Mitä vaihtoehtoja seuraavanlaisessa tilanteessa on: toisen vuoden yliopisto-opiskelija, ensimmäisenä vuonna ei kertynyt riittävästi pisteitä pitkäaikaissairauden takia, sairausloma kesti 8kk.
Tuli selvityspyyntö, ja maksoin takaisin n kuukauden tuet. Toisena vuotena tuli myös päätös, että opintojen on
a) edettävä 5op kuukausitahtia 1.8. alkaen (tukikuukausia 9kpl = 45op)
TAI
b) saatava 20op tulevalta kesälukukaudelta 1.6. alkaen.
Tiedän, etten tule saamaan ennen seuraavan lukuvuoden alkamista tuota 45:tta pistettä kasaan, myös tuo 20 kesäkaudelta tuntuu lähes mahdottomalta. Tulen vaihtamaan opiskelualaa ja koulutuksen taso vaihtuu myös.
Onko siis mahdollista saada tähän uuteen, syksyllä 2014 alkavaan paikkaan tukia, vaikka Kela on antanut ko. päätöksen? Onko myös mahdollisuus maksaa tukia takaisin perinnän kautta, jos kumpikaan em. vaihtoehdoista (a tai b) ei toteudu?
Opintopisteet ei riitä
umpikujassa
1
548
Vastaukset
- VoiVvoi---samajuttu
Kerrotko, miten ne Kelassa tulkitsevat tuon opintopistemäärään? Minulla on myös ongelmai, mutta en tiedä, aletaanko hankalaksi, jos syyslukukaudella on vajaa pistemäärä ja keväällä on parempi tilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888