Pitäisikö kannabis laillistaa suomessa?
Myös perustelut vastauksille, kiitos.
Teen tutkimusta
Ganjabis
8
303
Vastaukset
- 850 ganksteri
Pitäisi, mutta vain jos kaikki muutkin huumausaineet laillistetaan samalla.
Portugalin ja Sveitsin harjoittamat mallit ovat hyvin toimivia: narkomaanit saavat kaman laillisesti, jolloin rikolliset lieveilmiöt vähenevät. Samoin rahavirta huumekauppaa pyörittäville gangstereille vähenee.
Ihminen saa aina päänsä sekaisin halutessaan, vaikka deodoranttipullolla. Siksi kieltolaki on järjetön. Deodoranttipullon pitäisi olla yhtä kielletty kuin kannabiksen tai heroiinin, tai sitten yhtä sallittu. - Kantsu2
Kova aine se kantsu.
- Leio
Kun lehdessä oli juttua siitä kun toimittaja yritti ostaa "kantsua" niin hän oli lopuksi kysellyt asukkailta pitäisikö kannabis laillistaa, niin miksi hän valitsi yli keski-ikäisiä haastateltavia joille kannabis on vähintään yhtä kova huume kuin heroiini? Tietenkin vastaus oli "ei missää nimessä, ei tuon luokan aineita pidä laillistaa" tms. Mutta siellä piilossa toisella sivulla oli yksi nuorempi haastateltava joka sanoi että pitäisi laillistaa kun se ei ole niin vaarallinen ja siitä saisi verotuloja.
- kantsu2
Se on tosi hyvä kysymys. Olihan siellä yksi nuori mies kylläkin ja hän sanoi että pitäisi laillistaa.
Harva varmaan haluaisi naaman lehteen ja tekstin alle : "Kannatan tämän huumeen laillistamista",varsinkaan jos on kyse niistä keski-ikäisistä ihmisistä.
Itse olen sitä mieltä että voisihan tuon laillistaa, en näe siinä mitään pahaa. Onhan se jokaisen aineen kohdalla niin että ne käyttäjät saavat siitä itse ongelman, ei esimerkiksi alkoholikaan ole kohtuudella nautittuna huono juttu.
Minun mielipiteeni on että ihminen päättää mitä myrkkyjä haluaa kehoonsa ja se on okei niin kauan kun se ei muita ihmisiä satuta.- Leio
Veit jalat suustani. Ootko muuten ajatellut että jos alkoholi keksittäisiin tänä päivänä niin se varmasti luokiteltaisiin vaaralliseksi huumeeksi?
- kantsu2
Juu, voisin kuvitella samaa tupakasta.
Ja eikös kahvillakin ole piristävä vaikutus ja aiheuttaa riippuvuutta? ;-P - Map Borley
Ei missään nimessä pidä laillistaa. Samalla antaisimme luvan poltella ja ajella liikenteessä moottorivehkeillä?
Yhä nuoremmat ja nuoremmat on polttelemassa myös koulussa, tästä onkin jo Suomessa melkoisesti esimerkkejä. Samoin nuorten yleinen mieliala ja mielenterveysongelmat ovat sidoksissa kannabikseen.
Varusmiespalveluksenkin keskeyttää tai ei edes pääse palvelukseen pelkän pilven pössyttelyn takia.
Laillistaminen tuo vain valtavasti lisää säännöksiä mm. ikärajoja ja työpaikkojen huumeseuloja niillä aloilla, joissa olet tekemisissä tarkkaavaisuuden kanssa, esim. monenlainen tehdästyö ja logistiikka-ala.
Eikö jokin raja riitä mielentilaa laajentaville. Kun se on nyt laitonta ja sitä käytetään kaikesta huolimatta, miksi muuttaa ihan toimivaa säännöstöä ja normistoa?
Ei laillistamiselle! - Kantsurantsu
Voisiko olla, että jos laillistettaisiin ja sitä myytäisiin niin kuin tupakkaa K-18, niin olisiko se sitten enää niin ns. ihmeellistä tulevaisuudessa nuorison keskuudessa? Siis esim tupakka ja alkoholi on sellaisia mitä pitää saada nuorena kokeilla. Sitten kukin aikuistuessaan päättää, polttaako tai juoko. Ja jos kyllä, niin paljonko. Olipa sekavaa tekstiä. Itse en ole koskaan kokeillut kannabista, enkä varmaan kokeilekkaan. Mutta niin. Kyllä se on ihmisestä kiinni tekeekö siitä itselleen ongelman vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342