Jo muinaisessa Roomassa tiedettiin, että kansa haluaa leipää ja sirkushuveja.
Muistan lapsena usein vieraillessani käyneeni naapurissa olevan "Sirkus Sariolan" ihmisiin eläimiin tutustumassa.
Vielä vanhana paappna sirkusksessa kiehtoo siellä esiintyvät eläimet ja sirkustaiteilijat klovnista huikeita taitotemppuja tekeviin akrobaatteihin.
Minun ensimmäinen sirkuslainen oli puutynnysissä ajellut surmanajaja Suuronen ?
Mikä on sinulle mieleen jäänyt sirkuslainen ?
Sirkus
7
408
Vastaukset
- Mies 50+
Miten joku taikuri voi viedä henskelit ukolta ,ettei sitä huomaa.Käyn joka vuosi vieläkin sirkuksessa on kiva katsella lasten ilmeitä,sekä ihastella sitä mihin kaikkeen ihminen pystyy ja se on paljon,no ehkä vertailukohde on huono kun funtsii,että jos pitäisi itse koklata,heh hee siin olis teho-osastolla hommia ku meiksiä tuotas ambulansssilla tuhannen murolla tai solmussa,tai palaneena,olen kyllä haaveillut tykinkuulana olosta,vois jopa äö nippa-nappa riittää.
Naapusissa keskustellaan eräästä merkittävästä
ajattelijasta ja ihmeitten tekijästä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000004858803
Zarthustrasta, joka Jeesuksen tavoin teki paljon ihmetekoja. Tuossa puheenvuorossani on linkki Ervastin hänestä kirjoittamaan artikkeliin.
Ottamatta kantaa tämän enempää niin meillä on ollut kautta aikojen todella suuriakin ihmeitten tekijöitä.
Atlas kuvataan maapallo harteillaan.
"Silmänkääntötemput" kuuluvat taikurien ja taskuvarkaittenkin arkipäivään
- korttihain voi myös tunnistaa kun seuraat peliä siihen osallistumatta.
Maltatko pysyä poissa pelistä ?
- amiliina
kävin jossain sirkusesittelyssä, ja siellä mainittiin surmanajaja Onni Suuronen, joka oli kuulemma 1960 luvulta 1990 luvun alkuun ainoa suomalainen surmanajaja.
Hyvin paljon seurasin hänen esityksiään joskus hyvinkin paljon. Kehitystä tapahtui ja Onni Suurosen muistelen itse nähneeni jo 1950 alkupuolella - pitänee tarkistaa. Paha taipumus itselläni, että pyrin tarkistamaan kirjoittamaani usein jälkikäteen. Korjaan mielelläni kun virheitä havaitaan.
Suomalaisia sirkustaiteilijoita on kovin vähän ja kerrottiin joskus Sirkus Finlandiassa olleen peräti yhden suomalaisenkin.
Illan konsertissa keskusteltiin laajemmin näistä taideasioista.
Totesimme kahvipöydässä, että kansansuosio on todella arvaamaton. Eräästä tunnetusta säveltäjästä kerrottiin ettei hän voinut itse sietää erästä erittäin suurta kansansuosiota nauttivaa sävellystään edes niin, että menisi itse edes "kohteliaisuudesta" konserttiin, jossa sitä esitettiin.- amiliina
KaidePuu kirjoitti:
Hyvin paljon seurasin hänen esityksiään joskus hyvinkin paljon. Kehitystä tapahtui ja Onni Suurosen muistelen itse nähneeni jo 1950 alkupuolella - pitänee tarkistaa. Paha taipumus itselläni, että pyrin tarkistamaan kirjoittamaani usein jälkikäteen. Korjaan mielelläni kun virheitä havaitaan.
Suomalaisia sirkustaiteilijoita on kovin vähän ja kerrottiin joskus Sirkus Finlandiassa olleen peräti yhden suomalaisenkin.
Illan konsertissa keskusteltiin laajemmin näistä taideasioista.
Totesimme kahvipöydässä, että kansansuosio on todella arvaamaton. Eräästä tunnetusta säveltäjästä kerrottiin ettei hän voinut itse sietää erästä erittäin suurta kansansuosiota nauttivaa sävellystään edes niin, että menisi itse edes "kohteliaisuudesta" konserttiin, jossa sitä esitettiin.että tiedätkö ehkä jotain enempi niiden historiasta, esim., että saisinko jostain selville, missä sirkuksessa joku on esiintynyt joskus 1800-luvun loppupuoliskolla ?:)
amiliina kirjoitti:
että tiedätkö ehkä jotain enempi niiden historiasta, esim., että saisinko jostain selville, missä sirkuksessa joku on esiintynyt joskus 1800-luvun loppupuoliskolla ?:)
Monet asiat ovat kuin "sukututkimus" parhaimmillaan. Kaikkein paras on päästä yläjuoksuun virtaa pitkin. Yleensä sieltä löytyy alkulähde.
Sirkuksestakin on kirjoitettu paljon erilaisia
historioita. Monet tarinat ovat mielenkiintoisia.
Muuten, mekin olemme paraikaa "Sirkuksen" sivustoilla. Liityin aikanaan Sirkukseen, josta nyt käytämme Suomi24.fi nimeä.
Onni Suuronen muuten aloitti aikoinaan Sirkus Sariolassa seppänä...
Laitan tähän jonkinlaisen linkin Sariolasta ja hakua voi aina kehitellä.
En todellakaan tiedä yhtenäistä henkilöhistoriaa, mutta kertokoon joka löytää ja tietysti;
- etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan...
http://www.huvipuisto.net/huvipuis/sconnect.htm- amiliina
KaidePuu kirjoitti:
Monet asiat ovat kuin "sukututkimus" parhaimmillaan. Kaikkein paras on päästä yläjuoksuun virtaa pitkin. Yleensä sieltä löytyy alkulähde.
Sirkuksestakin on kirjoitettu paljon erilaisia
historioita. Monet tarinat ovat mielenkiintoisia.
Muuten, mekin olemme paraikaa "Sirkuksen" sivustoilla. Liityin aikanaan Sirkukseen, josta nyt käytämme Suomi24.fi nimeä.
Onni Suuronen muuten aloitti aikoinaan Sirkus Sariolassa seppänä...
Laitan tähän jonkinlaisen linkin Sariolasta ja hakua voi aina kehitellä.
En todellakaan tiedä yhtenäistä henkilöhistoriaa, mutta kertokoon joka löytää ja tietysti;
- etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan...
http://www.huvipuisto.net/huvipuis/sconnect.htmminäkin olen täällä, taitaa sirkus olla jotenkin geeneissä !:) Mutta kiitos linkistä, menen katsomaan, t.amiliina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958