Olen testaillut kyseistä videolinkkiä 800mw ja 1500mw lähettimillä ja molemmilla kantama jää noin 200m. Onko hyviä ideoita mistä johtuu? Häiriöitäkin on reilusti. Linkki on siis Bevrc:n tekele. Lisäksi lähettimessä on alipäästösuodin. Olen siirtänyt lähetintä moneen eri paikkaan ja aina vaan sama juttu.
1.32ghz videolinkki
5
166
Vastaukset
- RC-pilotti
Antenni!
- pöyhöhöyhen
Olen testannut myös useita erilaisia antenneja ja ei merkittävää vaikutusta..
- RC-pilotti
pöyhöhöyhen kirjoitti:
Olen testannut myös useita erilaisia antenneja ja ei merkittävää vaikutusta..
Seuraavaksi tulee mieleen ettei päätteet ole enää ehjiä. Antenniksi käy vain oikean alueen antenni eikä sitä saa irroittaa sähköt päällä. Antennimalli olisi tietenkin kiertopolaarisaatio sillä väärälläpolarisaatiolla tulee niinpaljon vaimennusta että yhteysvälit jäävät lyhyeksi. Eli jos lähettimessä ja vastaaottimessa on se "tikkuantenni" on ne oltavava samaan suuntaan. Ei tietenkään kohti toisiaan jolloin molemmissa on kentänsuhteen minimikohdat
- joo-joo
Oot varmaan kokeillu myös ilman low pass filteriä? Ainakin Bevrc:n vanhemmat on paskaalaatua ja osa valmiiksi rikki. Eivät myöskään kestä kolhuja.
Onhan antennit varmasti oikealla liittimellä? Paljon näkee vastaavia ongelmia, kun ei huomata, että sekä antennista että lähetin/vastarista puuttuu sma-liittimen keskinasta....
Cloverleaf lähettimeen ja 4-lehtinen Skew-Planar vastariin. Molemmat pitää olla sitten vireessä.
Sähkönsyöttö kannattaa myös varmistaa lähettimelle. Kokeile erillisellä akulla tai virtalähteellä. - sfsfdhh
Mistä lainata SWR -mittaria?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070