Help!

ouhh..

Tiedän, että on hyvä ja hieno asia, että pystyy imettämään ja maitoa riittää lapselle.
Mutta ongelmana on se, että jos imetys väli on enemmän kun 1h maitoa valuu niin paljon, että paidat on märkänä ja liivin suojuksetkaan ei tähän asiaan auta.
Yöllä ei tunnu kivalta herätä, kun lakanat, liivit ja paita on litimärkinä.
Olen pumppaillut maitoa ja pakkanenkin täyttyy jo maitopusseista :D
Onko kellään mitään ideaa ja ratkaisua miten saisin maidon tuloa hieman rajoitettua ettei aina tarvitsisi tuskailla märkien vaatteiden kanssa ?

4

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi äiti

      Tuttu ongelma itselleni muutaman kuukauden takaa ;)
      Vauvasi on ilmeisesti vielä aika pieni?

      Maidon tulo kyllä tasoittuu jossain vaiheessa, ja sitä alkaa erittyä tarpeen mukaan. Alussa (joskus muutaman kuukaudenkin) maitoa tulee ylimäärin, ja se on aivan normaalia ja sen vaiheen joutuu moni imettäjä kärsiä läpi. Ei paljon naurata, kun pienellä kävelylenkilläkin paita kastuu aivan märäksi. Ja se haju.....
      Maidon tuotantoa vähentää lähinnä aika, eli muista että se menee pian ohi :) käytä kertakäyttöisiä imutyynyjä (natusan mun mielestä imukykyisin), vaihda pädit usein, käytä esim kotona maidon kerääjiä, joista voi kaataa maidon pois helposti aina välillä. Varsinkin imettäessä toiseen rintaan maidonkerääjä. Imetä lasta samasta rinnasta kaksi kertaa, jos ei tuu liian kipeeks --> vähentää pitkällä aikavälillä vähän maidontuloa. Vähentää usein myös ilmavaivoja.

      Pumppaukset sulla onkin jo ollut käytössä :) tsemppiä! Ps. Lakanat ainakin mulla oli aina määrät varmaan ekat 5kk.... Kosteus suoja lakanan alle! :D

    • aloittaja1

      Kiitos paljon vastauksesta :)! Ehkäpä tämä tästä rauhottuu ajan kanssa siis :) Maidonkerääjä on juu käytössä kans.
      Jep, haju on aivan kamala :D
      Joo poika on vasta 1kk :)
      Todellakin on kamalaa, kun koittaa jonnekkin lähteä niin paita onkin jo märkänä ja sitä pyykkivuoren määrää, joka odottaa kylpyhuoneessa :D!

      • Kolmen äiti

        Itse olen joutunut nukkumaan froteepyyhkeet päälläni ja heräsin silti aina yltäpäältä maidossa.


    • Älä pumppaa liikaa

      Muistathan kuitenkin, että se pumppaaminenkin lisää maidon tuloa. Muistelisin jostain lukeneeni, että jos maitoa pitää pumpata sen takia, että tulee liikaa, niin pitäis pumpata vaan 30ml kerrallansa.

      Ja se maitolammikosta herääminen on kyllä ällöä. Itte pidin froteepyyhettä kaksinkerroin alla ja heitin sen sitten aina pesuin. Oli helppo vaihtaa äkkiä yölläkin puhtaaseen. Siltikin tosin kannattaa pitää kosteussuojalakanaa vielä lakanan alla.

      Ja liivinsuojia koitin joskus käyttää niin, että oli sekä kertakäyttöiset, että pestävät yhtäaikaa (eli tuplasuojat).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe