suostuttelu + tarinat

Zizizii

Okei elikkä ma haluaisin marsun mutta mun isäpuoli ei oo siihen suostunu ... mutta ois kiva kuulla miten te ootte teidän marsut suostutellu/saanu ja tällee jos ymmärrätte :D ois myös kiva jos kertoisitte teidän marsuista luonteesta tavoista jne. :)

7

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BÖÖ

      No ensinnäkin kumpikaan ei suostunut, olinhan silloin vasta seitsämän mutta eräänä päivänä kysyin saanko nyt marsun ja he antoivat tosin pienen suostuttelun jälkeen:) nyt minulla on kaksi marsua, seurallisia ja kilttejä ja ylipäätään ihania lylleröitä:)! Toivon että sinäkin saat sen tai ne marsut koska yleensä marsuja täytyy olla kaksi:) sanot hänelle että huolehdit niistä itse,ostat niiden tavarat ja ruoat ja siivoat häkit:) kerrot myös hänelle miten tärkeää sinulle on saada eläin ja oppia uusia vastuita marsun hoitajana:) kerrot luonteesta ja luet kirjoja marsuista ja näytät niitä hänelle:) kyllä hän lopuksi leppyy tai hellyy kun näytät sille niiden kuvia ja yksi hyvä juttu on että etsit hyvän marsun ja halvan omien varojesi mukaan itsesi läheltä mutta yksi tärkeä vinkki on että ota mieluiten kaksi tyttömarsunpoikasta jos olet aloittelija:) siinä minun vinkkini..vielä se että minkä ikäinen olet? Itse olen 13:)

      • Zizizii

        Eli täytän ens kuus 14 ja joo mä oon ny yrittäny käännyttää sitä ja tällee mut se on vaa nii tyly ihminen ... kai se ottaa siitä jotai ihme "vaikutteita" ku mull oli 5 vuotta sitte hamsteri jota mä en oikee jaksanu hoitaa ja ku mä en ymmärtäny sen päälle mitää ku siivosin vaa kerran viikos sen häkin :'/ mut nyt mä tiedän että mä oon vastuun tuntosempi ottamaan 2 eläimestä huolta niiden koko eliniäksi ... mutta se ei vaa suostu :'D


    • "yksi hyvä juttu on että etsit hyvän marsun ja halvan omien varojesi mukaan..."
      -Halpa marsu ei ole hyvä juttu. 60e marsusta joka elää vuosikausia on aika pieni hinta, ja sen ruokinta, tarvikkeet, kuivikkeet yms. puhumattakaan eläinlääkärikuluista maksaa hetkessä enemmän. Ainakaan halpuuden ei pitäisi olla syy valita marsua, vaan se että se on hyvin hoidettu :)

      Ja kummatkin teistä: Miten olisi isot alkukirjaimet tekstiin? Tota on valitettavasti tosi ikävää lukea, vaikka ei ees pahimmasta päästä :/

      • Zizizii

        Anteeksi tulikirahvi, olen ensi kertalainen "kirjoittaja" minkäänlaisella tälläisellä foorumilla etten kiinnittänyt asiaan minkään näköistä huomiota, mutta tekemällä oppii ja anteeksi virheistäni :D Mutta itse ajattelin sitten hommata sen marsun joltain viralliselta kasvattajalta, ja hinta ei oikeastaan ole mikään ongelma sillä olen säästellyt sen verran rahaa että on varaa kaikkeen olennaiseen ja tarpeelliseen :D


      • BÖÖ
        Zizizii kirjoitti:

        Anteeksi tulikirahvi, olen ensi kertalainen "kirjoittaja" minkäänlaisella tälläisellä foorumilla etten kiinnittänyt asiaan minkään näköistä huomiota, mutta tekemällä oppii ja anteeksi virheistäni :D Mutta itse ajattelin sitten hommata sen marsun joltain viralliselta kasvattajalta, ja hinta ei oikeastaan ole mikään ongelma sillä olen säästellyt sen verran rahaa että on varaa kaikkeen olennaiseen ja tarpeelliseen :D

        Anteeksi minultakin, en vain aina jaksa korjata virheitä. Mutta sitä minä tarkoitin että itsekkin ostin viralliselta kasvattajalta 2 hyväkuntoista ja tervettä marsua ja sain mukaan vielä heinää, puruja ja ruokaa:) Onnea ostoon jos saat sen( toivottavasti saat)


    • Marsuun suostuttelu

      Mulla on sama ongelma että en saa marsua kun kumpikaan vanhemmista ei suostu. :( Meillä on kaksi koiraa ja en kuulemma vie niitä usein lenkeille. Ku se on ihan eri asia et on OMA lemmikki mikä on omassa huoneessa... Ja sit äiti valittaa että mihin sen laittaa hoitoon ku meillä on mökki ja asuntovaunu, tai jos vaan lähtee esim. ulkomaille. Ku mökilla ei oo sähköjä eikä vaunuun mahdu oikeen häkkii...Et mihin ne vois laittaa...?? Ku riittääks se et jos vaunus sillä on vaan pieni kuljetuslaatikko mukana ja sit sitä ulkoiluttaa monta tuntii? Ja miten autossa marsui kuljetetaan? Tiiän et niiden pitää olla kuljetusboxissa mut laitanko sen laatikon syliin vai minne jos on koirat mukana matkalla ja takakontissa kamaa? Mun kaverit on kyl luvannu ottaa sitä hoitoon mut mun äiti on sitä mieltä et kesällä ku kaverit on mökillä ja muuala ni mihin sit laittaa marsut...? Kiitos jo etukäteen vastauksista ! ;)

    • Akvaharrastaja

      Ei, marsuja ei voi pitää kuljetuskopassa matkan ajan. Mut mulla on ainakin kokoontaitettava häkki. Koitappa vaikka ulkoiluttaa koiriasi enemmän ja näyttää vanhemmilles et hoidat niitäkin.Ja on totta et niille on joskus vaikee löytää lomapaikkaa koska mun kaverit on ainakin kesällä aika paljon reisussa, mutta aina mä oon hoitajan löytäny. Kuljetukopan voi laittaa takapenkille ja sit turvavyön siitä kahvan läpi. Koiriin menee aika paljon aikaa, niitä pitää lenkittää, ne kaipaa seuraa, niiden kanssa PITÄÄ olla. Kokemuksesta voin sanoa että monen eläimen hoitaminen voi käydä hankalaksi, Mull on 2 akvaariota, 2 marsumummoa, kissa ja hoidan naapurin koiria. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe