Uskonto ja seksuaalisuus eivät sulje pois toisiaan

Minä näen

Milloin te ihmiset opitte sen, että biologia ja uskonto ovat aivan kaksi eri asiaa? Biologiaan kuuluu evoluutio, lisääntyminen ja seksuaalisuus. Uskonto taas on ihmisen tapa käsitellä näkymätöntä ja aineetonta sekä myös perusetiikkaa jolle yhteiskuntarakenne perustuu. Homous ei ole mikään este sille, että voi olla uskova!! Totta hitossa raamatun alkuaikoina käskettiin lisääntyä ja täyttää maa kun ihmisiä oli niin vähän, mutta nyt on täällä sellainen liikakansoitus ja kaaos että jumalakin - tai allah tai pinkki yksisarvinen - käskevät olla oma itsensä ja noudattaa eettisiä ja yhteiskunnan koodistoja sekä olla lisääntymättä luonnollista tietämme jos sisin niin käskee.

2

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kala86

Opetteleppa ensin miten Raamattu ja Jumala kirjoitetaan oikein ja erottamaan oikea Jumala epäjumalista, puhu vasta sitten otsikon aiheesta. Ehkä sitten tulee raamatullisempaa tekstiä.

• niin ja näin

"pinkki yksisarvinen"

Nyt olet hieman sekoittanut asiat. Raamattu ei puhu pinkistä yksisarvisesta minun käsittääkseni. Yksisarvisesta saattaa puhua eikä tällä välttämättä tarkoiteta hevosta.

http://www.youtube.com/watch?v=4L1C_N18vXA
      http://www.youtube.com/watch?v=Qc07EK7DJmE

Se mitä tulee seksuaalisuuteen, on sitten oma asia.

- Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa. (Matteus 22:30)

Ymmärtäisin tuon osalta että seksuaalisuus ei kuulu ylösnousemukseen tai sen jälkeiseen elämään. On sitten jokaisen oma asia harrastaako jotain sellaista mikä ei kuulu ylösnousemuksenjälkeiseen elämään. Enkä tiedä voiko saada ylösnousemusta sen jälkeen kun on tehnyt syntiä. Paavali, Daniel tai Ilmestyskirja saattavat olla sitä mieltä että ihminen voi saada ylösnousemuksen kuoleman jälkeen, mutta minä en pidä ainakaan Paavalia luotettavana profeettana tai Ilmestyskirjan kirjoittajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4894
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1752
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      288
      1602
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1554
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1428
    6. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      135
      1187
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1170
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1109
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      1084
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1064
    Aihe