Niin täällä sitä taas ollaan ja nyt kun nimimerkkikin on rekisteröity niin ei sitä voi enäää muut käyttää, eli ei enää vale Laherryja :P
No niin ja asiaan. Kuinkas kausi on lähtenyt liikkeelle? Jokos riistaa on tullut? Olen siis yhä sitä mieltä, että metsästys pitäisi saada hirven kannalta tasapuolisemmaksi tai sellaiseksi, että hirvikanta ei vähenisi kohtuuttomasti, tosin ei niin radikaalein keinoin mitä tuolloin joskus aiemmin ehdotin. "Yksi mies yksinään metsässä jalkaisin , ei mitään muita metsästykseen käytettäviä apuvälineitä kuin ase ja koria saa olla mukana jos tahtoo".
Vaikka nykyistä systeemiä ei muuten kauheasti muutettaisikaan, niin lisättäisiin lupa-asioihin liittyvä seikka, että yhdellä luvalla saa ampua vain tietyn määrän hirviä, esim. 5 hirveä/lupa.
Tosin kyllähän niinkin varmasti joskus käy, että ei tule joinain vuosina riistaa laisinkaan tai hyvin vähän.
Tuollainen ehdotus vain. Minut saa haukkua ja esitystäni kommentoida vapain sanavalinnoin, en pane sitä pahakseni.
Mutta vaikka mielestäni hirviä metsästetään liikaa, niin toivotan silti onnea metsästysreissuille ja käyttäytykää asiallisesti vaikka miesporukassa olettekin ja keskellä metsää eikä naisia lähimaillakaan :). K
Kunnioittakaa ja ihailkaa saalistanne, mitä varmasti moni metsämies tekeekin. Niin ja kun aseen kanssa olette liikkeellä niin olkaa sitten selvin päin, ettei vain satu vahinkoja, tosin eiköhän suurin osa metsästäjistä tiedä, että aseet ovat vaarallisia eikä niitä käsitellessä saa olla kännissä :). Ampukaa huolellisesti ettei mene ohi tai ettei eläin jää kitumaan ja sitten mennään ja kiroillaan, että kun tuli haavikko. Säästyttepähän siltäkin vaivalta :P
Täällä taas
2
345
Vastaukset
Rekistöitynyt Laherry, kirjoituksesi oli väärällä palstalla!
Tämä on palsta metsästyksen vastustajille, - kuten ylläpidon ohjeissakin sanotaan; "Metsästäjille on omat palstansa!"
Kiitos, että jatkossa huomioit tämän.- kaatoluvalla
saa ampua yhden aikuisen tai kaksi vasaa.Ehdotuksesi nostaisi hirven kaatomäärät pois kestävän kehityksen alueelta.
Kerroin tämän kun et näemmä tiennyt.
Vai kuvitteletko että hirviä saa ampua omantunnon mukaan?Hirvikanta tunnetaan jonka mukaan luvat jaetaan.
Et varmaan tiedä kuka maksaa hirvikolarit?Hirviluvat ovat maksullisia,sieltä se moni tulee.Osa menee taimistovahinkojen maksuihin.
Eli jos hirvikanta tosiaan nostettaisiin tosi suureksi ja maksajia ei olisi,laherryn verot nousisivat.Sehän ja moni muukin asia jää ja tulevatkin jatkossakin jäämään huomioimatta.
Taidatkin kuvitella olevasi hyväkin kansalainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514