Kumpi

juu1

on kestävämpi moottori 1.8 vaiko 2.2?

11

237

    Vastaukset

    • Ei kumpikaan !

    • 1.8 on hyvä.

      • Yleensä suurempi moottori on kestävämpi siis kone.
        Tilavuuden kokoa on pidetty suoraan verannollisena ajettuihin kilometriin.
        Karke vertaus 1,8 voi olla 360 tkm ja 2,2 l voisi olla 440 000 km
        Mutta suuremmasta koneesta voi olla muita ongelmia polttoaineenkulutuksen nousu ?


      • "autoinsinööri" kirjoitti:

        Yleensä suurempi moottori on kestävämpi siis kone.
        Tilavuuden kokoa on pidetty suoraan verannollisena ajettuihin kilometriin.
        Karke vertaus 1,8 voi olla 360 tkm ja 2,2 l voisi olla 440 000 km
        Mutta suuremmasta koneesta voi olla muita ongelmia polttoaineenkulutuksen nousu ?

        Tossa Opelin 2.2 moottorissa on paljon ollut jakoketju ongelmia ja muutkin, lisää tietoja saa Opel Club Finlandin sivuilta jos jaksaa ja haluaa lueskell, 1.8 on varmempi ns. perushyvä moottori.


      • KolmasOpel kirjoitti:

        Tossa Opelin 2.2 moottorissa on paljon ollut jakoketju ongelmia ja muutkin, lisää tietoja saa Opel Club Finlandin sivuilta jos jaksaa ja haluaa lueskell, 1.8 on varmempi ns. perushyvä moottori.

        Alkupään koneissa huonosti voiteleva ketjun kiristin oli syypää, ei jakopää muuten, sehän on nimenomaan ketjukone. Kiristintä on sittemmin muutettu paremmaksi, ja kannattaa vaihtaa jos käynnistettäessä ääntää. Pirteä kone ja antaa ajaa monta sataa tkm. Kaikki bensakin kyllä palaa mitä tankkiin kaataa...


    • C-Vectra kannattaa ilman muuta ostaa 1.8-litraisella koneella. Facelift-Vectrojen 1.8 tarjoaa 140 hv, mikä riittää Suomessa kaikkiin liikennetilanteisiin mainiosti. 2.2 on aiheuttanut kosolti ongelmia ja kalliita korjauksia.

      • 1.8!!


    • 1.6L 8-venttiilinen yksipisteruisku ja 2.0L 8-venttiilinen yksipisteruisku ovat Opelin parhaat tekeleet. On niissäkin niksinsä niinkuin kaikissa moottoreissa, mutta luotettavimmasta päästä auton moottoreita. Vikavaloon tarvitsee tutustua harvoin tai ei koskaan, jakoremmin katkeaminen katkaisee vain matkan, ei riko moottoria (vapaasti pyörivä). 500tkm näille moteille vakiosuoritus ja jopa 1000tkm eli miljoona kilometria mahdollinen tarkoilla huolloilla. Yleisesti ottaen kori pettää yleensä ensin. Poislukien täyssinkitty g-astra, jos sellaisen saa haalittua 8-venttiilisellä yksipisteruiskulla niin bueno. Nettiautoa kun katsotte niin huomaatte, että nuita ei ole juurikaan myytävänä syy ei suinkaan ole siinä, että ne olisivat paalissa vaan omistajansa eivät halua niistä luopua.

      Muita Opelin tekeleitä ei kannata miettiä, jos ei 8-venttiilinen (vanhempi auto) muuten mielytä niin kannattaa katsella muita merkkejä.

    • Kyllä 1.8 ehdottomasti parempi moottori ja huimasti taloudellisempi.

    • Miksiköhän meidän Vectrassa C, 2.2 vuodelta 2003, ei ole ollut mitään vikoja? Ehkä siitä johtuen, että huollot teetetty ajoissa ja ruostesuojattu viikon sisällä siitä, kun auto ajettiin kaupasta.

    • Ilman muuta 1.8!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      266
      8223
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      110
      5582
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      5024
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      108
      2758