Mitä tekisitte toisin?

Äiti -58

Olen 56 vuotias 5:n lapsen äiti. Monesti on tullut mieleen lasteni lapsuus nyt kun kaikki ovat lähteneet jo maailmalle. Miettinyt että jos nyt tällä järjellä saisin nuo lapseni että mitä tekisin toisin. Vanhimman lapsistasi sain 21 vuotiaana ja olin niin kasvattajaa. Hänen kanssaan katsoisin sormien läpi asioita enkä joka välittäisi pikkuasioista. Yleisesti jokaisen lapseni kohdalla kehuisin ja kannustaisin vielä enemmän. Mitä te muut äidit ja isät tekisitte toisin?

4

192

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnii

Imettäisin. Koettaisin rintakumia. En luovuttaisi 7vko kohdalla, vaikka kuin olin vaikeassa masennuksessa, vaikka kuin poika ei saanut otetta, vaikka kuin oli rimpuilua ja pääsin imettämään vasta viikon vanhaa (sektio, lastenosasto... huoh)

Poika on vasta 2 vuotta, mutta tuota kadun edelleen ja varmasti pitkään. Onneksi on iso, älykäs, nopeasti sairastava ja yleensäkin vähän sairastava, niin voin edes ajatella, että ei hän liikaa menettänyt. Kai...

• Pieni murhe

20:n vuoden kuluttua sinua hymyilyttäisi tämä vastauksesi, kun katsoisit asiaa laajemmasta perspektiivistä.

• joka vanhoja muistel

Minusta vanhoja asioita on turha muistella-varsinkaan itseään syyllistäen tai huonoja asioita menneisyydestä muistellen.

Eiköhän useimmat yritä tehdä kulloisessakin tilanteessa aina parhaansa. Se koskee niin lasten kasvatusta kuin esim. työelämääkin.

Nuoria äitejä vaivaa usein väsymys: lapset ovat pieniä, töissä on käytävä, on taloudellisesti tiukkaa, opinnot ovat ehkä kesken. Puoliso ei tue riittävästi. Vaikea siinä on olla joka hetki täydellinen äiti, varsinkin jos lapsia on vielä kovin monta.

Kannatta olla itseään kohtaan anteeksiantavainen ja suunnata katse kohti tulevaisuutta. Menneisyyttä ei voi kuitenkaan muuksi muuttaa.

Itse olisin taas toivonut omalta äidiltäni enemmän kurinpitoa. Äiti oli muuten täydellinen mutta huono kurinpitäjä. Koko aikuisikäni olen etsinyt itselleni auktoriteettia. Jos joskus saan oman lapsen, aion pitää lapselle kovaa komentoa, jotta hänen ei tarvitse etsiä aikuisena auktoriteetteja elämäänsä.

• Opiskelu kannattaa

Kehunut ja kannustanut olen, mutta jos katson aikaa taaksepäin, olisin nyt vanhempana ja viisaampana yrittänyt repiä vielä enemmän aikaa heille, kun he olivat ala- ja yläkoululaisia. Se aika hujahti jotenkin liian nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1789
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      923
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      113
      831
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      621
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe