Digijärkkärin erot

moi3

Eli mitä eroa on perus järkkärissä ja digijärkkärissä vai onko mitään?

8

153

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwwq

Riippuu ihan siitä, mikä on "perus järkkäri".

Nykypäivänä useimmat järkkärit on digijärkkäreitä, joten oletettavasti myös nuo "perus järkkärit" on digijärkkäreitä. Ne on vaan suunnattu lukihäiriöisille perus kansalaisille.

• Valekuvaaja

Terminologia on vähän mitä sattuu, puhujasta/kirjoittajasta riippuen.

Digikameroiden myynti taisi ohittaa filmikameroiden myynnin rahallisesti 2002 ja kappalemääräisesti 2003. Tämän jälkeen filmikameroiden osuus myynnistä on viimeisten kymmenen vuoden aikana painunut jo täysin marginaaliselle tasolle.

Jos joku haluaa ostaa filmikameran, pitänee sitä jo kysyä ”tiskin alta”. Ainakaan valtamediassa ilmestyvissä mainoksissa ei filmikameroita ole näkynyt vuosiin.

Järkkäri = järjestelmäkamera. Tämän päivän järkkäri on käytännössä digitaalinen. Jos joku haluaa kutsua sitä digijärkkäriksi, niin kutsukoon.

• Typeryyden vihaaja

Näillä Suomi24-keskustelupalstoilla on voimassa jako "Digikamerat" – "Järjestelmädigit" – "Perinteiset kamerat". Näin typerässä aihealueiden nimeämisessä ei ole tietenkään mitään mieltä, mutta mitäpä muuta tältä portaalilta voisi odottaakaan!

• Hulluutta vihaava

Täällä on roikkunut vuosikausia mielisairas Olympus-Provokaattori, Allers-yhtymä tarjoaa näköjään terapiaa myös vakavasti mielenvammaisillekkin.

• eroa on perus

Tässä minun arvaukseni
      Perusjärkkäristä puhuva ei tiedä mitään kameroista tai haluaa nimittää markettikittiään ”sopivalla” termillä.
      Digijärkkäri on hörhöjen keksim' slanginimitys kaikille järjestelmäkameroille jotka tallentavat digitaalisia kuvatiedostoja.

Nykyaikaisempi kahtiajako voisi olla harrastelija/ammatti.

Toinen käytännön jako on näyttökameroiden omistajille tärkeä. Pitää aivan erityisestin korostaa, että itsellä on ”täyskenno” riippumatta siitä onko kysymyksessä ammatti vai puuhastelijamalli.

Kolmas erottava tekijä on kinokokoa suurempi kenno (ns. keskikoon kamerat)

Sitten on vielä ihan omat lajinsa
      – suurikennoiset kamerat. Niitä käytetään mm. sateliiteissa ja tieteellisissä tutkimuksissa.
      – digitaaliset röntgenkamerat (säteilyannokset vain murto-osa perinteiseen verrattuna)

• Heh...

Nykyään lähes kaikki järjestelmäkamerat ovat digitaalisia eli ns digijärkkäreitä. Vastasiko tämä kysymykseesi?

• 15+6

Jos "perus järkkäri" tarkoittaa ns. puolijärkkäriä eli superzoomia, niin ne eivät ole järkkäreitä ollenkaan. Järkkärissä ainakin objektiivi on vaihdettavissa.

• Ei ymmärrä

Digijärkkärin erot?

Yhtä hyvin voisi kysyä että "Kumman otat vai traktorin?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe