Olen testaillut kyseistä videolinkkiä 800mw ja 1500mw lähettimillä ja molemmilla kantama jää noin 200m. Onko hyviä ideoita mistä johtuu? Häiriöitäkin on reilusti. Linkki on siis Bevrc:n tekele. Lisäksi lähettimessä on alipäästösuodin. Olen siirtänyt lähetintä moneen eri paikkaan ja aina vaan sama juttu.
1.32ghz videolinkki
5
259
Vastaukset
- RC-pilotti
Antenni!
- pöyhöhöyhen
Olen testannut myös useita erilaisia antenneja ja ei merkittävää vaikutusta..
- RC-pilotti
pöyhöhöyhen kirjoitti:
Olen testannut myös useita erilaisia antenneja ja ei merkittävää vaikutusta..
Seuraavaksi tulee mieleen ettei päätteet ole enää ehjiä. Antenniksi käy vain oikean alueen antenni eikä sitä saa irroittaa sähköt päällä. Antennimalli olisi tietenkin kiertopolaarisaatio sillä väärälläpolarisaatiolla tulee niinpaljon vaimennusta että yhteysvälit jäävät lyhyeksi. Eli jos lähettimessä ja vastaaottimessa on se "tikkuantenni" on ne oltavava samaan suuntaan. Ei tietenkään kohti toisiaan jolloin molemmissa on kentänsuhteen minimikohdat
- joo-joo
Oot varmaan kokeillu myös ilman low pass filteriä? Ainakin Bevrc:n vanhemmat on paskaalaatua ja osa valmiiksi rikki. Eivät myöskään kestä kolhuja.
Onhan antennit varmasti oikealla liittimellä? Paljon näkee vastaavia ongelmia, kun ei huomata, että sekä antennista että lähetin/vastarista puuttuu sma-liittimen keskinasta....
Cloverleaf lähettimeen ja 4-lehtinen Skew-Planar vastariin. Molemmat pitää olla sitten vireessä.
Sähkönsyöttö kannattaa myös varmistaa lähettimelle. Kokeile erillisellä akulla tai virtalähteellä. - sfsfdhh
Mistä lainata SWR -mittaria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560