Käytetyn myynti

Vene myynnissä

Koska käytettyjen veneiden kauppa käy parhaiten. Koska voin heittää toivon että kauppoja ei synny.

85

2464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Ajat ei ole hyvät, mutta jos haluat tosissasi veneesi myydä, kannattaa hyväksyä ajatus että reilu hintapyyntö (eli vähän vähemmän kun myyjänä toivoisi) houkuttelee enemmän ostajia.

    • ulkomaan hinnat kelp

      Jos haluat kaupat niin älä tarjoa samoja hintoja kuin muut palstoilla 3 vuotta roikkuneet. Katso verrokkeja mm. Ruotsista ja laita siihen tonni päälle.

      • seadog

        Sehän on sitten nykyhintatason mukaan vähän kalliimpi kuin ne muut nettiveneen roikkujat


      • ...
        seadog kirjoitti:

        Sehän on sitten nykyhintatason mukaan vähän kalliimpi kuin ne muut nettiveneen roikkujat

        Ei muuten ole läheskään. Jo alle kymppitonnin veneissä hinnoissa on tuhansien eurojen edu, ja tietenkin ruotsalaisten eduksi.

        Esim. Suomen halvin Albin Express 7600 euroa: http://www.nettivene.com/purjevene/albin/545740

        Ruotsista löytyy neljä halvempaa:
        http://www.blocket.se/hela_sverige/batar?q=albin express&cg=1060&st=s&l=0&ca=11&sp=1&w=3

        Suomen kallein Albin Express 14 400 euroa: http://www.nettivene.com/purjevene/albin/544839

        ...ja saman sivun perusteella kalleinkin Ruotsin Albin on vain noin 9,922.euroa, ja Suomesta löytyy toinenkin sitä kalliimpi.

        Eli hyvin on varaa lisätä tonni Ruotsin hintoihin, ja olla siltikin edullisempi kun ne nettiveneen roikkujat.
        '


    • 8+12

      Oikeita ostajia ei ole tällä hetkellä markkinoilla. Keskiluokkaiset (perheeet) laittavat rahat säästöön siltä varalta josko jompi kumpi asuntolainan lyhentäjästä siirretään työmarkkinoilla reserviin.

      Tosin ainahan näitä kölinpotkijoita jotka bisnesmielessä koettavat haistaa pakkomyyjän veneenomaistajan on ollut.

      • kolme paattia myynyt

        Kysyit milloin voi heittää toivon siitä että kauppoja ei synny...

        Tähän on mielestäni luotettava ja yksinkertainen (mutta ei naiivi) merkki se että tiedusteluja tulee kovin vähän (


      • 5+3

        Keskiluokkaiset perheet koittaa maksaa pikavipit takaisin. Tiukkaa tekee joten venekauppa ei nyt käy. Ok.


      • Qwerty23
        5+3 kirjoitti:

        Keskiluokkaiset perheet koittaa maksaa pikavipit takaisin. Tiukkaa tekee joten venekauppa ei nyt käy. Ok.

        Mutta onneksi vasurit luulevat että verottamalla lisää keskiluokalta talouskasvu paranee...


      • Joakim_
        kolme paattia myynyt kirjoitti:

        Kysyit milloin voi heittää toivon siitä että kauppoja ei synny...

        Tähän on mielestäni luotettava ja yksinkertainen (mutta ei naiivi) merkki se että tiedusteluja tulee kovin vähän (

        Tuo ei ole ainakaan minun tekemissä kaupoissa pätenyt. Ostajiahan tarvitaan vain yksi. Veneen olen myynyt vain 5 kertaa (osa moottoriveneitä), mutta kaikissa noissa tiedusteluja tuli selvästi alle 10 ja silti kauppa syntyi melko nopeasti heti ensimmäisellä ilmoituskerralla (1-2 kk) ja minua tyydyttävään hintaan (ei halpa). Sama on pätenyt myös myydessäni autoja ja moottoripyöriä, tosin yhden auton osalta pädyin myymään auton liikkeeseen (6% alle ilmoituksen pyyntihinnan), kun ei tuntunut menevän kaupaksi.

        Tuota yhtä autokauppaa en kyllä oikein ymmärtänyt, sillä ko. auto meni liikkeestä helposti kaupaksi, vaikka pyynti nousi yli 20%. Olikohan kyse sitten vaihto- tai rahoitustarpeesta vai ainoastaan rohkeuden puutteesta ostaa yksityiseltä. Itse olin maksanut autosta selvästi alle tuon liikkeen saaman hinnan kaksi vuotta aiemmin (auto oli sllloin 1-vuotias), joten olin omaan kauppaani tyytyväinen, varsinkin kun ostin mieluisamman auton halvemmalla tilalle.

        Viimeisimmissä venekaupassa Suomesta tuli kaksi tiedustelua, joista toinen tuli katsomaankin, muttei jättänyt edes tarjousta. Ruotsista tuli kolme tiedustelua, joista yksi ei johtanut mihinkään, yksi osti ja yksi olisi saattanut ostaa. Kysyin ennen myyntiinlaittoa yhdeltä suomalaiselta välittäjältä. Hän olisi pyytänyt n. puolet hinnasta, jonka pyysin, ja lisäksi tietysti ottanut välityspalkkion.

        Tiedustelut saattavat kertoa enemmän puutteellisesta ilmoituksesta kuin oikeasta ostoinnosta. Itse olen pyrkinyt tekemään ilmoituksista sellaisia, ettei turhiin kyselyihin tarvitse vastata eikä myyntikohdetta renkaanpotkijoille esitellä. Siis olen listannut kaikki varusteet ikineen ja myös kertonut kaikki puutteet ja korjaustarpeet sekä laittanut kasan hyvälaatuisia valokuvia ja muutaman lehtien testin venemallista.

        Tähän vuodenaikaan tehdään hyvin venekauppaa. Kesäkuun alussa voi vielä onnistaa, mutta juhannuksesta alkaa pitkä kesätauko, jolloin kauppa ei käy.


      • Apolitical
        Qwerty23 kirjoitti:

        Mutta onneksi vasurit luulevat että verottamalla lisää keskiluokalta talouskasvu paranee...

        Kyllä ne porvaritkin ovat aina verottamassa keskiluokkaa ihan siitä syystä että keskiluokan määrä * varallisuus > yläluokan määrä * varallisuus.

        Itseäni myös hieman ihmetyttää keskiluokan yksipuolinen rakkaussuhde oikeistoon, joka ei rakasta heitä takaisin, vaan ajaa nimenomaan sen yläluokan ja omien kavereidensa etuja keskiluokan kustannuksella.

        Jos nyt oikein muistan, niin sitten vuoden 1987 kokoomus on ollut vain yhden kauden oppositiossa. Tänä aikana keskiluokka on vain kutistunut. Onko kokoomus siis kyvytön vai haluton ajamaan keskiluokan asiaa?

        En rakasta vasemmistopuolueitakaan, mutta ihmettelen miten tulisieluisimmat porvarit jaksavat aina syyllistää "vasureita" kiinnittämättä yhtään huomiota siihen miten heidän rakastamansa puolue heidän asiaansa oikein ajaakaan...


      • Niin totta
        Apolitical kirjoitti:

        Kyllä ne porvaritkin ovat aina verottamassa keskiluokkaa ihan siitä syystä että keskiluokan määrä * varallisuus > yläluokan määrä * varallisuus.

        Itseäni myös hieman ihmetyttää keskiluokan yksipuolinen rakkaussuhde oikeistoon, joka ei rakasta heitä takaisin, vaan ajaa nimenomaan sen yläluokan ja omien kavereidensa etuja keskiluokan kustannuksella.

        Jos nyt oikein muistan, niin sitten vuoden 1987 kokoomus on ollut vain yhden kauden oppositiossa. Tänä aikana keskiluokka on vain kutistunut. Onko kokoomus siis kyvytön vai haluton ajamaan keskiluokan asiaa?

        En rakasta vasemmistopuolueitakaan, mutta ihmettelen miten tulisieluisimmat porvarit jaksavat aina syyllistää "vasureita" kiinnittämättä yhtään huomiota siihen miten heidän rakastamansa puolue heidän asiaansa oikein ajaakaan...

        Sinäpäs sen sanoi minunkin puolestani.


      • Qwerty23
        Apolitical kirjoitti:

        Kyllä ne porvaritkin ovat aina verottamassa keskiluokkaa ihan siitä syystä että keskiluokan määrä * varallisuus > yläluokan määrä * varallisuus.

        Itseäni myös hieman ihmetyttää keskiluokan yksipuolinen rakkaussuhde oikeistoon, joka ei rakasta heitä takaisin, vaan ajaa nimenomaan sen yläluokan ja omien kavereidensa etuja keskiluokan kustannuksella.

        Jos nyt oikein muistan, niin sitten vuoden 1987 kokoomus on ollut vain yhden kauden oppositiossa. Tänä aikana keskiluokka on vain kutistunut. Onko kokoomus siis kyvytön vai haluton ajamaan keskiluokan asiaa?

        En rakasta vasemmistopuolueitakaan, mutta ihmettelen miten tulisieluisimmat porvarit jaksavat aina syyllistää "vasureita" kiinnittämättä yhtään huomiota siihen miten heidän rakastamansa puolue heidän asiaansa oikein ajaakaan...

        Kommenttillani tarkoitin vasureiden haluttomuutta puuttua rakenteellisiin ongelmiimme ja säästää vaan yrittää ratkaista kaiken verottamalla lisää, joka luonnollisesti kohdistuu nimenomaan keskiluokkaan. Kyllä oikeisto on selvästi ollut se halukkaampi osapuoli uudistamaan julkista sektoria ja poistamaan kannusteloukkuja. Vai?


      • kokoomus EI osaa
        Apolitical kirjoitti:

        Kyllä ne porvaritkin ovat aina verottamassa keskiluokkaa ihan siitä syystä että keskiluokan määrä * varallisuus > yläluokan määrä * varallisuus.

        Itseäni myös hieman ihmetyttää keskiluokan yksipuolinen rakkaussuhde oikeistoon, joka ei rakasta heitä takaisin, vaan ajaa nimenomaan sen yläluokan ja omien kavereidensa etuja keskiluokan kustannuksella.

        Jos nyt oikein muistan, niin sitten vuoden 1987 kokoomus on ollut vain yhden kauden oppositiossa. Tänä aikana keskiluokka on vain kutistunut. Onko kokoomus siis kyvytön vai haluton ajamaan keskiluokan asiaa?

        En rakasta vasemmistopuolueitakaan, mutta ihmettelen miten tulisieluisimmat porvarit jaksavat aina syyllistää "vasureita" kiinnittämättä yhtään huomiota siihen miten heidän rakastamansa puolue heidän asiaansa oikein ajaakaan...

        Erityisesti huolettaa nää kokoomushallitukset jotka ajaa omaa agendaa niin kovasti että talouden realiteeteista viis. Edellinen lama oltais selvitty huomattavasti paremmin ellei rahamarkkinoita olisi vapautettu ja ihmisiä rohkaistu velkaantumaan ulkomaan valuutassa.

        Tästä lamasta oltais toivuttu jo jos ei olisi pitänyt ryhtyä laman pohjalla vyötä kiristämään. Kyllähän tässä kotimaan kauppa ja teollisuus nyykähtää kun tavallisella rahvaalla ei ole pennin pyörylää ja yritykset "sopeuttaa" kaikki pihalle. Kokoomuksen Suomessa on iso reservityövoima joka saa mahdollisuutensa aina nousukausina.


      • Qwerty23
        kokoomus EI osaa kirjoitti:

        Erityisesti huolettaa nää kokoomushallitukset jotka ajaa omaa agendaa niin kovasti että talouden realiteeteista viis. Edellinen lama oltais selvitty huomattavasti paremmin ellei rahamarkkinoita olisi vapautettu ja ihmisiä rohkaistu velkaantumaan ulkomaan valuutassa.

        Tästä lamasta oltais toivuttu jo jos ei olisi pitänyt ryhtyä laman pohjalla vyötä kiristämään. Kyllähän tässä kotimaan kauppa ja teollisuus nyykähtää kun tavallisella rahvaalla ei ole pennin pyörylää ja yritykset "sopeuttaa" kaikki pihalle. Kokoomuksen Suomessa on iso reservityövoima joka saa mahdollisuutensa aina nousukausina.

        Sitä vyötä kun ei olla kiristetty muuta kuin verottamalla ja tekemällä työllistävien yritysten elämä hankalammaksi. Tänne tarvittaisiin ennen kaikkea työtä, eli työllistäviä yrityksiä, jotka tuovat vientituloja maalle joilla maksamme lisävelan sijaan hyvinvointiyhteiskunnan kustannuksia. Lapsemme ja lapsenlapsemme kiittävät aiheuttamastamme velasta.

        Mutta lopetetaan tähän, tämä on kuitenkin purjehduspalsta. Pahoittelut politiikan mukaantuomisesta keskusteluun omalta osaltani.


      • 1111
        Joakim_ kirjoitti:

        Tuo ei ole ainakaan minun tekemissä kaupoissa pätenyt. Ostajiahan tarvitaan vain yksi. Veneen olen myynyt vain 5 kertaa (osa moottoriveneitä), mutta kaikissa noissa tiedusteluja tuli selvästi alle 10 ja silti kauppa syntyi melko nopeasti heti ensimmäisellä ilmoituskerralla (1-2 kk) ja minua tyydyttävään hintaan (ei halpa). Sama on pätenyt myös myydessäni autoja ja moottoripyöriä, tosin yhden auton osalta pädyin myymään auton liikkeeseen (6% alle ilmoituksen pyyntihinnan), kun ei tuntunut menevän kaupaksi.

        Tuota yhtä autokauppaa en kyllä oikein ymmärtänyt, sillä ko. auto meni liikkeestä helposti kaupaksi, vaikka pyynti nousi yli 20%. Olikohan kyse sitten vaihto- tai rahoitustarpeesta vai ainoastaan rohkeuden puutteesta ostaa yksityiseltä. Itse olin maksanut autosta selvästi alle tuon liikkeen saaman hinnan kaksi vuotta aiemmin (auto oli sllloin 1-vuotias), joten olin omaan kauppaani tyytyväinen, varsinkin kun ostin mieluisamman auton halvemmalla tilalle.

        Viimeisimmissä venekaupassa Suomesta tuli kaksi tiedustelua, joista toinen tuli katsomaankin, muttei jättänyt edes tarjousta. Ruotsista tuli kolme tiedustelua, joista yksi ei johtanut mihinkään, yksi osti ja yksi olisi saattanut ostaa. Kysyin ennen myyntiinlaittoa yhdeltä suomalaiselta välittäjältä. Hän olisi pyytänyt n. puolet hinnasta, jonka pyysin, ja lisäksi tietysti ottanut välityspalkkion.

        Tiedustelut saattavat kertoa enemmän puutteellisesta ilmoituksesta kuin oikeasta ostoinnosta. Itse olen pyrkinyt tekemään ilmoituksista sellaisia, ettei turhiin kyselyihin tarvitse vastata eikä myyntikohdetta renkaanpotkijoille esitellä. Siis olen listannut kaikki varusteet ikineen ja myös kertonut kaikki puutteet ja korjaustarpeet sekä laittanut kasan hyvälaatuisia valokuvia ja muutaman lehtien testin venemallista.

        Tähän vuodenaikaan tehdään hyvin venekauppaa. Kesäkuun alussa voi vielä onnistaa, mutta juhannuksesta alkaa pitkä kesätauko, jolloin kauppa ei käy.

        Samaa mieltä, että tiedustelujen määrästä on paha sanoa mitään.
        Mutta myönnettävä on, että ajat ovat muuttuneet. Olen myynyt 6 purjeventtä, joista neljä omiani. Omani olen aina myynyt isompaan hintaan kuin olen ostanut, parhaimmasta sain 6x(!) hinnan, mutta se oli -70 luvulla. Nykyvennestäni en taida saada "omiani pois".
        Käytetyn tavaran myyminen vaatii pitkää mieltä. Tämä ei ole uusi asia. Kysyntä tuntuu olevan kuten ennenkin, tarjonnan runsaus painaa hintoja. Toisaalta, "ennen" olivat uudet tai puolivalmisteet kilpailukykyinen vaihtoehto käytetylle. Nykyään hintaero on uusiin niin iso, että >10v käytetyillä ja uusilla on ihan eri ostajat.
        Venekauppa on niin iso kauppa, että aina on hyvä aika tehdä kauppaa. Heinäkuu lienee hiljaisempaa (vain tosi ostajat liikkeellä), elokuussa aktivoituvat taas "renkaanpotkijat"


      • cybs1
        Qwerty23 kirjoitti:

        Mutta onneksi vasurit luulevat että verottamalla lisää keskiluokalta talouskasvu paranee...

        "Mutta onneksi vasurit luulevat että verottamalla lisää keskiluokalta talouskasvu paranee... " Ihmeellistä kun viimeiset kakiskymmentä vuotta Suomessa on ollut oikeistohallitus, jonka aikana veroprosentti on noussut selvästi, nbiin sekin on vasemmiston vika??? Opettelisit nyt edes politiikan alkeet..


      • Qwerty23
        cybs1 kirjoitti:

        "Mutta onneksi vasurit luulevat että verottamalla lisää keskiluokalta talouskasvu paranee... " Ihmeellistä kun viimeiset kakiskymmentä vuotta Suomessa on ollut oikeistohallitus, jonka aikana veroprosentti on noussut selvästi, nbiin sekin on vasemmiston vika??? Opettelisit nyt edes politiikan alkeet..

        Samoin. Verotusta on kiristänyt nykyinen six pack, aiemmat porvarihallitukset ovat sen sijaan keventäneet. Kokoomus on ollut verotusasioissa vähemmistössä. Viime vaalitulos olisi vaatinut persut hallitukseen, nämä jänistivät, siitä ollaankin sitten kärsitty kun hallitus on tehnyt vasemmistolaisinta politiikkaa kuin ikinä ennen.

        Mutta mutta, säästetään tämä kinastelu toisille palstoille.


      • pieni oikaisu
        Qwerty23 kirjoitti:

        Samoin. Verotusta on kiristänyt nykyinen six pack, aiemmat porvarihallitukset ovat sen sijaan keventäneet. Kokoomus on ollut verotusasioissa vähemmistössä. Viime vaalitulos olisi vaatinut persut hallitukseen, nämä jänistivät, siitä ollaankin sitten kärsitty kun hallitus on tehnyt vasemmistolaisinta politiikkaa kuin ikinä ennen.

        Mutta mutta, säästetään tämä kinastelu toisille palstoille.

        Ei ne persut jänistäneet, vaan ymmärsivät demokratian ongelman. Jos on vain 1/3 äänistä, niin joka äänestyksessä, jolla yrittäisi nykylinjaa muuttaa, tulisi takkiin. Mitä kauemmin tämä nyky hölmöily jatkuu, niin sitä kovemman hinnan maksaa pieni- ja keskituloiset.


    • Jos laitat myyntiin

      Niin katso mitä vastaavat maksavat ja kerro sitten hinta piillä.
      Kyselyjä tulee, koska myyt jotain arvokasta.
      Kun asiakas on saatu paikalle, sitten on niiden hintaneuvotteluiden ja tinkimisen aika. Ei sitä ennen.

      • Suma seisoo

        Nettiveneestä päätellen tämä taitaa olla aika laajalti käytetty markkinointistrategia.


      • Todellinen maakrapu

        Jos Joakim_iä on uskominen, niin "ostajan markkinat" tarkoittavat, että hinnat ovat valmiiksi tingittyä, ja se puolestaan tarkoittaa, että hinnoissa ei ole tinkivaraa ja yleinen ilmapiiri ainakin tämän palstan perusteella on jokseenkin sama. Eli veneitä on turha tällaisena aikanakaan toivoa saavansa merkittävästi alle pyyntihinnan.

        Tästä(kin) syystä ohitin listaltani kaikki budjettini ylittävät veneet saman tien. En edes haluaisi alkaa vääntämään kättä hinnasta. Sen lisäksi olen järkeillyt, että jos veneen pyyntihinta on selvästi yläkanttiin, niin joko:

        a) myyjä ei ole oikeasti myymässä, vaan kokeilemassa saisiko veneestään sen todellista arvoa suuremman hinnan. Jos ei, niin tuskin myy, joten ajanhukkaa, tai

        b) myyjällä on muuten vaan epärealistinen käsitys veneensä arvosta joten ostajana päätyisin joka tapauksessa maksamaan ylihintaa.

        Sen takia minä valitsin katsottavaksi vain niitä veneitä, joista voin maksaa pyyntihinnankin ja sitli tuntea tehneeni hyvän kaupan.


      • venekesä
        Todellinen maakrapu kirjoitti:

        Jos Joakim_iä on uskominen, niin "ostajan markkinat" tarkoittavat, että hinnat ovat valmiiksi tingittyä, ja se puolestaan tarkoittaa, että hinnoissa ei ole tinkivaraa ja yleinen ilmapiiri ainakin tämän palstan perusteella on jokseenkin sama. Eli veneitä on turha tällaisena aikanakaan toivoa saavansa merkittävästi alle pyyntihinnan.

        Tästä(kin) syystä ohitin listaltani kaikki budjettini ylittävät veneet saman tien. En edes haluaisi alkaa vääntämään kättä hinnasta. Sen lisäksi olen järkeillyt, että jos veneen pyyntihinta on selvästi yläkanttiin, niin joko:

        a) myyjä ei ole oikeasti myymässä, vaan kokeilemassa saisiko veneestään sen todellista arvoa suuremman hinnan. Jos ei, niin tuskin myy, joten ajanhukkaa, tai

        b) myyjällä on muuten vaan epärealistinen käsitys veneensä arvosta joten ostajana päätyisin joka tapauksessa maksamaan ylihintaa.

        Sen takia minä valitsin katsottavaksi vain niitä veneitä, joista voin maksaa pyyntihinnankin ja sitli tuntea tehneeni hyvän kaupan.

        Kyllä vene kaupaksi menee kun on oikea hinta. Mies on katsellut hyvän tovin venettä ja palsoilla tosiaan roikkuu ne ylihintaiset vanhat p..niin. Ne joissa on hinta kohdallaan, ei palstalla kauan vanhene. Tuntuu olevan monella epärealistiset käsitykset veneestään eikä hän edes ajattele ottavansa yhteyttä täihin mistä pitäisi ryhtyä hinnasta vääntämään usealla tonnilla.


      • Todellinen maakrapu
        venekesä kirjoitti:

        Kyllä vene kaupaksi menee kun on oikea hinta. Mies on katsellut hyvän tovin venettä ja palsoilla tosiaan roikkuu ne ylihintaiset vanhat p..niin. Ne joissa on hinta kohdallaan, ei palstalla kauan vanhene. Tuntuu olevan monella epärealistiset käsitykset veneestään eikä hän edes ajattele ottavansa yhteyttä täihin mistä pitäisi ryhtyä hinnasta vääntämään usealla tonnilla.

        Aivan, eräs katsomani Albin Vega meni parissa viikossa. Minä olin ilmeisesti ensimmäinen katsoja, ja viikon päästä se jo meni toiselle.


    • kjhguybhgn,jmhuybjyg

      Ei ilmaiseksi mitään saa..tai edes halvalla...niin kuin täällä valtaosa luulee.Pitää olla massia jos aikoo hauskaa pitää!!

    • Suotakoon se heille

      Olisi kiva jos edes yksi palsta keskittyisi vaan siihen omaan asiaan. Poliitiikan eipäs juupas väittelyille on olemassa paljon muitakin sivustoja. Kaupanteko on varmasti hankalaa, mutta kun myy purjevenettä se yksikin kyselijä voi olla se ostaja. Volyymi tuotteesta ei todellakaan ole kysymys. Kaikki ei vaan ymmärrä lajin hienoutta.

    • Idnaks

      Olen vakavasti ostamassa purjevenettä tänä keväänä. Arvostan skandeja ja olen sellaisia muutaman omistanut. Kun katselen venemarkkinaa nettiveneestä en voi lopettaa hintojen ihmettelemistä. Miten 80-90 luvun skandit todella voivat maksaa lähes yhtä paljon kuin täysin uudet elanit,delphiat,dufourit yms.
      Jos nyt sijoittaa rahat lähes neljäkymmentä vuotta vanhan 80-luvun skandin niin onko siitä kukaan kiinnostunut kymmenen vuoden kuluttua ostamaan viisikymmentä vuotta vanhan veneen?
      Tähän asti olen aina pärjännyt venekaupoissa.

      En halua siis mitenkään ottaa kantaa käytettyjen veneiden hintatasoon, jokainen veneen myyjä varmasti tietää jahtinsa oikean arvon.

      • se on nähtävä

        80-luvun vene voi olla (tai sitte ei) niin hyvin päivitelty ja hyvin hoidettu, että se on uuden veroinen. Veneet on yksilöitä, miten saman ikäiset ja merkkiset veneet voisivatkaan olla saman hintaisia.


      • Idnaks
        se on nähtävä kirjoitti:

        80-luvun vene voi olla (tai sitte ei) niin hyvin päivitelty ja hyvin hoidettu, että se on uuden veroinen. Veneet on yksilöitä, miten saman ikäiset ja merkkiset veneet voisivatkaan olla saman hintaisia.

        Jos tiedät 80-luvun skandin joka on uutta vastavaava ja myynnissä , niin please vinkkaa... Olen oikeasti kiinnostunut. Mielestäni uutta vastaava tarkoittaa, että veneeseen on uusittu viiden vuoden sisällä purjeet, moottori, purjehduselektroniikka, patjat, vinssit, nostimet, pumput, lämminvesivaraaja, lämmityslaite,vinssit, peräsimen laakerit ja läpiviennit letkuineen. Vanhaa on siis runko, tankit ja tankkiletkut, kansi,kansiluukut ruorikoneisto, masto ja puomi.


      • uutta vastaava
        Idnaks kirjoitti:

        Jos tiedät 80-luvun skandin joka on uutta vastavaava ja myynnissä , niin please vinkkaa... Olen oikeasti kiinnostunut. Mielestäni uutta vastaava tarkoittaa, että veneeseen on uusittu viiden vuoden sisällä purjeet, moottori, purjehduselektroniikka, patjat, vinssit, nostimet, pumput, lämminvesivaraaja, lämmityslaite,vinssit, peräsimen laakerit ja läpiviennit letkuineen. Vanhaa on siis runko, tankit ja tankkiletkut, kansi,kansiluukut ruorikoneisto, masto ja puomi.

        Mitkä on yhteystiedot?


      • Tässä hyvä vinkki
        Idnaks kirjoitti:

        Jos tiedät 80-luvun skandin joka on uutta vastavaava ja myynnissä , niin please vinkkaa... Olen oikeasti kiinnostunut. Mielestäni uutta vastaava tarkoittaa, että veneeseen on uusittu viiden vuoden sisällä purjeet, moottori, purjehduselektroniikka, patjat, vinssit, nostimet, pumput, lämminvesivaraaja, lämmityslaite,vinssit, peräsimen laakerit ja läpiviennit letkuineen. Vanhaa on siis runko, tankit ja tankkiletkut, kansi,kansiluukut ruorikoneisto, masto ja puomi.

        Herätys, ei sellaista ole kuin unissasi.


      • Hei mulle kanssa
        uutta vastaava kirjoitti:

        Mitkä on yhteystiedot?

        Ei mitään salakauppoja. Minäkin haluan ihan uutta vastaavan halvalla! Laita vaan tiedot tänne.


      • yhdenlainen Jetro
        se on nähtävä kirjoitti:

        80-luvun vene voi olla (tai sitte ei) niin hyvin päivitelty ja hyvin hoidettu, että se on uuden veroinen. Veneet on yksilöitä, miten saman ikäiset ja merkkiset veneet voisivatkaan olla saman hintaisia.

        Minäkin ajattelin luopua 80-luvun Toyotastani, hyvin pidetty ja päivitetty. Kyllä siitä uuden vastaavan Toyotan hintaa voi pyytää...


      • Uusittu on
        Idnaks kirjoitti:

        Jos tiedät 80-luvun skandin joka on uutta vastavaava ja myynnissä , niin please vinkkaa... Olen oikeasti kiinnostunut. Mielestäni uutta vastaava tarkoittaa, että veneeseen on uusittu viiden vuoden sisällä purjeet, moottori, purjehduselektroniikka, patjat, vinssit, nostimet, pumput, lämminvesivaraaja, lämmityslaite,vinssit, peräsimen laakerit ja läpiviennit letkuineen. Vanhaa on siis runko, tankit ja tankkiletkut, kansi,kansiluukut ruorikoneisto, masto ja puomi.

        Minulla on tuollainen, mutta ei se myynnissä ole :-)


      • ...
        Uusittu on kirjoitti:

        Minulla on tuollainen, mutta ei se myynnissä ole :-)

        Laita silti speksit, niin sitten voidaan arvioida onko se uuden veroinen kenenkään muun kuin itsesi mielestä.


      • Realisimia kehiin
        se on nähtävä kirjoitti:

        80-luvun vene voi olla (tai sitte ei) niin hyvin päivitelty ja hyvin hoidettu, että se on uuden veroinen. Veneet on yksilöitä, miten saman ikäiset ja merkkiset veneet voisivatkaan olla saman hintaisia.

        Vanhan veneen valitsemiseen on pääasiallisesti kaksi syytä jotka ovat AIVAN SAMAT kuin käytetyn auton hankkimisessa:

        1) alhaisempi hinta, minkä seurauksena autoon / veneeseen pääsee halvemmalla kuin ostamalla uusi, tai

        2) klassikon hankkiminen sijoitus- tai harrastuskohteeksi.

        Ykkösvaihtoehtoa etsivät ohittavat viimeisen päälle päivitetyt ja omistajiensa mielestä arvokkaat ja siksi kalliit veneet saman tien, koska he haluavat nimenomaan sitä mitä näiden veneiden myyjät eivät myy.

        Kakkostapauksessa pitää erotella nostalgiaklassikot oikeista arvoyksilöistä. Klassikkoferrarista tai -mersusta tai muusta vastaavasta kannattaa maksaakin, koska sen arvo luultavasti nousee, mutta ei kukaan maksa uuden veroisesta vm. -82 Opel Kadettistakaan uuden Opel Corsan hintaa koska massakulkine on massakulkine. Ja valitettavan monen vene on se massakulkine eikä mikään aito klassikko.

        Toinen asia on rakenne: vaikka siitä Vm -82 Kadettista vaihtaisi aivan kaiken mitä vaihdettavissa on, niin siinä ei siltikään olisi esim. nykyauton kaltaista törmäyksen kannalta turvallista runkoa. Jotkut asiat eivät siis muutu, vaikka kuinka asioita päivittäisi. Ja 30 vuotta vanha lasikuitu on 30 vuotta vanhaa lasikuitua, ja 30 vuotta vanha vaneri on 30 vuotta vanhaa vaneria. Harva näitä sentään on veneestään päivittänyt!


      • Uusittu on
        ... kirjoitti:

        Laita silti speksit, niin sitten voidaan arvioida onko se uuden veroinen kenenkään muun kuin itsesi mielestä.

        Miksi minun pitäisi avustaa jotain ihme nettipurjehtijoita arvioimaan venettäni?


      • Onkohan vain
        Uusittu on kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi avustaa jotain ihme nettipurjehtijoita arvioimaan venettäni?

        No ainakin sulla on kova halu uhota nettipurjehtijolle omaan veneesi erinomaisuudesta. Äkkiä se uho tuntuu laantuvan, kun pitäisi todistaa väitteensä.

        Eli sulla ei ilmeisesti sitten olekaan uutta vastavaava 80-luvun skandia.


      • Uusittu on
        Onkohan vain kirjoitti:

        No ainakin sulla on kova halu uhota nettipurjehtijolle omaan veneesi erinomaisuudesta. Äkkiä se uho tuntuu laantuvan, kun pitäisi todistaa väitteensä.

        Eli sulla ei ilmeisesti sitten olekaan uutta vastavaava 80-luvun skandia.

        Mistä erinomaisuudesta?

        80-luvun "skandi" veneeni on vain vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin se oli uutena.

        Minusta se on ihan normaalia, ei mitään uhoa tai erinomaisuutta. Mitä todisteltavaa siinä on ja kenelle?


      • vain normaalia
        Uusittu on kirjoitti:

        Mistä erinomaisuudesta?

        80-luvun "skandi" veneeni on vain vähintään yhtä hyvässä kunnossa kuin se oli uutena.

        Minusta se on ihan normaalia, ei mitään uhoa tai erinomaisuutta. Mitä todisteltavaa siinä on ja kenelle?

        Tässä pitää olla täsmälleen samaa mieltä. Itsekin omistan 80-luvun veneen, joka on tietenkin jostain kohtaa käytöstä kulunutkin, mutta vastaavasti monin osin parempi kuin uutena. Enkä mielestäni ole mitään epänormaalia sen ylläpitämiseksi tehnyt, pitänyt vain tasaisesti ajan tasalla.

        Myyntihinta olisi nyt korkeampi kuin parikymmentä vuotta sitten sen ostaessani. Siitä en tietenkään puoliakaan saisi takaisin, mitä olen sen ylläpitoon laittanut. Halvalla olen silti purjehtinut jatkuvasti mieleiselläni veneellä. Niin hyvällä, etten tosiaankaan aio siitä luopua kuin perintönä.


      • Uusittu on
        ... kirjoitti:

        Laita silti speksit, niin sitten voidaan arvioida onko se uuden veroinen kenenkään muun kuin itsesi mielestä.

        Vene on siis 80-luvun homeskandi. Siihen on päivitetty seuraavat:
        Kone 2007
        Takila 2006 (masto ja puomi alkuperäiset)
        Purjeet 2012
        Kaikki Sähköt, putket, läpiviennit, valaistus ja elektroniikka 2012
        Turvallisuusvarusteet 2012
        Kaikki köydet 2012--2013
        Peräsinlaakerit ja ohjaus 2012--2013
        Kaiteet 2012
        Kaikki mittarit, lämmitin ja makeavesijärjestelmä 2011--2012
        Istuinlaatikon tiikit 2012--2014 (kansi muovia)
        Tyynyt ja patjat 2007--2013

        Siinä varmaankin tärkeimmät. Helpottiko? :-)

        Eihän se sikäli uuden veroinen ole, että iso osa varusteista taitaa olla sellaisia, joita ei 80-luvulla ollut edes olemassa...


    • Vasta us

      Kysymyksiisi ei ole olemassa oikeaa vastausta.

    • Todellinen maakrapu

      No eipä tunnu kaikilla myyjilläkään olevan palavaa intoa myydä. Tänään piti olla näyttö; minä olin paikalla, myyjä ei... oli unohtanut. Onko niin paljon näyttöjä että yksi on päässyt siinä paljoudessa unohtumaan, vai onko veneen kaupaksi saanti niin yhdentekevä asia ettei siitä viitsi kalenteriinsa merkintää tehdä?

      Toinen, paljon lievempi tapaus: kävin katsomassa erästä venettä reilu kuukausi sitten, eikä myyjä ollut vaivautunut ottamaan peittojakaan pois vaikka oli käsitykseni mukaan muitakin näyttöjä ollut ja tulossa. Sokkonako se vene pitäisi ostaa, näkemättä kylkiä tai pääsemättä keulakantta tarkistamaan?

    • Helppo asia

      Ostaja löytyy aina, kun hinta on oikea.

    • veneeeseee

      Vene (tai mikä tahansa) menee kaupaksi, kun HINTA ja tuote vastaa toisiaan.

      Se on ihan turha kuvitella, että nykypäivänä menee ylihintaan mikään kaupaksi (paitsi kauhean kuumeen saanneelle). Tarjontaa alkaa olemaan muuallakin, kuin vain täällä Teidän satamissa. Ihmiset yleensä suorittavat vertailevaan tutkimusta hankintalistalla olevasta tuotteesta ja tekevät niitä päätöksiään sitten sen mukaan.

      Se mitä itse olen mielenkiinnosta katsellut veneitä (en ole ostamassa) noilta sivuilta. Niin EI voi kuin IHMETELLÄ, kuinka jostain p as koista pitäisi vielä jotain maksaakin. Kyllä sen näköstä PURTILOA on kaupan, että ihmetellä täytyy miten ne pysyy edes pinnalla.

      Tai kuvat on jostain 10-30 vuoden takaa, kun se paatti oli vielä kunnossa.

      Tai kiva kuva kun on oltu vähän reissussa, eikä muistettu siivota kuvaa varten, vaan kuvassa kalsareista lähtien kaikkea....

      Mutta alkup. asiaan,

      Sulla taitaa olla
      - liian erikoinen
      - kallis / ylihintainen
      - p as kat kuvat, nämä ainakin itseni saa vaihtamaan seuraavaan
      - huono kuntoinen
      - liian lyhyt myyntiaika, et kertonut kauan se on ollu myynnis
      - tms.

      Laita noi nyt eka kuntoon ja hyviä vinkkejä täällä oli muitakin, niin eiköhän se mene, kun se oikea sattuu kohille.

      • Todellinen maakrapu

        Todellakin aika monesta veneestä on turhan nirsosti kuvia ja nämä olenkin ohittanut saman tien.

        Esimerkkejä:
        http://www.nettivene.com/purjevene/helmsman/264335
        http://www.nettivene.com/purjevene/kings/457438
        http://www.nettivene.com/purjevene/finn/505040
        http://www.nettivene.com/purjevene/mp/550994
        http://www.nettivene.com/purjevene/finn-express/530421

        Noista en ole käynyt katsomassa yhtäkään ja nimenomaan sen vuoksi, että noiden kuvien perusteella ei saa juuri minkäänlaista käsitystä tästä veneyksilöstä.


    • KALLE KELLO

      Ihmettelet missä vika. Minä en. Vika on siinä ettei ihmisillä yksinkertaisesti ole rahaa laittaa turhuuksiin

    • Kylläpä kyllä

      Täällä SUOLI24:ssa on varmasti PAAAALJON veneilijöitä kuten varmasti itsekkin olet..

      Kohta heräät unestas ja huomaat mitä sillan alla asuminen teettää..

      Siis kaikenlaisia alotuksia tänne tuleeki..

      "olen voittanut huomattavan summan rahaa.. mihin sijoitan.."

      "mitenkä vene kauppa nytten käy.."

      "blaa blaa blaa"

    • Näinon

      Pistä hinta kohdalleen niin kaupat syntyy.

    • kreikkalleapurahoja

      jotta kölinpotkijat kiinnostuisivat--xxxxxu mikä aasi oman venen kanssa...
      Katso kuin paljoin työntekijäitä on irtisanottu ja yritykset lopetettu !!!
      Loput tule toisilta vastajailta...

    • nimimerekki

      Näin isot kaupat tehdään tunteella.. ei järjellä. Oma vene meni kaupaksi koska sillä oli ostajan vaimon lapsuuden aikainen lempinimi..
      Maltti on valttia.

    • Kuka huijaa ja ketä?

      Kyllä vielä pitäisi ihmisillä olla rahaa,keskiansiot Suomessa tällä hetkellä yli 2500e/kk,ja suurin osa yli 2 000 000 suomalaista saa sitä,köyhiä nyt ei tietenkään voi laskea veneenostajiin,kyse on vain psykologisesta asenteesta,ostajat haluavat vain saada veneen alle markkinahintojen,mikä on hyvän tavaran kyseessä ollen väärin ja vääristää markkinoita.Se,että tavaroissa on uutena ylihintaa,jonka ekat omistajat joutuu kärsimään nahoissaan on tosi asia,ja tämä pätee kaikkea.
      Ovh hinnan kuuluisi olla materiaali ja työn kustannus kohtuu 10-15% voitto,mutta voitto prosentit valmistajalle ovat joissain tuotteissa satoja prosentteja,tietenkin suomessa esim.autovero pakottaa ihmiset häviämään autossaan melkein 30% verrattuna auton todelliseen valmistuskustannukseen,tosin merkistä joutuu maksamaan myös,kuten BMW,Mercedes,valmistus ja suunnittelukustannukset eivät ole niin suuret kuin annetaan ymmärtää,halvemmallakin tehdään ihan kelpo autoja.

      • Realisimia kehiin

        Markkinahinta on se millä kaupat tehdään. Jos kauppa ei käy, niin se markkinahinta ei todellakaan ole se, mitä myyjä venestään pyytää.

        On se ihme, miten jotkut myyjät ovat kovapäisiä ja syyttävät kauppojen puutteesta ihan mitä tahansa muuta kuin omaa hintapyytöään.


    • lama puree perseestä

      Se on lama nyt on myynnissä halvalla kesämökit moottoripyörät,veneet ja kaikki muu kerskakulutus kamppeet.

    • sdfghnb

      Joulun aikoihin ne parhaiten menee.

      Oota nyt puolisen vuotta vielä. Vatun pölhökustaa.

    • ertqev

      Veneitä on myynnissä koko ajan tuhansittain www.netti.fi ,, joten tarjontaa on..
      Sopivalla hinnalla kun myy niin saattaa mennä kaupaksi.

    • Moottoriveneiden tilannetta en tiedä täsmälleen. Vanhempien purjeveneiden hinnat ovat olleet jo pitkään laskussa. Ja minusta tilanne on ihan reilu. Lujitemuoviveneetkään eivät ole ikuisia. Todennäköisesti itse muovirakenne ei olekaan niin pitkäikäinen kuin takavuosikymmeninä luultiin. Sähkö-, polttoaine-, yms. järjestelmät heikkenevät jne. Takavuosikymmeninä paatista sai markkamääräisesti saman kuin siitä maksoi. Arvon aleneminen riippui siis lähinnä inflaatiosta. Nyt tilanne on toinen. Ostohalua ei ole ja vanhojen sarjatuotantoveneiden rapistuminen näyttää päässeen hyvään vauhtiin. On kerrosrakenteita, joiden ydinmateriaalit lahoavat jne...

      Itse en ole ollut erityisen kiinnostunut kotimaisista käytettyjen paattien markkinoista, koska ne "vanhat homeiset skandit", joita olen katsellut, ovat olleet Ruotsissa paljon halvempia kuin Suomessa viime vuosina. Täällä Lounais-Suo-messa asuvalle Tukholma ei ole veneenostopaikkana paljon Helsinkiä hankalampi. Matka kauppapaikalle vie toki enemmän aikaa.

      Se on nyt vain hyväskyttävä, että toistaiseksi hinnat ovat alhaalla. Ja minkä hinta nyt on laskenut, ei ehkä enää juuri arvokkaammaksi muutu - paitsi jos euromääräiset hinnat jäävät paikalleen mutta inflaatio jälleen kasvaa. Itse en kuitenkaan ole huomannut mitään erityistä noususuhdannetta veneilyharrastuksessa. Pikemminkin mietin, että joko kaikki halukkaat ja maksukykyiset ovat saaneet ostettua pienehkön, sini-valkoisen plaanaavan moottoripaattinsa. Ne nyt sitten vaihtavat omistajia seuraavat vuosikymmenet, kunnes aika niistä jättää.

      Venekauppa busineksena ja veneilyharrastus näyttää olevan melko pätevä suhdannemittari. Paattihommista tingitään, kun talous alkaa huolettaa. Syykin on selvä: veneily on kallista ja tilannetta heikentää se, että viime vuosikymmeninä on hankittu isoja ja monimutkaisia veneitä, joiden hoitoon ei ehkä olekaan aikaa tai varoja. Valitettavasti on siis pistettävä jäitä hattuun ja todettava, että persnettoa tulee. Eivätkä veneet ole ainoa kallis harrasteväline, jonka kanssa niin on käynyt. Jos haluan olla ilkeä – ja taidan vähän ollakin – niin tämä hintojen aleneminen on seurausta siitä, että se väestönosa, joka viime laman jälkeen harjoitti ankarinta ahneutta ja lyhytjänteisyyttä, saivat talouden haukkaamaan paskaa. Valitettavasti he pystyvät maksattamaan laskunsa niillä, joilla ei alunperinkään ollut varaa veneilyharrastukseen.

      • venonen

        Totta puhut "veli kani"!
        Kuulun tuohon, vähempi maksukykyiseen, "köyhällistöön", jolla ei ole koskaan ollut vara hankkia sellaista venettä, jonka haluaisi. (Kun suureen paattiin haluaa, se on meno vuorokaudeksi vaikka Viikarille)!
        Nyt olenkin herännyt taas katselemaan, josko löytäisi mukavan, pienehkön, kevyeen matkamenoon sopivan paatin, kiitos hintojen laskun.


      • Aika hauskasti keksit tuon pienehkön sini-valkoisen plaanaavan moottoripaatin tähän. Juuri sellaiseen oma veneenhankintakin kohdistui pari vuotta sitten purjehduskokeilujen jälkeen. Lisäisin vielä että uudehko, koska siitä tulee runsaasti viihtyisyyteen, ylläpitoon ja toimivuuteen liittyviä etuja.

        Tällä pääsee kauniina viikonloppuna kauaksikin ihan omien mielitekojensa mukaan. Ei tarvi koko viikonloppua viettää siten, että ensin ei perjantaina ehdi minnekään kunnolla, ja sitten sunnuntaina hirveä kiire lähteä jo aamulla takaisin päin. On ketterä ja näppärä, joskaan ei tällä ihan kamaliin keleihin ole mitään asiaa.


    • Anna minulle myyntiin. LinnanVaunu oy välittää myös veneitä. 0505219257

    • vesille..

      Kaikesta tulee kauppa, jos hinta on kohdallaan, ostajan mielestä.
      Apteekissakin olen onnistunut tinkaamaan, myös reseptilääkkeistä.
      Jos taas hinta ei myyjän mielestä ole kohdallaan - on syytä olla myymättä.
      Määkin ostan heti venheen, kun saan katetun HT-veneen, sisädieselmoottorilla, esim. vanhan Bellan, noin 500.-

    • Verolle Pantava

      Veneille täytyy saada rekisteröintipakko ja siitä sitten kunnon verot. Soutuveneet voisi olla verovapaita. Näin veneiden hinnat muotoutuu samoin kuin käytettyjen autojen. Käyttävero ajettujen mailien mukaan. Talvelta ei tarviis maksaa.

    • kauppamies2

      Laitapa hinta kohdalleen, niin kauppa käy!!

      • hyvä vaan

        Jos myytäviä veneitä on enemmän kuin ostajia, ei hinnan alentamisesta ole apua. Ei soutuvenettä etsivä osta matkavenettä vaikka kuinka halvalla saisi.

        Vene vaatii aina työtä ja rahaa. Iso vene enemmän kuin pieni. Ostohinta ei ole ainoa kriteeri veneen hankkimiseen. Osa haluaa säilyttää veneen kotipihalla ja/tai kuljettaa trailerilla. Vaikka isomman veneen saisi halvalla, ei se kiinnosta.

        Ihan varmasti osa veneistä alkaa olla ongelmajätettä, vaikka olisivatkin teknisesti kohtuullisessa kunnossa ja vaikka olisivat maksaneet paljonkin rahaa muutama vuosi sitten. Joku voi huolia sellaisen, jos ilmaiseksi saa, mutta yhtä hyvin voi jättää ottamatta koska ylläpito ja romuttaminen joka tapauksessa maksaa enemmän kuin olisi halukas satsaamaan.

        On ihan hyvä, että veneitä poistuu kehnommasta päästä. Siten tavalla venekanta uudistuu ja laatu paranee.


      • kovempi verotus
        hyvä vaan kirjoitti:

        Jos myytäviä veneitä on enemmän kuin ostajia, ei hinnan alentamisesta ole apua. Ei soutuvenettä etsivä osta matkavenettä vaikka kuinka halvalla saisi.

        Vene vaatii aina työtä ja rahaa. Iso vene enemmän kuin pieni. Ostohinta ei ole ainoa kriteeri veneen hankkimiseen. Osa haluaa säilyttää veneen kotipihalla ja/tai kuljettaa trailerilla. Vaikka isomman veneen saisi halvalla, ei se kiinnosta.

        Ihan varmasti osa veneistä alkaa olla ongelmajätettä, vaikka olisivatkin teknisesti kohtuullisessa kunnossa ja vaikka olisivat maksaneet paljonkin rahaa muutama vuosi sitten. Joku voi huolia sellaisen, jos ilmaiseksi saa, mutta yhtä hyvin voi jättää ottamatta koska ylläpito ja romuttaminen joka tapauksessa maksaa enemmän kuin olisi halukas satsaamaan.

        On ihan hyvä, että veneitä poistuu kehnommasta päästä. Siten tavalla venekanta uudistuu ja laatu paranee.

        "Siten tavalla venekanta uudistuu ja laatu paranee. "

        Niin varmaan, puiset reunalistat ovatkin laadukkaampia kuin alumiiniset. Harvassa ovat uudet akselivetoiset purjeveneet, helpompi ylläpitää kuin vetolaite. Eurostoliitossa olevan kovan verotuksen takia ei voi enää luottaa edes siihen ettei hst ruostu ja että vantit ja vanttiruuvit kestävät.


      • Realisimia kehiin
        hyvä vaan kirjoitti:

        Jos myytäviä veneitä on enemmän kuin ostajia, ei hinnan alentamisesta ole apua. Ei soutuvenettä etsivä osta matkavenettä vaikka kuinka halvalla saisi.

        Vene vaatii aina työtä ja rahaa. Iso vene enemmän kuin pieni. Ostohinta ei ole ainoa kriteeri veneen hankkimiseen. Osa haluaa säilyttää veneen kotipihalla ja/tai kuljettaa trailerilla. Vaikka isomman veneen saisi halvalla, ei se kiinnosta.

        Ihan varmasti osa veneistä alkaa olla ongelmajätettä, vaikka olisivatkin teknisesti kohtuullisessa kunnossa ja vaikka olisivat maksaneet paljonkin rahaa muutama vuosi sitten. Joku voi huolia sellaisen, jos ilmaiseksi saa, mutta yhtä hyvin voi jättää ottamatta koska ylläpito ja romuttaminen joka tapauksessa maksaa enemmän kuin olisi halukas satsaamaan.

        On ihan hyvä, että veneitä poistuu kehnommasta päästä. Siten tavalla venekanta uudistuu ja laatu paranee.

        Siis nimenomaan silloin kun myytäviä veneitä on enemmän kun ostajia, se hinnan alentaminen kannattaa. Voisi suorastaan sanoa, että se on välttämätöntä. Kyllähän vaaka kallistuu aina sen halvemman vaihtoehdon suuntaan, jos se muuten on saman tasoinen kun kalliimmat yksilöt.

        Sinänsä olet oikeassa, että harva välttämättä haluaa 40-jalkaista ihan vaan sen takia koska siihen on varaa, mutta hinnalla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Soutuveneen ostajat etsivät soutuveneitä ja matkaveneen ostajat matkaveneitä, mutta aika erikoista olisi kuvitella ettei muita vaihtoehtoja halvempi hinta houkuttelisi ostajia, oli sitten kyse soutuveneestä tai matkaveneestä.


      • ei ihan noinkaan
        Realisimia kehiin kirjoitti:

        Siis nimenomaan silloin kun myytäviä veneitä on enemmän kun ostajia, se hinnan alentaminen kannattaa. Voisi suorastaan sanoa, että se on välttämätöntä. Kyllähän vaaka kallistuu aina sen halvemman vaihtoehdon suuntaan, jos se muuten on saman tasoinen kun kalliimmat yksilöt.

        Sinänsä olet oikeassa, että harva välttämättä haluaa 40-jalkaista ihan vaan sen takia koska siihen on varaa, mutta hinnalla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Soutuveneen ostajat etsivät soutuveneitä ja matkaveneen ostajat matkaveneitä, mutta aika erikoista olisi kuvitella ettei muita vaihtoehtoja halvempi hinta houkuttelisi ostajia, oli sitten kyse soutuveneestä tai matkaveneestä.

        Suomen venemarkkinat ovat todella pienet, jos jätetään pois soutuveneet ja pienet moottoriveneet. Vaikkapa 50 jalkaiselle moottoriveneelle ei ole kuin kourallinen ostajia, sanotaan vaikkapa 20, mutta sekin voi olla liikaa.

        Jos veneitä on myynnissä 40 kappaletta, niistä 20 jää myymättä hinnasta riippumatta. Hinnan pudotus muuttaa veneiden keskinäistä asetelmaa, muttei tässä taloustilanteessa tuo uusia asiakkaita. Lomautusuhan alla oleva ei hankin isoa venettä, vaikka saisi halvalla.


      • 3015
        ei ihan noinkaan kirjoitti:

        Suomen venemarkkinat ovat todella pienet, jos jätetään pois soutuveneet ja pienet moottoriveneet. Vaikkapa 50 jalkaiselle moottoriveneelle ei ole kuin kourallinen ostajia, sanotaan vaikkapa 20, mutta sekin voi olla liikaa.

        Jos veneitä on myynnissä 40 kappaletta, niistä 20 jää myymättä hinnasta riippumatta. Hinnan pudotus muuttaa veneiden keskinäistä asetelmaa, muttei tässä taloustilanteessa tuo uusia asiakkaita. Lomautusuhan alla oleva ei hankin isoa venettä, vaikka saisi halvalla.

        Onko tämä sama asia kuin markkinoiden kyllästyminen, eli kaikilla jotka haluavat veneen, on jo sellainen. Samoin kuin golf-osake ja kesämökki.


      • Realisimia kehiin
        ei ihan noinkaan kirjoitti:

        Suomen venemarkkinat ovat todella pienet, jos jätetään pois soutuveneet ja pienet moottoriveneet. Vaikkapa 50 jalkaiselle moottoriveneelle ei ole kuin kourallinen ostajia, sanotaan vaikkapa 20, mutta sekin voi olla liikaa.

        Jos veneitä on myynnissä 40 kappaletta, niistä 20 jää myymättä hinnasta riippumatta. Hinnan pudotus muuttaa veneiden keskinäistä asetelmaa, muttei tässä taloustilanteessa tuo uusia asiakkaita. Lomautusuhan alla oleva ei hankin isoa venettä, vaikka saisi halvalla.

        On se vaan merkillistä miten ahneet myyjät kiertävät mielensä tosiasioiden ympäri ja tekevät kummallisia yhdistelyjä mielessään.

        Jos veneitä on myynnissä 40 kun ostajia on vain 20, niin kyllä, 20 jää myymättä mutta ei todellakaan hinnasta riippumatta.

        Todennäköisimmin juuri ne 20 jotka jäävät myymättä ovat ne kalleimat yksilöt, tai ne jotka muuten tarjoavat huonointa vastinetta rahalle eli joiden hinta on kova vaikka veneen kunto on huono.


      • 1115
        Realisimia kehiin kirjoitti:

        On se vaan merkillistä miten ahneet myyjät kiertävät mielensä tosiasioiden ympäri ja tekevät kummallisia yhdistelyjä mielessään.

        Jos veneitä on myynnissä 40 kun ostajia on vain 20, niin kyllä, 20 jää myymättä mutta ei todellakaan hinnasta riippumatta.

        Todennäköisimmin juuri ne 20 jotka jäävät myymättä ovat ne kalleimat yksilöt, tai ne jotka muuten tarjoavat huonointa vastinetta rahalle eli joiden hinta on kova vaikka veneen kunto on huono.

        Laadun arviointi on niin vaikeaa, että taitavat mennä kaupaksi vain ne halvimmat, jotka siten määrittävät oikean hinnan. Muut ovat sitten ylihintaisia ja niiden myyjät ahneita kusipäitä.


      • Realisimia kehiin
        1115 kirjoitti:

        Laadun arviointi on niin vaikeaa, että taitavat mennä kaupaksi vain ne halvimmat, jotka siten määrittävät oikean hinnan. Muut ovat sitten ylihintaisia ja niiden myyjät ahneita kusipäitä.

        En tiedä oliko tuo sarkastiseksi tarkoitettu kommentti, siltä ainakin vaikuttaa, mutta ohi meni taas. Ihan oikeasti hämmästyttää joidenkin myyjien umpimielisyys.

        Olet siis päivittänyt veneesi vimpan päälle rahaa säästämättä, ja jotain vastinetta pitäisi omalle työllekin ehkä saada. Mutta ostajat mokomat ovat väärässä, kun ei niin hyvä vene kiinnosta ketään. No miksi sinun kriteerisi pitäisi olla ostajienkin kriteerit, häh?

        Eivät kaikki halua ostaa käytettyä Mersuakaan vain todistaakseen olevansa jotain (esim. "tosipurjehtijoita"). Moni on vallan tyytyväinen käytettyyn Toyotaan, koska se tarjoaa kaikkea sitä mitä hän autoltaan haluaa, mutta murto-osalla Mersun hinnasta.


    • iiiiiiuuuuuyyyyytttt

      No eikö tavaran oikea hinta ole se paljon siitä maksetaan? Eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan maksaa, vai onkohan päinvastoin.

    • Kokeile nettivene.com sivustoa. Jos vaan on vene mistä ihmiset kiinnostuu, niin uskois menevän kaupaks. Etenkin kun alkaa pikku hiljaa olla niin hienot kelit.

    • 1911po

      Hintatasosta yleensä semmoinen kommentti, että netti on aiheuttanut sen ettei kaupankohteiden "oikeaa" hintaa saa välttämättä selville, koska seassa on niin paljon turhia ilmoituksia älyttömillä hintapyynneillä. Sallinette autoesimerkin, kun se on varsin tuore: harkitsin auton ostamista ja olin erään yksilön hinnan tinkinyt merkkiliikkeessä 15 tuhanteen, mikä oli maksimiraja minulle. Kotona harkitessani huomasin saman yksilön oleva vielä netissä myytävänä auton rekisteriotteeseen merkityn edellisen omistajan toimesta, ja hinta 17 tuhatta. Kun arvioin merkkiliikkeen myyntikatetta totean että henkilö on todellisuudessa luopunut "17 tuhannen" autostaaan 11-12 tuhannella. Autokaupassa tämä on erityisen ikävä ilmiö kun käytettyä ulkomailta tuotua verotetaan nettiautosta katsotulla hintaarvioilla.

      • 3736

        Autokauppa on saattanut ottaa katteen uudesta myymästään autosta...
        Siksi voi myydä vanhan vaihdokin jopa tappiolla.
        Otin yhteyttä edelliseen omistajaan ja tarkistin historiaa/käyttöä, jolloin hän ilmoitti että siitä hyvitettiin 5k€ enemmän kuin mitä olin siitä maksamassa. Tuli kaupat.


      • Joakim_
        3736 kirjoitti:

        Autokauppa on saattanut ottaa katteen uudesta myymästään autosta...
        Siksi voi myydä vanhan vaihdokin jopa tappiolla.
        Otin yhteyttä edelliseen omistajaan ja tarkistin historiaa/käyttöä, jolloin hän ilmoitti että siitä hyvitettiin 5k€ enemmän kuin mitä olin siitä maksamassa. Tuli kaupat.

        Autokaupasta voi pyytää ainakin kahdenlaisia tarjouksia vaihtoautosta. Yleisempi tapa lienee antaa "hyvä" hinta vaihtoautosta, jolloin taas uudesta ei saa (juuri) mitään alennusta. Tällöin ostaja kuvittelee saaneensa erinomaisen hyvityksen. Totuudenmukaisempi on kuitenkin pyytää uudesta kaikki alennukset, jolloin vaihtoauton hyvitys tippuu alennuksen verran. Sitten kannattaa vielä pyytää tingitty hinta ilman vaihtoautoa. Se saattaa olla vielä halvempi kuin edellinen ja siitä voi laskea, millä hinnalla autokauppa haluaa "ostaa" autosi. Toinen tapa on tarjota vaihtoautoa autoja ostavaan liikkeeseen. Voi hyvinkin olla parempi vaihtoehto kuin vaihdossa antaminen.

        Autokauppa vaihtoautolla on kokonaisuus. Ei katetta ole mielekästä erotella uuden ja vaihtoauton välillä.


    • upm1

      joopajoo jospa rikkaat ja köyhät vaihtais palkkaa alkais kauppa käydä ja samalla katoais lama.

      • Kaikki sen osaa

        Se olis kuin housuun pissaaminen talvella. Ensin lämmittää ja sitten tulee kahta kylmempi. Kauppa kävisi kunnes köyhistä tulisi taas köyhiä. Rahan kuluttaminen ei ole vaikeaa, sen tekeminen on.


    • Kyrpä

      Jos on velka vene,ni jätä voutin huoleksi. Raha miehet viskaa vanhan vitikkoo ja nappaa uuen pakasta. Ihme ku nuin köyhä on menny kalliin veneen ostamaa. Pitäskö hakeutua holhouksee kenties? Ei taia muumit olla nyt laaksossa koska pitää kysyä tyhmältä kommunisti kansalta neuvoa veneen myyntii :D Luulekko tosissas että täällä Suomessa on osaavaa neuvomaan antajaa :D

      Vai ostiko isi veneen ja sait sen perintönä ja äkkirikastumisen toivossa saat kenties paritonnia tilille ja pääset ostamaa uutta osamaksu mazdaa. Sitte asut vuokralla rivitalossa mustalisten vieressä ja huutelet netistä veneen potkijoita liikenteessä.

      • Anskuallan

        Keväällä pistettiin viime kesänä myyntiin. Yksi sähköposti ja ostaja kävi vasta kesäkuussa katsomassa. Ei potentiaali. Elokuun 5 päivä alkoi rumba. 13 näyttöä pahimmillaan 2 päivässä ja elokuun lopussa myytiin. Mutta siisti täytyy olla ja kaikki tietopääoman jos aikoo myydä.


    • 14+8

      Juhannukselta kanntaa laittaa mynnti-ilmoitus katkolle.

    • Bossu

      Sain nyt oman vanhan alle kymppitonnin homeskandini myytyä. Eka katsoja puolentoista vuoden myynnin jälkeen osti sen. Sain 1500 vähemmän kuin mitä itse maksoin 8 vuotta sitten. Nettiveneessä oli katsomisia jotain 6000. Hintaa alentelin pikku hiljaa, kun ei ollut kiirettä myydä. Kyselyjä oli jotain 7 plus 5 huijausta. Vene oli myynnissä myös blocketissa, mutta sieltä ei kuulunut mitään. Myynnin kannalta varmaan keskeistä on sopiva hinta verrattuna samanlaisiin ja samankaltaisiin sekä informatiiviset kuvat.

      • rehellisyys on pop

        Toivottavasti kerroit ostajalle, että skandisi on homeessa! Muuten hänellä on melko pätevä peruste kaupan purulle ja olet homeveneen omistaja jälleen.
        Huijausilmoitukset (annetaan eri kuva kohteesta kuin onkaan) ovat ostajan (ja myyjänkin) ajan ja bensan haaskausta, tiedettyjen vikojen kertomatta jättäminen lähentelee petosta. Ja se on pätevä peruste kaupan purulle. Näyttöhän noissa saattaa olla haastava, mutta ei mahdoton.
        Eli ole rehellinen,kerro hyvät ja huonot puolet ja laske hinta oikeaksi


      • Bossu
        rehellisyys on pop kirjoitti:

        Toivottavasti kerroit ostajalle, että skandisi on homeessa! Muuten hänellä on melko pätevä peruste kaupan purulle ja olet homeveneen omistaja jälleen.
        Huijausilmoitukset (annetaan eri kuva kohteesta kuin onkaan) ovat ostajan (ja myyjänkin) ajan ja bensan haaskausta, tiedettyjen vikojen kertomatta jättäminen lähentelee petosta. Ja se on pätevä peruste kaupan purulle. Näyttöhän noissa saattaa olla haastava, mutta ei mahdoton.
        Eli ole rehellinen,kerro hyvät ja huonot puolet ja laske hinta oikeaksi

        Homeskandi on enemmän yleinen nimitys tämän aikakauden veneille, ei viitannut tähän yksilöön. Homeongelmia ei minulla ole ollut juuri lainkaan.

        Kerroin toki rehellisesti hyvät ja huonot puolet. Ostajat olivat sen verran kokemattomia, että heiltä jäivät tarpeellisetkin kysymykset kysymättä, joten vastasin niihin oma-aloitteisesti. Itse kun sen veneen ostin, ei toiminut lämppärit eikä jääkaapit, vaikka piti. Itse en tee niin, vaan lupasin, että tekniikka toimii, tai jos ei toimi, niin minä korjaan.

        Yksi asia, johon olen pariin otteeseen törmännyt venettä ostaessa, on akkujen kunto. Halvassa veneessä kolmen akun uusiminen on jo iso summa. Itse ostaessani tuon nyt myymäni veneen kaikki mukana tulleet akut olivat romuja, yhdelläkään ei olisi millään latauksella saanut konetta käyntiin, josta aiheutui minulle paljon haittaa ja kustannuksia. Itse en kehtaisi antaa aivan ikäloppuja akkuja mukaan kokemattomille tuntemattomille vesille, vaan ennemmin sanon, ettei kauppaan sisälly akkuja. Näin sovittiin nytkin, ostaja ostaa starttiakun.


      • rehellisyys on pop
        Bossu kirjoitti:

        Homeskandi on enemmän yleinen nimitys tämän aikakauden veneille, ei viitannut tähän yksilöön. Homeongelmia ei minulla ole ollut juuri lainkaan.

        Kerroin toki rehellisesti hyvät ja huonot puolet. Ostajat olivat sen verran kokemattomia, että heiltä jäivät tarpeellisetkin kysymykset kysymättä, joten vastasin niihin oma-aloitteisesti. Itse kun sen veneen ostin, ei toiminut lämppärit eikä jääkaapit, vaikka piti. Itse en tee niin, vaan lupasin, että tekniikka toimii, tai jos ei toimi, niin minä korjaan.

        Yksi asia, johon olen pariin otteeseen törmännyt venettä ostaessa, on akkujen kunto. Halvassa veneessä kolmen akun uusiminen on jo iso summa. Itse ostaessani tuon nyt myymäni veneen kaikki mukana tulleet akut olivat romuja, yhdelläkään ei olisi millään latauksella saanut konetta käyntiin, josta aiheutui minulle paljon haittaa ja kustannuksia. Itse en kehtaisi antaa aivan ikäloppuja akkuja mukaan kokemattomille tuntemattomille vesille, vaan ennemmin sanon, ettei kauppaan sisälly akkuja. Näin sovittiin nytkin, ostaja ostaa starttiakun.

        Hyvä niin!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1562
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1522
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1242
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      174
      1087
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      310
      1027
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1026
    Aihe