viisumi

enkeli

mieheni on tulossa lomalle suomeen 2 kk päästä..mutta en tiedä miten viisumi ois helpointa saada..olen kuulut että voin lähettää sen sille tai hän lähettää minulle / tai pelkkä soitto riittäää ...jos on kokemusta kertokaaa mikä ois nopein ja helpoin tapa saada viisumi..kiitos jo etukäteen=)

4

860

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melek

Ensinnäkin, viisumin saaminen ei ole mikään varma juttu. Riippuu vähän mistä maasta mies on tulossa. Jos esim. Turkista, niin viisumin eteen saa kyllä tehdä kovasti töitä. Ei siihen mikään soitto ainakaan mun tietääkseni riitä (kertokaa, jos olen väärässä). Sun täytyy poliisilta/ulkomaalaisvirastosta hakea sellanen kutsukirje, jonka sitten täytät ja käyt sen jälkeen leimauttamassa sen maistraatissa. Sitten lähetät sen miehelles. Hänen tulee lisäksi täyttää itse hakemus viisumia varten ja hankkia paljon muitakin papereita, kuten työtodistus/opiskelutodistus, todistus varallisuudesta jne. Sitten kun kaikki paperit on miehelläs kasassa hänen pitäis mennä Suomen suurlähetystöön tai konsulaattiin ja jättää hakemus sinne. Niin ja maksaa tietenkin käsittelymaksu. Sitten vaan kädet ristiin ja toivomaan, että hakemuksen käsittelijä olis hyvällä tuulella.... Mutta ei sen viisumin saaminen oo tosiaan kauheen helppoa.
      Mistä maasta miehes on tulossa?

• minttu

mitään valmiita kutsuja ei ole olemassa vaan itse laadit normaalin kutsukirjeen jossa kerrot vähän itsestäsi ja teidän 2 historiastakauanko olette tunteneet yms.ei siis mitään romaania vaan asiallinen lyhyehkö kutsu.sen jälkeen kotipaikkakuntasi nimismies tms vastaava henkilö allekirjottaa sen ja saat leiman,maksaa 5e,sit lähetät sen miehelles ja hän vie sen suomen suurlähetystöön,ankara tai istanbul.kun kutsu on sielä käsitelty n.2viikon ja reilun kuukaden vie vasta sen jälkeen hän vie omia papereitaan sinne ja siltä sit vaaditaankin enemmän eli pelkän kutsun lähettäminen on helppoa vielä sit alkaa se varallisuuden todistaminen,vakuutus hänellä oltava ja lentoliput ainakin nämä.

• Osku
        minttu kirjoitti:

mitään valmiita kutsuja ei ole olemassa vaan itse laadit normaalin kutsukirjeen jossa kerrot vähän itsestäsi ja teidän 2 historiastakauanko olette tunteneet yms.ei siis mitään romaania vaan asiallinen lyhyehkö kutsu.sen jälkeen kotipaikkakuntasi nimismies tms vastaava henkilö allekirjottaa sen ja saat leiman,maksaa 5e,sit lähetät sen miehelles ja hän vie sen suomen suurlähetystöön,ankara tai istanbul.kun kutsu on sielä käsitelty n.2viikon ja reilun kuukaden vie vasta sen jälkeen hän vie omia papereitaan sinne ja siltä sit vaaditaankin enemmän eli pelkän kutsun lähettäminen on helppoa vielä sit alkaa se varallisuuden todistaminen,vakuutus hänellä oltava ja lentoliput ainakin nämä.

Kun sen kutsun allekirjoitata, olet sitten myös velvollinen vastaamaan sen ihmisen elämisestä täällä. Kahesti kannattaa lukea mitä allekirjoittaa ja miettiä kolmasti tekeekö sen. Kysymys ei ole mistään muodollisuudesta vaan siitä, että ihan oikeesti otat vastuun kaverin olemisesta/elämisestä täällä. Huonojakin kokemuksia olen kuullut, että kun tulija ei olekaan sellainen kuin oletti ja häipyy ja sotkee asioitaan ja samalla kutsujan asioita.

• melek
        minttu kirjoitti:

Mistäs olet tietos hankkinut "mitään kutsukirjettä ei ole olemassa"? Todellakin on! Ja sellanen pitää olla. Sellasen saa ulkomaalaisvirastosta tai vaikka Turkin Suomen suurlähetystön nettisivuilta, ja kyseisessä lomakkeessa kysytään molempien henkilötiedot, perhesuhde, ammatti jne. Ja sen paperin voi sitten leimauttaa maistraatissa ja maksaa sen 5 euroa. Elikkäs näin. Voihan toki sitten vielä halutessaan kirjottaa itsekin jonkinmoisen kirjeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      113
      1427
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      49
      941
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      145
      740
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      586
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      540
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      111
      511
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      500
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      488
    13. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      478
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      478
    15. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      477
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      457
    18. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      413
    20. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42