Normaalista poikkeava valkovuoto

apua kaivataan

Päätin tulla kysymään täältä neuvoa, sillä minua on vaivannut nyt toista päivää (vasta toista, mutta ajattelin ottaa asiasta heti selvää ettei ole mitään vakavampaa) normaalista poikkeava valkovuoto. En viitsi vielä käydä lääkärissä, jos mitään ongelmaa ei olekkaan.
Täytän parin kuukauden päästä 17 vuotta ja olen käyttänyt kaksi vuotta ehkäisypillereitä (Yaz -nimisiä). Lopetin ne kuitenkin vajaa kuukausi sitten ja heti tuntuu, että ongelmat olisivat alkaneet.
Kuukauden sisällä alapään limakalvot ovat olleet välillä kuivat ja välillä taas ihan normaalit (johtuen varmaan siitä, että vessassa käydessä pyyhin paperilla kovin ottein monta kertaa, kun esiintyi pientä tiputteluvuotoa kuukautisten jälkeen). Nyt kuitenkin huomasin, että pari päivää sitten valkovuoto oli muuttunut erilaiseksi. Se on jotenkin paksua ja vaihtelevasti venyvää ja välillä taas semmoista, ettei veny yhtään. Se ei ole valunut housuihin, vaan sen huomaa pelkästään vessassa käydessä. Jos istuu hetken vessassa, niin huomaa että valkovuoto alkaa hiljalleen valumaan alaspäin jättäen inhottavan roikkuvan vanan (ei siis tipu itsestään pönttöön).

En usko, että minulla olisi hiivatulehdus, sillä muita siihen viittaavia oireita ei ole (ei kutinaa, ei kirvelyä pissatessa jne). Luin kuitenkin netistä, että e-pillereiden lopettamisen jälkeen naisen omat hormoonitasot eivät ole vielä täysin tasautuneet, joten tämmöistä erilaista valkovuotoa voisi esiintyä, kun kroppa yrittää saada aikaan ovulaatiota, muttei saa estrogeenitasoja tarpeeksi korkeaksi. Siinä vaiheessa tämmöistä paksua ja venyvää valkovuotoa voisi kuulemma ilmaantua.
Sukupuolitautiakaan en usko minulla olevan, sillä olen vakituisessa suhteessa (nyt yli 3 vuoden ajan) ja olemme aina käyttäneet kondomia.

Kysyn siis, että onko teillä jollain ollut samanlaisia oireita ja mikä sen syy oli? Vai onko tämä ihan normaalia ja huolestuin turhaan?

4

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomu on luomu

      Ihan normaalia vuotoa.
      Ilman pillereitä vuodon laatu vaihtelee. Se on välillä niukkaa, välillä runsasta, välillä venyvää. Ovulaation aikana sen täytyy olla hyvä uimapaikka siittiöille, jotta nainen tulisi raskaaksi.
      Kun maltat seurata itseäsi muutaman kuukauden, niin huomaat, miten vuotosi vaihtelee kuukautisrytmisi mukaan. Alussa voi olla, että se rytmikään ei ole kovin säännöllinen.

      Älä runtele limakalvojasi hankaamalla vessapaperia liikaa.

      Huolestuit turhaan.

      • apua kaivataan

        Vapauttavaa kuulla tuo! Kovasti toivon, että kyseessä olisi vain se, ettei kropan hormoonit ole tasautuneet ja oppineet toimimaan vielä normaalilla tavalla. Valkovuoto silti hieman hämmentää, koska minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut niin paksua ja ns. tönkköä kuin nyt. Sekin ihmetyttää, kun vuoto tulee kerrallaan n. reilun ruokalusikallisen verran ja sitten on muutama tunti väliä, ja sitten taas.
        Kuukautisten pitäisi alkaa parin viikon päästä, joten ajattelin siihen asti vain odotella ja tarkkailla tilannetta.


      • Fejlnv
        apua kaivataan kirjoitti:

        Vapauttavaa kuulla tuo! Kovasti toivon, että kyseessä olisi vain se, ettei kropan hormoonit ole tasautuneet ja oppineet toimimaan vielä normaalilla tavalla. Valkovuoto silti hieman hämmentää, koska minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut niin paksua ja ns. tönkköä kuin nyt. Sekin ihmetyttää, kun vuoto tulee kerrallaan n. reilun ruokalusikallisen verran ja sitten on muutama tunti väliä, ja sitten taas.
        Kuukautisten pitäisi alkaa parin viikon päästä, joten ajattelin siihen asti vain odotella ja tarkkailla tilannetta.

        Mulla on aina ovulaation aikaan paksumpaa, tahmeampaa valkovuotoa.


    • märkä pieru

      No ei se ainakaan vaniljakastiketta ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe