minulla pari vuotta sitten alkoi iso pelko haihin.. tiedän että uima-altaassa tai suomen järvissä ei voi olla haita, mutta en pysty mennä sinne.. joten vältän kaikkea uimiseen liittyvää.. Ja jos rohkaannun ja menen uimaan ainoa asia mitä pystyn miettimään on haihin tai isoihin kaloihin, 'meripetoihin' liittyviä asioita...
onko kellään samanlaista juttua ja mikä voisi auttaa? Ennen pystyin (pari vuotta sitten n. 2011) mennä uimaan jopa punaiseenmereen, jossa on haita..
kiitos jos autatte :)
en pysty mennä veteen tai uimaan :/
6
151
Vastaukset
- myös pelokas
mua ei pelota uida uima-altaas,mut ku uin järves nii pelkään et joku iso kala tarttuu jalkaan.yleensä sit yritän aatella järkevästi:eihän se kala ny uskalla oikeesti tulla puremaan,paremmin se menee karkuun,tai sit yritän unohtaa pelon ja jatkaa uimista
Auttaisko, jos sinulla olisi kaveri siinä ihan vieressä. Vaikka istuisitte siinä vedessä yhdessä. Tuntuisiko yhtään turvallisemmalta.
- niin.
aivan
- 13+20=?
Itse mietin välillä samoja asioita. En tiedä mistä pelko valkohaihin on tullut, kun ei haileffat (jaws, deep blue sea etc) ole pahasti pelottanut. Hait kiehtoo todella paljon, usein tulee haidokkareitakin katsottua, mutta onhan nuo pelottavia otuksia. Itse en ole uinut pariin vuoteen oman kehon häpeän vuoksi, mutta muistan kun hypittiin laiturilta ja tuli ajatus mieleen että "mitäs jos tuolta tulisikin kita vastaan?" yleensä se ajatus on haihtunut kun on muitakin ollut vedessä ja "mahdollisuudet" että sut juuri napattaisi on pienemmät :D mutta tuola aikaisemmin oli hyviä neuvoja, ota kaveri mukaan tai kavereita. Ei ne hauetkaan ihmisiä puraise kuin vahingossa, eikä nekään mitään vahvoja ole että vetäisivät mukanaan. Kannattaa katsoa Bethany Hamiltonista kertova elokuva Surfs up (?). Se on ihan tositapahtuma elokuva ja nykyään Bethany surffaa edelleen eikä anna minkään estää itseään!
- 13+20=33
Anteeksi, leffa onkin Soul Surfer!
Aika erikoista, tai en ny tiiä... voihan noista leffoista yms jäädä jtn traumoja. Itekin varmaan miettisin että onko siellä jotain iilimatoja tms outoa hiekassa/mudassa... Mutta mulla ei oo ollu minkään näköstä tarvetta tai intoa uida muutenkaa moneen vuoteen, en näe siinä hirveesti pointtia. Enkä voi ymmärtää ihmisiä jotka viettää kaiket päivät jossain rannalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483