Hienoa että Katinkullassa on nyt toimiva langaton internet-yhteys.
Juttua aiheesta:
http://www.katinkullanosakasklubi.fi/datafiles/userfiles/AJANKOHTAISTA/WLAN.pdf
Tosin rakentamisen hinta 600.000€ hirvittää. Itse osakkaana muistan kun Katinkultaan rakennettiin valokuituverkko jo 2000-luvun alussa, silloin siihen meni myös useita satoja tuhansia euroja. Miksi verkko piti tehdä uudelleen? Valokuitukaapeloinnin kestoikähän on useita kymmeniä vuosia. Lisäksi Hiekkaniemessä oli toimiva internet-yhteys jo ennen tätä investointia.
Tämän 600.000€ lisäksi tulee vielä muut ylläpitokulut, tietokoneet, yms.
Lisäksi teleoperaattorit tarjoavat 100Mb. 4G LTE yhteyttä alueella, eli jokainen jolla on oma älypuhelin pystyy halutessaan käyttämään tuota 100Mb yhteyttä, ilman mitään kiinteitä verkon rakennuskustannuksia. Katsokaa kuuluvuus vaikka seuraavasta kartasta:
http://mokkula.info/kuuluvuuskartat/
Hienojuttu siis tämä langaton internet, ajoitus on vain 10-vuotta myöhässä. 600.000€ kustannuksella tarjotaan nettiyhteys marginaaliselle käyttäjäryhmälle. Lisäksi kaikki aikaisemmat investoinnit ovat ilmeisesti valuneet hiekkaniemen hiekkaan...
Sanoisin että ei ole mennyt tämä(kään) homma ihan putkeen. Ylimääräisiä vastikkeita aiheesta innolla odottaen.
Terveisin, osakas Hiekkaniemestä.
Katinkullan internet
Hiekkaniemeläinen
0
191
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820