Lapseton elämä ihanaa ja vapaata

Samaa kierrettä

Ihanaa kun ei tunge kamalat sukulaiset, varsinkaan ärsyttävät anopit ikkunoista ja ovista väkisin sisäään.

Ei tarvitse lasten roinaa haalata sisään ja ulos ja kierrellä kirpputoreilla vanhaa romua ja lumppua haalaamassa. Kerran kävin kirpputorilla ja yökötti sen vanhan lumpun ja romun hajukin.

Koti pysyy puhtaana eikä räkä ja paska haise nurkissa. Ei tarvi koiranrakkejakaan ottaa kun joka lapsiperheessä hinataan jotain rakkiakin vielä.

Lapsiperheissä on ruuan puppua huonekaluissa ja rasvaisia likaisia sormenjälkiä joka paikassa. Tunkkainen paha haju siivottomuudesta, joka osaksi tulee niistä vanhoista kirppari lumpuista ja krääsästä.

Kotia ei voi sisustaa kauniiksi ja viihtyisäksi vaan se on kuin joku sotkuinen haiseva varasto ja hotellikin vielä varavuoteita joka nurkassa. Uusi asunto menee nopeasti pilalle.

Naapurissa eli kaksi vuotta uudessa asunnossa lapsiperhe ja oli seinätkin töhritty ja kaikki hajotettu. Jos ei ole oma asunto niin siitä ei välitetä vähääkään.

Ihmettelen niitä jotka eivät osaa nauttia lapsettomasta rauhallisesta elämästä ja vapaudesta olla ja elää niin kuin lystää varsinkin sukulaisten juoksematta koko ajan nurkissa määräilemässä. Ei tarvitse olla naimisissa anopin ja apenkaan kanssa. Riippuvainen sukulaisten lastenhoito avusta ja valittaa rahapulaa joka mutkassa. Ei tarvitse tila autoa sen kuorman ja romujen kuljettamiseen niin kuin ne ajelee pitkäperäisellä kottosella puoli omaisuutta autonperässä.

Koko nuoruus menee hukkaan ja ihminen vanhentuu ennenaikojaan. Naisen pitää käydä lörpsähtänyttä etumustaan korjailemassa ja naamavärkkiä jos on äijä lähtenyt. Keski- ikäisen vanhan akan pitää baanalla bailata kuin teini konsanaan, elää menetetty nuoruus uudelleen rupsahtaneessa kuosissa. Seuraavaksi täytyy alkaa pitää hotellia lapsenlapsille eikä tarvitse miettiä mihinkä rahansa törsää.

16

2026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta-argumentteja

      Outoja argumentteja sinulla.

      Minulla on kivoja sukulaisia, anoppi vasta ihana ihminen onkin, auttavainen, sydämellinen persoona. Jos on kamalia sukulaisia, niin sitten heidän kanssaan ei tarvitse olla tekemisissä, eikö vain?

      Kirpputorillehan ei ole mikään pakko mennä, vaan vaatteet ja tarvikkeet voi hankkia uutena. Monet ajattelevat ekologisesti ja suosivat kierrätystä, vaikka varaa olisi uuteenkin. En ole huomannut kirppiksillä mitään erityistä lasten tavaroista tulevaa hajua.

      En tiedä, miltä räkä haisee, joten en osaa ottaa kantaa. Kymmenien vuosien ajan lapsiperheissä vierailleena en ole moiseen ilmiöön törmännyt. Lapsen voi opettaa potalle isommalle hädälle jo varsin varhaiin, joten aika harvassa nämä pee-kokemuksetkin ovat. Kamalampi löyhkä se on mennä talon isännän jälkeen veskiin. Ison miehen göntsät ne vasta haisevat. Ulostaminen on sitä paitsi luonnollista. Kai sinäkin harrastat sitä? Ja tuskin hajutonta sinunkaa jätöksesi ovat.

      On oma valinta, syövätkö lapset ruokapöydässä vai saavatko syödä esim. sohvalla. Tämä ei minulle kuulu ja minua ei haittaa jokin tahra sohvassa. Pikemminkin haittaa täysin nuoltu ja asumattoman oloinen "sisustuslehtikoti". Ja voithan pysyä poissa näistä kodeista. Epäilenpä, ettei sinua koskaan kutsutakaan: "sitä kireää ja ikävää vanhaapiikaa".

      Enpä ole huomannut, että äitiyden kokeneet olisivat yhtään sen rupsahtaneempia kuin muutkaan naiset. Päinvastoin lasten ja nuorten läsnäolo pitää nuorekkaana. Ja mitä sitten vaikka olisivatkin? Kai rikas eletty elämä saa ulospäinkin näkyä? Harva äiti lapsiaan johonkin muovinaamaan vaihtaisi.

      Mutta jälleen kerran luonnonvalinta osoittaa voimansa. Sinun kaltaisesi iljetykset häviävät maan päältä eivätkä luojan kiitos siirrä geenejään eteenpäin. Tietävät huonon luonteensa ja perimänsä itsekin ainakin alitajuisesti ja hyvä niin.

    • äty33

      Kyllä se on joidenkin elämä surkeaa. Pitkään lapsettomana parisuhteessa eläneenä, voin sinulle kertoa että elämä ilman lasta on todella tyhjää ja rakkaudestakaan ei tiedä mitään.Tämän kaiken saa huomata vasta kun oma lapsi on vierellä.Minäkin luulin aina ennen että ilman lasta on onni. Olihan se, mutta tänään on superonni.

      • Onnipa onni

        Joillekin voi olla superonni myös se, ettei lasta ole, jos sitä ei kerran halua.
        Ja ainakaan itsellä ei elämä ole ollenkaan tylsää ilman lapsia, päinvastoin, paljon on matkoja ja harrastetta, ei pääse tylsistymään.
        Rakkaudestakin tiedän sen verran että rakkaita minulla on ukon lisäksi muitakin, esimerkiksi sisarukset ja heidän lapsensa. Toki se äidin rakkaus on erilaista ja syvempää ilmeisesti. Mutta kun siitä ei tiedä mitään, ei sitä osaa edes kaivata.
        Jokainen siis eläköön tavallansa.


      • nää on näitä

        Kyllä sitä ennen lastakin tietää siitä suurimmasta rakkaudesta ja onnesta, joillekin meistä se oma puoliso vain on se kaikista suurin rakkaus, vaikka lastenkin puolesta voisi vaikka kuolla. Eipä elämä lasten jälkeen sen kummempaa ole ollut kuin lapseton onnellinen elämä, erilaista vain.


      • …………..

        Aloitus ei ollut kaksinen, mutta: "Pitkään lapsettomana parisuhteessa eläneenä, voin sinulle kertoa että elämä ilman lasta on todella tyhjää ja rakkaudestakaan ei tiedä mitään."

        Ehkä sinun elämäsi oli tyhjää ja rakkaudetonta ilman lasta. Minun ei. Olen tahattomasti lapseton, mutta olen siitä huolimatta onnistunut löytämään itselleni onnellisen elämän.


      • aika pimmeeeetä
        nää on näitä kirjoitti:

        Kyllä sitä ennen lastakin tietää siitä suurimmasta rakkaudesta ja onnesta, joillekin meistä se oma puoliso vain on se kaikista suurin rakkaus, vaikka lastenkin puolesta voisi vaikka kuolla. Eipä elämä lasten jälkeen sen kummempaa ole ollut kuin lapseton onnellinen elämä, erilaista vain.

        jaa väitätkö ettet ole saanut lapsista mitään elämääsi muuta kuin "erilaisuutta?". minä ainakin olen. koko elämä on kääntynyt ylösalaisin. olen saanut tyttäreni lapsettomuushoidoillaja vannon ettei mikään ole näin ihanaa kuin äitinä olo. en tajua miksi ihmiset jotka eivät lapsia halua,tulevat tänne asiasta jauhamaan. minusta siinä heijastuu katkeroitunut ihmisen ieli. minä en vaan ymmärrä. tämä palsta on tarkoitettu lapsettomuudesta kärsiville alunperin mutta nyt jopa otsikko on muuttunut koska lapsettomat haluavat silti puuttua aiheeseen mikä "ei heitä kiinnosta".. miksi pilata hyvä palsta? koska huvittaa? täällä olisi tarkoitus jutella kipeästä aiheesta mutta heti kun avasin jutun niin tuee joku lässyttäj' jauhamaan miten nauttii ajasta ilman lapsia. voi laupias taivas..menkää nyt vaikka mopo palstalle.


      • angrybutterfly-72
        ………….. kirjoitti:

        Aloitus ei ollut kaksinen, mutta: "Pitkään lapsettomana parisuhteessa eläneenä, voin sinulle kertoa että elämä ilman lasta on todella tyhjää ja rakkaudestakaan ei tiedä mitään."

        Ehkä sinun elämäsi oli tyhjää ja rakkaudetonta ilman lasta. Minun ei. Olen tahattomasti lapseton, mutta olen siitä huolimatta onnistunut löytämään itselleni onnellisen elämän.

        ei se elämä ole todellakaan trkoituksetonta tai rakkaudetonta ilman lapsia,sitä ei kukaan voi väittää. mutta jos haaveilee lapsista ja 10 v yrityksen jälkeen saa tietää ettet niitä koskaan luomusti saa koska onnettomuus tuhosi tärkeän osan niin kyllähän se juttu niin on että kun 12 v yrittämisen jälkeen testi näyttää plussaa niin on se aivan eri asia kuin olla lapseton ja onnellinen. ette te sitä koskaan voi ymmärtää.
        tietenkään se ei ole kaikille sama tunne eikä voi ollakkaan koskaan.muuten oltaisiin kohta tunnevammasia.


      • …………..
        angrybutterfly-72 kirjoitti:

        ei se elämä ole todellakaan trkoituksetonta tai rakkaudetonta ilman lapsia,sitä ei kukaan voi väittää. mutta jos haaveilee lapsista ja 10 v yrityksen jälkeen saa tietää ettet niitä koskaan luomusti saa koska onnettomuus tuhosi tärkeän osan niin kyllähän se juttu niin on että kun 12 v yrittämisen jälkeen testi näyttää plussaa niin on se aivan eri asia kuin olla lapseton ja onnellinen. ette te sitä koskaan voi ymmärtää.
        tietenkään se ei ole kaikille sama tunne eikä voi ollakkaan koskaan.muuten oltaisiin kohta tunnevammasia.

        No mulla se testi ei tule näyttämää plussaa, vaikka yrittäisimme 30 vuotta. MIelestäni mun ei edes tarvitse ymmärtää, miten ihanaa se lapsen saaminen olisi. Iloitkaa te, jotka voitte saada lapsia.


    • zcv

      Tälläisista aloituksista tulee ennemmin mieleen se että a) kirjottaja ei voi saada lapsia ja hokee mantraa että ilman lapsia on parempi olla b) ei ole vielä siinä iässä että biologinen kello tikittää

      Vakuuttelua muille miksi elämä olisi ilman lapsia parempi. Outoa vakuuttelua

    • Vir789

      Tämä on taas näitä juttuja jotka saisi olla omassa kategoriassaan -vapaaehtoisesti lapseton.
      Ihan ymmärrettävää että on ihmisiä jotka ei halua lapsia, ei tarvitse lapsia, ei kestä lapsia. Mutta lapsettomuss palsta on suurelta osin keskustelua siitä kuinka vaikeaa on kun EI SAA lapsia, täältä haetaan tukea ja keskustelua juuri tahattomaan lapsettomuuteen.

      • ...

        Mielensäpahoittajan kannattaa tutustua ennen nillittämistään palstan kuvaukseen sen etusivulla:

        "Lapsettomuutta on sekä tahatonta että tahallista. Tällä palstalla voit kertoa tarinasi, auttaa muita tai pyytää neuvoa."

        Sitten aiheeseen. Lapseton elämä on todella mahtavaa, ennen kaikkea haluaisin kiittää matkanjärjestäjiä: saimme taas tänä kesänä nauttia lomastamme lapsilta kielletyssä hotellissa. Altaalla, hotellin rannalla ja ravintolassa vallitsi rento, rauhallinen tunnelma ja tyyni hiljaisuus. Tiesi taas valinneensa elämässään asiat aivan oikein.


    • Pöllykkä

      Juu, ja kun jo otsikossa lukee "Lapseton elämä ihanaa ja vapaata", niin mikä pakko on sellaista ketjua edes avata, jos lapsettomuus on kipeä asia? Ei täällä mitään marttyyripisteitä jaella.

      Lapseton elämäni ON ihanaa ja vapaata,

    • Täysi vela

      Onnellinen ja vapaaehtoisesti lapseton elämäni. Minulla on ihana mies. Ostelee minulle kaikkea. On aikaa ja rahaa itselle. Saa elää vapaasti ja itselleen. Rakastan siistiä, kaunista, ihanaa, rauhallista ja järjestyksessä olevaa kotiani. Rakastan syödä rauhassa, käydä lenkillä rauhassa, käydä kuntosalilla rauhassa. Nukkua paljon ja milloin haluttaa. Tehdä ihan mitä vaan ja milloin haluttaa. Ei tarvitse ajatella muita kuin itseään. Parisuhde kukoitaa, kun ei ole lapsia. Elämä hymyilee kaikin puolin, kun ei ole lapsia. On aikaa parisuhteelle. Rakastan mieheni kanssa matkustelua, ravintolaillallisia, shoppailuja, kylpylälomia, ulkoiluja, hieronnoissa ja kauneushoitoloissa käyntejä. On ihanaa maata sängyllä tuntikausia ja kuunnella musiikkia, katsella telkkua ja lukea. Viettää koko viikonloppu yöpaitasillaan ja löhöillöä ja syödä makeisia. Välillä käydä poreammeessa ja saunomassa. Rakastan kertakaikkiaan elää vain itselleni ja teen sitä täydestä sydämestäni. En tiedä yhtään hyvää syytä, miksi lapsen olisin tehnyt. Olen todella onnellinen, että muut ovat tehneet niitä minunkin puolestani. Nauttikaa tekin sydämestänne asti!!!!!

      • Äiti ja isoäiti...

        Näin teemme ja kaiken tuon lisäksi mitä jo sinulla on, meillä on ne lapset. Ihanat suloiset lapset, joita saamme rakastaa ja jotka meitä rakastavat. Ei voisi olla onnellisempi.


    • NKDI - no kids doubl

      Mistä me saataisiin joku salainen värikoodi tai merkki meille, jotka emme lapsiseuraa kaipaa? Vaikka valkoinen ruusu napinlävessä tai käsilaukussa? Lapsiperheet osaisivat kiertää meidät kaukaa ja pitää pikkuhirviönsä loitolla. Suomessahan lapsia tehdään nykyään 1,8 per nainen, eli väestö ei uusiudu. Loppuelämän sinkkuja ja lapsettomia naisia on enemmän kuin koskaan. Kenenkään puolesta ei tehdä lapsia, vaan lapsettomat ovat vapaamatkustajia vanhoina. Koulutan lapseni mahdollisimman hyvin, jotta he osaavat aikuisina hoitaa teitä lapsettomia tai olla hoitamatta sekä päättää siitä, kenet teistä hoidetaan.

    • Tietää hän....

      Eli olet vapaaehtoisesti lapseton. Mikä ihme sitten sinua noin kamalasti kismittää lapsiperheiden elämässä, ettei vain sittenkin joku malka pistä omaan silmään ja pihlajanmarjat maistu happamilta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe