Arvostele Katri Helenan uusi levy Taivaan tie

Lauantai-illan poika

Joko olette tutustuneet uuteen Taivaan tie -pitkäsoittoon ja mitä siitä pidätte? Olen nyt kuunnellut levyn pariin kertaan. Pakko sanoa että näin parin kuuntelukerran jälkeen tuntuu että aika keskinkertaisia melodioita eikä nämä tekstitkään niin mullistavia ole, vaikka niitä on kovin ennakkoon hehkutettu henkimaailmasta saatuina: sana rakkaus pursuaa lähes kyllästymiseen asti. Sovituksiin olisi ehkä kaivannut enemmän jotain raikkautta, nyt mennään niin peruspoljennolla. Katrin ääni on kotoisan tuttu, mutta jonkin verran tuntuu myös kireän oloiselta jossain kappaleissa. Ihan ymmärrettävää tietysti ettei ääni soi enää ihan samaan malliin. Mitään ikimuistoista en usko tästä levystä jäävän elämään, mutta ihan sellainen tunnelmallinen kokonaisuus kun haluaa kuulla jotain tutun ja turvallisen kuuloista. Ehkä enemmällä kuuntelulla tästä vielä avautuu jotain mikä ei tällä parilla kerralla vielä avautunut. Itseäni miellytti ehkä eniten kappaleet Näkymätön, Luoja anna meille aikaa ja Elämän valssi. Voisikohan Katri tehdä joskus vielä ihan puhtaasti hengellisen levyn, jollaista ei ole hänen pitkän uransa aikana koskaan tullut?

32

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulikellonen

      Tykkään kyllä kovasti. Tämä levy on samanlainen kuin edellinen siinä että se pitää kuunnella monta, monta kertaa ennenkuin pääsee siihen täysin sisään. Ymmärtää kaiken mitä siinä sanotaan. Valon maa-levy oli minusta ehdottomasti Katrin paras levy tähän asti, saa nähdä miten tämä uusi pärjää sille.

      Ainakin tuo Kaiken taa ja Luoja anna meille aikaa jäi heti päähän soimaan. Minusta tämä ja Valon maa ovat henkisiä levyjä ja juuri siksi niin hyviä.

      • kielon kukka

        Minä kyllä pidän valtavasti tästä levystä, vaikkei se mikään täydellinen kokonaisuus olekaan. Pari biisiä olisi voinut jättää vaikka poiskin, mutta sitten taas ne, joista pidän ovatkin sitten tosi ihania ja niitä on monta!! Itse antaisin arvosanaksi ehkä 9, juu kyllä 9. Tämä levy kannatti ehdottomasti tehdä. Mulle tulee hyvä olo tätä kuunnellessa♡


    • Pasi K.

      Levy on hyvä kokonaisuus. Paras kappale mielestäni tällä hetkellä on "Ei mahdotonta ole".

      • Dick Taattori

        Parempi, kuin vuosiin. Olen kuunnellut monta kertaa ja aina vähän ajan kuluttua tekee mieli pistää uudelleen soimaan. Avautuvat vähän kerrallaan. Tämä ei ole tanssilevy, eikä pidä odotukset olla sen suuntaiset. Tätä kuunnellaan. Näkymätön, elämän valssi, taivaan tie ja kaiken taa, nämä koukuttavimmat.


    • supermies74

      IHAN PASKA! KUUNNELKEE ADB:n DEMO http://www.mikseri.net/artists/adb/lets-drink-the-beer/555327/

    • täyttä skeidaa

      Katri itsekö täällä mainostaa?

    • simo vaasasta

      Kyllä on lohdullisia lauluja, tulee hyvä ja levollinen olo kun niitä kuuntelee

    • jaskan kaveri

      Kaikki laulut levyllä hyviä. Hyvä kokonaisuus. Nyt suosikkejani Mitä se rakkaus?, Näkymätön, Johtotähti.

    • sisko w

      Tähän mennessä vuoden paras levy

    • tykkää

      Upea kokonaisuus

    • lalli 6

      ok jos tykkää kuiskailusta

    • pertti a

      Tosi hyviä biisejä! Parempi ehdottomasti kuin edellinen Valon maa-albumi.
      Ehdoton suosikkini: Entä jos? Siinä on sellaista "vanhaa" Katri Helena-henkeä
      mukana. Hieman country-henkinen kivalla tavalla. Taivaan tie ja Kaihonkukka ovat hyviä. Kiitos tästä levystä,
      Katri!

    • Aino B

      Näkymätön, Entä jos, Taivaan tie, Kaiken taa... Monta suosikkia

    • raija turuust

      aivan ihana!

    • reinop

      Aivan mahtava levy, sanoisin jopa että suomalaisen laulumusiikin saralla jotain aivan uutta, hienoa Katri Helena

    • simo6

      Nuossa muissa otsikoissa näköjään rakit haukkuu, mutta ei se mitään: Karavaani kulkee

    • jaskan kaveri
    • Näin ajattelen

      Aivan varmasti on erilainen kuin entiset levyt.Lauluääni on muuttunut enkä sanoisi,että parempaan suuntaan.Kaipaan Katri-Helenan heleää ,kirkasta ääntä,mutta se aika taitaa olla takana,että sellaiseen enään päästäisiin.Mutta täytyy kuunnella entisiä äänitteitä.

      • vanhuus vaikuttaa

        Eihän se ääni kirkastuu vanhemmiten vaan mataloituu ja miltei kaikilla niin tekee.
        Ääni tummuu ja mataloituu eikä siitä mihinkään pääse. Korkeat äänet ei mahdollisia muutenkaan, kuten joillain nuorilla lahjakkuuksilla. Pitää omata laaja ääni-ala, kuten on Diandralla ja tietysti taito. Joillain mieslaulajilla on vaan plussaa, että ääni mataloitui, kuten oli kävi Kari Tapiolla.


      • Katri-fani
        vanhuus vaikuttaa kirjoitti:

        Eihän se ääni kirkastuu vanhemmiten vaan mataloituu ja miltei kaikilla niin tekee.
        Ääni tummuu ja mataloituu eikä siitä mihinkään pääse. Korkeat äänet ei mahdollisia muutenkaan, kuten joillain nuorilla lahjakkuuksilla. Pitää omata laaja ääni-ala, kuten on Diandralla ja tietysti taito. Joillain mieslaulajilla on vaan plussaa, että ääni mataloitui, kuten oli kävi Kari Tapiolla.

        Taivaan tie levyyn sopii just Katri Helenan ääni, siinä on paljon lämpöä ja elämänkokemusta.Kun tätä levyä kuuntelee niin Katri Helenan tulkinta on uskottava, hän tietää mistä laulaa ja se kuuluu! Aivan mahtava levy, ehkä minulle mieluisin K H:n tuotannosta kautta aikain...


      • näinkö on
        vanhuus vaikuttaa kirjoitti:

        Eihän se ääni kirkastuu vanhemmiten vaan mataloituu ja miltei kaikilla niin tekee.
        Ääni tummuu ja mataloituu eikä siitä mihinkään pääse. Korkeat äänet ei mahdollisia muutenkaan, kuten joillain nuorilla lahjakkuuksilla. Pitää omata laaja ääni-ala, kuten on Diandralla ja tietysti taito. Joillain mieslaulajilla on vaan plussaa, että ääni mataloitui, kuten oli kävi Kari Tapiolla.

        kyllähän oopperalaulajat pystyvät korkeisiin ääniin vielä vanhoinakin,voi kun muistan Anita Välkin ja hänen äänensä .Jos se on sitten eri juttu oopperalaulajilla kuin iskelmälaulajilla


      • ihana Montserrat
        näinkö on kirjoitti:

        kyllähän oopperalaulajat pystyvät korkeisiin ääniin vielä vanhoinakin,voi kun muistan Anita Välkin ja hänen äänensä .Jos se on sitten eri juttu oopperalaulajilla kuin iskelmälaulajilla

        Aivan. Eli kyse muustakin, lähinnä taidoista. Montserrat Caballe ja muut...oopperalaulajat ovat eri kastia kuin iskelmälaulajat.


    • Katri Helena on hyvä

      On se kumma kun me kuuntelijat saamme vanheta rauhassa ääntä myöten, mutta sitten jonkun Katri helenan pitäisi iäkkäämpänä laulaa vielä yhtä heleästi kuin joskus 18-vuotiaana lauloi.
      Ja toivottavasti ne oopperalaulajat haudoistaan eivät enää laulele yhtään enempää.

      • werrex

        eihän ne vainajatkaan enään jouda lepäilemään haudoissaan kun täytyy viestiä laittaa sinne sun tänne.Ja kukapa tietää vaikka pieniä ooppera aarioitakin esittävät.Keikkaa pukkaa........


      • Katri Helena paras
        werrex kirjoitti:

        eihän ne vainajatkaan enään jouda lepäilemään haudoissaan kun täytyy viestiä laittaa sinne sun tänne.Ja kukapa tietää vaikka pieniä ooppera aarioitakin esittävät.Keikkaa pukkaa........

        werrex, saitko ihan orgasmin kun mielestäs nasevan ilkeilyn keksit ? pukkaa varmaan


      • pah pah
        werrex kirjoitti:

        eihän ne vainajatkaan enään jouda lepäilemään haudoissaan kun täytyy viestiä laittaa sinne sun tänne.Ja kukapa tietää vaikka pieniä ooppera aarioitakin esittävät.Keikkaa pukkaa........

        Kyllä tuollaiset ilkeilyt saavat minut vain säälimään kyseistä kirjoittajaa. Kertoo paljon mikä on kirjoittajan äö!! Siis EI paljon mitään :(


    • niinkö

      osu ja uppos ?

    • ok/oulusta

      Aivan mahtava kokonaisuus koko levy. Katri Helena on ja pysyy/pystyy uudistumaan
      joka kerta... Hienoa, että meillä on tälläinen henkilö joka uskaltaa ja on rohkea tuomaan myös tälläisia ajatuksia ja musiikkia kaikkien kuultavaksi. Luin jostakin,
      että kultaa on jo myynyt eikä varmaankaan suotta. Hienoa ja kaikkea hyvää Katrille
      ja kaikille meille kanssa ihmisille jotka saamme jotain tästäkin levystä ja tietysti kirjasta joka julkaistiin samaan aikaa. Aivan mahtavaa ja lämpöistä kesää teille
      kaikille ja suurkiitos KATRILLE ja koko tiimille jotka vaikuttivat tämän julkaisuun.

    • Katri koskettaa

      Ostin levyn tänään ja kuuntelin sen äsken enkä voi muuta sanoa kuin että hienon levyn on Katri tehnyt!Näin hyvää jälkeä tulee,kun oikeat ihmiset ovat asialla ja kun homma hoidetaan sydämellä ja ajatuksella eikä "mennäänpä nyt studioon ja lauletaan pois"-periaatteella.Katrin ääni soi edelleen kauniina ja lämpimänä niin kuin aina ja laulut ovat kauniita nekin,varsinkin Kaiken taa ja Taivaan tie.Myös Elämän valssista tykkäsin,ja Entä jos oli mukavaa reipasta kantrimeininkiä.On muuten ensimmäinen Katrin levy jonka olen koskaan ostanut-kyllä kannatti!

    • hienoja lauluja.

      kuuntelen lähes päivittäin edelleen taivaan tien lauluja.

    • JJSS

      "arvostele K H:n levy"

      Täyttä sontaa.

      • TTukko

        Jo on korkeatasoinen ja syvältä luotaava arvostelu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      81
      4054
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      24
      2851
    3. Jorma Lind kuollut

      Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      55
      2053
    4. Hitaille omat kassat

      Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      221
      2044
    5. Mikä on kaunein

      Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1446
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

      Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1300
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      90
      1109
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

      Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1091
    9. Mitä yhteistä sinulla

      on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      57
      945
    10. Olisit ollut niin

      Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      906
    Aihe