Huutoitku

yellliii

Kiinnostaisi tietää miten paljon/missä tilanteessa teidän vauvat itkevät huutoitkua, vai itkevätkö ollenkaan?
Minulla on 4kk vauva joka silloin tällöin väsyneenä aloittaa huutoitkun vaikka olisinkin hänet laittanut nukkumaan ennen sen alkua. Meillä ei ole säännöllisiä päikkäreitä vaan annan nukkua silloin kun nukkuu, monesti nukahtaa itse sohvalle tai lattialle päiväsaikaan, jos käydään ulkona niin takuuvarmasti nukkuu vaunuissa tai turvakaukalossa, illasta ei oikein osaa nukahtaa itsekseen pienille unille vaan otan hänet monesti meidän sänkyyn virelleni ja koitan saada nukkumaan kun alkaa näyttää väsymyksen merkkejä... siitä huolimatta että olen vierellä ja on rauhallinen ympäristö nukahtamiseen saattaa aloittaa huutoitkun. Tilanne on vielä pahempi jos hän on väsynyt ja viimeinen maito ennen varsinaista nukkumaan menoa on antamatta (syö aina 6krt/vrk.)

4

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä toimii näin

      Yleensä meidän lapselta (3kk) tulee huutoitkua vain nälkäisenä. Joskus jos on väsy päässyt yllättämään ja ei saa mieleistään nukahtamisasentoa, niin huutoitku voi myös tulla.
      Meidän poika nukahtaa oikeastaan iltaisin mieluiten ihan itse pinnasänkyynsä. Eli kun hän alkaa näyttää väsyneeltä, koitan vielä tankata hänet ja sitten peittelen omaan pinnasänkyynsä ja jätän rauhaan. Hetken kiehnäilee siellä ja sitten nukahtaa.
      Jos näin ei käykkään (eli huutaa heti kun laitan hänet sinne) tai huutaa hetken päästä, niin sitten hänelle 99% varmuudella jäi kuitenkin vielä vähän nälkä. Ei jostain syystä siis syönyt itseään heti kylläiseksi. Sitten annan siis ruokaa vielä ja takaisin nukkumaan.

      Toisinaan poika kaipaa kuitenkin sylissä rauhoittumista. Silloin otan toukasti kainaloon, niin että pää on syvällä kainalossa (samoin, kuin imettäisin) ja laitan tutin suuhun. Tähän rauhoittuu lähes aina.

      • Tämä toimii meillä

        Ja piyi vielä jatkaa, että teillä vauva jo 4kk, eihän vain hampaat teevtuloaan ja kutittele suussa?

        Tai oletko aloittanut kiinteät?
        Jos olet, nion ne voivat aiheuttaa vatsanväänteitä.
        Jos et ole, niin saako tarpeeksi energiaa maidosta?


      • Energiaa maidosta
        Tämä toimii meillä kirjoitti:

        Ja piyi vielä jatkaa, että teillä vauva jo 4kk, eihän vain hampaat teevtuloaan ja kutittele suussa?

        Tai oletko aloittanut kiinteät?
        Jos olet, nion ne voivat aiheuttaa vatsanväänteitä.
        Jos et ole, niin saako tarpeeksi energiaa maidosta?

        Maidosta saa enemmän energiaa kuin kiinteästä ruoasta... Korvikevauvoille suositellaan yleensä kiinteiden aloitusta imetettyjä aiemmin (usein 4 kk iässä), etteivät maitomäärät kasvaisi liian suuriksi. Imetetyillä maidon määrällä ei ole väliä, sitä saa mennä paljon.


      • ap.
        Tämä toimii meillä kirjoitti:

        Ja piyi vielä jatkaa, että teillä vauva jo 4kk, eihän vain hampaat teevtuloaan ja kutittele suussa?

        Tai oletko aloittanut kiinteät?
        Jos olet, nion ne voivat aiheuttaa vatsanväänteitä.
        Jos et ole, niin saako tarpeeksi energiaa maidosta?

        Ei näy hampaiden alkuja vielä ja tätä huutoitkua on kyllä itkeskellyt välillä aikaisemminkin. Korviketta menee aika reippaasti ja kiinteät olisi tarkoitus aloittaa ensi viikolla. Olen yhdistänyt huutoitkun väsymykseen sillä on sitä ennen hieroskellut silmiään ja näyttänyt muutenkin väsyneeltä, ei vai saa nukahdettua ajoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe