5 kk urospennun uhittelu

puudeli123

Hei!

5 kk vanha urospentumme on ilmeisesti lähestymässä murkkuikää. Se uhittelee perheessämme etenkin miehelleni, minun seurassani ei tee ilkeyksiä eikä edes yritä. Onko muilla kokemusta urospennun haastamisesta miespuolista perheenjäsentä?

8

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauskaa tuo

      Että kääpiökoirapennuista tällasia juttuja tulee..
      Älkää antako sen uhitella, kävelkää vaikka kohti ja sanokaa "pois". Ja jos koira on kulkutielläsi niin kävelet sitä kohti niin että koira väistää, ei ihminen.
      Voisi myös auttaa jos miehesi kouluttaisi koiraa ja loisi siihen sellasenki suhteen, koira oppii kuuntelemaan häntäkin. Jos hän ei siis jo ole kouluttamisessa mukana..

      • Vähän kanssa

        epäilen että kannattaisi alkaa panostaa tapakasvatukseen toko-harjoittein ja temppujen opetteluun enemmän. Koira alkaa tarvita vaativampia tehtäviä kuin te tällä hetkellä pystytte sille antamaan.

        Jos kaipaa ideoita mitä voisi opettaa ja mihin kaikkeen koira parhaimmillaan pystyy niin juutuubissa on ja googlella löytyy.


    • puudeli123

      Ei ole kyseessä kääpiörotu vaan keskikokoinen ylösajava lintukoira. :) Ilmeisesti pentu ei vaan kunnioita toista omistajaansa sitten samalla tavalla. Kiinnostaisi vain kuulla muiden kokemuksia urospentujen uhmaiästä yleensä, kun tämä koira itselläni ensimmäinen uros on, vaikka kokemusta ja tietämystä koiran kouluttamisesta onkin muunrotuisten narttujen kanssa.

      • 17+7

        Suokkiko se on?


      • Kyllä meilläkin

        Koira tottelee paremmin minua koska minä olen sen kouluttanut. Mutta en ole missään nimessä antanut uhitella toisia, eli sinullakin on siinä tehtävä jos koira kerta sinua kunnioittaa. Näytä sille jo pienestä missä sen paikka laumassa.
        Tuossa iässä omani rohkastui niin että rupes tekemään omia päätöksiä, kun näki jotain, esim toisen koiran niin lähti moikkaamaan ilman minua jne.
        Sen jälkeen koira piti KOULUTTAA siihen et pysyy lähellä.
        Nyt meillä onkin todella hyvän itseluottamuksen omaava mutta nöyrä koira.


    • Puppuavaan

      Ei kyllä noin nuori vielä tule murkkuikään, rohkaistumista tuo vasta on. Rupeaa vasta tajuamaan jostain jotain, ei varmaan kyllä oikeasti ketään haasta vielä muutamaan kuukauteen. Pennun leikkiä ja höpöilyä vaan. Kuri sille koiralle niin ei sitten murkkuna alota oikeasti isottelemaan!

    • temmi-emmi

      "Uhittelee" "tekee ilkeyksiä" - väärinkäsitysten välttämiseksi olisi parempi konkreettisesti kirjoittaa, mitä' se koira oikein tekee. Myöskin leikkiinhaastaminen voidaan tulkita tuollaiseksi.
      Kyllä miehesi on ihan itse ryhdistäydyttävä, jos puolivuotias pentu alkaa silmille hyppimään. Hänen käytöksessään koiraa kohtaan on varmasti vikaa. Kunnioitus on itse ansaittava, ei sitä toinen voi temppuna opettaa. Miehesi saattaa siis omalla käytöksellään aiheuttaa pennun häröilyn, jotenkin villitsee tms.

    • ap123

      Kunnioitusta ei voi temppuna opettaa, mutta "tempuilla" ja tokoilulla sitä kunnioitusta ansaitaan koiralta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe