Mieheni lapsi pahoinpitelee

Amelia-87

Olen elänyt parisuhteessa erään ihanan miehen kanssa vähän yli 3 vuotta. Miehellä on 6-vuotias poikalapsi edellisestä suhteestaan. Pojan käyttäytyminen minua kohtaan on todella törkeä. Hän raapii, repii, puree, lyö ja jopa yrittää sylkäistä minua kohti. Tätä on jatkunut vajaan vuoden ajan. Olen yrittänyt pojalle puhua, että tuollainen käytös sattuu minuun. Ei ole auttanut. Mieheni on yrittänyt puhua, mutta sillä ei ole ollut vaikutusta. Minä olen jo alkanut pelätä pojan vierailuja, sillä en todellakaan tykkää siitä, että minua läpsitään joka päivä ja miehenikään ei juuri tee mitään asian selvittämiseksi. Onko kenellekään ollut samanlaisia kokemuksia? En jaksaa enää kovin pitkään tälläistä menoa. Olen jo sanonut lapsen isälle, jos asiat ei muutu, niin minä jätän hänet.

11

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvbnm,

      Muksu on MUSTASUKKAINEN tai sitten KURINPIDOLLISET tehtävät OVAT jääneet SUORITTAMATTA vuosia.

      Tuohon ei nyt ole kuin kaksi vaihtoehtoa, KURILLISET TOIMENPITEET KÄYTTÖÖN tai ERO.

    • akka vaan

      harmi kun kuritus on kielletty. Muutama tukkapölly ja löimäys takaisi, pojan läimiessä. saattaisi panna pennun jörjestykseen varsin sukkelaan.Nyt kai on vain otettava kersaa käsivarsista kiinni ja pidettävä aloillaan, kunnes alistuu ja lopettaa rimoulun, kiroilun ja kiljunnan siltä erältä. Ja sitten jola läimöyksen ja panahteon jölkeen sama jäähypenkille raahaus ja siellä isuttaminen. 6- vuotiaan vielä pitelee alpoillaan voimalla, mutta entäs kun tulee16 ja muksiminen jaltkuu?

    • 45547676

      Tuollaista se välinpitämätön vapaa kasvatus teettää. Jos itse olisin kuusi vuotiaana tehnyt samalla tavalla, ihan kenelle vaan, niin olisin saman tien saanut selkääni ja niin olisi saanut kaikki muutkin vielä siihen aikaan (80- ja 90-lukujen taitteessa).

      Aloittajalla on nyt sellainen tilanne, että joko on otettava kovemmat otteet käyttöön tai erottava ukosta (se taitaa olla aika välinpitämätön). Sitä kakaraa on jo kuuden vuoden ajan kasvatettu väärin. Puhuminen ei siis todellakaan auta, tuskin huutaminenkaan. Ei muuta kuin remmiä, tukkapöllyä tai ihan mitä vaan. Ei pidä pelätä vaikka kukkahattutädit sanoisivat mitä. He ovat täysin vieraantuneet todellisuudesta.

      Toivottavasti saat(te) kakaran vielä kuriin.

    • Minua ei potkita

      Millaisessa tilanteessa tappelu alkaa?
      Vaikea ymmärtää, miten siihen voisi puuttua, mutta jos esim, lapsi ei syö tarjoamaasi ruokaa, niin vie ruoka pois. Älä anna periksi lapsen aiheettomille vaatimuksille, mutta turhat kiellotkin pitää karsia. Mieti, mikä on tärkeää, ja pidä siitä kiinni.

      Kasvatus pitää mielestäni ulottaa myös pojan isään, jos hän ei todellakaan puutu lapsensa taipumukseen käydä käsiksi. Poikahan on terapian tarpeessa.
      Ratkaisisin omalta kohdaltani asian niin, että lähtisin kotoa samassa ovenavauksessa kuin poika tulee sisään. Hoitakoot huushollinsa ilman sinua keskenään.
      En ole mikään harjoitusvastustaja. Kyllä aikuinen ihminen keksii jotain tekemistä kodin ulkopuolella, ei sitä ole pakko ajatella paoksi.
      Itsekunnioitukseni ei kestäisi nyrkkitappeluja kuusivuotiaan kanssa, varsinkin, kun siitä sitten voisi seurata ties mitä oikeudellisia toimia. Minä kun en pystyisi vain ottamaan iskuja vastan, vaan lämäyttäisin takaisin.

      • Amelia-87

        On ollut tilanteita, jolloin olen ollut tietokoneen ääressä nettiä katsomassa, kun poika on lyönyt minua selkään. Kysyin pojalta, että miksi sinä löit, jolloin poika vain naurahti. Pojan isä kuuli kysymykseni pojalle ja sanoi toisesta huoneesta pojalle, ettei noin saa tehdä. Siinä oli pojan rangaistus. Yhden kerran olin keskustelemassa keittiössä mieheni kanssa ja pojan tullessa keittiöön näki hyväksi ideaksi lyödä minua takapuoleen. Kysyin pojalta myös silloin, että miksi löit ja pojan isän totesi vaan pojalle, ettei noin saa käyttäytyä. On ollut tilanteita myös, jolloin ollaan leikitty pojan kanssa ja siinä leikin aikana on poika lyödä läpsässyt minua, jolloin olen sanonut ettei tuo ole kivaa ja tuo sattuu. Pojan isä uhkaa rangaistuksilla, mutta niistä rangaistuksista ei pidetä kiinni. Hermoni on palanut totaalisesti muutaman kerran tuohon käytökseen viime aikoina ja olen huutanut naama punaisena pojalle.


      • Marjenka
        Amelia-87 kirjoitti:

        On ollut tilanteita, jolloin olen ollut tietokoneen ääressä nettiä katsomassa, kun poika on lyönyt minua selkään. Kysyin pojalta, että miksi sinä löit, jolloin poika vain naurahti. Pojan isä kuuli kysymykseni pojalle ja sanoi toisesta huoneesta pojalle, ettei noin saa tehdä. Siinä oli pojan rangaistus. Yhden kerran olin keskustelemassa keittiössä mieheni kanssa ja pojan tullessa keittiöön näki hyväksi ideaksi lyödä minua takapuoleen. Kysyin pojalta myös silloin, että miksi löit ja pojan isän totesi vaan pojalle, ettei noin saa käyttäytyä. On ollut tilanteita myös, jolloin ollaan leikitty pojan kanssa ja siinä leikin aikana on poika lyödä läpsässyt minua, jolloin olen sanonut ettei tuo ole kivaa ja tuo sattuu. Pojan isä uhkaa rangaistuksilla, mutta niistä rangaistuksista ei pidetä kiinni. Hermoni on palanut totaalisesti muutaman kerran tuohon käytökseen viime aikoina ja olen huutanut naama punaisena pojalle.

        Jos aiot, että tulevaisuudessa tekisit tämän miehen kanssa lapsia, niin unohda. Mies ei ole isäainesta.
        Välinpitämättömyys poikansa suhteen kertoo muustakin elämänasenteesta. Mieheltä puuttuu empatia.
        Empaattinen ihminen ei missään nimessä salli oman lapsensa lyövän muita. Pojan tunnekehitys on vinoutunut, hän nimenomaan haluaa satuttaa muita.
        Poika tarvitsee johdonmukaista kasvatusta. Hänellä ei ole selkeää syy-seuraussuhdetta käyttäytymiseensä, koska sitä ei ole opetettu hänelle.
        Pojalla ei ole tavallaan omaatuntoa, joka pitäisi olla tuon ikäisellä jo alullaan. Hänelle ei ole opetettu oikean ja väärän teon eroa käytännössä eikä sitä ole näin ollen hänen psyykessään.
        Jos tilanne jatkuu ja pojan annetaan vuosien kuluessa lyödä muita ihmisiä, niin siinä on taas valmis tapaus sijoituskotiin murrosiässä. Tulee paha kyllä yhteiskunnalle kalliiiksi, kun ympäristö ei enää kestä potkivaa lasta, jonka potkut alkavat todella sattua 14-15 vuoden iässä.


      • et ole prinsessa
        Amelia-87 kirjoitti:

        On ollut tilanteita, jolloin olen ollut tietokoneen ääressä nettiä katsomassa, kun poika on lyönyt minua selkään. Kysyin pojalta, että miksi sinä löit, jolloin poika vain naurahti. Pojan isä kuuli kysymykseni pojalle ja sanoi toisesta huoneesta pojalle, ettei noin saa tehdä. Siinä oli pojan rangaistus. Yhden kerran olin keskustelemassa keittiössä mieheni kanssa ja pojan tullessa keittiöön näki hyväksi ideaksi lyödä minua takapuoleen. Kysyin pojalta myös silloin, että miksi löit ja pojan isän totesi vaan pojalle, ettei noin saa käyttäytyä. On ollut tilanteita myös, jolloin ollaan leikitty pojan kanssa ja siinä leikin aikana on poika lyödä läpsässyt minua, jolloin olen sanonut ettei tuo ole kivaa ja tuo sattuu. Pojan isä uhkaa rangaistuksilla, mutta niistä rangaistuksista ei pidetä kiinni. Hermoni on palanut totaalisesti muutaman kerran tuohon käytökseen viime aikoina ja olen huutanut naama punaisena pojalle.

        Tuliko sinulle mustelmia ? Pitäisiköhän sinun vähän miettä mitä kirjoittelet nettiin.
        Terveellisintä olisi pojan ja isän suhteelle ettei sinua siinä heidän välissään olisi.

        Olisi suotavaa että seuraavalla miesystävälläsi ei olisi lapsia, mutta saatko mistään sellaista?


    • Jälkiviisastunut

      Käytännön kokemuksesta voin suositella: ala seurustelemaan jonkun lapsettoman miehen kanssa jos itselläsi ei ole lapsia.
      Lapsi käyttäytyy aidosti, hänellä on paha olla kun isi on jättänyt hänet. Hän kokee olevansa ulkopuolinen luonanne, ja mustasukkainen. Niin me kaikki oltaisiin. Kuvittele itsesi lapsen asemaan. Tai parempi kaikkien kannalta että sinä et ole läsnä lapsen ja isän olessa yhdessä. Ei se lapsi sinua kaipaa etkä sinä häntä. Lapsen isä toivoo että voisi saada kaikki-ehkä ex-vaimonkin....

    • Ei oikeasti...

      Sori mutta miehesi on nahjus jota ei riittävästi häiritse se, että hänen lapsensa kiusaa sinua. Hän antaa tilanteen jatkua mieluummin kuin ryhtyisi kasvattamaan lastaan. Hän ei arvosta sinua tarpeeksi. Harkitse tarkkaan ennen kuin teet hänen kanssa lapsia koska kasvatusvastuu hyvin todennäköisesti jäisi sinulle.

    • Hyvien lasten äiti

      "miehenikään ei juuri tee mitään"

      Ja tuollaista miestä sinä sanot ihanaksi! Mietipä nyt hiukan...

    • Pienestä pitäen

      Poika on huomannut, ettei isänsä tee mitään ja ajattelee, että sinua saa kohdella miten haluaa. Isänsä ei tee mitään, koska ei ole koskaan oikeasti välittänyt lapsestaan, ei osaa kasvattaa häntä, eikä tiedä oikeaa keinoa asettaa rajoja. Mies on nahjus, kuten tuolla joku jo totesi. Yleensä nahjusmiehissä on myös paljon muita vialla olevia juttuja. Todennäköisesti hän on ottanut sinut sängynlämmittimeksi ja äidiksi, joka huolehtii. Epäkypsän miehen kanssa ei kannata ryhtyä suhteisiin, mutta nyt kaikki kostautuu lapselle, jota mies (koska ilmeisesti on epäkypsä) tulee syyttämään eron tullessa, vaikka syy on miehessä itsessään.
      Etkä se sinäkään mitään kurinpidosta tiedä. Huutaminen ei ole kurinpitoa, eikä lyöminen tai mitä ikinä olette kokeilleet. Sinä teet rajat, joilla suojelet itseäsi. Jos lapsi läpsii, lopetat leikin välittömästi ja siirryt pois. Eikö ole itsestään selvää, ettet suostu nyrkkeilysäkiksi? Tuo on selvästi jonkinlaista rajojen koettelua ja nähtävästi annat lapsen ylittää rajoja koko ajan. Siinä taas nähdään, kuinka lapsi kärsii siitä, kun aikuiset ei osaa kasvattaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe