Eli miten muuttuu??? Voiko esim enää vaihtaa alaa kesken opintijen ja saada opintotukea uusiin opintoihin??Vai??? Jotenkin kauhean huonosti on kerrottu tuosta uudituksesta.
korkeakoulu uudistuksen vaikutus opintotukeen????
5
241
Vastaukset
- sdf
Kyllä se sitten kerrotaan kaikille, kun jokainen yksityiskohta on lyöty lukkoon.
Tulossa olevat muutokset voit lukea Kelan sivuilta:
http://www.kela.fi/opintotuen-1.8.2014-muutokset - Jurputan, siis olen
Uudistukset - lue heikennykset? - eivät jääneet tuohon. 2015 (syksyllä) on tulossa muutos, jonka jälkeen ei enää saisi opintotukea toiseen samantasoiseen korkeakoulututkintoon. Mikä pahinta, ilmeisesti siitä riippumatta, käyttikö/saiko tukea tuohon ensimmäiseen tutkintoon. Tämä liittyy hallituksen rakennepoliittisiin uudistuksiin. Se olisi sitten useimmilla osuttava koulutuksen alun alkaen kohdalleen.
- 468531
Kyllä sitä opiskella voi vaikka kuusi korkeakoulututkintoa, jos haluaa. Yhteiskunta ei rahoita näistä kuin yhtä. Onhan se tietysti ikävää, kun joutuu itse maksamaan, jos haluaa jotain.
- hienostisuunniteltu
Kiva homma, aion hakea ens keväänä toista yliopiston alaa opiskelemaan. Yliopistossa oon nyt käyttänyt yhteensä 10 tukikuukautta. Tänä vuonna en opiskele(ilmoittauduin poissa olevaksi).
Eli jos pääsen sisään, niin en kummiskaan saa käyttä jäljellä olevia tukikuukausiani??? Ja kun oon oikein säästelly niitä koska oon tienny ett luultavasti hakeudun toiselle alalle.
EI HELVETTI. No se on sitten sossun luukulla oltava aika monta vuotta.- Maltti Valttila
Tuskin koskee erityisesti sinua. Sinä et ole vielä suorittanut mitään korkeakoulututkintoa ja nuo jo suorittamasi opinnot saat todennäköisesti sisällytettyä siihen toiseen alaan. Välttämättä mitään ei ole mennyt hukkaan.
Kun lakia ei vielä ole, niin varmaksi on tietysti paha sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764