Ihana mirtatsapiini

Voin paremmin

Pitkään kroonisesta unettomuudesta kärsineenä voin toodella suositella mirtatsapiinia. Huom! Pienellä annoksella vain 7.5mg, suuremmilla annoksilla ei toimi vaan vaikutus on käänteinen. Mitään sivuvaikutuksia mulle ei ole tästä tullut. Tätä ennen on kokeiltu niin bentsoja, Ataraxia, melatoniia, Valdoxania, Tenoxia, Imovanea ym. Kaikki toimi vain vähän aikaa ja näistä tuli lukuisia sivuvaikutuksia, ei kiva :( Kyllä elämä kunnon unilla on ihanaa!

43

22228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistakaa kuitenkin

      että jos käytätte yli viikon tuota, joudutte käyttämään sitä koko loppuelämän.

      Hyvä vaihtoehto synteettisille lääkkeille on luonnollinen lempi ja 2 fingerborillista konjakkia.

      • Anonyymi

        Minä olen kyllä lopettanut Mirtatzapinin käytön. Vaihdoin Olazapiniin.


    • ll.

      Mirtaan ei synny riippuvuutta, etenkään tuollaisella annoksella.

      • riippi

        Kyllä muuten tulee riippuvuus. Olen syönyt tuota 3-7,5 mg annoksella ja olen yrittänyt päästä eroon vuosia. Viimeisin yritys oli nyt 1v 6kk ja ei auttanut kuin aloittaa käyttö uudelleen.

        Sen kun lopettaa niin voi olla varma, että se aiempi unettomuus ei ollut mitään tuohon verrattuna. 0-3h unta /vrk, mikään lääke ei auta jne... Alkoi helpottamaan hitaasti, mutta olosuhteiden pakosta ( työ oli mennä univajeen vuoksi ) oli pakko aloittaa uudelleen. Samaa on netti pullollaan.

        Se pienin annos on pahin, suuremmasta annoksesta näemmä pääsevat eroon helpommin.


      • nono
        riippi kirjoitti:

        Kyllä muuten tulee riippuvuus. Olen syönyt tuota 3-7,5 mg annoksella ja olen yrittänyt päästä eroon vuosia. Viimeisin yritys oli nyt 1v 6kk ja ei auttanut kuin aloittaa käyttö uudelleen.

        Sen kun lopettaa niin voi olla varma, että se aiempi unettomuus ei ollut mitään tuohon verrattuna. 0-3h unta /vrk, mikään lääke ei auta jne... Alkoi helpottamaan hitaasti, mutta olosuhteiden pakosta ( työ oli mennä univajeen vuoksi ) oli pakko aloittaa uudelleen. Samaa on netti pullollaan.

        Se pienin annos on pahin, suuremmasta annoksesta näemmä pääsevat eroon helpommin.

        Eipäs pelotella. Netti nyt on pullollaan vaikka mitä, ihmiset syyttävät jotain lääkettä hatarin perustein.

        Tokihan on jossain määrin yksilöllistä mikä kenenkin kohdalla toimii tai ei toimi, mutta yleisesti ottaen mirtaa pidetään varsin turvallisena ja vähän koukuttavana esim. bentsoihin verrattuna.


      • joojoo...
        nono kirjoitti:

        Eipäs pelotella. Netti nyt on pullollaan vaikka mitä, ihmiset syyttävät jotain lääkettä hatarin perustein.

        Tokihan on jossain määrin yksilöllistä mikä kenenkin kohdalla toimii tai ei toimi, mutta yleisesti ottaen mirtaa pidetään varsin turvallisena ja vähän koukuttavana esim. bentsoihin verrattuna.

        Faktat kertovat että mirtatsapiini koukuttaa liki 100% käyttäjistään. joo.


      • Anonyymi
        riippi kirjoitti:

        Kyllä muuten tulee riippuvuus. Olen syönyt tuota 3-7,5 mg annoksella ja olen yrittänyt päästä eroon vuosia. Viimeisin yritys oli nyt 1v 6kk ja ei auttanut kuin aloittaa käyttö uudelleen.

        Sen kun lopettaa niin voi olla varma, että se aiempi unettomuus ei ollut mitään tuohon verrattuna. 0-3h unta /vrk, mikään lääke ei auta jne... Alkoi helpottamaan hitaasti, mutta olosuhteiden pakosta ( työ oli mennä univajeen vuoksi ) oli pakko aloittaa uudelleen. Samaa on netti pullollaan.

        Se pienin annos on pahin, suuremmasta annoksesta näemmä pääsevat eroon helpommin.

        Moi. Mä allekirjoitan myös tuon, että kyllä aiheuttaa riippuvuutta.
        Kun ensimmäisiä kertoja otin tuota mirtazaa niin uni oli liiankin tokkuraista. Pissasin kerran sänkyyn nukkuessani. Tämän jälkeen muutamasti läheltä piti, mutta jotenkin onnistuinkin herätä. Todella tokkurassa siinä oli ja aamulla kun piti kellon kanssa herätä oli tosi vaikeaa avata silmät ja pitää ne auki.
        Söin iltaisin tuolloin uneen 2vk.

        Sitten taas nykyään, kun määrättiin tuo sama,
        7,5ml noin vuosi sitten.. Vaste tai teho kesti mulla noin 3kk ennenkuin pidin kuukauden tauon, mutta ei ole unettanut samalla tapaa enään.

        Kun en nukahtanut Mirtazalla enään olen alkanut syödä satunnaisesti kokonaisen 15ml silloin jos ahdistaa ja on auttanut, kun tekee tasaisen olon eli ei tunnu ahdistus muttei ilotkaan niinkuin psyykelääkkeillä on tapana.
        Kerran otin pari viikkoa Mirtazaa joka päivä niin oireena oli vain unettomuus eli uni ei yksinkertaisesti tullut. Ahdistusta oireena oli vain lievästi kun vertaan pahaan ahdistukseen.

        Vaikka Mirtazakin on jonkinmoinen myrkkymielialalääke niin suosittelen sitä silti, koska monia muita moisia kokeilleena olen todennut yhden tabletin jälkeen että hävitän pillerit käyttökelvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Mä allekirjoitan myös tuon, että kyllä aiheuttaa riippuvuutta.
        Kun ensimmäisiä kertoja otin tuota mirtazaa niin uni oli liiankin tokkuraista. Pissasin kerran sänkyyn nukkuessani. Tämän jälkeen muutamasti läheltä piti, mutta jotenkin onnistuinkin herätä. Todella tokkurassa siinä oli ja aamulla kun piti kellon kanssa herätä oli tosi vaikeaa avata silmät ja pitää ne auki.
        Söin iltaisin tuolloin uneen 2vk.

        Sitten taas nykyään, kun määrättiin tuo sama,
        7,5ml noin vuosi sitten.. Vaste tai teho kesti mulla noin 3kk ennenkuin pidin kuukauden tauon, mutta ei ole unettanut samalla tapaa enään.

        Kun en nukahtanut Mirtazalla enään olen alkanut syödä satunnaisesti kokonaisen 15ml silloin jos ahdistaa ja on auttanut, kun tekee tasaisen olon eli ei tunnu ahdistus muttei ilotkaan niinkuin psyykelääkkeillä on tapana.
        Kerran otin pari viikkoa Mirtazaa joka päivä niin oireena oli vain unettomuus eli uni ei yksinkertaisesti tullut. Ahdistusta oireena oli vain lievästi kun vertaan pahaan ahdistukseen.

        Vaikka Mirtazakin on jonkinmoinen myrkkymielialalääke niin suosittelen sitä silti, koska monia muita moisia kokeilleena olen todennut yhden tabletin jälkeen että hävitän pillerit käyttökelvottomia.

        Eikös ne kaikki koulusurmaajat käyttäny tota?! Mä kokeilin kans pari kertaa ja olin seuraavana päivänä ihan kuutamolla ja olisin voinu huvin vuoks tappaa tuntemattomia vastaantulijoita.


    • Kroonisesti uneton

      Itse olen kokeillu imovanea, tenoxia, melatoniinia ja tuota mirtaa ja mielestäni parasta unettomuuten oli tuo mirtatsapiini. Mutta siinä oli myöskin kaikista hirveimmät sivuvaikutukset.

      • Mirtsa-unet

        Siis mitä ihmeen hirveitä sivuvaikutuksia??? Olen ottanut mirtatsapiiniä satunnaisesti 3-7.5 mg eikä mitään hirveyksiä ole tapahtunut. Ei myöskään tarvetta ottaa heti seuraavana iltana uudelleen. Nukahdan ihan hyvin. Olen ottanut sitä jos olen ollut jotenkin huolestunut ja levoton ja olen halunnut saada unenpäästä kiinni. Hyvin on onnistunut.

        Kuinka usein te olette ottaneet sitä jotka väitätte mirtatsapiinin koukuttavan?


      • Kroonisesti uneton
        Mirtsa-unet kirjoitti:

        Siis mitä ihmeen hirveitä sivuvaikutuksia??? Olen ottanut mirtatsapiiniä satunnaisesti 3-7.5 mg eikä mitään hirveyksiä ole tapahtunut. Ei myöskään tarvetta ottaa heti seuraavana iltana uudelleen. Nukahdan ihan hyvin. Olen ottanut sitä jos olen ollut jotenkin huolestunut ja levoton ja olen halunnut saada unenpäästä kiinni. Hyvin on onnistunut.

        Kuinka usein te olette ottaneet sitä jotka väitätte mirtatsapiinin koukuttavan?

        Mirtan sivuvaikutuksista. Aamulla olo oli kuin krapulassa. Aamulla herätessä nouseminen sängystä kesti aina tunnin, ei vaan heti herätessä jaksanut nousta. Pökkyrässä meni myös ensimmäinen puolituntia noustua ylös. Aineenvaihdunta hidastui joten piti syödä vähemmän kuin normisti ettei lihois ja lisäksi turvonnut olo.

        Samalla annoksella kuin sinä mentiin eli 3.75mg ja sitten kun toleranssi kasvoi niin sitten 7,5mg, sen jälkeen piti olla ilman jonkin aikaa niin 3,75 mg toimi jälleen.

        Mutta muuten paras unilääke kaikista kokeilemistani ja nuo mirta-unet oli eläväisempiä kuin normaali unet.


      • säd
        Mirtsa-unet kirjoitti:

        Siis mitä ihmeen hirveitä sivuvaikutuksia??? Olen ottanut mirtatsapiiniä satunnaisesti 3-7.5 mg eikä mitään hirveyksiä ole tapahtunut. Ei myöskään tarvetta ottaa heti seuraavana iltana uudelleen. Nukahdan ihan hyvin. Olen ottanut sitä jos olen ollut jotenkin huolestunut ja levoton ja olen halunnut saada unenpäästä kiinni. Hyvin on onnistunut.

        Kuinka usein te olette ottaneet sitä jotka väitätte mirtatsapiinin koukuttavan?

        Joka päivä, lääkäreiden mukaan ei pitänyt koukuttaa. Se riippuvuus on hieman pirullinen, kun jätät sen pois nukut jopa 1-2 vko ok. Sitten yllättäen viiveellä unet häviävät. No itsepähän kärsin tyhmyydestä.

        Riippuvuutta ei toki kaikille synny, eikä niillä jotka ottavat lääkettä satunnaisesti. Itse olen myöskin siltä ajalta, kun lääkäreillä ei ollut tietoa riippuvuusriskistä. Jos vain saa unta ilman sitä niin kannattaa sinnitellä.

        Älkää ajatelko pieni annoksista mirtazapiinia kyseisenä aineena, vaan todella vahvana antihistamiinina. Ja antihistamiinia ei kannata ottaa yli viikkoa putkeen juuri rebound unettomuuden vuoksi.


      • Voin paremmin
        säd kirjoitti:

        Joka päivä, lääkäreiden mukaan ei pitänyt koukuttaa. Se riippuvuus on hieman pirullinen, kun jätät sen pois nukut jopa 1-2 vko ok. Sitten yllättäen viiveellä unet häviävät. No itsepähän kärsin tyhmyydestä.

        Riippuvuutta ei toki kaikille synny, eikä niillä jotka ottavat lääkettä satunnaisesti. Itse olen myöskin siltä ajalta, kun lääkäreillä ei ollut tietoa riippuvuusriskistä. Jos vain saa unta ilman sitä niin kannattaa sinnitellä.

        Älkää ajatelko pieni annoksista mirtazapiinia kyseisenä aineena, vaan todella vahvana antihistamiinina. Ja antihistamiinia ei kannata ottaa yli viikkoa putkeen juuri rebound unettomuuden vuoksi.

        Eipä haittaa tuo mahdollinen koukutus, varsinkaan kun ei ole sivuvaikutuksia. Lääke toimii hyvin ja se riittää:)


      • sama täällä
        Voin paremmin kirjoitti:

        Eipä haittaa tuo mahdollinen koukutus, varsinkaan kun ei ole sivuvaikutuksia. Lääke toimii hyvin ja se riittää:)

        Mihin tahansa elämänlaatua parantavaan voi jäädä koukkuun, ainakin henkisesti. Vaikka suklaaseen :)

        Jos lääke auttaa, sivuvaikutuksia ei ole ja lääkettä saa aina kun tarvitsee, niin missä ongelma?


      • Voisinpa paremmin
        Voin paremmin kirjoitti:

        Eipä haittaa tuo mahdollinen koukutus, varsinkaan kun ei ole sivuvaikutuksia. Lääke toimii hyvin ja se riittää:)

        Ei haittaakaan, mutta tuon lääkkeen luonne on sellainen että se on kärkipäässä listalla.

        Listalla lääkkeistä jotka saattavat lakata yllättäen toimimasta.

        Sitten kun se ei toimi ja samalla se on aiheuttanut saman kaikille saman mekanismin lääkkeille... Käytännössä benzot on ainoita, joilla voi nukkua parin tunnin pätkiä. Toki voit napsia benzoja ja toivoa ettet koukuttaudu niihin sen vuoden kestävän vieroituksen aikana...

        Toki ei tätä kaikille tapahdu.


      • ei ole reboundia
        säd kirjoitti:

        Joka päivä, lääkäreiden mukaan ei pitänyt koukuttaa. Se riippuvuus on hieman pirullinen, kun jätät sen pois nukut jopa 1-2 vko ok. Sitten yllättäen viiveellä unet häviävät. No itsepähän kärsin tyhmyydestä.

        Riippuvuutta ei toki kaikille synny, eikä niillä jotka ottavat lääkettä satunnaisesti. Itse olen myöskin siltä ajalta, kun lääkäreillä ei ollut tietoa riippuvuusriskistä. Jos vain saa unta ilman sitä niin kannattaa sinnitellä.

        Älkää ajatelko pieni annoksista mirtazapiinia kyseisenä aineena, vaan todella vahvana antihistamiinina. Ja antihistamiinia ei kannata ottaa yli viikkoa putkeen juuri rebound unettomuuden vuoksi.

        >>Se riippuvuus on hieman pirullinen, kun jätät sen pois nukut jopa 1-2 vko ok. Sitten yllättäen viiveellä unet häviävät


      • Oikeasti...
        ei ole reboundia kirjoitti:

        >>Se riippuvuus on hieman pirullinen, kun jätät sen pois nukut jopa 1-2 vko ok. Sitten yllättäen viiveellä unet häviävät

        Kyllä muuten on reboundia, onhan se kirjattu ainakin FDAn lappusiin jälkikäteen. Luepa muidenkin konemuksia, kestää kuukausia vieroittautua.

        Se on kyllä totta ettei sitä tule niin helposti kun käytetään oikeaa annosta, eli min. 15mg


      • s. keptikko
        Oikeasti... kirjoitti:

        Kyllä muuten on reboundia, onhan se kirjattu ainakin FDAn lappusiin jälkikäteen. Luepa muidenkin konemuksia, kestää kuukausia vieroittautua.

        Se on kyllä totta ettei sitä tule niin helposti kun käytetään oikeaa annosta, eli min. 15mg

        Linkki ois kiva. Jos väite kestää tieteellisen tarkastelun, varmaan sitä joku kunnianhimoinen tutkija on jo yrittänyt selvittää. "Muiden kokemukset" kuukausien vierottumisesta eivät oikein kuulosta vakuuttavilta.


      • linkkii
        s. keptikko kirjoitti:

        Linkki ois kiva. Jos väite kestää tieteellisen tarkastelun, varmaan sitä joku kunnianhimoinen tutkija on jo yrittänyt selvittää. "Muiden kokemukset" kuukausien vierottumisesta eivät oikein kuulosta vakuuttavilta.

        http://www.cnsspectrums.com/aspx/articledetail.aspx?articleid=1916
        http://www.sleepio.com/articles/sleep-aids/mirtazapine-and-sleep/
        http://www.benzobuddies.org/forum/index.php?topic=80102.0

        Jos nyt noista aloittelet, mikäli aihe kiinnostaa.


    • Voin huonommin

      Mirtazapiini tuhosi elämäni. Lääkärit, jotka kyseistä lääkettä määrää, pitäisi pistää linnaan. :(

      • Olet oikeassa,

        ja vain siinä. Rikokset eivät muutu puhumalla miksikään, ne ovat edelleen rikoksia uhreja kohtaan.


    • Pitkä kokemus.

      Kaikki lääkkeet pidemmän päälle huonoksi unihäiriölle. On kai sanomattakin selvää että lääke joka väsyttää sotkee unikeskuksen normaalitoiminnan eikä elimistö osaa enää itse järjestää itseään nukahtamaan ja nukkumaan kunnolla, ja koukuttaa aina. Oli se mitä tahansa.

      • entä jos

        "sotkee unikeskuksen normaalitoiminnan eikä elimistö osaa enää itse järjestää itseään nukahtamaan"

        Entä jos unikeskus ei toimi normaalisti, eikä ihminen pysty väsymyksestään huolimatta nukahtamaan?


      • Joo.
        entä jos kirjoitti:

        "sotkee unikeskuksen normaalitoiminnan eikä elimistö osaa enää itse järjestää itseään nukahtamaan"

        Entä jos unikeskus ei toimi normaalisti, eikä ihminen pysty väsymyksestään huolimatta nukahtamaan?

        Kandee kokiella luontaistuoteita. Esim seuraavia;
        - melatoniini
        - tryptofaani
        - teaniini
        - kamomilla
        - valeriaana
        - kauranversouute

        Isoilla annoksilla, koska ne eivät tuhoa elimistön omaa unimekanismia, kuten ns. "lääkkeet" tekevät 100%:sti. Siltä tieltä ei ole paluuta, vaan syöt lopun elämääsi niitä, halusit tai et.


      • Voin paremmin
        Joo. kirjoitti:

        Kandee kokiella luontaistuoteita. Esim seuraavia;
        - melatoniini
        - tryptofaani
        - teaniini
        - kamomilla
        - valeriaana
        - kauranversouute

        Isoilla annoksilla, koska ne eivät tuhoa elimistön omaa unimekanismia, kuten ns. "lääkkeet" tekevät 100%:sti. Siltä tieltä ei ole paluuta, vaan syöt lopun elämääsi niitä, halusit tai et.

        Ei auttanut mulla yhtään, kokeiltu on niitäkin. Valeriaanasta tuli melkoiset painajaiset, muilla ei ollut mitään huomattavia vaikutuksia.


      • mistä näitä tulee?
        Joo. kirjoitti:

        Kandee kokiella luontaistuoteita. Esim seuraavia;
        - melatoniini
        - tryptofaani
        - teaniini
        - kamomilla
        - valeriaana
        - kauranversouute

        Isoilla annoksilla, koska ne eivät tuhoa elimistön omaa unimekanismia, kuten ns. "lääkkeet" tekevät 100%:sti. Siltä tieltä ei ole paluuta, vaan syöt lopun elämääsi niitä, halusit tai et.

        >>koska ne eivät tuhoa elimistön omaa unimekanismia, kuten ns. "lääkkeet" tekevät 100%:sti. Siltä tieltä ei ole paluuta, vaan syöt lopun elämääsi niitä, halusit tai et.


      • Elämä kertoo...
        mistä näitä tulee? kirjoitti:

        >>koska ne eivät tuhoa elimistön omaa unimekanismia, kuten ns. "lääkkeet" tekevät 100%:sti. Siltä tieltä ei ole paluuta, vaan syöt lopun elämääsi niitä, halusit tai et.

        asiasta monen ihmisen kohdalla. Monet ihmiset ovat käyttäneet kymmeniä vuosia ja monet käyttävät sitten koko elämänsä ajan ns. unilääkkeitä. Tästä ovat ihmiset tehneet johtopäätöksensä että aikaisemmin toiminut elimistön oma unimekanismi on tuhoutunut. Jokainen vastatkoon mikä siihen on syynä noissa tapauksissa.

        Minulle on ihan sama mihin sinä uskot. Minä uskon elämän todistukseen, en höpötyksiin.


      • unneton
        Elämä kertoo... kirjoitti:

        asiasta monen ihmisen kohdalla. Monet ihmiset ovat käyttäneet kymmeniä vuosia ja monet käyttävät sitten koko elämänsä ajan ns. unilääkkeitä. Tästä ovat ihmiset tehneet johtopäätöksensä että aikaisemmin toiminut elimistön oma unimekanismi on tuhoutunut. Jokainen vastatkoon mikä siihen on syynä noissa tapauksissa.

        Minulle on ihan sama mihin sinä uskot. Minä uskon elämän todistukseen, en höpötyksiin.

        Käytin mirtazapiinia nukkumisen avittamiseen vuosia. Toimi hyvin kunnes sain siitä jalkojen kutinaa ja lääke piti jättää pois.
        Seurasi hirveä unettomuus ja kuten muutamat ovat maininneet ei siihen auttanut edes unilääkkeet! Aloitin sen uudelleen ja eihän tuo enää toimi! Ei kutita jalkoja eikä väsytä.

        Olen lueskellut, että unettomuus tämän lääkkeen lopetuksen yhteydessä johtuu jostakin kortisolia käskyttävän hormonin? liikaerityksestä. Liikaa kortisolia ja kroppa menee tosi pahasti sekaisin univajeesta ja ylikierroksista. Näemmä ei ihan helpolla vierottauduta tästä lukemani perusteella.


    • ei siinä paljoa luontaistuotteet auta,jos ihminen ei nuku edes k unnossa Imovanella.

      Sitä mieltä olen.

      Eikä tartte suuttua!

      • Olet oikeassa !

        Ei tartte suuttua kun ihmiset nukkuvat ilman synteettisiä unilääkkeitä.


    • Mirta-setä

      Mirta on aiheuttanut minulla outoja unia. Ne ovat muuttuneet aloittamisen jälkeen oudon absurdeiksi ja jopa intensiiviksi - jopa todenmukaisiksi. Jos joku tuntee käsitteen HDR-kuvaus, niin tämä sopii hyvin mirtauniin. Uniin on ilmestynyt myös voimakas tunnelataus: menetyksiä, ponnistuksia, vaaratilanteita ja jopa väkivaltaisia teemoja. Joitain alitajunnan jo unohdetuiksi julistettuja varastoja ja filmikeloja tuo aine tuo esiin.

      Unet kestävät myös poikkeuksellisen kauan ja ne jäävät muistiin aiempaa useammin. Popocorneja kaipaa aamulla, kun näitä leffoja katselee. Ja suuta kuivaa.

    • Voin paremmin

      Ketjun aloittajan kuulumisia; Hyvin menee edelleen mutta sivuvaikutuksena paino on noussut. Tosin nälkä ja makeanhimo on lisääntynyt eli ei tarvitse ihmetellä syytä painonnousulle. Noh, täytyy vaan skarpata itsekurin ja liikunnan lisäämisen kanssa.

    • LLLLLL

      Käytin aikanaan itse mirtatsapiinia unettomuuteen yli kymmenen vuoden ajan yhtäjaksoisesti. Lääke ei paranna unettomuutta, mutta auttaa nukkumaan huomattavasti paremmin, kun sitä on elimistössä sopiva pitoisuus. Ikävä kyllä sitä on elimistössä myös päivällä - sen puoliintumisaika on hyvin hidas.

      Mirtatsapiini ei aiheuta minkäänlaista riippuvuutta pitkälläkään käyttöajalla. Minulla "vieroitusoireena" oli lähinnä lievä euforia ja hyvä olo. Toki unettomuus myös aina palasi käytön lopettamisen jälkeen.

      Haittana minulla oli painon nousu (8 kg / 10 v) ja suun kuivuminen, joka lopulta aiheutti muuten terveisiin hampaisiin pari reikää.

      Jossain vaiheessa unettomuuteni oli niin paha, ettei mirtatsapiinikaan enää auttanut - eikä mikään muukaan "hyvä" lääke. Sitten lääkäri määräsi Tenoksia joka toimi aluksi hyvin, mutta kuukausi kuukaudelta huonommin ja lopulta yössä meni viisikin pilleriä - olin tuolloin todella sairas. Jaksoin tehdä tuolloin juuri ja juuri työni, kun venyin päivittäin äärimmäisiin suorituksiin mutta en mitään muuta. Jälkeenpäin voin sanoa, että älkää missään tapauksessa käyttäkö unilääkkeitä pitkään.

      Onneksi pääsin Markku Partisen vastaanotolle. Unilääkkeet määrättiin pois - kuukauden olin tuona aikana sairaslomalla ja aivan pakosta. Sen verran riippuvuutta oli. Ruokavalioon tuli muutoksia ja lääkkeeksi määrättiin Valdoxan. Tuo lääke on siinä mielessä hyvä että sillä on unettomuuteen jotain parantavaakin vaikutusta - unettomuus ei palaa heti käytön lopettamisen jälkeen, toki positiivinen vaikutuskin alkaa tuntua vasta viikkojen päästä.

      Tällä hetkellä en käytä lääkkeitä, ruokavalion kehittäminen jatkuu, käyn töissä ja nukun siedettävästi, vaikka valvonkin joka yö muutamia tunteja. Menen illalla nukkumaan, herään yöllä, nousen ylös ja teen jotain kunnes taas nukuttaa ja nukun sitten aamuyöstä pari tuntia.

      • LLLLLL

        Lisään vielä, että liikuntatapojen muutoksella oli positiivinen vaikutus aikanaan unettomuuteen. Aikaisemmin harrastin kunnon kuntosalitreeniä ja lenkkeilyä - ja kärsin ylikunnosta, josta jokainen liikuntaa harrastava uneton varmaankin kärsii, koska elimisto ei huonolla unella palaudu. Nykyään harrastan monipuolisempaa liikuntaa. Esim. jooga parantaa jonkin verran unta - ei tosin koskaan seuraavana yönä, vaan pitkällä ajalla.


      • LLLLLL
        LLLLLL kirjoitti:

        Lisään vielä, että liikuntatapojen muutoksella oli positiivinen vaikutus aikanaan unettomuuteen. Aikaisemmin harrastin kunnon kuntosalitreeniä ja lenkkeilyä - ja kärsin ylikunnosta, josta jokainen liikuntaa harrastava uneton varmaankin kärsii, koska elimisto ei huonolla unella palaudu. Nykyään harrastan monipuolisempaa liikuntaa. Esim. jooga parantaa jonkin verran unta - ei tosin koskaan seuraavana yönä, vaan pitkällä ajalla.

        ...niin ja huolehdin siitä, että jätän kovan liikunnan heti, jos ylikunnon merkkejä ilmaantuu.


      • Ninnuc

        Minäkin käytin mirtazapiinia yli 10 vuotta ja lopulta se aiheutti unettomuuden pahenemisen ja lääkkeen teho loppui. Myös uni muuttui käytön jälkeen katkonaiseksi ja sama Valdoxan on nyt käytössä.

        Monella on käynyt juuri näin, mirtazapiini aiheuttaa sen unettomuuden, vaikka luulet ettei se ei ole lääkkeen vika. Aiheuttaa juuri tuollaisen tilan, johon mikään käyttämisen arvoinen lääke ei auta. Pelkään että tuo Valdoxan tekee jotain saman tyylistä pidemmällä aikavälillä... Toivottavasti pääsisi kaikista lääkkeistä eroon.


    • sleepysleeper

      Puolitoista vuotta nukahtamisvaikeuksia/unettomuutta. Yhden yön nukuin tämän vuoden puolella 4 3 h. Muutoin unta 4-5,5 h.

      Elokuussa tutkimusten päätteeksi (syy hermosto pitää hereillä ei anna nukahtaa)Partiselta sain kehotuksen ottaa Mirtazapiinia pienen pienen murun, äärimmäisissä tilanteissa, muutoin melatoniinin ja sarastusvalon kanssa rytmin säätöä ja kognitiivista terapiaa. Pienikin muru on liikaa, pitäisi tehdä ajattelutyötä, mutta pää on niin jumissa ettei keskittyminen onnistu eikä ajatus luista.

      Melatoniinia olen syönyt nyt jaksoittain 5 mg/yö. Joskus auttaa joskus ei. Teraoiasta ei mitään vaikutusta. Ei auta kuin odotella, että taas tulee jokin uusi elämäntilanne, joka muuttaa tämän tilanteen

    • Kokemusta_löytyy

      Mulle tuo lääke ei vielä tehnyt mitään. Käytin yli vuoden tuota putkeen ja uneni oli hyvää, ei ollut heräilyä. Sen jälkeen aloitettiin Seroquel, siitä alkoi heräilyt ilman syytä aluksi aamuyön aikana. Nyt tilanne on se, että pahimmillaan heräilen 30 kertaa yössä. En kykene nukkumaan ollenkaan riittävästi ilman lääkkeitä ja niistä huolimatta heräilen tuon 30 kertaa yössä. Minulla oli heräilyä toki ennen Mirtatzapiiniä, mutta vain 2-3kertaa yössä.

      Itse taan olen miettinyt, että jos olisin osannut pysyä tuossa tai Doxalissa, niin olisin voinut välttyä univaikeuksien pahenemiselta kokonaan.

      • Anonyymi

        3 viikkoa sitten sain unettomuuteen tuota paskaa ja lopetin sen viikko sitten, olen mieluummin nukkumatta kuin tuossa krapulan ja valveunen rajamaastossa. Erittäin huono lääke, älkää alkako tuohon, muita paljon parempia ja hyväksi havaittuja nopeita benzoja tosin saa ruinata tosissaan. Näitä psyykelääkkeillä univaivan hoitoon lääkäreitä pitäisi ojentaa lapiolla takaraivoon. Kokeilisivat itse näitä troppejaan niin ymmärtäisivät että unettomuus ei ole mitään leikkiä vaan totisinta totta ja tämä labrarotta tyyli valviran pelossa pitäisi viedä potilasasiamiehelle. Sairasta touhua nykyään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 viikkoa sitten sain unettomuuteen tuota paskaa ja lopetin sen viikko sitten, olen mieluummin nukkumatta kuin tuossa krapulan ja valveunen rajamaastossa. Erittäin huono lääke, älkää alkako tuohon, muita paljon parempia ja hyväksi havaittuja nopeita benzoja tosin saa ruinata tosissaan. Näitä psyykelääkkeillä univaivan hoitoon lääkäreitä pitäisi ojentaa lapiolla takaraivoon. Kokeilisivat itse näitä troppejaan niin ymmärtäisivät että unettomuus ei ole mitään leikkiä vaan totisinta totta ja tämä labrarotta tyyli valviran pelossa pitäisi viedä potilasasiamiehelle. Sairasta touhua nykyään

        Minäkin otan pienen määrän Mirtaa tosi harvoin, että edes joskus tulisi nukuttua vähän paremmin.

        Aina seuraavana päivänä olen pienessä " aivosumussa ", enkä piristy missään vaiheessa päivää.
        Myös vatsa menee ummelle jo yhden illan lääkkeen oton seurauksena.
        Unet ovat myös lääkkeen takia olleet painajaismaisia.

        En käyttäisi lainkaan, jos en haluaisi kerran tai kaksi kuukaudessa nukkua vähän paremmat ja pidemmät unet.


    • Anonyymi

      Oon käyttäny mirtasapiinii pieninä annoksina nyt puol vuotta, alkuu 4kk sit 3,5 viikon tauko ku ne loppu hetkeks kesken ja sit 2kk lisää.. Aine antaa saman bliss efektin joka ikisellä käyttökerralla. Varsinaista riippuvuutta ei edes päivittäisessä käytössä silti ole syntynyt. Joskin tuon 3,5 viikon käyttämättömänä jaksona unet jäi noin 2-3h mittaisiksi ekat 2 viikkoa, kunnes unirytmi korjautu. Tuona kahden viikon aikana unen kyllä sai diapameilla tai tsopiklonilla (sekä LSD:llä).

    • Anonyymi

      Tyytyväinen asiakas on parasta mainosta lääkeyhtiöille! :)

    • Anonyymi

      Meditaatio maailman paras unilääkee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe