Aita paritalon väliin, lupa?

kevät aita

Minulla ja seinänaapurilla on aita piha-alueen välissä.
Pitääkö rakennuslupaa kysyä, mikäli aidan rakentaa meidän ja seuraavan paritalon väliin?
Olen naapurilta asiasta kysynyt kun pari vuotta sitten tähän muutettiin ja hän ei ollut halukas asian suhteen.
Kuulemma aiheutuu liikaa kustannuksia ajan kanssa kun pitää huoltaa ja maalata.

Mietinkin, että jos rakennamme omalle puolella aidan kokonaan n. 1,5m korkea ja samanlainen kun toisella puolella, niin pitääkö siihen kysyä rakennuslupaa ja kuuluuko se myös maalata toiselta puolelta, mikä jää naapuriin päin??

Haluan omaa rauhaa ja viihtyvyys paranee kun aita on välissä ja ei naapuri näe suoraan terassillemme kun kesällä oleskelemme siinä paljon.

4

1528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harvoin

ton korkeutinen aita lupaa tarvitsee kun teet sen omalle puolelle. Sen hoito kyllä kuuluu sitten rakentajalle. Ota nyt huomioon myös naapurit. Miltä viritelmäsi näyttäisi heidän puoleltaan. Naapuri kun suuttuu niin hän ostaa ruosteisen laivan ja säilyttää sitä siinä rajalla ja sekään ei mitään lupaa tarvitse.

• se siitä.

Hakekaa tuijia, laittakaa rajalle riviin, voi laittaa vaikka 3 metriä korkeita, ei tarvita lupia eikä tarvi keneltäkään kysyä mitään.

• Toimenpidelupa

Aita vaatii toimenpideluvan piirustuksineen.

• riippuu ja roikkuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4203
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2915
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2828
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2603
    5. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2555
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      324
      2551
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2129
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1875
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1527
    Aihe