kävin jo. Kahdesti kuulokokeessa vieläpä, normaalia parempi kuulo. Yritän huomenna saada lääkärin kiinni ja kysyä voisiko ylipainehappihoito toimia/ lääkkeet. Kellää muute mitää hajua tosta ylipainehappihoidosta, että soveltuuko se vain meluvaurion saaneelle? Luulen, että ei ole väliä jos noita lääkkeitä ottaa heti vai myöhemmin?

    • Niska
    • dasda

      olen kokeillut eikä muuta mitenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe