Uskonto ja seksuaalisuus eivät sulje pois toisiaan

Minä näen

Milloin te ihmiset opitte sen, että biologia ja uskonto ovat aivan kaksi eri asiaa? Biologiaan kuuluu evoluutio, lisääntyminen ja seksuaalisuus. Uskonto taas on ihmisen tapa käsitellä näkymätöntä ja aineetonta sekä myös perusetiikkaa jolle yhteiskuntarakenne perustuu. Homous ei ole mikään este sille, että voi olla uskova!! Totta hitossa raamatun alkuaikoina käskettiin lisääntyä ja täyttää maa kun ihmisiä oli niin vähän, mutta nyt on täällä sellainen liikakansoitus ja kaaos että jumalakin - tai allah tai pinkki yksisarvinen - käskevät olla oma itsensä ja noudattaa eettisiä ja yhteiskunnan koodistoja sekä olla lisääntymättä luonnollista tietämme jos sisin niin käskee.

2

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kala86

Opetteleppa ensin miten Raamattu ja Jumala kirjoitetaan oikein ja erottamaan oikea Jumala epäjumalista, puhu vasta sitten otsikon aiheesta. Ehkä sitten tulee raamatullisempaa tekstiä.

• niin ja näin

"pinkki yksisarvinen"

Nyt olet hieman sekoittanut asiat. Raamattu ei puhu pinkistä yksisarvisesta minun käsittääkseni. Yksisarvisesta saattaa puhua eikä tällä välttämättä tarkoiteta hevosta.

http://www.youtube.com/watch?v=4L1C_N18vXA
      http://www.youtube.com/watch?v=Qc07EK7DJmE

Se mitä tulee seksuaalisuuteen, on sitten oma asia.

- Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa. (Matteus 22:30)

Ymmärtäisin tuon osalta että seksuaalisuus ei kuulu ylösnousemukseen tai sen jälkeiseen elämään. On sitten jokaisen oma asia harrastaako jotain sellaista mikä ei kuulu ylösnousemuksenjälkeiseen elämään. Enkä tiedä voiko saada ylösnousemusta sen jälkeen kun on tehnyt syntiä. Paavali, Daniel tai Ilmestyskirja saattavat olla sitä mieltä että ihminen voi saada ylösnousemuksen kuoleman jälkeen, mutta minä en pidä ainakaan Paavalia luotettavana profeettana tai Ilmestyskirjan kirjoittajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe