viisumi

enkeli

mieheni on tulossa lomalle suomeen 2 kk päästä..mutta en tiedä miten viisumi ois helpointa saada..olen kuulut että voin lähettää sen sille tai hän lähettää minulle / tai pelkkä soitto riittäää ...jos on kokemusta kertokaaa mikä ois nopein ja helpoin tapa saada viisumi..kiitos jo etukäteen=)

4

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melek

Ensinnäkin, viisumin saaminen ei ole mikään varma juttu. Riippuu vähän mistä maasta mies on tulossa. Jos esim. Turkista, niin viisumin eteen saa kyllä tehdä kovasti töitä. Ei siihen mikään soitto ainakaan mun tietääkseni riitä (kertokaa, jos olen väärässä). Sun täytyy poliisilta/ulkomaalaisvirastosta hakea sellanen kutsukirje, jonka sitten täytät ja käyt sen jälkeen leimauttamassa sen maistraatissa. Sitten lähetät sen miehelles. Hänen tulee lisäksi täyttää itse hakemus viisumia varten ja hankkia paljon muitakin papereita, kuten työtodistus/opiskelutodistus, todistus varallisuudesta jne. Sitten kun kaikki paperit on miehelläs kasassa hänen pitäis mennä Suomen suurlähetystöön tai konsulaattiin ja jättää hakemus sinne. Niin ja maksaa tietenkin käsittelymaksu. Sitten vaan kädet ristiin ja toivomaan, että hakemuksen käsittelijä olis hyvällä tuulella.... Mutta ei sen viisumin saaminen oo tosiaan kauheen helppoa.
      Mistä maasta miehes on tulossa?

• minttu

mitään valmiita kutsuja ei ole olemassa vaan itse laadit normaalin kutsukirjeen jossa kerrot vähän itsestäsi ja teidän 2 historiastakauanko olette tunteneet yms.ei siis mitään romaania vaan asiallinen lyhyehkö kutsu.sen jälkeen kotipaikkakuntasi nimismies tms vastaava henkilö allekirjottaa sen ja saat leiman,maksaa 5e,sit lähetät sen miehelles ja hän vie sen suomen suurlähetystöön,ankara tai istanbul.kun kutsu on sielä käsitelty n.2viikon ja reilun kuukaden vie vasta sen jälkeen hän vie omia papereitaan sinne ja siltä sit vaaditaankin enemmän eli pelkän kutsun lähettäminen on helppoa vielä sit alkaa se varallisuuden todistaminen,vakuutus hänellä oltava ja lentoliput ainakin nämä.

• Osku
        minttu kirjoitti:

mitään valmiita kutsuja ei ole olemassa vaan itse laadit normaalin kutsukirjeen jossa kerrot vähän itsestäsi ja teidän 2 historiastakauanko olette tunteneet yms.ei siis mitään romaania vaan asiallinen lyhyehkö kutsu.sen jälkeen kotipaikkakuntasi nimismies tms vastaava henkilö allekirjottaa sen ja saat leiman,maksaa 5e,sit lähetät sen miehelles ja hän vie sen suomen suurlähetystöön,ankara tai istanbul.kun kutsu on sielä käsitelty n.2viikon ja reilun kuukaden vie vasta sen jälkeen hän vie omia papereitaan sinne ja siltä sit vaaditaankin enemmän eli pelkän kutsun lähettäminen on helppoa vielä sit alkaa se varallisuuden todistaminen,vakuutus hänellä oltava ja lentoliput ainakin nämä.

Kun sen kutsun allekirjoitata, olet sitten myös velvollinen vastaamaan sen ihmisen elämisestä täällä. Kahesti kannattaa lukea mitä allekirjoittaa ja miettiä kolmasti tekeekö sen. Kysymys ei ole mistään muodollisuudesta vaan siitä, että ihan oikeesti otat vastuun kaverin olemisesta/elämisestä täällä. Huonojakin kokemuksia olen kuullut, että kun tulija ei olekaan sellainen kuin oletti ja häipyy ja sotkee asioitaan ja samalla kutsujan asioita.

• melek
        minttu kirjoitti:

Mistäs olet tietos hankkinut "mitään kutsukirjettä ei ole olemassa"? Todellakin on! Ja sellanen pitää olla. Sellasen saa ulkomaalaisvirastosta tai vaikka Turkin Suomen suurlähetystön nettisivuilta, ja kyseisessä lomakkeessa kysytään molempien henkilötiedot, perhesuhde, ammatti jne. Ja sen paperin voi sitten leimauttaa maistraatissa ja maksaa sen 5 euroa. Elikkäs näin. Voihan toki sitten vielä halutessaan kirjottaa itsekin jonkinmoisen kirjeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe