Benelli Vinci vs Beretta A400 light

vapo90

Hei.
Olen hankkimassa uutta haulikkoa sorsastukseen ja kyyhkymettälle ja puntaroin kyseisten aseiden välillä.
Olisi mukava kuulla ihmisten kokemuksia kyseisistä aseista.
Itselläni on jo laadukas 2 piippuinen kanalinnustukseen ja jänis mettälle, joten en kaipaa neuvoja siitä aiheesta :)
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

18

7744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lynx lynx

      Vähän myöhässä tämä, mutta..

      Itsellä oli vaihtoehtona M2 ja A400. Päädyin A400 light malliin sen keveyden takia. Pääpaino on kanalinnulla itsellä. Jos light olisi ollut synteettisellä perällä, olisin valinnut sen. Mutta eiköhän tuo puutukkikin kestä säätä ja käsittelyä.

      Molemmat hyviä. Itselle tuon A400 tasapaino ja istuvuus on loistava.
      Luulempa, että muut haulikot kaapissa jää eläkkeelle.

    • farmari71

      On mahtanu sulla jo ase asia selevetä mutta laitampa silti jos jotakuta muuta vielä tuo vertailu kiinnostaa.
      Henkilökohtaiset kokemukset löytyvät kysymyksesi mukaisista aseista. Itse valitsin vincin koska sen rekyylistä palautumis kyky on ylivoimainen. Ja synteettisyys oli minulle tärkeä ominaisuus.
      Kuten monessa asiassa niin myös tässäkään ei ole ylivoimaista ykkösvaihtoehtoa ole. Näin koska piippu on mustattu mutta vaatii öljyämistä sateiden sattuessa.

    • Berger W.E.

      Ylipäätään kaikkia aseita on hyvä pyyhkäistä öljyllä vaikkapa ennen jahtiin menoa niin kestää kosteutta paremmin, itse öljyän baikalin rinnakkaispiippuista asetta aina jos tiedossa märkä reissu ja reissun jälkeen myös öljyisellä rätillä pyyhin kosteuden pois ja sitten piiput auki kuivumaan huoneen lämpöön, älkää missään tapauksessa kuivattako puutukkista asetta kuuman uunin päällä tai lämpöpatterin vieressä sillä tavalla saa puutukin halkeamaan jos ei muuten.

      Olen haulikon etutukin irroittanut ja vetänyt kunnon vaseliinit etukin alle sekä myös aseen ulostyntäjään yms "saranasysteemiin". Myös etukin siäpuolelle olen vetänyt paksun kerroksen vaseliinia vaikka onkin puuta ja ei ole mennyt miksikään 12 vuoteen ja ei taatusti etutukki ime vettä sillä se on öljyllä kyllästetty, ihan vaan moottoriöljyllä ja vaseliinilla. En ehkä suosittele mutta omaan aseeseen uskallan laittaa.

    • Puolariäijä

      Oikeastaan aivan sama kumman valitsee. Molemmat idiootti varmoja vehkeitä. Itse ottaisin Vincin koska se on paljon huoltovapaampi Inertiatoiminnan vuoksi. Käytännössä vain piippu putsattava. Nykyään menee polla kipeäksi jos puolaria ostamassa kun niitä hyviä on tarjolla ihan eritavalla ja hinnoilla kun 90luvulla. Silloin oli melkein ostettava Benelli tai Beretta ja tili tyhjeni. Halvemmat nimeltämainitsemattomat vaihtoehdot sai kiikuttaa liikkeeseen takaisin. Nykyään alle 1000€ Marochi si12, Franchi affinity ja fast, Beretta a300 outlander, Winsu sx3 ja muutama huntti päälle saa Beretta a-400 ,Benelli m2 Kaikki helvetin hyviä ja varmoja aseita. Eikä Remington versamax ja Browning maxuskaan paskempia ole. Vähän kalliimpia tosin. Itsellä on Franchin affinity ollut 3v ja laukauksia noin 10000 joiden sekaan mahtuu 2häiriötä ja nekin aseen alkupäiville jolloin oli vielä "uuden karheutta." Uusissa puolareissa on mukava lisä peränsäätömahdollisuudet. Aseen saa istumaan varmasti eikä tarvitse asetta syyttää, jos ei osu.

    • uuuuuu

      Hei. Itselläni ollut nyt muutaman vuoden beretta a400 light. Kaikki se mitä puhutaan kaasumäntä aseen likaisuudesta on valetta. Itse olen öljynnyt aseen ja puhdistanut sen 2 kertaa vuodessa. Eikä ole ollut syöttö häiriöitä vaikka itse ammunkin 2000 laukausta per vuos. Kummallakin on omat kuppikuntansa ja siksi suosittelenkin että menet kauppaan ja katsot itse mikä sinulle käy. Suosittelen berettaa koska itsellä se ja en luopuisi siitä koskaan. Beretta on aina beretta. Ai niin itse olen 15 v ja katsoin myös näitä mielipiteitä ja ressiähän tästä vaan tuli. Enonikin haukkui minua kun ostin beretan koska hän on beneli mies mutta kun hän pääsi kokeilemaan ja testaamaan sitä meni jauhot suuhun. Älä siis kuuntele näitä viestejä.

      • jaahasta

        puhe kaasumäntäaseen likaisuudesta ei suinkaan ole valetta kuten luulet, niitä vaan on niin monen eri valmistajan värkkejä ja beretta on näissä edeltäkävijä itsepuhdistuvine kaasumäntineen. vanhemman polven itselataavissa kyllä löytyy varsinaisia "nokipoikia", tiedän sen 30 vuoden kokemuksesta, sinä vaan olet kovin nuori.


      • uuuuuuu

        Ukilla ollut myös beretta monia vuosia ja onpa niitä ensimmäisiä berettoja jotka tuli markkinoille. Saattaa jonkun mielestä olla niitä nokipoikia mutta uskokaa että on puhdas ase ja on varmasti ampunut sillä aseella useamman kerran. Hän puhdistaa aseen 1 vuessa eikä ole nyt mikään kauhea savupiippu.


      • Anonyymi
        uuuuuuu kirjoitti:

        Ukilla ollut myös beretta monia vuosia ja onpa niitä ensimmäisiä berettoja jotka tuli markkinoille. Saattaa jonkun mielestä olla niitä nokipoikia mutta uskokaa että on puhdas ase ja on varmasti ampunut sillä aseella useamman kerran. Hän puhdistaa aseen 1 vuessa eikä ole nyt mikään kauhea savupiippu.

        Riittää 500 laukauksen jälkeen puhdistus, eikä ole iso homma.


    • uuuui

      Ei haukkunut vaan torui. Tietokone syöttö virhe.

    • vintszipenelli

      mulla on nyt ollu tuo penellin vintsi kolome vuotta ja se on pelittäny kuin uusi ihan koko mettästys ajan mitään häiriöitä ei ole mettä reissuilla ollu ei edes jänis mettällä eikä lintu mettälläkään mutta ampuma radalla savi kiekkojen hajotus talakoissa on ollut muutama syöttä härö se johtuu kuulemma siitä että tämä vinstsi on mettästys ase eikä rataase niin että itte sanoisin että pebelli on hyväase ja siihen voi luottaa kun kerran metto linnun olen pudottanut

      • uuuuuuuu

        Mitenköhän beneliin tullu syöttö virhe kun niihinhän ei pitäisi tulla koska niissä on inertia lukko. Kuitenkin itse ammuin tuolla samalla beretalla talvella 18 asteen pakkasessa noin 500 kiekkoo eikä yhtään syöttö virhettä. Ja lisäksi jos tuolla beretalla rupeaa räiskii kiekkoja enempi niin niissä saa säädettyä pesää pienemmäksi panosta kohden


      • uuuuuuuuu

        Mulla ei ole ollu vielä yhtään syöttö virhettä vaikka olen ampunut eri kokoisilla paukuilla ja eri lämpötiloissa 20 asteen helteistä 30 pakkaseen. Olen ampunut sillä myös melkein kaiken maailman riistaelukoita kuten jänistä mettälintua harakoita variksia lokkeja sorsia kyyhkyjä lehtokurppia ym........


      • aikuine
        uuuuuuuu kirjoitti:

        Mitenköhän beneliin tullu syöttö virhe kun niihinhän ei pitäisi tulla koska niissä on inertia lukko. Kuitenkin itse ammuin tuolla samalla beretalla talvella 18 asteen pakkasessa noin 500 kiekkoo eikä yhtään syöttö virhettä. Ja lisäksi jos tuolla beretalla rupeaa räiskii kiekkoja enempi niin niissä saa säädettyä pesää pienemmäksi panosta kohden

        Voi tsiisus mitä tekstiä :D


      • uuuuuu
        aikuine kirjoitti:

        Voi tsiisus mitä tekstiä :D

        Mikä vikana tuossa. En ite tiiä. Virheitä on kun en jaksa korjata ja ym......


    • vitoria

      Itsellä Benelli m2 vuodesta 2005. Rata ja Metsästyskäytössä. Laukauksia takana noin 100000 kpl Muutama häiriö aseen alkuvuosille 24g latauksilla. Toisena kaapissa vuoden vanha Beretta a-400 unico. Ihan ok ase, mutta kakkospyssyksi jäi vaikka m2 vanhuksen piti se virka ottaa itselleen. Noin 2000 laukausta takana, ja kymenkunta häiriötä on tullut. Rotweill Spezial 36g ja Gyttorp 24g ei tässä aseessa jostain syystä pelitä. Kovasti kehuvat arvosteluissa, ja hyvä ase toki onkin mutta, ei Benellin voittanutta. Painopiste ei sovellu itselle, ja tuo ns, "itsepuhdistuva kaasumäntä" on melkoinen pettymys. Nokipaskaa löytyy melkoisesti sisuskaluista jo 50 laukauksen jälkeen. Luultavasti tuo Beretta löytyy kohta torista, ja tilalle tulee tuttu ja turvallinen inertia toiminen Benelli. Rafaello Powerbore tai Sbe2 luultavasti.

    • lurkkimus

      Näissä keskusteluissa on se vikana, että jos mainitsee jonkin aseen huonomman puolen, alkaa joku inttää selkeää faktaa vastaan, vain koska itsellä kyseinen ase. Kaasutoiminen on kaasutoiminen ja se paskaantuu selkeästi enemmän kun inertia toiminen. Piste. Itsellä on beretta Urika 2 ja olen beretta mies. Silti voin myöntää tämän selkeän asian, jolla ei oikeastaan ole edes merkitystä. Öljyinen rätti vaan viuhtoo vähän enemmän kaasuvärkki aseen kanssa.

    • jdijd

      Yllättävän usein noita Berettan a-400 sarjan aseita näkee torissa, pörssissä tai Fb:n metsästäjäin myyntitorissa myytävänä. Mikäpälie sitten vikana kun ei monikaan tunnu kyseisen aseen kanssa "sinuiksi" pääsevän? Ainakin riistalehti julisti a-400 liten puolaritestin voittajaksi, ja tuo Unicohan on Berettan lippulaiva, puolarien osalta. Tosin itse en kovin noiden testien perusteella asetta lähtisi ostamaan. Testaajilla usein yhtä jäykät mielikuvat "millainen aseen on oltava" kun koko 300000 metsästäjällä. Ja jos Fb:n metsästäjä palstaa lukee, niin niitä yksinäköisiä mielipiteitä riittää. Kannattaa katsoa noita jenkkifoorumeita myös, niissä ei keskustelut mene läheskään yhtä överiksi, ja itse asetesteissä on paneuduttu aseisiin yksilöinä paremmin. Oma kokemus on että Inertia huolettomampi, kaasuvehje mukavampi ammuttuva, etenkin jos röykyttää hyvällä sorsa/kyyhkypaikalla Magnum latauksilla suuria määriä. Muuten normi metsästäjä/radalla ampuja ei tee kickoff härpäkkäille mitään! Riistalehden mukaanhan kiroilu kuului ampumaradalla Benellin aseilla kovan rekyylin vuoksi. Hametta päälle ja kiviä taskuun sanon minä, jos 12Cal rekyyli on aikuiselle miehelle ongelma :)

    • Anonyymi

      Itellä finclassic 512 sd ollu noin 10v ja osuu hyvin jos ei ekalla tipu niin toisella varmasti. Hommasin 3v sitten beretta a400 xplor unicon camona... aattelin että patruunasyöppö mutta kuinkas ollakkaan finclassikki on jääny kaappiin kun beretalla tippuu ihan yhtähyvin. Sorsanpyynnissäkin sillontällön tuikkaan patin tai pari makasiiniin. Ei syöttöhäiriöitä jos ei nyt ihan sitä 24g trappia lykää siitä ei välttis tykkää mutta harakkajahissa käytänkin aina 28g rappia sillä pelaa hyvin. Loppujen lopuks beretta ja benelli varmaan parhaimmat puolarit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe