Täällä taas

Laherry

Niin täällä sitä taas ollaan ja nyt kun nimimerkkikin on rekisteröity niin ei sitä voi enäää muut käyttää, eli ei enää vale Laherryja :P

No niin ja asiaan. Kuinkas kausi on lähtenyt liikkeelle? Jokos riistaa on tullut? Olen siis yhä sitä mieltä, että metsästys pitäisi saada hirven kannalta tasapuolisemmaksi tai sellaiseksi, että hirvikanta ei vähenisi kohtuuttomasti, tosin ei niin radikaalein keinoin mitä tuolloin joskus aiemmin ehdotin. "Yksi mies yksinään metsässä jalkaisin , ei mitään muita metsästykseen käytettäviä apuvälineitä kuin ase ja koria saa olla mukana jos tahtoo".

Vaikka nykyistä systeemiä ei muuten kauheasti muutettaisikaan, niin lisättäisiin lupa-asioihin liittyvä seikka, että yhdellä luvalla saa ampua vain tietyn määrän hirviä, esim. 5 hirveä/lupa.
Tosin kyllähän niinkin varmasti joskus käy, että ei tule joinain vuosina riistaa laisinkaan tai hyvin vähän.

Tuollainen ehdotus vain. Minut saa haukkua ja esitystäni kommentoida vapain sanavalinnoin, en pane sitä pahakseni.

Mutta vaikka mielestäni hirviä metsästetään liikaa, niin toivotan silti onnea metsästysreissuille ja käyttäytykää asiallisesti vaikka miesporukassa olettekin ja keskellä metsää eikä naisia lähimaillakaan :). K

Kunnioittakaa ja ihailkaa saalistanne, mitä varmasti moni metsämies tekeekin. Niin ja kun aseen kanssa olette liikkeellä niin olkaa sitten selvin päin, ettei vain satu vahinkoja, tosin eiköhän suurin osa metsästäjistä tiedä, että aseet ovat vaarallisia eikä niitä käsitellessä saa olla kännissä :). Ampukaa huolellisesti ettei mene ohi tai ettei eläin jää kitumaan ja sitten mennään ja kiroillaan, että kun tuli haavikko. Säästyttepähän siltäkin vaivalta :P

2

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekistöitynyt Laherry, kirjoituksesi oli väärällä palstalla!
      Tämä on palsta metsästyksen vastustajille, - kuten ylläpidon ohjeissakin sanotaan; "Metsästäjille on omat palstansa!"
      Kiitos, että jatkossa huomioit tämän.

    • kaatoluvalla

      saa ampua yhden aikuisen tai kaksi vasaa.Ehdotuksesi nostaisi hirven kaatomäärät pois kestävän kehityksen alueelta.

      Kerroin tämän kun et näemmä tiennyt.
      Vai kuvitteletko että hirviä saa ampua omantunnon mukaan?Hirvikanta tunnetaan jonka mukaan luvat jaetaan.

      Et varmaan tiedä kuka maksaa hirvikolarit?Hirviluvat ovat maksullisia,sieltä se moni tulee.Osa menee taimistovahinkojen maksuihin.

      Eli jos hirvikanta tosiaan nostettaisiin tosi suureksi ja maksajia ei olisi,laherryn verot nousisivat.Sehän ja moni muukin asia jää ja tulevatkin jatkossakin jäämään huomioimatta.
      Taidatkin kuvitella olevasi hyväkin kansalainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe